x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie CNADNR va plăti 93 de milioane de lei pentru supervizarea de pe Coridorul IV

CNADNR va plăti 93 de milioane de lei pentru supervizarea de pe Coridorul IV

de Iulia Barbu    |    23 Iun 2011   •   21:00
CNADNR va plăti 93 de milioane de lei pentru supervizarea de pe Coridorul IV

O parte din autostrazile aflate pe Co­ri­dorul IV au primit contractele de su­pervizare a lucrarilor de cons­truc­tie. Astfel, CNADNR a atribuit con­trac­tele pentru Nadlac-Arad, Ti­mi­soa­ra-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Si­biu. Valoarea totala se ridica la su­ma de 93,7 de milioane de lei, fara TVA. Pentru doua dintre sectoare exista insa contestatii. Este vorba de su­pervizarea pe autostrada Timi­soa­ra-Lugoj, in lungime de 35,12 km (lo­turile 1 si 2).

In urma licitatiei, compa­nia franceza Louis Berger a fost de­sem­nata castigatoare, cu o oferta de 23,05 milioane lei. Rezultatul licitatiei a fost insa contestat de Omicron-Amepro-Septembrie Consulting. O a doua contestatie a venit pentru consultanta autostrazii Orastie-Sibiu, cu o lungime de 82 km. Proiectul a fost castigat de asocierea Consitrans-VIA Design-Omicron-Amepro pentru 31,59 milioane lei. Contestatia a fost depusa de consortiul Egis Romania-Ingedia Romania-Transproiect 2001. Fara probleme sunt in acest moment au­tostrazile Nadlac - Arad si Lugoj – Deva. Supervizarea pentru Nadlac-Arad (38,9 km) a fost castigata de consortiul VIA Design-Omicron-Amepro-Consitrans, cu o oferta de 20,7 milioane lei. Consultanta pentru pri­mul lot al Autostrazii Lugoj-Deva (27,4 km) a fost castigata de asocierea Search Corporation-Consulgal Consultores de Engenharia e Gestao (ro­mano-portugheza), cu o oferta de 18,35 milioane lei.

Anca Boagiu (foto), ministrul Transporturilor, a semnat in luna mai 5 contracte in valoare de 700 de mili­oa­ne de euro pentru coridorul IV. Fir­mele castigatoare s-au angajat ca pana in 2013 sa finalizeze 98 de kilometri de autostrada. 'Sunt contracte de proiectare si executie, deci contin si partea de proiectare care nu este in­clu­sa in standardele de cost, si avem de asemenea si lucrari de arta care au si ele un standard de cost separat. Noi am avut conditii severe in caie­tul de sarcini si au fost indeplinite. Fap­tul ca ofertele au corespuns teh­nic si financiar nu ne da nici un argument sa nu semnam contractele.

Am fa­cut economii, de la noua licitatii de autostrazi, in valoare de 644 mi­lioa­ne de euro, cu care vom finanta constructia a 71 de kilometri de autos­tra­da. In total, vom avea 845 kilometri de autostrada, valoarea lucrarilor fiind de 5,17 miliarde euro', a preci­zat Anca Boagiu la semnarea pri­melor contracte. Ulterior, in luna iunie alte trei proiecte, contestate initial, au fost semnate pe Coridorul IV. Este vorba de tronsoanele 1, 2 si 4 ale Autostrazii Orastie-Sibiu, parte a coridorului IV pan european. In acest moment, un singur lot nu si-a primit constructorul, sectiunea a doua a autostrazii Timisoara-Lugoj, asteptand inca solutionarea contestatiei. In total, pe Coridorul IV se vor construi aproximativ 173 kilometri de autostrada, iar investitia se ridica la 1,25 miliarde de euro.

×
Subiecte în articol: economia