x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Consiliul Concurenţei va analiza promoţiile. Cum denaturează piaţa retailerii din România

Consiliul Concurenţei va analiza promoţiile. Cum denaturează piaţa retailerii din România

de Daniel Ionaşcu    |    27 Dec 2011   •   21:00
Consiliul Concurenţei va analiza promoţiile. Cum denaturează piaţa retailerii din România

Consiliul Concurentei va deschide in 2012 o investigatie asupra retailerilor din Romania si care vizeaza posibila fortare a furnizorilor in privinta preturilor, au declarat surse din interiorul institutiei.

"Investigatia va analiza ofertele de genul «Daca gasiti mai ieftin ca la noi, va dam de 10 ori diferenta» au precizat sursele. Institutia suspecteaza faptul ca aceste promotii sunt oferite exact din cauza faptului ca retailerii obliga companiile de la care isi procura marfa sa nu mai vanda aceleasi produse la acelasi pret mic si altor concurenti.

Astfel, se denatureaza piata, iar concurenta dintre retaileri nu aduce beneficii consumatorilor.

In 2010, comertul prin hypermarketuri, magazine discount si cash&carry a depasit 50% din totalul pietei de profil dupa ce in 2009 comertul traditional era 55%. In ciuda scaderii consumului ca urmare a crizei si a majorarii TVA, marile grupuri de retail straine au conti­nuat expansiunea agresiva in Romania, pompand sute de milioane de euro in deschiderea de noi magazine.

Potrivit noii legi, daca o firma recunoaste savarsirea unei fapte anticoncurentiale, iar acolo unde este cazul propune remedii care conduc la inlaturarea faptei, aceasta va fi circumstanta atenuanta si va determina o scadere a amenzii cu 10-30% din nivelul de baza.

×
Subiecte în articol: consiliul concurenţei promoţii