x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă”

0
19 Feb 2020 - 11:15
Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă” George Doyle/Getty Images Low angle view of the front part of a car after an accident


Proiectul de modificare a legii asigurărilor auto obligatorii (RCA), publicat pe site-ul Senatului, va introduce pentru companiile de transport un sistem de co-plată la RCA, se menţionează într-un comunicat transmis miercuri de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

"Se pregăteşte co-plata la RCA şi păgubiţii vor plăti reparaţiile, pe lângă asigurări. COTAR atrage din nou atenţia asupra gravităţii dispoziţiilor cuprinse în proiectul de modificare a Legii 132/2017 publicat pe site-ul Senatului României. (...) În multe situaţii, transportatorii au calitate şi de persoane păgubite, în urma unor accidente rutiere. Dacă proiectul de lege ar fi adoptat în forma propusă de iniţiatori, transportatorii vor fi nevoiţi să aloce sume importante de bani pentru a acoperi diferenţele dintre costurile de reparaţie/închiriere şi despăgubirile subevaluate care vor fi plătite de societăţile de asigurări, pe baza propriilor calcule. Astfel se va ajunge la un sistem de co-plată în care asiguratorul să plătească o parte din despăgubire, iar diferenţa să fie suportată de persoanele prejudiciate, ceea ce este contrar principiului repărării integrale a prejudiciului", se precizează în comunicatul Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.

Organizaţia transportatorilor solicită retragerea urgentă a proiectului de modificare a legii RCA, argumentând că acesta afectează interesele întregii industrii auto.

"Acest proiect iniţiat de deputatul Marius Bota trebuie retras urgent, deoarece afectează profund interesele transportatorilor, ale întregii industrii auto, care înseamnă peste 500.000 de salariaţi. Propunerile din acest proiect încalcă dispoziţiile Constituţiei României, ale Tratatului de Funcţionare a Uniunii Europene, şi sunt în contradicţie cu dispoziţiile Legii Concurenţei", se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia susţine că varianta prin care un transportator găsit nevinovat într-un accident auto este obligat să achite o diferenţă de bani este inacceptabilă.

"Niciun operator economic nu trebuie constrâns prin lege, aşa cum se doreşte prin proiectul iniţiat şi publicat la 01.11.2019 pe site-ul Senatului României, să practice un anumit tarif la serviciul pe care îl prestează, un anumit preţ la produsele pe care le vinde, ci tarifele şi preţurile trebuie să fie stabilite în mod liber, pe bază de cerere şi ofertă. Este inacceptabil ca un păgubit să achite vreo diferenţă din buzunarul lui. Cât timp este nevinovat! Se va ajunge la haos în piaţă, unde service-urile auto pot reţine (drept de retenţie) autovehiculul reparat, până la plata diferenţei ajustate abuziv de asiguratorul RCA!", se menţionează în reacţia COTAR.

Asociaţia consideră că legea în forma actuală este oricum incorectă faţă de transportatori, deoarece nu defineşte anumite prejudicii.

"Oricum legea este injustă pentru transportatori, deoarece, spre deosebire de altă categorie de păgubiţi, posibilitatea acoperirii prejudiciilor datorate lipsei de folosinţă, deşi sunt prevăzute în Legea 132/2017, ca risc asigurat (art. 11, alineat 2) punctul d)) nu au aplicabilitate, întrucât Norma 20/2017 nu le defineşte. Prin urmare, nu mai putem accepta modificări ale legii care să ne creeze prejudicii suplimentare celor deja existente. Salariile au crescut, amenzile au crescut, odată cu salariile, preţul compustibilului a crescut, iar acum se doreşte să ni se pună 'în cârcă' alte costuri, deoarece asiguratorii vor limita cuantumul despăgubirilor?", notează Confederaţia Transportatorilor.

COTAR argumentează că principiul plafonării despăgubirilor, solicitat de asiguratorii auto, justifică orice plafonare în economie şi revenirea la economia planificată.

"Asiguratorii s-au plâns la Comisia Europeană că li s-au plafonat cheltuielile administrative, Ministerul Finanţelor Publice a opinat că aceste plafonări trebuie eliminate, astfel încât asiguratorii să aibă orice nivel al cheltuielilor, dar când vine vorba să plătească despăgubirile, acestea trebuie plafonate? Dacă se plafonează tarifele/preţurile practicate într-un sector de activitate la nivelul unor tarife de referinţă, atunci Institutul Naţional de Statistică ar trebui să comunice tarife de referinţă (care să reprezinte plafonări) în toate domeniile de activitate, preţuri la toate produsele/mărfurile care să reprezinte plafonări. Adică într-un sector se impun anumite plafonări şi în altele este piaţă liberă? Dacă se plafonează despăgubirile pentru reparaţii/chirii, atunci să se plafoneze tot: salarii, combustibili, alimente, amenzi, etc! Ne întoarcem la economia planificată (mercurial)?", se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia Transportatorilor atrage atenţia că modificarea legii RCA va stimula service-urile auto să folosească piese de schimb o calitate inferioară.

"Acest proiect de modificare a legii 132/2017 va încuraja service-urile să folosească în procesul de reparaţie piese fabricate în China şi din dezmembrări, fără acordarea garanţiei legale (12-24 luni), va creşte numărul cazurilor de muncă la negru, repararea autovehiculelor în service-uri neautorizate, evaziunea fiscală, reparaţii neconforme, care afectează în mod grav siguranţa circulaţiei pe drumurile publice şi pun în pericol viaţa şi integritatea corporală a tuturor participanţilor la trafic. COTAR subliniază caracterul profund dăunător al dispoziţiilor propuse în proiectul de modificare a Legii RCA şi face apel în mod public, pe de-o parte la iniţiatori să retragă urgent acest proiect, iar pe de altă parte, la toate departamentele/instituţiile cu rol de avizare a proiectelor, să nu dea avize favorabile acestui proiect, deoarece încalcă atât Constituţia României, cât şi Legea Concurenţei şi Normele Europene. Daca se doreşte destabilizarea acestor industrii şi trebuie să ieşim în stradă pentru a ne susţine drepturile, o vom face, fiindcă această propunere de lege nu are nicio fundamentare şi ar trebui să analizăm cu atenţie cine are interesul să promoveze astfel de modificări, pentru a-şi creşte profitul", se menţionează în încheierea comunicatului COTAR. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   RCA

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Pirataj masiv pe twitter pentru conturide bitcoin în SUA

Pirataj masiv pe twitter pentru conturide bitcoin în SUA
Mesaje privind oferte de dublare a valorii conturilor de bitcoin au fost transmise pe Twitter mai multor persoane cu notorietate în SUA.  Biden, Obama, Musk, Bill Gates, Bezos au primit oferta de a plasa...

BNR: Deficitul poate depăși 9%

BNR: Deficitul poate depăși 9%
Deficitul public al României ar putea depăşi 9% din Produsul Intern Brut (PIB), chiar dacă pensiile nu se vor majora de la 1 septembrie, a declarat Eugen Rădulescu, directorul Direcţiei Stabilitate din Banca...

Ministerul Finanţelor a împrumutat joi de la bănci 500 milioane lei

Ministerul Finanţelor a împrumutat joi de la bănci 500 milioane lei
Ministerul Finanţelor a împrumutat joi de la bănci 500 milioane lei printr-o emisiune de obligaţiuni scadentă în 2025, la o dobândă de 3,7% pe an. La licitaţie au participat 7 dealeri primari, cererea...

Isărescu: Evoluțiile în planul sănătății publice genereză riscuri majore la adresa economiei

Isărescu: Evoluțiile în planul sănătății publice genereză riscuri majore la adresa economiei
Evoluțiile în planul sănătății publice continuă să genereze incertitudini fără precedent și riscuri majore la adresa perspectivei activității economice și a funcționării piețelor financiare, cu impact...

Alerta! România SANCȚIONATĂ cu 3 milioane euro de UE

Alerta! România SANCȚIONATĂ cu 3 milioane euro de UE
România trebuie să plătească 3 milioane de euro Uniunii Europene pentru că nu a transpus la termen Directiva privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor și...

Cîțu, mai zgârcit la dobânzi decât băncile

Cîțu, mai zgârcit la dobânzi decât băncile
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) condus de Florin Cîțu a lansat o ofertă de titluri de stat, care pot fi cumpărate 15 iulie – 7 august 2020. Dacă vom face o comparație cu o procedură similară de pe vremea...

Europarlamentarii vor să cureţe industria auto 

Europarlamentarii vor să cureţe industria auto 
Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară din Parlamentul European vrea să înăsprească condiţiile de testare a emisiilor poluante pentru autoturisme şi vehiculele comerciale uşoare...

Cât costă cele 200 de componente ale traiului decent în România. Cum se va calcula salariul minim

Cât costă cele 200 de componente ale traiului decent în România. Cum se va calcula salariul minim
Curtea Constituțională a României (CCR) a admis, în ședința de marți, un proiect de lege - atacat anterior  - care prevede ca salariul minim să fie stabilit de Guvern pe baza unui coș minim de cheltuieli....

România a avut a treia cea mai mare cădere a producției industriale din UE în mai, față de mai 2019

România a avut a treia cea mai mare cădere a producției industriale din UE în mai, față de mai 2019
În comparație cu mai 2019, în luna mai a acestui an România a avut a treia cea mai mare cădere a producției industriale, cu 27,4%, după Slovacia (-33,5%) și Ungaria (-27,4%), arată datele Eurostat. În zona...

Firmele din paradisurile fiscale nu vor mai primi bani de la UE

Firmele din paradisurile fiscale nu vor mai primi bani de la UE
Comisia Europeană a transmis ieri un document prin care recomandă ca „întreprinderilor care au legături cu paradisurile fiscale să nu li se acorde sprijin financiar”. Statelor membre UE li se cere, astfel, să...

Ministrul Agriculturii promite că va corecta abuzurile unor retaileri față de procesatorii și producătorii români

Ministrul Agriculturii promite că va corecta abuzurile unor retaileri față de procesatorii și producătorii români
Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, a anunțat, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, că va corecta „abuzurile” unor retaileri care au introdus taxe suplimentare față de procesatorii și producătorii...

Investitorii străini scot banii din țară

Investitorii străini scot banii din țară
Datele băncii centrale conturează o realitate îngrijorătoare. Investitorii străini scot mai mulți bani din țară decât aduc, datoria externă totală a depășit 110 miliarde de euro, iar vânzările de bunuri ș...

Fond de solidaritate pentru achiziţia de locuinţe

Fond de solidaritate pentru achiziţia de locuinţe
Companiile profitabile ar putea fi obligate să aloce un procent din profiturile lor pentru constituirea Fondului de Solidaritate “Locuinţe pentru tineri români”.  Propunerea se regăseşte într-un proiect de...

Catastrofa COVID a bătut deja criza financiară din 2008-2011

Catastrofa COVID a bătut deja criza financiară din 2008-2011
Prima jumătate a acestui an s-a dovedit a fi mai dramatică din punctul de vedere al puterii de cumpărare (câștigul salarial ajustat cu inflația), acest indicator având scăderi mai accentuate în 2020 chiar și fa...

Datorii de 1.000 mld. dolari în 2020

Datorii de 1.000 mld. dolari în 2020
Criza provocată de coronavirus va obliga companiile de pe toată planeta să acceseze anul acesta noi credite, în valoare de până la 1.000 de miliarde de dolari, arată un studiu efectuat de compania de produse...
Serviciul de email marketing furnizat de