Minivacanţa de 1 Mai reprezintă o bulă de aer pentru hotelierii de pe Litoralul romanesc, speră să inceapă sezonul estival cu dreptul. La mare, munte sau la iarbă verde 1 Mai muncitoresc va scoate din buzunarele romanilor 100 de milioane de euro.
100 milioane de euro pentru 1 Mai
Minivacanţa de 1 Mai reprezintă o bulă de aer pentru hotelierii de pe Litoralul romanesc, speră să inceapă sezonul estival cu dreptul. La mare, munte sau la iarbă verde 1 Mai muncitoresc va scoate din buzunarele romanilor 100 de milioane de euro.Aproximativ 20.000 de persoane au dat fuga pe Litoralul romanesc pentru patru zile de relaxare şi distracţie şi alte 10.000 au şters-o la bulgari.
Avand in vedere acest preţ mediu pe sejur, de pe urma celor 10.000 de turişti care merg la mare de 1 Mai prin intermediul agenţiilor de turism s-au incasat circa 700.000 de euro. "Tot prin agenţiile de voiaj din Romania vor ajunge in Bulgaria circa 10.000 de romani, care au plătit in jur de 120 de euro pentru trei nopţi de cazare in regim all inclusiv, adică 1,2 milioane de euro", a spus Bădulescu. Incasările realizate de agenţiile de voiaj de pe urma romanilor cu dor de ducă se ridică, in total, la 1,9 milioane de euro. Iar dacă ii luăm in calcul şi pe cei circa 10.000 de romani despre care se presupune că vizitează Litoralul autohton pe cont propriu şi considerăm că şi ei cheltuiesc, in medie, tot 70 de euro pe cazare, valoarea urcă la 2,6 milioane de euro.
| ||
|
Cu 70% mai mulţi mici, bere şi cola
JURNALUL FOTO LA IARBA VERDE. Cei care nu au ajuns la mare sau la munte si-au scos familiile si prietenii la gratare |
BĂUTURĂ. "Prin tradiţie, romanii petrec Ziua Muncii la serbări campeneşti sau la terase, in compania celor dragi, peisaj din care berea nu poate lipsi. In plus, minivacanţa de 1 Mai anul acesta este mai lungă cu o zi decat cea de anul trecut, ceea ce ar putea duce la un consum mai ridicat de bere cu 20%-25%", a declarat Constantin Bratu, director general al Asociaţiei Berarii Romaniei. Dacă apreciem că in cele patru zile fiecare din cei circa 15 milioane de romani trecuţi de varsta adolescenţei şi care, conform statisticilor, mai sunt in ţară, ar bea circa doi litri de bere şi luăm un preţ mediu de 5 lei/litru, rezultă că se dă pe gat "gulerată" de peste 44 milioane de euro. Insă "arsurile" provocate de mici şi fripturile la grătar sunt stinse nu numai cu bere, ci şi cu apă minerală. Cu lămaie sau cu vin. "Estimăm că in cele patru zile libere se vor consuma circa 20 milioane de litri de apă minerală, cantitate achiziţionată atat din magazine cat şi de la terase sau restaurante. Adică o cantitate dublă decat in mod obişnuit, pentru că statisticile arată că in patru zile, in jur de luna mai, se beau cam 8-10 milioane de litri de apă", spune Mihai Ianoş, directorul executiv al Patronatului Apelor Minerale din Romania. Din acest consum crescut de apă, imbuteliatorii vor caştiga circa 10 milioane de lei (circa 3 milioane de euro), dacă luăm in calcul un preţ de vanzare la poarta fabricii de circa 0,5 lei noi/litru, a precizat Ianoş. insă noi, consumatorii, vom cheltui circa 40 milioane de lei (peste 11,7 milioane de euro), dacă presupunem un preţ mediu de vanzare de 2 lei/litru.
CARBURANŢI DE 7 MILIOANE DE EURO |
Estimările privind vanzarile de carburanţi din minivacanţa de 1 Mai variază intre 7 şi 9 milioane de euro. De obicei, in astfel de week-end-uri prelungite se consumă in jur de 7.500 de tone de benzină şi motorină, potrivit opiniilor specialiştilor şi a statisticilor din anii trecuţi. Primii trei competitori pe această piaţă sunt Petrom, Rompetrol şi Lukoil. Conform estimărilor proprii ale celor trei companii, Petrom are o cotă de piaţă de peste 40% din vanzările de carburanţi, in timp ce celelalte două competitoare işi dispută indeaproape următoarele două locuri. (Adrian N. Ionescu) |