x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie "Feeria" cumparaturilor uneste concurenta

"Feeria" cumparaturilor uneste concurenta

de Daniela Ivan    |    09 Noi 2005   •   00:00
"Feeria" cumparaturilor uneste concurenta

Cel mai mare parc de cumparaturi din Europa de Est va fi deschis in primavara lui 2006 in cartierul Baneasa din Bucuresti. Carrefour, Bricostore, Metro, Mobexpert vor forma cel mai mare pol de cumparaturi din Romania.

Zona comerciala va totaliza 180.000 de metri patrati de magazine si va fi cel mai mare pol de cumparaturi din Europa Centrala si de Est. Lucrarile de construire sunt in faza avansata si centrul va primi clienti in martie-aprilie anul viitor.

CARREFOUR. Pe o suprafata de 32.600 de mp, Carrefour va deschide al saselea magazin din tara. Se va numi Feeria si va avea o galerie comerciala dubla fata de Orhideea. "Investitia, estimata la circa 30 de milioane de euro, va crea 1.000 de locuri de munca si va oferi 1.600 de locuri de parcare gratuite", spune FranIois Oliver, directorul general al Carrefour Romania. Peste 70% din marfurile care se vand in cele sase hipermarket-uri ale grupului sunt fabricate in Romania.

"Este prima oara in istoria grupului cand galeria comerciala a fost incheiata cu sase luni inainte de deschiderea complexului", a spus FranIois Oliver. Circa 3.500 de mp vor fi ocupati de Media Galaxy, a declarat Dan Ostahie, presedintele Altex.

Langa Feeria va functiona cel mai mare magazin de bricolaj din Romania. "Bricostore va deschide aici cel de-al saselea magazin din tara, pe o suprafata de 14.000 de mp", a spus Isabele Plesko, director general Bricostore Romania. Si tot in centrul de afaceri Baneasa va functiona primul mall de mobilier romanesc. "Pe o suprafata de 23.000 de mp vom incerca sa facem un mall la acelasi nivel ca si partenerii nostri francezi", a spus Dan Sucu, presedinte Mobexpert.

BANEASA. Zona comerciala face parte din proiectul Baneasa Investments, care se intinde pe 224 de hectare. Pana-n 2015 aici va aparea un mare cartier, care va cuprinde 3.000 de apartamente si vile si mai multe cladiri pentru birouri.

DILEMA POLONEZA
Incredibil, pentru un stat membru UE, noul guvern conservator polonez a pornit cruciada impotriva hipermarket-urilor straine (Tesco, Carrefour, Auchan), pe care le acuza ca sunt inutile pentru cresterea economica a Poloniei si ca distrug comertul de proximitate!

Insusi premierul Kazimierz Marcinkiewicz s-a implicat in acest razboi pe fata, sprijinind declaratiile ministrului de Finante, Teresa Lubinska, facute intr-un interviu acordat cotidianului Financial Times. In acel interviu, doamna ministru a declarat ca "hipermarket-urile sunt tipul cel mai simplu de investitii", in timp ce "problema Poloniei este ca trebuie sa produca ea insasi".

BATALII LOCALE. Inainte de a deveni ministru, doamna Lubinska, economista si profesor universitar, a fost consilier municipal la Szczecin, unde s-a angajat intr-o cruciada locala contra construirii de hipermarket-uri.

Hipermarket-urile sunt deseori atacate de populistii polonezi. Unul dintre partide, al treilea ca putere in Parlament, tine chiar discursuri virulente pe tema lor, acuzandu-le ca nu platesc suficiente impozite in Polonia. Programul partidului prevede instituirea unui impozit de 2,5% din cifra lor de afaceri.

Maine, Cabinetul lui Marcinkiewicz va face obiectul unui vot de incredere in Dieta poloneza, iar pentru a fi investit, va avea nevoie taman de sustinerea deputatilor antiliberali, ultracatolici si populisti.

REACTIE. In replica, purtatorul de cuvant al Tesco in Polonia a declarat ca lantul sau de hipermarket-uri este cel mai important investitor britanic din aceasta tara, cu 6 miliarde de zloti (1,5 miliarde de euro) investiti pana acum.

De altfel, la ora actuala, in intreaga Polonie exista 207 hipermarket-uri, care au 160.000 de angajati in total. Cu vanzari ce depasesc 10 miliarde de euro pe an, acestea contribuie la PIB-ul tarii cu circa 8%. (Marina Constantinoiu)
×
Subiecte în articol: economic