x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Criza ne strică vacanţa

0
Autor: Elena Stan 09 Iul 2010 - 00:00
Criza ne strică vacanţa Christian Silva/Jurnalul Naţional


Anul acesta pe litoral vor ajunge cu 10% mai puţini turişti decât în 2009



Numărul turiştilor care vor merge la mare în România anul acesta va fi mai mic faţă de anul trecut cu circa 5%-10%.
"Măsurile de austeritate despre care se tot discută de ceva timp au făcut ca oamenii să nu îşi mai cumpere din timp bilete pentru vacanţa de vară pe litoralul Mării Negre. Aceştia aşteaptă să vadă cu cât le scade salariul, cu cât se vor scumpi alimentele, facturile la utilităţi etc. Şi numai după aceea, dacă le mai rămâne ceva, se gândesc la petrecerea vacanţei. Astfel, faţă de în­ce­putul anului, când eram mult mai optimişti şi credeam că numărul turiştilor care vor ajunge pe litoral va fi cel puţin la acelaşi nivel cu cel din 2009, acum estimăm o scădere de circa 10% faţă de perioada similară a anului trecut, când au fost înregistraţi 1,3 milioane de turişti, din care maxim 40.000 au fost străini", ne-a explicat Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

"Numărul turiştilor care au cumpărat vacanţe pentru litoralul românesc este cam la nivelul anului trecut pentru aceeaşi perioadă. Rămâne actual trendul «de criză», turiştii preferând destinaţiile accesibile din punct de vedere al preţului, astfel încât să scoată din buzunar mai puţini bani pentru cazare, masă şi transport. Programul «înscrieri timpurii», urmat de reducerile de sezon sperăm să atragă pe litoral turişti într-o pondere comparabilă cu cea de anul trecut la acelaşi moment al anului", a declarat Marius Meruţă, coordonator PR Transilvania Travel.

"Faţă de anul trecut, remarc o scădere a vânzărilor pentru litoralul românesc cu 10%-12%, însă am lansat oferte speciale de genul: Plăteşti 5 nopţi şi stai 6 nopţi, care atrag turiştii.

Cele mai căutate sunt hotelurile din Mamaia, fiind înregistrate cereri atât pentru hotelurile de două stele, cât şi pentru cele de trei şi patru stele, în funcţie de bugetul turiştilor. Aceştia aleg îndeosebi hotelurile cu un raport bun calitate-preţ", a declarat Marius Us­turoiu, manager al agenţiei Mareea. Deşi se plâng că nu mai au turişti, agenţiile şi operatorii nu iau în calcul încă o reducere a preţurilor. "Majoritatea operatorilor turistici de pe litoral au făcut reduceri subs­tan­ţiale de preţuri anul trecut, iar anul acesta au rămas cam la acelaşi nivel.

Cu toate că tarifele au rămas la ni­velul lui 2009, pentru a atrage tu­riştii, operatorii de la litoral oferă clienţilor tot felul de oferte şi de servi­cii în plus", ne-a declarat Traian Bă­dulescu.  "Sunt căutate hotelurile cu tarife reduse şi cele care oferă facilităţi suplimentare la pachetul de bază.

Aşa se face că hotelurile de două şi de trei stele au cea mai mare priză la public care acum nu mai este dispus să-şi facă vacanţa «fără să se uite la bani». «La mare, la soare!» rămâne refrenul la modă pentru turiştii care aleg litoralul românesc.

Oamenii nu mai încearcă nea­pă­rat ceva nou, preferă o destinaţie sau un hotel în care au mai fost dacă tari­ful este acceptabil pentru buzunarele lor. În contextul crizei, atracţia principală este preţul. De aceea, pe baza informaţiilor din piaţă, am lansat programe pentru destinaţii căutate care combină reduceri de tarife cu mai multe facilităţi", a spus Meruţă.


OFERTĂ: CAZARE GRATIS UNA SAU DOUĂ NOPŢI
"Zile gratuite de vacanţă" reprezintă un nou program lansat de ANAT, desfăşurat în parteneriat cu hotelierii din România şi cu celelalte asociaţii din turism. Astfel, cei care cumpără o vacanţă în România, pentru perioada 15 iunie-15 iulie şi 15-31 august, pot primi pentru preţul plătit una sau două nopţi gratuite de cazare. "Până în prezent a fost înregistrat un număr de aproximativ 17.000 de astfel de pachete vândute. Ne aşteptăm ca până la finalul programului să avem un număr de cel puţin 35.000 de turişti care aleg să profite de această ofertă", a spus Bădulescu. Turiştii se mai pot bucura de preţuri avantajoase şi prin intermediul ofertei "Hai la băi" - program care include oferta valabilă în lunile  iulie şi august. Toate ofertele şi programele speciale sunt disponibile exclusiv prin agenţiile de turism membre ANAT, a căror listă o puteţi consulta pe www.anat.ro.
Citeşte mai multe despre:   economic

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Tinerii care se mută la țară pot primi 50.000 de euro

Tinerii care se mută la țară pot primi 50.000 de euro
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a publicat Ghidul Solicitantului aferent programului de finanțări europene nerambursabile „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” - Submăsura 6.1...

Cum a ajuns România campioana europeană a dobânzilor

Cum a ajuns România campioana europeană a dobânzilor
Cu dobânzi de peste 4,5% pe care trebuie să le plătească pentru împrumuturile pe termen lung, România este, de departe, țara cu cele mai mari costuri de finanțare din Uniunea Europeană, arată datele Eurostat an...

România atipică! Costul caselor și chiriilor: comparație primele trimestre 2007/2020

România atipică! Costul caselor și chiriilor: comparație primele trimestre 2007/2020
Din 2007 până în 2020, prețul caselor și chiriilor au avut pe ansamblul UE evoluții asemănătoare,  crescând cu 20,8%, respectiv 20,5%. O ușoară scădere la prețul caselor s-a înregistrat în...

Ghidului Solicitantului pentru submăsura 6.1 – Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri

Ghidului Solicitantului pentru submăsura 6.1 – Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) anunță publicarea versiunii finale a Ghidului Solicitantului pentru submăsura 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din Programul...

Despăgubiri pentru secetă

Despăgubiri pentru secetă
Guvernul va institui o schemă de ajutor de stat în valoare de 1,088 miliarde de lei pentru despăgubirea producătorilor agricoli din sectorul vegetal, ale căror culturi din toamna anului 2019 au fost afectate de...

Agricultura cu mobilul

Agricultura cu mobilul
În zilele noaste este aproape imposibil să găsiţi pe cineva care să nu aibă un smartphone sau o tabletă. Aceste tehnologii de ultimă generaţie vin în ajutorul utilizatorilor datorită multiplelor funcţii pe ca...

Modificări de legislație privind beneficiarii reali ai companiilor

Modificări de legislație privind beneficiarii reali ai companiilor
Din 9 iulie  2020 intră în vigoare o serie de modificări la legislația pentru translarea Directivei UE  în materia spălării banilor și finanțării terorismului. Astfel, NU mai este impusă...

Salariul mediu net a scăzut în mai 2020 din cauza pandemiei de coronavirus

Salariul mediu net a scăzut în mai 2020 din cauza pandemiei de coronavirus
Salariul mediu brut a scăzut la 5.188 lei, în mai 2020, cu 13 lei, respectiv 0,2% mai puțin față de luna anterioară. Salariul mediu net a fost de 3.179 lei, în scădere faţă de...

Mulți angajatori au completat gresit Declarația 112. Persoanele în șomaj tehnic au rămas fără asigurare de sănătate

Mulți angajatori au completat gresit Declarația 112. Persoanele în șomaj tehnic au rămas fără asigurare de sănătate
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunțat că multe companii nu au completat corect Declarația 112 pentru personalul aflat în șomaj tehnic și nu au specificat perioada, motiv pentru care mulți...

Industria de apărare, în marş forţat spre dezastru 

Industria de apărare, în marş forţat spre dezastru 
Industria românească de apărare produce şi exportă tot mai puţin de la an la an, în ciuda promisiunilor făcute de toate guvernele care s-au perindat pe la Palatul Victoria că vor fi făcute investiţii serioase...

Necesitatea drenajelor pe terenurile agricole cu risc de băltire

Necesitatea drenajelor pe terenurile agricole cu risc de băltire
Ploaia este de regulă unul dintre lucrurile cele mai dorite de fermieri, dar, ce e prea mult strică... În unele zone din Bistrița-Năsăud s-au înregistrat și peste 320 litri/metrul pătrat de precipitații, în co...

Depunere cereri de plată pentru sprijinul privind asigurarea recoltei de struguri pentru vin

Depunere cereri de plată pentru sprijinul privind asigurarea recoltei de struguri pentru vin
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) aduce la cunoștința opiniei publice faptul că, în intervalul 01 – 31.07.2020, se depun cererile de plată pentru sprijinul privind asigurarea...

Sfaturi pentru agricultori. Ce folie să alegeți pentru mulcire? Importanța culorii

Sfaturi pentru agricultori. Ce folie să alegeți pentru mulcire? Importanța culorii
Un procedeu des utilizat în ultimii ani pentru păstrarea apei în sol este mulcirea. Prin acest procedeu se împiedică și apariția buruienilor, însă, un dezavantaj ar fi răspândirea dăunătorilor. E bine de...

Mana și buruienile trebuie combătute din culturile agricole, în această perioadă

Mana și buruienile trebuie combătute din culturile agricole, în această perioadă
Ploile abundente din luna iunie, urmate apoi de creșterea bruscă a temperaturilor, au generat o situație atipică în dezvoltarea unor culturi agricole. Combaterea buruienilor și a manei pare să fie, în...
Serviciul de email marketing furnizat de