x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

CSALB: Cererile de negociere cu băncile aproape s-au dublat faţă de 2018

0
17 Iul 2019 - 10:44
CSALB: Cererile de negociere cu băncile aproape s-au dublat faţă de 2018


Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit de la începutul anului cereri de soluţionare a nemulţumirilor cu băncile sau IFN-urile de la 1.053 de persoane fizice, cu 93% mai multe cereri decât în perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat al instituţiei.

În prima jumătate a anului 2018 au fost înregistrate 544 de cereri conforme.

În ceea ce priveşte formarea dosarelor, creşterea în primele şase luni este de 25% faţă de perioada similară a anului 2018. O categorie aparte o reprezintă înţelegerile amiabile dintre consumatori şi bănci, după sesizarea CSALB: părţile au încheiat peste 100 de astfel de înţelegeri în primul semestru, mai multe decât în tot anul trecut.

Potrivit sursei citate, în primele şase luni din 2019, 287 de consumatori s-au împăcat cu băncile sau IFN-urile, prin intermediul CSALB, cu peste 52% mai mulţi decât în primul semestru din 2018. În aceeaşi perioadă a anului trecut, doar 188 de români au beneficiat de soluţii favorabile în urma negocierilor purtate cu instituţiile financiar-bancare.

"Rezultatele CSALB pe primul semestru ne arată mai multe tendinţe: în primul rând apetitul spre conciliere mult mai mare al băncilor, în comparaţie cu IFN-urile. De exemplu, din 348 de dosare de conciliere constituite după acceptarea cererilor de către comercianţi, doar 5 dosare s-au format în relaţie cu un IFN. Apoi, putem observa creşterea numărului de cereri soluţionate amiabil de părţi, după sesizarea CSALB, fără să mai treacă prin procedura concilierii. Dacă în tot anul trecut erau 97 de astfel de cazuri, în 2019 sunt peste 100 de înţelegeri amiabile numai în primele şase luni. Şi nu în ultimul rând, observăm că unele bănci înţeleg foarte bine menirea CSALB şi au rate de respingere a cererilor scăzute, de aproximativ 20 de procente din numărul total de cereri care li se adresează", a spus Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB.

El susţine că mai există bănci care resping mai mult de 50% dintre cererile primite de la consumatori.

"Cum anul acesta ne dorim o scădere a cererilor respinse sub 30 de procente din total, pentru întregul sistem bancar, ne-am bucura ca toate băncile şi IFN-urile active în România să înţeleagă beneficiile procedurii concilierii', a declarat Alexandru Păunescu.

De asemenea, în luna iunie 2019, CSALB în colaborare cu FinZoom.ro au derulat un sondaj de opinie online denumit 'Experienţa ta cu băncile, prin intermediul CSALB', pe un eşantion de 1.390 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 ani, majoritatea femei (71%), salariaţi cu o vechime de peste 15 ani (42%).

Realizarea sondajului exclusiv online a fost încurajată şi de faptul că majoritatea covârşitoare a consumatorilor care se adresează CSALB apelează la soluţii online: 90% dintre cereri sosesc prin intermediul aplicaţiei de pe site-ul www.csalb.ro sau prin e-mail.

Majoritatea celor chestionaţi (75%) a răspuns că nu a întâmpinat probleme în relaţia cu băncile sau instituţiile financiare nebancare. Aceştia au declarat că au achitat datoriile la timp, au o colaborare bună cu banca, sunt informaţi şi mulţumiţi de produsele alese. 25% dintre românii integraţi financiar (care au cel puţin un produs financiar-bancar) au răspuns însă că au întâmpinat sau întâmpină probleme în relaţia lor cu instituţia financiară, iar cele mai mari nemulţumiri pornesc de la comisioanele puse la serviciile oferite (38% dintre respondenţi) şi de la unele condiţii contractuale considerate dezavantajoase (33%) şi mai puţin din cauza numărului mare de documente solicitate (11%), a timpului de aşteptare pentru soluţionarea unei solicitări (10%) sau a atitudinii personalului bancar (8%).

Mai mult de o treime dintre cei care au probleme cu instituţiile financiare au declarat că au încercat o soluţionare a nemulţumirilor avute, direct în sucursala/agenţia bancară (41%). 21% au făcut o reclamaţie/cerere către bancă, iar 22% au ales să colaboreze cu o altă bancă. Astfel, majoritatea celor care au nemulţumiri (84%) apelează direct la bancă pentru a găsi modalităţi de soluţionare a problemelor apărute şi doar 16% apelează la terţi (instanţă, CSALB, ANPC).

Deşi majoritatea respondenţilor nu se gândesc că ar putea apela la serviciile CSALB pentru rezolvarea problemelor cu banca, existenţa Centrului este văzută ca o necesitate pentru 96% dintre consumatori. Aproximativ 63% dintre respondenţi apreciază faptul că este un serviciu gratuit, 53% sunt mulţumiţi că procesul de comunicare se realizează facil, prin aplicaţia online sau prin email, fără deplasarea la sediu. 47% dintre respondenţi apreciază că CSALB ajută consumatorii în relaţia cu banca.

Majoritatea respondenţilor spun că au auzit de CSALB din mediul online şi din presă, în timp ce doar 8% au aflat de acest Centru din broşuri, pliante şi informaţii primite din bănci sau de pe site-urile băncilor. Întrebaţi de unde ar dori să primească mai multe informaţii despre CSALB, 23% doresc mai multă implicare din partea băncilor în informarea clienţilor.

La întrebarea privind momentul în relaţia cu banca în care şi-ar dori să fie informaţi despre serviciile CSALB, consumatorii au clasat în topul preferinţelor (62%) momentul când semnează un contract cu banca pentru un serviciu/produs bancar. 43% spun că ar fi util să afle despre CSALB din campaniile de marketing şi/sau de informare desfăşurate de bancă. În plus, 39% dintre respondenţi vor să afle despre CSALB atunci când interacţionează cu angajatul de la ghişeul băncii, în timp ce 36% vor să li se ofere informaţii atunci când întâmpină o problemă cu banca.

Întrebaţi cum li se pare faptul că în alte ţări sunt zeci de centre SAL, similare cu CSALB, nu doar pentru domeniul financiar-bancar, ci şi în alte domenii (utilităţi, transporturi, telefonie etc.) majoritatea respondenţilor şi-au exprimat speranţa ca pe viitor să împrumutăm şi noi modelul ţărilor ce au implementat astfel de centre. AGERPRES


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială au intrat în Revisal. Procedurile vor fi simplificate

Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială  au intrat în Revisal. Procedurile vor fi simplificate
Agenţiile Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS), cele care efectuează plata beneficiilor sociale, au intrat în Revisal, a anunţat ministrul Muncii, Violeta Alexandru. "Agenţiile Judeţene pentru...

Curs valutar 22 ianuarie 2020: Leul s-a apreciat faţă de moneda europeană, dar a pierdut teren în raport cu dolarul american

Curs valutar 22 ianuarie 2020: Leul s-a apreciat faţă de moneda europeană, dar a pierdut teren în raport cu dolarul american
Leul s-a apreciat uşor miercuri în raport cu euro, care a fost cotat de Banca Naţională a României la 4,7786 lei pe euro, în scădere cu 0,04 bani faţă de cotaţia de marţi (-0,01%), care a fost de 4,7790...

Cererea de mașini electrice creşte accelerat

Cererea de mașini electrice creşte accelerat
Cererea de mașini electrice crește semnificativ în UE, susținută de politicile privind protecția mediului, de angajamentele marilor firme în această direcție, dar și de schimbarea de atitudine a...

Șefii români, printre cei mai pesimişti

Șefii români, printre cei mai pesimişti
Managerii români se arată pesimişti cu privire la evoluția economiei mondiale, neîncrederea lor depăşind atât media regiunii, cât şi pe cea la nivel global. Aceasta într-un context evident mai negativ decât...

Ai bani în bancă? Dobânda e moft, comisionul te omoară

Ai bani în bancă? Dobânda e moft, comisionul te omoară
Clienţii care depun bani la bancă achită o serie de comisioane, în funcţie de specificul contului. Acestea fac ca dobânzile anuale efective să fie mai mici decât rata inflaţiei şi chiar sub zero. Astfel, titula...

Ministrul Transporturilor: Finanţarea în Parteneriat Public-Privat a Autostrăzii ''Unirii'' nu este soluţia corectă

Ministrul Transporturilor: Finanţarea în Parteneriat Public-Privat a Autostrăzii ''Unirii'' nu este soluţia corectă
Finanţarea în Parteneriat Public-Privat (PPP) a Autostrăzii "Unirii" nu este soluţia corectă, pentru că trebuie întâi finalizat studiul de fezabilitate pe fonduri europene şi ulterior să mergem către...

E oficial: Declaraţia unică va fi modificată şi va include veniturile din tranzacţionarea criptomonedelor

E oficial: Declaraţia unică va fi modificată şi va include veniturile din tranzacţionarea criptomonedelor
Declaraţia unică va fi modificată şi va include veniturile din tranzacţionarea criptomonedelor, iar depunerea ei se va face până pe data de 16 martie, a declarat marţi Corina Mîndoium, Partener Asociat,...

Curs valutar 21 ianuarie: Leul s-a depreciat în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului

Curs valutar 21 ianuarie: Leul s-a depreciat în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului
Leul s-a depreciat, marţi, în raport cu euro, cursul afişat de Banca Naţională a României (BNR) fiind de 4,7790 lei, în creştere cu 0,02 bani faţă de cotaţia din şedinţa anterioară, când moneda unică...

Aspiratorul vertical Klindo, retras de la comercializare. Carrefour recomandă clienților să-l returneze

Aspiratorul vertical Klindo, retras de la comercializare. Carrefour recomandă clienților să-l returneze
Retailerul Carrefour retrage de la comercializare, în România, aspiratorul vertical Klindo, în urma constatării unor riscuri date de producţia acestuia şi recomandă clienţilor care au cumpărat deja acest produs ...

Record pe piața imobiliară. Volumul investițiilor a depășit un miliard de euro în 2019

Record pe piața imobiliară. Volumul investițiilor a depășit un miliard de euro în 2019
Volumul investiţiilor imobiliare din România a depăşit borna de un miliard de euro în 2019, fiind cu 7% mai mare faţă de nivelul înregistrat în 2018, arată datele departamentului de research al companiei de con...

Piața de media din România va ajunge la 514 milioane de euro în 2020

Piața de media din România va ajunge la 514 milioane de euro în 2020
Piaţa de media din România va creşte, în acest an, cu 5,5% comparativ cu 2019, până la valoarea de 514 milioane de euro, reiese din datele Media Fact Book, raportul de analiză a pieţei româneşti de media...

14,8 milioane de pasageri au tranzitat aeroporturile din București în 2019

14,8 milioane de pasageri au tranzitat aeroporturile din București în 2019
Aproape 14,8 milioane de pasageri au tranzitat, în 2019, Aeroportul Internaţional ''Henri Coandă'' Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa ''Aurel Vlaicu'', în creştere cu 6,39% faţă de...

Românii comunică prin messenger la foc automat

Românii comunică prin messenger la foc automat
Şapte din zece români (71%), utilizatori de Internet, comunică zilnic prin intermediul serviciilor de mesagerie instantanee, cei mai mulţi (82%) fiind din categoria tinerilor între 18 şi 30...

Noile cursuri de reconversie profesională, cu sistem antifraudă

Noile cursuri de reconversie profesională, cu sistem antifraudă
Galerie Foto Cursurile de calificare pentru reconversie profesională reprezintă o necesitate pentru cei care nu-și mai pot găsi locuri de muncă în domeniile pentru care s-au format inițial, iar pentru formatori...

FMI ne învaţă cum să evităm criza: Protejaţi consumatorii vulnerabili!

FMI ne învaţă cum să evităm criza: Protejaţi consumatorii vulnerabili!
Galerie Foto Ţările cu economii în curs de dezvoltare din estul Europei trebuie să-şi protejeze consumatorii vulnerabili şi populaţia cu venituri mici pentru a evita efectele unei eventuale...
Serviciul de email marketing furnizat de