x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum scoți milioane de euro din piatră seacă

0
Autor: Luciana Cocoș 01 Aug 2019 - 14:30
Cum scoți milioane de euro din piatră seacă
Vezi galeria foto


În piața construcțiilor din România va urma o nouă criză, avertizează tot mai mulți specialiști, și doar cei care au o poziție de business puternică și corectă vor reuși să-i facă față. Pentru afacerile din domeniu nu vin vremuri tocmai bune dacă punem la socoteală și situația de pe piața muncii, care a devenit critică. Într-o zonă dominată însă de câțiva mari jucători, abonați la banii statului, o companie condusă de doi tineri a reușit să-și consolideze poziția de lider, ca fiind cel mai mare distribuitor de piatră naturală din România.

 

Povestea PiatraOnline a început în urmă cu 12 ani, când Mariana Constantinescu-Brădescu și Sergiu Constantinescu au pus bazele celui mai mare magazin online din România care vinde produse din piatră naturală pentru construcții și amenajări interioare și exterioare. “Atunci când ne-am apucat de proiectul PIATRAONLINE terminasem ambii facultatea și acumulam experiență în alte domenii. Eu vin cumva dintr-un domeniu conex pentru că am lucrat de la 18 ani în domeniul materialelor de construcții împreună cu familia mea, iar acest lucru m-a ajutat să cunosc, într-o bună măsură, cum funcționează domeniul, care sunt piedicile și provocările”, povestește Mariana, managing partner la PiatraOnline. Ea și soțul său, Sergiu, au fost primii care am mizat pe online ca nişă într‑un domeniu dominat de vânzări directe şi deplasarea pe şantiere. “Este un proiect românesc de evoluție personală și profesională. Este un proiect pe care l-am început din dorința de a contribui la creșterea și evoluția României și, de fapt, ne-a adus și posibilitatea evoluției personale și profesionale a amândurora, antreprenorii din spatele acestui business. Am pornit cu zero investiții și astăzi îl văd ca un plus de valoare pentru că ne-a învățat să avem un cash-flow foarte eficient și să avem grijă să îl menținem în această zonă pentru a nu avea nevoie de suport financiar din exterior”, mai spune antreprenoarea.

 

Primul magazin online de piatră naturală

 

Începutul de drum a fost într-o perioadă în care toată lumea vorbea despre criză, și tocmai asta i-a determinat pe Sergiu și Mariana să vadă lucrurile diferit. “A trebuit să construim cărămidă cu cărămidă fiecare departament din cadrul companiei, a trebuit să muncim mult să cucerim fiecare segment de piață și evoluția de la an la an a fost rezultatul efortului susținut, depus zi de zi, în toți acești ani”, mărturisește Sergiu Constantinescu. “Cu siguranță în cei peste 10 ani de activitate am avut și foarte multe obstacole, însă considerăm că tocmai acest lucru ne-a făcut mai puternici, ne-a ajutat să învățăm din greșeli și să ne adaptăm la piața în care activăm. Am investit foarte mult în departamentul de marketing. Am investit încă din primii ani în dezvoltarea internă a companiei prin implementarea de procese și soft-uri de automatizare, de transparentizare și de eficientizare a activității echipei și a ceea ce ajunge în exterior, către clientul nostru. Faptul că am fost atât de concentrați pe acest lucru, cu siguranță ne-a încetinit creșterea, însă considerăm că o creștere durabilă este una mult mai bună decât acea creștere datorată circumstanțelor pieței,” adaugă Mariana Constantinescu-Brădescu.

Afacerea continuă se dezvolte în condițiile în care oamenii încep să cumpere tot mai mult produse de pavaj, placat și amenajat din piatră.

 

Intre linii

 

Românii alocă între 1.000 și 1.500 de euro când au ca proiect amenajarea unei băi sau bucătării, și între 10.000 și 20.000 de euro, când vorbim de amenajarea întregii case.

 

 

“Piața construcțiilor și implicit cea a designului și arhitecturii este într-o continuă dezvoltare, ceea ce nu poate decât să mă bucure, pentru că am început să ne aliniem tendințelor internaționale. Foarte multe proiecte imobiliare au echipe întregi în spate care gândesc tot conceptul și livrează pe piață produse cu adevărat calitative. Cu siguranță există și zone mai puțin dezvoltate sau produse unde încă nu s-a evoluat suficient, proiecte rezidențiale care folosesc produse mediocre și fără o structură bine gândită în spate, dar cred că, în timp, piața va elimina singură astfel de exemple. În acest moment, la nivel mondial se optează din ce în ce mai mult pe produse ecologice, pe dezvoltare durabilă și pe protejarea mediului înconjurător, iar la un moment dat, acest trend va ajunge și în România și vom înțelege cât de important este să ne dezvoltam durabil și eficient”, explică Mariana. Compania importă cea mai bună piatră naturală din toate colțurile lumii, având furnizori inclusiv în țări precum India, Brazilia, Spania sau China. Pe lângă magazinul online, compania deține și un showroom în București, cu o suprafață de peste 1.800 mp, în care clienții pot găsi peste 1.500 de repere.

 

Accesul la fonduri de investiții, blocat

 

PiatraOnline a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de aproximativ 5,5 milioane de euro și o creștere a profitului de 11% față de 2017. “Afacerea nu a evoluat foarte repede pentru că avem peste 10 ani pe piață, dar a evoluat, din punctul nostru de vedere, foarte sănătos și susținut. Am început cu zero resurse financiare și fără să avem clienți asigurați sau o piață pe care să activăm. “mai spune antreprenoarea. Până acum nu au apelat la fonduri de finanțare, ci doar la credite de investiții pentru dezvoltarea și extinderea platformei logistice. “Din păcate, având activitatea în București, suntem dezavantajați pentru că nu avem acces la fonduri de investiții, deoarece se consideră că suntem într-o zonă fără nevoi de dezvoltare. Din punctul nostru de vedere nu este corect, pentru că o companie, indiferent unde este amplasată, dacă are potențial de dezvoltare și contribuie la bugetul statului, crește sustenabil de la an la an, ar trebui să aibă acces și la astfel de fonduri pentru a-i susține activitatea, ajutând-o, astfel, să aducă și mai mulți bani la buget. Să nu uitam că bugetul unui stat este compus și din contribuțiile făcute de companiile care activează în respectivul domeniu. Așadar, cu cât sunt mai înfloritoare acele companii, indiferent unde sunt amplasate, cu atât va crește contribuția la bugetul de stat, din care, ulterior, se asigură toate nevoile din aparatul de stat și din cheltuielile curente”, mai spune Mariana Constantinescu-Brădescu.

 

 

Brandul se extinde în ţară

 

Expasiunea sectorului de construcții și amenajări i-a determinat pe cei doi tineri antreprenori să facă următorul pas pentru dezvoltarea afacerii lor. “O primă direcție de extindere este franciza PiatraOnline, care este în curs de pregătire, precum și partenerii pe care îi vom aduce pe piață cu acest model de business. Ne extindem în Bulgaria, unde lucrăm la primul showroom din această țară și am înființat și primul departament de business-to-business din cadrul PiatraOnline, de la care avem așteptări mari în ceea ce privește aportul la cifra de afaceri totală a companiei. Investim în sisteme interne, în soft-uri și în orice altceva ne poate ajuta la o creștere pe termen lung”, spune Sergiu Constantinescu. Prin francizare, brandul va fi prezent în Iași, Timișoara, Cluj, Craiova și Brașov. Costul asociat achiziției francizei va fi stabilit în funcție de suprafața spațiului care, pentru o bună desfăşurare ar trebui să aibă între 180 si 300mp, iar prețul poate varia între 100.000 euro şi 200.000 euro, în funcție de dimensiune şi de logistica francizatului. Iar pentru a se asigura că va fi eligibil pentru achiziția licenței, noul francizat va trebui să urmeze o perioadă de training specializat cu echipa Piatraonline.

 

Între familie și business

Prinși în tumultul contractelor și al cifrelor, Mariana și Sergiu reușesc să găsească acel echilibru între viața de familie și business. “Încercăm să alocăm timp ambelor zone și să fim pe cât de prezenți posibil în tot ceea ce facem, astfel încât să nu risipim momente prețioase din viață. Cred că viața este mult prea scurtă și prețioasă ca să ne permitem să o irosim pe lucruri fără importanță, pe oameni care nu ne aduc valoare în viața noastră și pe activități care nu ne fac plăcere”, conchide antreprenoarea.

 

 

Au fost ani în care am lucrat 16 ore pe zi, zi de zi, noi doi, tocmai pentru că aveam proiecte și obiective pentru care știam că trebuie să luptăm ca să le obținem.Chiar și atunci când alocăm multe ore vieții profesionale, o facem pentru că iubim ceea ce facem, iar atunci când avem timp liber pe care să-l petrecem cu familia, călătorind sau făcând orice altă activitate de relaxare, ne alocăm toate resursele în această direcție

 

Mariana Constantinescu-Brădescu, Managing Partner PiatraOnline

 

 

Ne dorim să arătăm că se pot seta standarde înalte, că putem să avem o comunicare foarte transparentă cu piața în care activăm și că o companie românească poate să aibă gândirea unei corporații occidentale. Modelul nostru de business este unul concentrat pe o creștere organică și susținută și nu una explozivă ce nu are susținere pe viitor.

 

Sergiu Constantinescu, Managing Partner PiatraOnline

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Sprint valutar. Euro, în fugă spre 5 lei

Banca Naţională a României (BNR) a afişat ieri un curs oficial de 4,7729 lei pentru un euro, cel mai înalt nivel din toate timpurile, după un salt de 0,13% comparativ cu ziua anterioară. Este pentru a doua oară...

O firmă din cinci, vizitată de agenţii fiscali

O firmă din cinci, vizitată de agenţii fiscali
Peste 22% dintre companiile din România au fost vizate anul trecut de inspecții fiscale, procent de aproape trei ori mai mare decât în 2017 sau 2016, dar sub media din Europa Centrală și de Est (ECE), de 32%,...

Care au fost preferințele românilor de Black Friday. Cea mai scumpă comandă din Vinerea Neagră

Care au fost preferințele românilor de Black Friday. Cea mai scumpă comandă din Vinerea Neagră
Românii au cumpărat produse foarte diverse de Black Friday, de la cazane de ţuică profesionale, produse de fashion şi beauty, bijuterii cu diamante, pachete turistice, haine de blană naturală, și până...

Finanţele s-au împrumutat marţi de 75 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de luni

Finanţele s-au împrumutat marţi de 75 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de luni
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a atras, marţi, 75 de milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de luni, când a împrumutat 858 de milioane de lei, la o dobândă de 4,09% pe an, printr-o emisiune...

Mediul de afaceri solicită noului Guvern abrogarea controversatei OUG 114 și a măsurii Split TVA

Mediul de afaceri solicită noului Guvern abrogarea controversatei OUG 114 și a măsurii Split TVA
Mediul de afaceri solicită noului Guvern abrogarea OUG 114/2018 şi a măsurii Split TVA, care au avut un impact negativ semnificativ asupra firmelor româneşti, a declarat Alex Milcev, partener în cadrul firmei de...

Curs valutar 19 noiembrie 2019: Euro a atins un nou maxim istoric pentru a doua zi consecutiv

Curs valutar 19 noiembrie 2019: Euro a atins un nou maxim istoric pentru a doua zi consecutiv
Euro a ajuns la un nou maxim istoric. Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, marţi, un curs de referinţă de 4,7759 lei/euro, în creştere cu 0,06% faţă de valoarea atinsă luni. Aceasta este a doua zi...

Piața de spații industriale va avea de suferit în urma unui Brexit dur

Piața de spații industriale va avea de suferit în urma unui Brexit dur
Piaţa de spaţii industriale din România ar putea simţi efecte semnificative în urma unui Brexit dur, consideră specialiştii unei societăți de consultanţă imobiliară. Marea Britanie este o destinație maj...

Deprofesionalizarea și experții doar pe bază de diplomă

Deprofesionalizarea și experții doar pe bază de diplomă
Galerie Foto Problema creării „pe bandă rulantă” a unor așa-ziși experți, prin fondurile europene și nu numai, a făcut posibilă apariția unei piețe paralele a specialiștilor, care îngreunează activitatea celor care...

Producţia de mobilă scade, dar defilăm la export

Producţia de mobilă scade, dar defilăm la export
Volumul producţiei de mobilă din România a înregistrat un regres semnificativ în ultimii cinci ani, ca urmare a creşterii preţurilor la masa lemnoasă, mai mari cu 30% faţă de media UE, precum şi a deficitului ...

Preţurile locuinţelor cresc văzând cu ochii

Preţurile locuinţelor cresc văzând cu ochii
Locuinţele parcurg un trend evident de scumpire, fenomenul manifestându-se cel mai acut în Bucureşti. Totuşi, Cluj-Napoca rămâne oraşul cu cele mai mari preţuri din ţară. Apartamentele vechi se vând mai...

ROPEPCA va avea un nou președinte din 2020

ROPEPCA va avea un nou președinte din 2020
Stephen Birrell (Fora Oil and Gas) va prelua conducerea Asociaţiei Române a Companiilor de Explorare şi Producţie Petrolieră (ROPEPCA) în 2020. "Asociaţia Română a Companiilor de Explorare şi Producţie...

Prima măsură de simplificarea procedurilor în proiectele europene

Prima măsură de simplificarea procedurilor în proiectele europene
Ministrul Fondurilor Europene, Ioan Marcel Boloș, a anunțat, astăzi, prima măsură de sprijin pentru beneficiarii proiectelor de apă și canalizare, ca parte a unui amplu demers de simplificare și...

Deficitul la alimente a crescut cu 24%

Deficitul la alimente a crescut cu 24%
Deficitul României la comerţul cu produse agroalimentare a crescut în primele opt luni ale acestui an cu 24% până la 1,14 miliarde de euro, potrivit datelor centralizate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării...

Companiile petroliere așteaptă decizia OMV Petrom pentru modificarea prețului carburanților

Companiile petroliere așteaptă decizia OMV Petrom pentru modificarea prețului carburanților
Companiile petroliere aşteaptă mişcările strategice ale liderului pieţei, OMV Petrom, pentru a decide modul în care modifică preţul carburanţilor, se arată în raportul anual al Consiliului Concurenţei...

Industria serviciilor de afaceri pe val. Numărul angajaților va crește cu 9,6% în 2020

 Industria serviciilor de afaceri pe val. Numărul angajaților va crește cu 9,6% în 2020
Numărul de angajaţi din industria de business services din România ar putea creşte anul viitor cu 9,6%, după o majorare de 5% anul acesta, a declarat Dragoş Ştefan, preşedintele Asociaţiei Business Service...
Serviciul de email marketing furnizat de