x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

CSALB: Cererile de negociere cu băncile aproape s-au dublat faţă de 2018

0
17 Iul 2019 - 10:44
CSALB: Cererile de negociere cu băncile aproape s-au dublat faţă de 2018


Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit de la începutul anului cereri de soluţionare a nemulţumirilor cu băncile sau IFN-urile de la 1.053 de persoane fizice, cu 93% mai multe cereri decât în perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat al instituţiei.

În prima jumătate a anului 2018 au fost înregistrate 544 de cereri conforme.

În ceea ce priveşte formarea dosarelor, creşterea în primele şase luni este de 25% faţă de perioada similară a anului 2018. O categorie aparte o reprezintă înţelegerile amiabile dintre consumatori şi bănci, după sesizarea CSALB: părţile au încheiat peste 100 de astfel de înţelegeri în primul semestru, mai multe decât în tot anul trecut.

Potrivit sursei citate, în primele şase luni din 2019, 287 de consumatori s-au împăcat cu băncile sau IFN-urile, prin intermediul CSALB, cu peste 52% mai mulţi decât în primul semestru din 2018. În aceeaşi perioadă a anului trecut, doar 188 de români au beneficiat de soluţii favorabile în urma negocierilor purtate cu instituţiile financiar-bancare.

"Rezultatele CSALB pe primul semestru ne arată mai multe tendinţe: în primul rând apetitul spre conciliere mult mai mare al băncilor, în comparaţie cu IFN-urile. De exemplu, din 348 de dosare de conciliere constituite după acceptarea cererilor de către comercianţi, doar 5 dosare s-au format în relaţie cu un IFN. Apoi, putem observa creşterea numărului de cereri soluţionate amiabil de părţi, după sesizarea CSALB, fără să mai treacă prin procedura concilierii. Dacă în tot anul trecut erau 97 de astfel de cazuri, în 2019 sunt peste 100 de înţelegeri amiabile numai în primele şase luni. Şi nu în ultimul rând, observăm că unele bănci înţeleg foarte bine menirea CSALB şi au rate de respingere a cererilor scăzute, de aproximativ 20 de procente din numărul total de cereri care li se adresează", a spus Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB.

El susţine că mai există bănci care resping mai mult de 50% dintre cererile primite de la consumatori.

"Cum anul acesta ne dorim o scădere a cererilor respinse sub 30 de procente din total, pentru întregul sistem bancar, ne-am bucura ca toate băncile şi IFN-urile active în România să înţeleagă beneficiile procedurii concilierii', a declarat Alexandru Păunescu.

De asemenea, în luna iunie 2019, CSALB în colaborare cu FinZoom.ro au derulat un sondaj de opinie online denumit 'Experienţa ta cu băncile, prin intermediul CSALB', pe un eşantion de 1.390 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 ani, majoritatea femei (71%), salariaţi cu o vechime de peste 15 ani (42%).

Realizarea sondajului exclusiv online a fost încurajată şi de faptul că majoritatea covârşitoare a consumatorilor care se adresează CSALB apelează la soluţii online: 90% dintre cereri sosesc prin intermediul aplicaţiei de pe site-ul www.csalb.ro sau prin e-mail.

Majoritatea celor chestionaţi (75%) a răspuns că nu a întâmpinat probleme în relaţia cu băncile sau instituţiile financiare nebancare. Aceştia au declarat că au achitat datoriile la timp, au o colaborare bună cu banca, sunt informaţi şi mulţumiţi de produsele alese. 25% dintre românii integraţi financiar (care au cel puţin un produs financiar-bancar) au răspuns însă că au întâmpinat sau întâmpină probleme în relaţia lor cu instituţia financiară, iar cele mai mari nemulţumiri pornesc de la comisioanele puse la serviciile oferite (38% dintre respondenţi) şi de la unele condiţii contractuale considerate dezavantajoase (33%) şi mai puţin din cauza numărului mare de documente solicitate (11%), a timpului de aşteptare pentru soluţionarea unei solicitări (10%) sau a atitudinii personalului bancar (8%).

Mai mult de o treime dintre cei care au probleme cu instituţiile financiare au declarat că au încercat o soluţionare a nemulţumirilor avute, direct în sucursala/agenţia bancară (41%). 21% au făcut o reclamaţie/cerere către bancă, iar 22% au ales să colaboreze cu o altă bancă. Astfel, majoritatea celor care au nemulţumiri (84%) apelează direct la bancă pentru a găsi modalităţi de soluţionare a problemelor apărute şi doar 16% apelează la terţi (instanţă, CSALB, ANPC).

Deşi majoritatea respondenţilor nu se gândesc că ar putea apela la serviciile CSALB pentru rezolvarea problemelor cu banca, existenţa Centrului este văzută ca o necesitate pentru 96% dintre consumatori. Aproximativ 63% dintre respondenţi apreciază faptul că este un serviciu gratuit, 53% sunt mulţumiţi că procesul de comunicare se realizează facil, prin aplicaţia online sau prin email, fără deplasarea la sediu. 47% dintre respondenţi apreciază că CSALB ajută consumatorii în relaţia cu banca.

Majoritatea respondenţilor spun că au auzit de CSALB din mediul online şi din presă, în timp ce doar 8% au aflat de acest Centru din broşuri, pliante şi informaţii primite din bănci sau de pe site-urile băncilor. Întrebaţi de unde ar dori să primească mai multe informaţii despre CSALB, 23% doresc mai multă implicare din partea băncilor în informarea clienţilor.

La întrebarea privind momentul în relaţia cu banca în care şi-ar dori să fie informaţi despre serviciile CSALB, consumatorii au clasat în topul preferinţelor (62%) momentul când semnează un contract cu banca pentru un serviciu/produs bancar. 43% spun că ar fi util să afle despre CSALB din campaniile de marketing şi/sau de informare desfăşurate de bancă. În plus, 39% dintre respondenţi vor să afle despre CSALB atunci când interacţionează cu angajatul de la ghişeul băncii, în timp ce 36% vor să li se ofere informaţii atunci când întâmpină o problemă cu banca.

Întrebaţi cum li se pare faptul că în alte ţări sunt zeci de centre SAL, similare cu CSALB, nu doar pentru domeniul financiar-bancar, ci şi în alte domenii (utilităţi, transporturi, telefonie etc.) majoritatea respondenţilor şi-au exprimat speranţa ca pe viitor să împrumutăm şi noi modelul ţărilor ce au implementat astfel de centre. AGERPRES


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un nou CEO la Erste Asset Management Romania

Un nou CEO la Erste Asset Management Romania
Galerie Foto Conducerea Erste Asset Management GmbH l-a numit pe Horia Braun-Erdei in poziția de președinte executiv (CEO) al Erste Asset Management România. Horia Braun-Erdei (42 de ani) este un profesionist experimentat în...

CFR promite viteze de 160 km/h

CFR promite viteze de 160 km/h
Conducerea companiei CFR SA promite că va demara proiectul de modernizare a liniei care leagă Aradul de Craiova şi se laudă cu un grad mare de absorbţie a fondurilor europene, dar şi cu reducerea numărului...

AFM aprobă o finanţare de 2,4 milioane de lei pentru închiderea unui depozit de deşeuri în Vatra Dornei

AFM aprobă o finanţare de 2,4 milioane de lei pentru închiderea unui depozit de deşeuri în Vatra Dornei
Municipiul Vatra Dornei (judeţul Suceava) a primit aprobare, în valoare de aproximativ 2,4 milioane de lei pentru finanţarea operaţiunilor de închidere a unui depozit neconform de deşeuri, a anunţat, luni,...

Prețul gazelor naturale pe piața SPOT a scăzut sub cel reglementat, ajungând la 67 lei/MWh

Prețul gazelor naturale pe piața SPOT a scăzut sub cel reglementat, ajungând la 67 lei/MWh
Piața SPOT a gazelor naturale din România, operată de Bursa Română de Mărfuri, a înregistrat cel mai redus preț al ultimelor 6 luni, respectiv 67 lei/MWh. Astfel, prețul pe piața spot al gazelor naturale...

S-a deschis primul hotel Courtyard by Marriott din România. Investiție de 22,5 milioane de euro

S-a deschis primul hotel Courtyard by Marriott din România. Investiție de 22,5 milioane de euro
Apex Alliance Hotel Management a deschis primul hotel Marriott din România sub brandul Courtyard, un hotel de 4 stele, aflat în zona financiară a Capitalei, în Floreasca, realizat cu o investiţie de 22,5 milioane eu...

5 milioane de lei pentru reparații la Canalul Dunăre - Marea Neagră

5 milioane de lei pentru reparații la Canalul Dunăre - Marea Neagră
Guvernul a decis suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor cu 5 milioane de lei pentru efectuarea în regim de urgenţă a unor lucrări de investiţii la taluzul de pe malul stâng al Canalului...

Spațiile de birouri din București ar putea depăși 300.000 mp până la sfârșitul anului

Spațiile de birouri din București ar putea depăși 300.000 mp până la sfârșitul anului
Peste 300.000 mp de spaţii de birouri ar putea să fie livraţi pe piaţa din Bucureşti, până la sfârşitul acestui an, arată estimările Colliers International. În trimestrul III din 2019, au fost livraţi...

BNR va lansa monede din aur și alamă cu tema Desăvârșirea Marii Uniri-Regina Maria

BNR va lansa monede din aur și alamă cu tema Desăvârșirea Marii Uniri-Regina Maria
Banca Naţională a României va lansa în circuitul numismatic, pe 28 octombrie, monede din aur şi alamă pentru colecţionare şi va pune în circulaţie o monedă din alamă, cu tema Desăvârşirea Marii Uniri...

Curs valutar 21 octombrie 2019: Leul s-a depreciat în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului

Curs valutar 21 octombrie 2019: Leul s-a depreciat în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului
Leul s-a depreciat, luni, în raport cu euro, cursul afişat de Banca Naţională a României (BNR) fiind de 4,7592 lei, mai mult cu 0,36 bani (+0,08%) faţă de cotaţia din şedinţa anterioară, când moneda unică eu...

Suma plătită pentru asistență socială a depășit 1,1 miliarde de lei, în luna septembrie

Suma plătită pentru asistență socială a depășit 1,1 miliarde de lei, în luna septembrie
Suma plătită în contul principalelor beneficii de asistenţă socială s-a ridicat, în septembrie 2019, la 1,117 miliarde de lei, din care 1,07 miliarde lei pentru drepturi curente şi circa 48 milioane de lei pentru...

Tranzacţie importantă pe piaţa serviciilor medicale din România

Tranzacţie importantă pe piaţa serviciilor medicale din România
MedLife anunță achiziția pachetului de 100% din acțiunile Spitalului Lotus SRL din Ploiești, cel mai important furnizor de servicii medicale private din județul Prahova, care asigură servicii integrate de...

Doar şase judeţe fac exporturi de peste 1 miliard de euro, iar 17 au o balanţă negativă

Doar şase judeţe fac exporturi de peste 1 miliard de euro, iar 17 au o balanţă negativă
În primele cinci luni ale acestui an, România a exportat bunuri în valoare de 29,33 miliarde de euro şi a făcut importuri de 35,86 miliarde de euro. Creşterea consumului a dus la o explozie a importurilor, fapt ce...

Taxa de promovare turistică ar putea fi dublată în București

Taxa de promovare turistică ar putea fi dublată în București
Anul viitor, taxa specială pentru promovare turistică a municipiului Bucureşti ar putea deveni 2% din veniturile de cazare pentru fiecare zi de sejur, valoare care nu include TVA, conform unui proiect supus...

Jurnalul bursier. Norvegienii se nasc milionari, noi încercăm să devenim

Jurnalul bursier. Norvegienii se nasc milionari, noi încercăm să devenim
Norvegienii sunt privilegiați. Grație fondului suveran de investiții dezvoltat eficient de-a lungul timpului, acesta are o valoare pe cap de locuitor ce depășește 1,5 milioane de coroane norvegiene.   E...

APIA: Vânzările de autoturisme ecologice au ajuns la o pondere de 3,7% în total, la nivel naţional

APIA: Vânzările de autoturisme ecologice au ajuns la o pondere de 3,7% în total, la nivel naţional
Ponderea autoturismelor ecologice în totalul vânzărilor înregistrate la nivel naţional, în primele nouă luni ale anului, s-a situat la 3,7%, superioară celei consemnate în aceeaşi perioadă din 2018, în timp...
Serviciul de email marketing furnizat de