x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Expunere de motive emoţionantă pentru o navă de salvare pe mare

0
Autor: Cristian Anton 24 Mai 2019 - 10:35
Expunere de motive emoţionantă pentru o navă de salvare pe mare
Vezi galeria foto


România va avea o navă modernă şi rapidă de salvare pe mare, pentru care este dispusă să cheltuiască peste 32 de milioane de euro, capacităţile sale actuale fiind un pericol pentru toată lumea. Beneficiara investiţiei este Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), iar expunerea de motive întocmită în acest sens dezvăluie o stare de fapt îngrijorătoare. O notă inedită este adusă de argumentul mai degrabă emoţional decât practic invocat de ARSVOM pentru a convinge Guvernul să-i aprobe investiţia: chiar dacă societăţile de asigurare estimează costul vieţii unei persoane între 1 şi 9 milioane de dolari, pentru ei valoarea unui om este inestimabilă, astfel încât costurile achiziţiei sunt insignifiante.

 

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind „necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Navă specializată de căutare şi salvare pe mare cu capacitatea de 100 de persoane salvate””.

 

ARSVOM este organul tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, prin care acesta asigură activitatea de căutare și salvare a vieții omenești pe mare și intervenții în caz de poluare.

Nava trebuie să fie dotată cu echipamente de ultimă generaţie şi aibă următoarele caracteristici: lungime 51 metri, tracţiune minimă 15 tone, viteză la marş înainte de minim 26 noduri, autonomie 15 zile, rază de acţiune 1.500 mile marine.

Flotă învechită şi insuficientă

Flota ARSVOM este constituită în prezent din remorcherul Hercules, vechi de 35 de ani, cu o capacitate de 50 de persoane salvate, şalupele SAR Apollo şi Artemis, cumpărate în 2018, dar cu o capacitate redusă de salvare (câte 44 de persoane), navele Opal şi Topaz (vechi de 15 ani, capacitate de câte 4 persoane), nava Albatros (rază de acţiune de maxim 50 mile marine, capacitate de 25 persoane) şi navele Cristal, Safir şi Rubin (rază de acţiune de maxim 50 mile, capacitate de câte 9 persoane).

 

147.195.919 de lei este valoarea estimată a contractului

Majoritatea navelor au dimensiuni mici, autonomie redusă, propulsie lentă, nu au certificare internaţională, nu pot lucra în conjuncţie cu elicoptere şi pot acţiona doar în condiţii de vreme favorabilă. În aceste condiţii, capacitatea de intervenţie este limitată, iar „în cazul unor accidente majore (număr mare de naufragiați, condiții meteorologice nefavorabile, distanța mare de la țărm) infrastructura ARSVOM este insuficientă și nu va putea duce la bun sfârșit o astfel de intervenție”, se mai arată în nota de fundamentare.

Cu dotarea actuală, mor şi salvaţii, şi echipajul

„Cu dotarea actuală a ARSVOM, în cazul unor intervenții în condiții meteo extreme, se pune în pericol nu doar ducerea la bun sfârșit a salvării naufragiaților, ci și viața echipajului navei care efectuează intervenția de salvare”, precizează documentul. Toată această situaţie precară vine în condiţiile în care „transformarea portului Constanța într-un port sigur a fost una dintre condițiile importante impuse României pentru aderarea la Uniunea Europeană și la spațiul Schengen”. „Din păcate, navele din dotarea actuală a ARSVOM nu corespund condițiilor impuse de UE în activitatea de căutare și salvare pe mare și de aceea achiziția unei nave de căutare și salvare pe mare este imperios necesară”, concluzionează expunerea.

ARSVOM: Viaţa, inestimabilă; investiţia, insignifiantă

ARSVOM face şi o reprospectivă a dezastrelor maritime care au schimbat regulamentele UE cu privire la salvarea vieţii pe mare şi pe care România nu le respectă în prezent, cu actuala sa dotare: Costa Concordia (în 2012, cu 4.000 de persoane la bord), Estonia (în 1994, cu 850 de persoane date dispărute), DeepWater Horizon (în 2010, cu 19 persoane dispărute), Piper Alpha (în 1988, cu 167 de persoane decedate) etc. „Costul pierderii unei vieți omenești este estimat de specialiști între 1 și 9 milioane de dolari deși, din punctul nostru de vedere, valoarea omului este inestimabilă. Deci valoarea investiției devine insignifiantă dacă ne gândim prin prisma acestui aspect”, este nota emoţionantă introdusă în expunerea de motive.

 

Dotarea actual a ARSVOM este atât de proastă, încât o operaţiune de salvare se poate solda oricând cu moartea tuturor de la bord, de la naufragiaţi, la echipaj

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Alertele cibernetice, în creştere

Alertele cibernetice, în creştere
Numărul alertelor de securitate colectate şi procesate de către Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) a ajuns la 1.805, în primele nouă luni ale anului, în timp ce...

Secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene: Puținii bani europeni pe care îi primim vor merge la autostrada Pitești-Sibiu

Secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene: Puținii bani europeni pe care îi primim vor merge la autostrada Pitești-Sibiu
Puţinii bani alocaţi pentru infrastructura României de către Comisia Europeană în viitorul exerciţiu bugetar vor fi direcţionaţi către proiectul autostrăzii Piteşti-Sibiu, a declarat...

Moneda naţională s-a depreciat în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului

Moneda naţională s-a depreciat în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului
Leul s-a depreciat, joi, în raport cu euro, cursul afişat de Banca Naţională a României (BNR) fiind de 4,7550 lei, mai mult cu 0,13 bani (+0,03%) faţă de cotaţia din şedinţa anterioară, când moneda unică...

Japonezii investesc în uzina pe care au năşit-o în 1969

Japonezii investesc în uzina pe care au năşit-o în 1969
Tradiţia colaborării dintre teleormăneni şi japonezi, veche de 50 de ani, se întăreşte cu o nouă infuzie de bani. Concernul nipon JTEKT, care deţine fabrica de rulmenţi Koyo România, fosta Rulmentul...

Românii, tot mai puţini şi bătrâni

Românii, tot mai puţini şi bătrâni
Politicile guvernamentale din ultimii ani pentru creşterea natalităţii şi de atrage înapoi acasă a românilor plecaţi peste hotare au eşuat. Migraţia se menţine la cote ridicate, România fiind ţara de unde...

Lipsa constructorilor transformată într-o afacere

Lipsa constructorilor transformată într-o afacere
Galerie Foto Piaţa construcţiilor în România este în continuă creştere. Conform INS, în perioada 1 ianuarie - 31 august 2019, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, volumul total al lucrărilor de construcţii a...

BCR va opri temporar sistemul informatic pentru carduri

BCR va opri temporar sistemul informatic pentru carduri
Banca Comercială Română (BCR) opreşte sistemul informatic care gestionează operaţiunile cu carduri, în noaptea de vineri spre sâmbătă, 18-19 octombrie 2019, potrivit unui comunicat al băncii. În intervalul...

Un român mănâncă 100 de kilograme de pâine pe an și 58 de kilograme de carne

Un român mănâncă 100 de kilograme de pâine pe an și 58 de kilograme de carne
Pâinea şi produsele de franzelărie reprezintă unul din alimentele de bază pentru români, anul trecut consumul mediu lunar fiind de 8 kilograme, ceea ce înseamnă 96,5 kilograme de persoană pe an, potrivit un...

Costică Mustaţă, ales preşedintele interimar al Camerei de Comerţ şi Industrie Bucureşti

Costică Mustaţă, ales preşedintele interimar al Camerei de Comerţ şi Industrie Bucureşti
Colegiul de Conducere al Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), întrunit în data de 11 octombrie 2019, l-a ales în funcţia de preşedinte interimar al Camerei bucureştene pe Costică T....

Curs valutar 16 octombrie: Cât costă un euro

Curs valutar 16 octombrie: Cât costă un euro
Leul s-a depreciat, miercuri, în raport cu euro, cursul afişat de Banca Naţională a României (BNR) fiind de 4,7537 lei, mai mult cu 0,13 bani (+0,03%) faţă de cotaţia din şedinţa anterioară, când moneda...

România printre cele mai sărace țări din UE. Peste 32% din populație supusă riscului de excluziune socială

România printre cele mai sărace țări din UE.  Peste 32% din populație supusă riscului de excluziune socială
Anul trecut, peste un sfert din populaţie era supusă riscului de sărăcie şi excluziune socială în şapte state membre din Uniunea Europeană: Bulgaria (32,8%), România (32,5%), Grecia (31,8%), Letonia (28,4%),...

Cumpărătorii de electrocasnice țin cont de opiniile online exprimate de alți consumatori

Cumpărătorii de electrocasnice țin cont de opiniile online exprimate de alți consumatori
Opiniile exprimate online de către alți cumpărători sunt din ce în ce mai importante pentru persoanele care vor să achiziționeze electrocasnice, arată rezultatele unui studiu GfK...

Războiul comercial SUA-UE ajunge şi în România

Războiul comercial SUA-UE ajunge şi în România
O decizie de o duritate fără precedent adoptată de Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC), care va intra în vigoare la 18 octombrie, ar putea afecta destul de grav tranzacţiile internaţionale ale României, car...

Achiziție în IT-ul românesc. Francezii de la Webhelp au cumpărat o firmă de software din Cluj

Achiziție în IT-ul românesc. Francezii de la Webhelp au cumpărat o firmă de software din Cluj
Galerie Foto Grupul Webhelp anunță achiziția PitechPlus, companie românească ce proiectează, dezvoltă și implementează soluții software personalizate, destinate, în special, digitalizării proceselor de vânzare și a...

FMI: Creștere de 4% a economiei României. Se va mări inflația și deficitul de cont curent

FMI: Creștere de 4% a economiei României. Se va mări inflația și deficitul de cont curent
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a revizuit în creştere la 4% estimările privind evoluţia economiei româneşti în acest an, însă în paralel prognozează o majorare a ratei inflaţiei şi a deficitului de...
Serviciul de email marketing furnizat de