x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie „Fabricat în România”, eticheta succesului

„Fabricat în România”, eticheta succesului

de Giulia Anghel    |    29 Noi 2018   •   13:27
„Fabricat în România”, eticheta succesului

Românilor le plac produsele autohtone, vor să susţină dezvoltarea producţiei locale şi să contribuie la bunăstarea ţării. Mai mult, ei consideră că bunurile de consum fabricate în România sunt superioare calitativ celor din import. Din păcate, acestea nu sunt îndeajuns cunoscute.

Majoritatea consumatorilor, respectiv 80% dintre români, caută în mod special produsele locale atunci când merg la cumpărături, iar 3 din 4 persoane care preferă mărcile româneşti ar fi dispuse să plătească şi cu 30% mai mult pentru acestea, după cum relevă studiul realizat de MKOR Consulting. Calitatea este cea mai importantă pentru 51% dintre cumpărători, aceştia asigurându-se că sunt alcătuite din ingrediente sigure şi de calitate, iar 2 din 3 consumatori aleg bunurile care le oferă cel mai bun raport calitate-preţ. De asemenea, 96% dintre români achiziţionează în fiecare lună produse româneşti, fie că este vorba despre mâncare, produse de curăţenie ori de igienă personală. Mărcile locale sunt din ce în ce mai apreciate, 80% dintre consumatori le caută în mod special, 51% le aleg de pe rafturi, iar 29% cumpără din magazine specializate.

Insuficient promovate

Aproape jumătate dintre persoanele care aleg bunuri fabricate în ţară cred că astfel susţin dezvoltarea producţiei autohtone, 37% vor să îi încurajeze pe micii întreprinzători, 43% spun că sunt superioare calitativ celor din import, iar 39% le consideră mai naturale decât cele străine. Însă 47% dintre cumpărători cred că acestea nu sunt suficient cunoscute. „Deşi se bucură de o foarte mare apreciere în rândul consumatorilor, produsele româneşti nu se bucură de o promovare pe măsură”, spune Luiza Coneac, Research Manager, MKOR Consulting.

Doar 4% dintre români aleg produse din import în locul celor fabricate în ţară, 24% preferă bunuri de provenienţă străină pentru că nu le găsesc repede pe rafturi pe cele autohtone, iar 22% nu au încredere ori nu sunt informaţi cu privire la calitatea produselor locale.

×
Subiecte în articol: produse autohtone