x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Fidelizezi si castigi

0
05 Oct 2004 - 00:00

Pentru pastrarea unui client, o firma cheltuieste de cateva ori mai putin decat la atragerea lui. Diferenta dintre managementul strain si cel autohton se vede si la acest capitol.

ADRIAN MIHAI

Necesitatea pastrarii clientilor este un lucru pe cat de evident, pe atat de important. Astazi, firmele importante apeleaza la orice mijloace pentru a si-i pastra. De cele mai multe ori, este mult mai dificil sa-ti pastrezi un client decat sa castigi altul nou. Dar pastrarea unui client existent este mai putin costisitoare decat aducerea altuia nou. Pentru a putea face ca un client sa revina si sa cumpere din nou de la tine, acesta trebuie sa fie in primul rand multumit. Un client nemultumit nu va reveni niciodata. Dimpotriva, iti aduce si publicitate negativa.

PIONIERII. Fidelizarea unui client inseamna crearea unei relatii cu acesta. Relatie bazata in primul rand pe valoare. Orice program de fidelitate lansat de o companie se reflecta in satisfactia pe termen lung a clientului. Managerii de la companiile cu rude straine au fost primii care au pus in aplicare programele de fidelizare a clientilor in Romania. Este si normal, pentru ca in Occident fidelizarea a capatat deja o alta forma. Din cauza ca portofelul occidentalului se ingrosase prea tare de multitudinea de carduri de fidelizare, in Vest se practica acum coalizarea lor. Astfel, o singura bucatica de plastic iti poate oferi reduceri la un numar mai mare de magazine sau servicii.

CONDITIONARE. Utilizarea beneficiilor acumulate prin programele de fidelizare este uneori legata de prelungirea contractului, acolo unde se poate vorbi de un asemenea document. Companiile de telefonie mobila sunt cei mai importanti utilizatori ai metodelor de fidelizare din Romania. "In primul an de la lansare, o treime dintre clientii Orange si-au folosit punctele Thank You. De asemenea, noua facilitate oferita clientilor Orange incepand cu 20 ianuarie 2004, plata abonamentelor Orange cu puncte Thank You, s-a bucurat de succes, multi clienti folosin- du-si deja punctele in acest scop. Din punct de vedere al brandului, studiile efectuate in ultimii doi ani pe aceasta tema au aratat ca gradul de fidelizare a clientilor fata de Orange - masurat prin indicatori specifici: preferinta fata de brand, recomandarea marcii si decizia de a ramane client Orange - a crescut constant de la lansarea programului", spune Mihaela Cavaleru, Retention Specialist, Orange Romania.

FLEXIBILITATE. "Prin programul Zapp Compliment, clientul primeste inapoi un punct Zapp pentru fiecare dolar cheltuit pe factura de convorbiri. Practic, discountul oferit este de 10% din valoarea neta a facturii (valoarea unui punct este de 10 centi). "Zapp nu acorda «din oficiu» minute, ci ofera flexibilitate totala, lasand clientul sa aleaga cu ce isi schimba punctele acumulate, in functie de nevoile fiecaruia: telefoane, accesorii, minute de convorbiri, ore de Internet, SMS-uri, materiale promotionale", declara Valentin Jurcut, Loyalty& Retention Manager Telemobil S.A.

BENEFICII. Tot pe baza de puncte este realizat si sistemul Hollywood Multicard. Pentru 10.000 lei dati pe un bilet, posesorul cardului primeste un punct. Un bilet, in cursul saptamanii, costa 89.000 lei, asa ca posesorul primeste doar 8 puncte. Daca vei cumpara doua bilete vei primi cate 8 puncte pentru fiecare si nu 17, cum ai putea spera. Ca sa cumperi un bilet, tot in timpul saptamanii, ai nevoie de 93 puncte, ceea ce inseamna ca reducerea este sub 10%. In plus, clientii vor mai avea si alte beneficii, cum ar fi alegerea unui loc preferential in sala in momentul rezervarii lui prin Internet.

COMPETITIE DIN CE IN CE MAI ACERBA

Acolo insa unde cumparatorul decide mai des ce anume sa aleaga, batalia este chiar mai mare. "Cardul HelpNet este singurul card de fidelitate din piata care ofera o reducere reala de 5% la orice produs cumparat. Diferenta fata de competitie este una de fond, avand in vedere ca orice client care cumpara din farmaciile HelpNet primeste pe loc o reducere substantiala", anunta reprezentantii lantului de farmacii. Pana in prezent, HelpNet a distribuit clientilor fideli un numar de 190.000 carduri.
Citeşte mai multe despre:   economic,   client

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un apel pentru salvarea Agriculturii românești

Un apel pentru salvarea Agriculturii românești
In urma APELULUI la unitate, transmis public asociatiilor si producatorilor de alimente, intr-o singura voce care sa convinga despre importanta luarii tuturor masurilor pentru ca AGRICULTURA si INDUSTRIA ALIMENTARA din...

Două treimi dintre cele 29.000 de companii majore ar putea intra în dificultate

Două treimi dintre cele 29.000 de companii majore ar putea intra în dificultate
Dintre cele 29.000 de companii de impact din România care au active de peste 1 milion de euro, 50% dintre ele aveau dificultăţi înainte de această criză, iar acum 70% dintre aceste companii ar putea fi în o stare...

Economia Suediei a crescut în primul trimestru

Economia Suediei a crescut în primul trimestru
Economia suedeze a crescut în primele trei luni ale anului, în urma deciziei guvernului de a nu impune un blocaj complet pentru a limita răspândirea coronavirusului, anunță CNBC. Biroul de statistică al...

COVID-19 la Ford Craiova. O angajată a fost depistată cu coronavirus

COVID-19 la Ford Craiova. O angajată a fost depistată cu coronavirus
O angajată din secţia Montaj General a fabricii Ford Craiova a fost diagnosticată cu COVID-19. Femeia a mers, luni, la o clinică privată din oraş unde a cerut să i se facă testele pentru depistarea SARS-COV2,...

Care sunt obligaţiile fiscale pe care le au contribuabilii în luna iunie

 Care sunt obligaţiile fiscale pe care le au contribuabilii în luna iunie
Principalele obligatii fiscale in luna iunie 2020, datele scadente pentru depunerea formularelor fiscale si plata impozitelor. 9 iunie • Depunerea declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale...

Nissan restructurează drastic, după model Renault

Nissan restructurează drastic, după model Renault
NISSAN trece la un program drastic de restructurare a producției și a costurilor. Un raport difuzat joi arată că pierderile se ridică la 5,7 miliarde euro, ceea ce impune în condițiile restrângerii...

Când trimiți un consumator neinstruit pe câmpul de luptă, al liberalizării pieței, nu este vina furnizorilor că-l va înfrânge

Când trimiți un consumator neinstruit pe câmpul de luptă, al liberalizării pieței, nu este vina furnizorilor că-l va înfrânge
Într-un interviu acordat presei Dl Ministru al Economie Virgil Popescu afirmă că ”Furnizorii de gaze fac o golănie cu preţurile din ofertele pe care le trimit în prezent clienţilor casnici”, dar va rezolva...

Pagube de 1.200 de miliarde de euro cauzate de inundaţii

Pagube de 1.200 de miliarde de euro cauzate de inundaţii
Țările europene vor trebui să investească anual între 1,75 şi 2,82 milioane de euro, în următorii 80 de ani, pentru atenuarea efectelor dăunătoare ale schimbărilor climatice, arată o analiză a Centrului de...

Harta alcoolului. Cum beau românii

Harta alcoolului. Cum beau românii
Statisticile oficiale arată un consum mediu naţional de peste doi litri şi jumătate de alcool lunar pe persoană, reprezentând totalul cantităţilor de bere, vin, ţuică şi rachiuri naturale înregistrat în...

Managerii privați anunță concedieri

Managerii privați anunță concedieri
Sentimentul manifestat de directorii companiilor cu privire la viitorul apropiat s-a îmbunătățit în această lună, comparativ cu aprilie. Totuși, potrivit estimărilor acestora, ne putem aștepta la o diminuare a ...

Cabinetul Orban a depășit în 6 luni îndatorarea întregii guvernări PSD

Cabinetul Orban a depășit în 6 luni îndatorarea întregii guvernări PSD
În primele șase luni parcurse de la preluarea guvernării (din noiembrie 2019 până la sfârșitul lunii aprilie), Cabinetul Orban a mărit creditul guvernamental cu 21 de miliarde de lei, reiese din datele...

Statul are deficite-record, bugetarii - cei mai câștigați

Statul are deficite-record, bugetarii - cei mai câștigați
Deficitul bugetului de stat a crescut la 2,48% din Produsul Intern Brut (PIB) după primele 4 luni din 2020, la 26,82 miliarde de lei - un nou record al perioadelor similare din ultimii 10 ani. Veniturile au coborât, î...

De ce recepţia lucrărilor la metroul din Drumul Taberei a fost din nou amânată

De ce recepţia lucrărilor la metroul din Drumul Taberei a fost din nou amânată
Ultimul termen de finalizare a lucrărilor pentru Magistrala 5 era finalul lunii iunie, dar Metrorex mai are nevoie de 1.000 de angajaţi pentru a finaliza lucrările. Bucureștenii vor putea călători cu metroul pe M5...

Europa va plăti 30 de ani pentru trei luni de închidere a economiei

Europa va plăti 30 de ani pentru trei luni de închidere a economiei
Planul de relansare a economiei anunțat de Comisia Europeană a fost primit cu entuziasm. O privire mai atentă asupra lui ar putea aduce însă și o doză de circumspecție. Nota de plată pentru repornirea...

JALE LA RENAULT!  Investițiile din România, SUSPENDATE! Cine pleacă în șomaj?

JALE LA RENAULT!  Investițiile din România, SUSPENDATE! Cine pleacă în șomaj?
Compania Renault trece la o restructurare masivă a activității. Planul a fost prezentat joi seară partenerilor sociali, potrivit publicației Les Echos. Informațiile disponibile arată că se reduc 15...
Serviciul de email marketing furnizat de