x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

CSALB: Cererile de negociere cu băncile aproape s-au dublat faţă de 2018

0
17 Iul 2019 - 10:44
CSALB: Cererile de negociere cu băncile aproape s-au dublat faţă de 2018


Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit de la începutul anului cereri de soluţionare a nemulţumirilor cu băncile sau IFN-urile de la 1.053 de persoane fizice, cu 93% mai multe cereri decât în perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat al instituţiei.

În prima jumătate a anului 2018 au fost înregistrate 544 de cereri conforme.

În ceea ce priveşte formarea dosarelor, creşterea în primele şase luni este de 25% faţă de perioada similară a anului 2018. O categorie aparte o reprezintă înţelegerile amiabile dintre consumatori şi bănci, după sesizarea CSALB: părţile au încheiat peste 100 de astfel de înţelegeri în primul semestru, mai multe decât în tot anul trecut.

Potrivit sursei citate, în primele şase luni din 2019, 287 de consumatori s-au împăcat cu băncile sau IFN-urile, prin intermediul CSALB, cu peste 52% mai mulţi decât în primul semestru din 2018. În aceeaşi perioadă a anului trecut, doar 188 de români au beneficiat de soluţii favorabile în urma negocierilor purtate cu instituţiile financiar-bancare.

"Rezultatele CSALB pe primul semestru ne arată mai multe tendinţe: în primul rând apetitul spre conciliere mult mai mare al băncilor, în comparaţie cu IFN-urile. De exemplu, din 348 de dosare de conciliere constituite după acceptarea cererilor de către comercianţi, doar 5 dosare s-au format în relaţie cu un IFN. Apoi, putem observa creşterea numărului de cereri soluţionate amiabil de părţi, după sesizarea CSALB, fără să mai treacă prin procedura concilierii. Dacă în tot anul trecut erau 97 de astfel de cazuri, în 2019 sunt peste 100 de înţelegeri amiabile numai în primele şase luni. Şi nu în ultimul rând, observăm că unele bănci înţeleg foarte bine menirea CSALB şi au rate de respingere a cererilor scăzute, de aproximativ 20 de procente din numărul total de cereri care li se adresează", a spus Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB.

El susţine că mai există bănci care resping mai mult de 50% dintre cererile primite de la consumatori.

"Cum anul acesta ne dorim o scădere a cererilor respinse sub 30 de procente din total, pentru întregul sistem bancar, ne-am bucura ca toate băncile şi IFN-urile active în România să înţeleagă beneficiile procedurii concilierii', a declarat Alexandru Păunescu.

De asemenea, în luna iunie 2019, CSALB în colaborare cu FinZoom.ro au derulat un sondaj de opinie online denumit 'Experienţa ta cu băncile, prin intermediul CSALB', pe un eşantion de 1.390 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 ani, majoritatea femei (71%), salariaţi cu o vechime de peste 15 ani (42%).

Realizarea sondajului exclusiv online a fost încurajată şi de faptul că majoritatea covârşitoare a consumatorilor care se adresează CSALB apelează la soluţii online: 90% dintre cereri sosesc prin intermediul aplicaţiei de pe site-ul www.csalb.ro sau prin e-mail.

Majoritatea celor chestionaţi (75%) a răspuns că nu a întâmpinat probleme în relaţia cu băncile sau instituţiile financiare nebancare. Aceştia au declarat că au achitat datoriile la timp, au o colaborare bună cu banca, sunt informaţi şi mulţumiţi de produsele alese. 25% dintre românii integraţi financiar (care au cel puţin un produs financiar-bancar) au răspuns însă că au întâmpinat sau întâmpină probleme în relaţia lor cu instituţia financiară, iar cele mai mari nemulţumiri pornesc de la comisioanele puse la serviciile oferite (38% dintre respondenţi) şi de la unele condiţii contractuale considerate dezavantajoase (33%) şi mai puţin din cauza numărului mare de documente solicitate (11%), a timpului de aşteptare pentru soluţionarea unei solicitări (10%) sau a atitudinii personalului bancar (8%).

Mai mult de o treime dintre cei care au probleme cu instituţiile financiare au declarat că au încercat o soluţionare a nemulţumirilor avute, direct în sucursala/agenţia bancară (41%). 21% au făcut o reclamaţie/cerere către bancă, iar 22% au ales să colaboreze cu o altă bancă. Astfel, majoritatea celor care au nemulţumiri (84%) apelează direct la bancă pentru a găsi modalităţi de soluţionare a problemelor apărute şi doar 16% apelează la terţi (instanţă, CSALB, ANPC).

Deşi majoritatea respondenţilor nu se gândesc că ar putea apela la serviciile CSALB pentru rezolvarea problemelor cu banca, existenţa Centrului este văzută ca o necesitate pentru 96% dintre consumatori. Aproximativ 63% dintre respondenţi apreciază faptul că este un serviciu gratuit, 53% sunt mulţumiţi că procesul de comunicare se realizează facil, prin aplicaţia online sau prin email, fără deplasarea la sediu. 47% dintre respondenţi apreciază că CSALB ajută consumatorii în relaţia cu banca.

Majoritatea respondenţilor spun că au auzit de CSALB din mediul online şi din presă, în timp ce doar 8% au aflat de acest Centru din broşuri, pliante şi informaţii primite din bănci sau de pe site-urile băncilor. Întrebaţi de unde ar dori să primească mai multe informaţii despre CSALB, 23% doresc mai multă implicare din partea băncilor în informarea clienţilor.

La întrebarea privind momentul în relaţia cu banca în care şi-ar dori să fie informaţi despre serviciile CSALB, consumatorii au clasat în topul preferinţelor (62%) momentul când semnează un contract cu banca pentru un serviciu/produs bancar. 43% spun că ar fi util să afle despre CSALB din campaniile de marketing şi/sau de informare desfăşurate de bancă. În plus, 39% dintre respondenţi vor să afle despre CSALB atunci când interacţionează cu angajatul de la ghişeul băncii, în timp ce 36% vor să li se ofere informaţii atunci când întâmpină o problemă cu banca.

Întrebaţi cum li se pare faptul că în alte ţări sunt zeci de centre SAL, similare cu CSALB, nu doar pentru domeniul financiar-bancar, ci şi în alte domenii (utilităţi, transporturi, telefonie etc.) majoritatea respondenţilor şi-au exprimat speranţa ca pe viitor să împrumutăm şi noi modelul ţărilor ce au implementat astfel de centre. AGERPRES


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Romgaz a oprit construcția termocentralei de la Iernut din cauza creșterii salariilor în construcții

Romgaz a oprit construcția termocentralei de la Iernut din cauza creșterii salariilor în construcții
Construcția termocentralei pe gaze de la Iernut a fost blocată din cauza prevederilor OUG 114/2018 care a majorat salariile din construcţii, ceea ce înseamnă costuri suplimentare pentru Romgaz, după cum...

Altex se desparte de eMag din cauza comisioanelor prea mari

Altex se desparte de eMag din cauza comisioanelor prea mari
După o prezență de peste un an și jumătate pe platforma Marketplace, compania Altex a decis să retragă. Motivul deciziei este creşterea comisioanelor practicate de eMag, ceea ce a dus la...

Eurostat: Inflaţia în România este de trei ori mai mare decât media europeană

Eurostat: Inflaţia în România este de trei ori mai mare decât media europeană
România a avut şi în luna iulie 2019 cea mai mare rată anuală a inflaţiei dintre statele membre ale Uniunii Europene, cu un avans al preţurilor de consum de 4,1%, în creştere faţă de nivelul de 3,9% înregistr...

Romgaz a câştigat procesul cu ANAF

Romgaz a câştigat procesul cu ANAF
Romgaz a câştigat procesul cu ANAF, care socotise obligaţii suplimentare de plată pentru livrări de gaze de acum opt ani, în valoare de peste 18 milioane de lei. Producătorul de gaze a raportat pentru primul...

Apeluri de proiecte de 968 mil. euro

Apeluri de proiecte de 968 mil. euro
Ministerul Fondurilor Europene, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), va lansa, în septembrie, două apeluri de proiecte în valoare de 968 milioane de euro....

Programul Rabla este disponibil din nou

Programul Rabla este disponibil din nou
Veste excelentă pentru şoferii care vor să îşi cumpere o maşină nouă. De luni, 19 august, programul Rabla Clasic este din nou disponibil, scrie Antena 3. Astfel, şoferii care vor să scape de maşina...

La STS sistemul Disaster Recovery devine o afacere între prieteni

La STS sistemul Disaster Recovery devine o afacere între prieteni
STS cheltuie circa 4,6 milioane de euro pentru realizarea unui centru de date, bani care vor merge către o asociere de firme condusă de Synotech Global Services România SRL, deţinută de celebrul Claudiu Florică,...

Fondurile de pensii private prosperă. Activele depășesc 56 miliarde de lei

Fondurile de pensii private prosperă. Activele depășesc 56 miliarde de lei
Fondurile de pensii private obligatorii aveau active în valoare de peste 56,7 miliarde de lei sfârșitul lunii iulie 2019, în creştere cu 27,8% faţă de nivelul existent în perioada similară a anului...

Patria Bank a avut un profit net de 2,8 milioane lei în primele șase luni ale acestui an

Patria Bank a avut un profit net de 2,8 milioane lei în primele șase luni ale acestui an
Patria Bank a înregistrat un profit net de 2,8 milioane lei în primul semestru din 2019, faţă de o pierdere de 23,3 milioane lei în primele șase luni ale anului trecut. Instituția a acordat credite...

Peste 91 milioane de lei a costat întreținerea deputaților în primele șase luni ale acestui an

Peste 91 milioane de lei a costat întreținerea deputaților în primele șase luni ale acestui an
Cheltuielile Camerei Deputaților s-au ridicat în prima jumătate din acest an la 91.849.485 de lei. Acestea reprezintă veniturile deputaților, diurna pentru deplasarea la Palatul Parlamentului şi în...

Profitul Purcari Wineries a crescut cu 35% de la începutul anului

Profitul Purcari Wineries a crescut cu 35% de la începutul anului
Compania Purcari Wineries Plc a obţinut în primele şase luni ale acestui an un profit net ajustat de 21,1 milioane de lei, cu 35% mai mare faţă de perioada similară din 2018. Cea mai mare...

Conducta de gaze BRUA va avea un an întârziere

Conducta de gaze BRUA va avea un an întârziere
Conducta de gaze BRUA, care va trece prin Bulgaria-România-Ungaria-Austria, nu va fi gata la sfârșitul acestui an, aşa cum se prevăzuse inițial, aceasta urmând să fie gata abia în decembrie 2020,...

Euro s-a apreciat faţă de moneda națională

Euro s-a apreciat faţă de moneda națională
Moneda euro s-a apreciat faţă de leu, vineri, până la valoarea de 4,7274 lei, cu 0,58 bani (+0,12%) mai mult decât valoarea anterioară, de 4,7216 lei. Dolarul SUA s-a apreciat şi el faţă de moneda...

Profitul Transelectrica a scăzut cu 69% în prima jumătate din acest an

Profitul Transelectrica a scăzut cu 69% în prima jumătate din acest an
Societatea Transelectrica a obţinut un profit net de 30 de milioane de lei în primele șase luni din acest an, cu 69% mai puțin faţă de aceeași perioadă a anului trecut. Motivul diminuării...

Creșterea deficitului bugetar ar putea scădea ratingul de țară al României

Creșterea deficitului bugetar ar putea scădea ratingul de țară al României
Guvernul României a adoptat prima rectificare a bugetului pe 2019 din cauza creșterii deficitului, însă este nevoide de măsuri eficiente care să oprească tendinţa de majorare a datoriei...
Serviciul de email marketing furnizat de