x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă”

0
19 Feb 2020 - 11:15
Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă” George Doyle/Getty Images Low angle view of the front part of a car after an accident


Proiectul de modificare a legii asigurărilor auto obligatorii (RCA), publicat pe site-ul Senatului, va introduce pentru companiile de transport un sistem de co-plată la RCA, se menţionează într-un comunicat transmis miercuri de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

"Se pregăteşte co-plata la RCA şi păgubiţii vor plăti reparaţiile, pe lângă asigurări. COTAR atrage din nou atenţia asupra gravităţii dispoziţiilor cuprinse în proiectul de modificare a Legii 132/2017 publicat pe site-ul Senatului României. (...) În multe situaţii, transportatorii au calitate şi de persoane păgubite, în urma unor accidente rutiere. Dacă proiectul de lege ar fi adoptat în forma propusă de iniţiatori, transportatorii vor fi nevoiţi să aloce sume importante de bani pentru a acoperi diferenţele dintre costurile de reparaţie/închiriere şi despăgubirile subevaluate care vor fi plătite de societăţile de asigurări, pe baza propriilor calcule. Astfel se va ajunge la un sistem de co-plată în care asiguratorul să plătească o parte din despăgubire, iar diferenţa să fie suportată de persoanele prejudiciate, ceea ce este contrar principiului repărării integrale a prejudiciului", se precizează în comunicatul Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.

Organizaţia transportatorilor solicită retragerea urgentă a proiectului de modificare a legii RCA, argumentând că acesta afectează interesele întregii industrii auto.

"Acest proiect iniţiat de deputatul Marius Bota trebuie retras urgent, deoarece afectează profund interesele transportatorilor, ale întregii industrii auto, care înseamnă peste 500.000 de salariaţi. Propunerile din acest proiect încalcă dispoziţiile Constituţiei României, ale Tratatului de Funcţionare a Uniunii Europene, şi sunt în contradicţie cu dispoziţiile Legii Concurenţei", se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia susţine că varianta prin care un transportator găsit nevinovat într-un accident auto este obligat să achite o diferenţă de bani este inacceptabilă.

"Niciun operator economic nu trebuie constrâns prin lege, aşa cum se doreşte prin proiectul iniţiat şi publicat la 01.11.2019 pe site-ul Senatului României, să practice un anumit tarif la serviciul pe care îl prestează, un anumit preţ la produsele pe care le vinde, ci tarifele şi preţurile trebuie să fie stabilite în mod liber, pe bază de cerere şi ofertă. Este inacceptabil ca un păgubit să achite vreo diferenţă din buzunarul lui. Cât timp este nevinovat! Se va ajunge la haos în piaţă, unde service-urile auto pot reţine (drept de retenţie) autovehiculul reparat, până la plata diferenţei ajustate abuziv de asiguratorul RCA!", se menţionează în reacţia COTAR.

Asociaţia consideră că legea în forma actuală este oricum incorectă faţă de transportatori, deoarece nu defineşte anumite prejudicii.

"Oricum legea este injustă pentru transportatori, deoarece, spre deosebire de altă categorie de păgubiţi, posibilitatea acoperirii prejudiciilor datorate lipsei de folosinţă, deşi sunt prevăzute în Legea 132/2017, ca risc asigurat (art. 11, alineat 2) punctul d)) nu au aplicabilitate, întrucât Norma 20/2017 nu le defineşte. Prin urmare, nu mai putem accepta modificări ale legii care să ne creeze prejudicii suplimentare celor deja existente. Salariile au crescut, amenzile au crescut, odată cu salariile, preţul compustibilului a crescut, iar acum se doreşte să ni se pună 'în cârcă' alte costuri, deoarece asiguratorii vor limita cuantumul despăgubirilor?", notează Confederaţia Transportatorilor.

COTAR argumentează că principiul plafonării despăgubirilor, solicitat de asiguratorii auto, justifică orice plafonare în economie şi revenirea la economia planificată.

"Asiguratorii s-au plâns la Comisia Europeană că li s-au plafonat cheltuielile administrative, Ministerul Finanţelor Publice a opinat că aceste plafonări trebuie eliminate, astfel încât asiguratorii să aibă orice nivel al cheltuielilor, dar când vine vorba să plătească despăgubirile, acestea trebuie plafonate? Dacă se plafonează tarifele/preţurile practicate într-un sector de activitate la nivelul unor tarife de referinţă, atunci Institutul Naţional de Statistică ar trebui să comunice tarife de referinţă (care să reprezinte plafonări) în toate domeniile de activitate, preţuri la toate produsele/mărfurile care să reprezinte plafonări. Adică într-un sector se impun anumite plafonări şi în altele este piaţă liberă? Dacă se plafonează despăgubirile pentru reparaţii/chirii, atunci să se plafoneze tot: salarii, combustibili, alimente, amenzi, etc! Ne întoarcem la economia planificată (mercurial)?", se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia Transportatorilor atrage atenţia că modificarea legii RCA va stimula service-urile auto să folosească piese de schimb o calitate inferioară.

"Acest proiect de modificare a legii 132/2017 va încuraja service-urile să folosească în procesul de reparaţie piese fabricate în China şi din dezmembrări, fără acordarea garanţiei legale (12-24 luni), va creşte numărul cazurilor de muncă la negru, repararea autovehiculelor în service-uri neautorizate, evaziunea fiscală, reparaţii neconforme, care afectează în mod grav siguranţa circulaţiei pe drumurile publice şi pun în pericol viaţa şi integritatea corporală a tuturor participanţilor la trafic. COTAR subliniază caracterul profund dăunător al dispoziţiilor propuse în proiectul de modificare a Legii RCA şi face apel în mod public, pe de-o parte la iniţiatori să retragă urgent acest proiect, iar pe de altă parte, la toate departamentele/instituţiile cu rol de avizare a proiectelor, să nu dea avize favorabile acestui proiect, deoarece încalcă atât Constituţia României, cât şi Legea Concurenţei şi Normele Europene. Daca se doreşte destabilizarea acestor industrii şi trebuie să ieşim în stradă pentru a ne susţine drepturile, o vom face, fiindcă această propunere de lege nu are nicio fundamentare şi ar trebui să analizăm cu atenţie cine are interesul să promoveze astfel de modificări, pentru a-şi creşte profitul", se menţionează în încheierea comunicatului COTAR. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   RCA

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Florin Cîțu ia în calcul înghețarea salariilor: „Principiul de bază este solidaritatea”

Florin Cîțu ia în calcul înghețarea salariilor: „Principiul de bază este solidaritatea”
Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a declarat că ia în calcul înghețarea salariilor, însă decizia va fi luată numai după o discuție cu premierul Ludovic Orban, scrie Antena 3. ”În acest moment nu ne-am...

Scade eficiența în agricultură

Scade eficiența în agricultură
Eficiența în sectorul vegetal din agricultură - exprimată în cantitățile de produse obținute la hectar - a scăzut, în 2019 față de 2018, la aproape toate culturile din România, reiese din datele comunicate...

Clienții amânați vor plăti „dobândă la dobândă”

Clienții amânați vor plăti „dobândă la dobândă”
Clienții bancari afectați direct sau indirect de coronavirus își pot amâna plata ratelor, urmând însă ca ulterior, dobânda să se capitalizeze, conform ordonanței guvernamentale, în noua formă. Împrumuturile...

Isărescu: Vârful tensiunilor a trecut

Isărescu: Vârful tensiunilor a trecut
Retragerile de numerar de la Banca Națională a României (BNR) ale instituţiilor de credit, pentru a acoperi cererea populaţiei şi a întreprinderilor, s-au redus substanțial în ultimele zile, după ce în...

Ministerul Mediului retrage certificatele firmelor care exploatează ilegal lemn

Ministerul Mediului retrage certificatele firmelor care exploatează ilegal lemn
Ministerul Mediului, prin Comisia de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră, retrage certificatul de atestare a unei firme exploatatoare, dacă au fost constatate tăieri ilegale...

Criza sanitară doboară cererea de gaze

Criza sanitară doboară cererea de gaze
Criza generată de epidemia de coronavirus a dus la o scădere semnificativă a cererii de gaze pe piaţa internă. În condiţiile în care exista o supraofertă încă de dinainte de apariția pandemiei, cauzată de te...

Ministrul Muncii, anunț important despre șomajul tehnic

Ministrul Muncii, anunț important despre șomajul tehnic
Angajatorii pot cere fonduri guvernamentale, începând de miercuri, pentru a plăti angajații, sub forma șomajului tehnic. Solicitările pot fi depuse online fie la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de...

Studiu: Izolarea crește numărul de ore de lucru. Cum poate fi evitată problema

Studiu: Izolarea crește numărul de ore de lucru. Cum poate fi evitată problema
Ziua de lucru a crescut cu aproximativ 3 ore pe zi de când au intrat în vigoare interdicţiile de circulaţie provocate de epidemia cu noul coronavirus, arată un studiu realizat de NordVPN Cifrele adunate de compan...

Automatele de cafea vor raporta vânzările la Fisc

Automatele de cafea vor raporta vânzările la Fisc
Ministerul Finanțelor a lansat ieri în dezbatere publică un proiect normativ prin care administratorii de automate comerciale vor fi obligați să-și instaleze softuri de raportare la Fisc a vânzărilor de cafea,...

Isărescu: Vârful tensiunilor generate de criza COVID-19 în domeniul financiar a fost depășit

Isărescu: Vârful tensiunilor generate de criza COVID-19 în domeniul financiar a fost depășit
Vârful tensiunilor generate de criza COVID-19 în domeniul monetar, bancar și financiar a fost depășit, a declarat marți guvernatorul BNR Mugur Isărescu. „Dacă în perioada 11-20 martie 2020 retragerile de...

Ordonanța privind ratele dă cu eroare

Ordonanța privind ratele dă cu eroare
 Secretariatul General al Guvernului a trimis ieri o adresă către Monitorul Oficial, prin care solicita retragerea de la publicare a Ordonanţei de Urgenţă privind amânarea de la plată a ratelor bancare. La af...

Bursa iese din șocul provocat de COVID

Bursa iese din șocul provocat de COVID
Capitalizarea Bursei de Valori București (BVB) a urcat săptămâna trecută, 23-27 martie, cu 3,6 miliarde de lei, sau 3%, conform datelor publicate pe instituției. Astfel, nivelul a ajuns la 121,5 miliarde...

Fabrica de anvelope Pirelli din Slatina va rămâne închisă și în luna aprilie

Fabrica de anvelope Pirelli din Slatina va rămâne închisă și în luna aprilie
Fabrica de anvelope Pirelli din Slatina va rămâne închisă și în luna aprilie. Aceasta și-a suspendat activitatea temporar începând din 23 martie din cauza pandemiei de coronavirus. Societatea nu a anunțat...

S-a încheiat fuziunea dintre Vodafone România și UPC

S-a încheiat fuziunea dintre Vodafone România și UPC
Fuziunea dintre Vodafone România şi UPC a fost finalizată. În urma acesteia, UPC România va înceta să mai existe ca entitate juridică, arată operatorul de telecomunicaţii. "Astăzi, Vodafone România...

Guvernul a adoptat noi măsuri pentru sprijinirea IMM-urilor

Guvernul a adoptat noi măsuri pentru sprijinirea IMM-urilor
În contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi măsuri economice în domeniul protecției sociale destinate mediului de afaceri din...
Serviciul de email marketing furnizat de