x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Expunere de motive emoţionantă pentru o navă de salvare pe mare

0
Autor: Cristian Anton 24 Mai 2019 - 10:35
Expunere de motive emoţionantă pentru o navă de salvare pe mare
Vezi galeria foto


România va avea o navă modernă şi rapidă de salvare pe mare, pentru care este dispusă să cheltuiască peste 32 de milioane de euro, capacităţile sale actuale fiind un pericol pentru toată lumea. Beneficiara investiţiei este Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), iar expunerea de motive întocmită în acest sens dezvăluie o stare de fapt îngrijorătoare. O notă inedită este adusă de argumentul mai degrabă emoţional decât practic invocat de ARSVOM pentru a convinge Guvernul să-i aprobe investiţia: chiar dacă societăţile de asigurare estimează costul vieţii unei persoane între 1 şi 9 milioane de dolari, pentru ei valoarea unui om este inestimabilă, astfel încât costurile achiziţiei sunt insignifiante.

 

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind „necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Navă specializată de căutare şi salvare pe mare cu capacitatea de 100 de persoane salvate””.

 

ARSVOM este organul tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, prin care acesta asigură activitatea de căutare și salvare a vieții omenești pe mare și intervenții în caz de poluare.

Nava trebuie să fie dotată cu echipamente de ultimă generaţie şi aibă următoarele caracteristici: lungime 51 metri, tracţiune minimă 15 tone, viteză la marş înainte de minim 26 noduri, autonomie 15 zile, rază de acţiune 1.500 mile marine.

Flotă învechită şi insuficientă

Flota ARSVOM este constituită în prezent din remorcherul Hercules, vechi de 35 de ani, cu o capacitate de 50 de persoane salvate, şalupele SAR Apollo şi Artemis, cumpărate în 2018, dar cu o capacitate redusă de salvare (câte 44 de persoane), navele Opal şi Topaz (vechi de 15 ani, capacitate de câte 4 persoane), nava Albatros (rază de acţiune de maxim 50 mile marine, capacitate de 25 persoane) şi navele Cristal, Safir şi Rubin (rază de acţiune de maxim 50 mile, capacitate de câte 9 persoane).

 

147.195.919 de lei este valoarea estimată a contractului

Majoritatea navelor au dimensiuni mici, autonomie redusă, propulsie lentă, nu au certificare internaţională, nu pot lucra în conjuncţie cu elicoptere şi pot acţiona doar în condiţii de vreme favorabilă. În aceste condiţii, capacitatea de intervenţie este limitată, iar „în cazul unor accidente majore (număr mare de naufragiați, condiții meteorologice nefavorabile, distanța mare de la țărm) infrastructura ARSVOM este insuficientă și nu va putea duce la bun sfârșit o astfel de intervenție”, se mai arată în nota de fundamentare.

Cu dotarea actuală, mor şi salvaţii, şi echipajul

„Cu dotarea actuală a ARSVOM, în cazul unor intervenții în condiții meteo extreme, se pune în pericol nu doar ducerea la bun sfârșit a salvării naufragiaților, ci și viața echipajului navei care efectuează intervenția de salvare”, precizează documentul. Toată această situaţie precară vine în condiţiile în care „transformarea portului Constanța într-un port sigur a fost una dintre condițiile importante impuse României pentru aderarea la Uniunea Europeană și la spațiul Schengen”. „Din păcate, navele din dotarea actuală a ARSVOM nu corespund condițiilor impuse de UE în activitatea de căutare și salvare pe mare și de aceea achiziția unei nave de căutare și salvare pe mare este imperios necesară”, concluzionează expunerea.

ARSVOM: Viaţa, inestimabilă; investiţia, insignifiantă

ARSVOM face şi o reprospectivă a dezastrelor maritime care au schimbat regulamentele UE cu privire la salvarea vieţii pe mare şi pe care România nu le respectă în prezent, cu actuala sa dotare: Costa Concordia (în 2012, cu 4.000 de persoane la bord), Estonia (în 1994, cu 850 de persoane date dispărute), DeepWater Horizon (în 2010, cu 19 persoane dispărute), Piper Alpha (în 1988, cu 167 de persoane decedate) etc. „Costul pierderii unei vieți omenești este estimat de specialiști între 1 și 9 milioane de dolari deși, din punctul nostru de vedere, valoarea omului este inestimabilă. Deci valoarea investiției devine insignifiantă dacă ne gândim prin prisma acestui aspect”, este nota emoţionantă introdusă în expunerea de motive.

 

Dotarea actual a ARSVOM este atât de proastă, încât o operaţiune de salvare se poate solda oricând cu moartea tuturor de la bord, de la naufragiaţi, la echipaj

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Florin Cîțu anunță depășirea plafonului de un miliard la IMM Invest

Florin Cîțu anunță depășirea plafonului de un miliard la IMM Invest
Ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, a declarat miercuri, după ședința de Guvern, că Executivul a aprobat o ordonanță de guvern pentru eliminarea unor bariere din programul IMM Invest. ”Am depășit plafonul de...

PROCES LA ÎNĂLȚIME: Ryanair vrea să dea în judecată Lufthansa

PROCES LA ÎNĂLȚIME: Ryanair vrea să dea în judecată Lufthansa
Compania irlandeză Ryanair a anunțat că va da în judecată compania Lufthansa pentru ajutorul de 9 miliarde euro primit de la statul german. Ryanair consideră că acțiunea de infuzie de capital a statului german ca...

Premieră! Buget UE de 1,1 trilioane euro

Premieră! Buget UE de 1,1 trilioane euro
Bugetul UE care îl va anunța astăzi șefa Comisiei Europene SE RIDICĂ LA 1,1 TRILIOANE EURO.  La această sumă se va adăuga un pachet de 750 miliarde euro pentru  combaterea impactul...

Conducta de transport gaze Sighetu Marmaţiei - Vişeul de Sus - Borşa a fost declarată de importanţă naţională

Conducta de transport gaze Sighetu Marmaţiei - Vişeul de Sus - Borşa a fost declarată de importanţă naţională
Conducta de transport gaze naturale pe direcţia Sighetu Marmaţiei - Vişeul de Sus - Borşa a fost declarată de importanţă naţională printr-o Hotărâre de Guvern, adoptată...

Lucrările la Gara Constanţa au fost finalizate în proporţie de 70%

Lucrările la Gara Constanţa au fost finalizate în proporţie de 70%
Lucrările la tunelul pietonal din Gara Constanţa au fost finalizate în proporţie de 70%, anunță CFR Infrastructură. "În staţia CF Constanţa, lucrările de reparaţii capitale la liniile de cale ferată...

Curs valutar. Leul se devalorizează în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se ieftinește

Curs valutar. Leul se devalorizează în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se ieftinește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat pentru astăzi un curs de referinţă de 4,8432 lei/euro, 4,4053 lei/dolar, 5,4302 lei/liră sterlină, 4,5436 lei/franc elveţian.  Cursul de referinţă...

Soldul creditului neguvernamental a scăzut cu 0,5% în aprilie 2020

Soldul creditului neguvernamental a scăzut cu 0,5% în aprilie 2020
Soldul creditului neguvernamental acordat de instituţiile de credit a scăzut cu 0,5% (minus 0,8% în termeni reali) în aprilie 2020, faţă de luna anterioară, până la nivelul de 271,124 miliarde lei,...

Centrala de la Iernut va fi gata la sfârșitul lunii decembrie. Lucrările sunt realizate în proporție de 92%

Centrala de la Iernut va fi gata la sfârșitul lunii decembrie. Lucrările sunt realizate în proporție de 92%
Construcția centralei pe gaze de la Iernut va fi terminată până la sfârşitul lunii decembrie. Lucrările sunt realizate în proporţie de 90-92% până în prezent, potrivit directorului general...

România s-a împrumutat 3,3 miliarde de euro de pe piețele externe

România s-a împrumutat 3,3 miliarde de euro de pe piețele externe
România s-a împrumutat 3,3 miliarde euro de pe pieţele externe de capital, în contextul pandemiei de coronavirus. Fondurile au intrat în conturile Trezoreriei de Stat pe 26 mai, a anunţat Ministerul...

Studiu: Românii vor să ia masa în oraș după deschiderea restaurantelor

Studiu: Românii vor să ia masa în oraș după deschiderea restaurantelor
Românii intenţionează să ia masa în oraş după deschiderea restaurantelor. Ei vor cheltui însă mai puțin cu 10% față de anul trecut, arată un studiu realizat de Hospitality Culture și Exact Business...

65% dintre companiile din România nu au redus costurile cu angajații în perioada stării de urgență

65% dintre companiile din România nu au redus costurile cu angajații în perioada stării de urgență
65% dintre companiile din România nu au redus costurile cu angajaţii în pereioada stării de urgenţă, arată Barometrul de HR, realizat de PwC România. Societățile care au scăzut cheltuiel...

UE vrea ca peste 2,6 milioane de autovehicule să folosească hidrogenul până în 2030

UE vrea ca peste 2,6 milioane de autovehicule să folosească hidrogenul până în 2030
Uniunea Europeană vrea ca peste 2,6 milioane de autovehicule să folosească hidrogenul până în 2030, declară Laszlo Borbely, consilier de stat, coordonator al Departamentului pentru Dezvoltare...

Jaf imobiliar la CFR SA

Jaf imobiliar la CFR SA
CFR SA deținea un fond locativ construit din fondurile statului şi ale companiei alcătuit din 2.592 locuințe de intervenție și 1.489 locuințe de serviciu. Multe dintre cele de intervenţie s-au evaport însă...

Noi oportunități pentru comerțul online și ridesharing

Noi oportunități pentru comerțul online și ridesharing
Galerie Foto Piețele care au iscat scandaluri peste tot în lume, în ultimii ani, nefiind reglementate de legi clare, au făcut deja un salt important în perioada de lockdown, iar în viitor ar putea prelua o mare parte dintre...
Serviciul de email marketing furnizat de