x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Fiscalizare diferențiată și case de marcat doar pentru unii

Fiscalizare diferențiată și case de marcat doar pentru unii

08 Iun 2018   •   19:03
Fiscalizare diferențiată și case de marcat doar pentru unii

Transportatorii se consideră sabotați de autorități și ar putea depune plângere penală împotriva Guvernului, pentru nerespectarea legislației fiscale. Patronii firmelor de transport rutier de persoane acuză autoritățile că permit concurența neloială, încălcarea legilor în vigoare și evaziunea fiscală, în timp ce companiile care plătesc taxe și impozite conform legii sunt aduse în pragul falimentului.

 

În timp ce ANAF blochează conturile unora dintre contribuabili, fără să anunțe, pentru sume derizorii, sau pentru erori de sistem informatic, și amendează podari care nu au casă de marcat pe Someș, într-o localitate izolată de restul lumii – așa cum s-a întâmplat anul trecut -, nimeni de la Fisc nu verifică mașinile care fac transport de persoane ilegal, în toată țara. La protestele începute de taximetriști săptămâna aceasta s-ar putea alătura și ceilalți transportatori rutieri de persoane, iar cerințele lor nu se referă strict la Legea taximetriei, ci la falimentarea tuturor firmelor din acest domeniu.

 

Și transporturile regulate, cu autocare și microbuze, pe rute fixe, sunt afectate de formele neautorizate de transport, pe care autoritățile le tolerează, în detrimentul celor autorizați. „Cât timp nici măcar ministrul Finanțelor nu este deranjat de faptul că poate circula cu o mașină de la Uber, care nu poate da bon fiscal și nu plătește taxe, iar noi suntem obligați să avem case de marcat, înseamnă că asta se vrea. Vom ajunge ca în Venezuela, în curând, pentru că situația e scăpată de sub control. Ce să facă ISCTR sau Poliția, dacă Ministerul Finanțelor tolerează Uber, Bla-bla car, Taxify și alte forme de trasnport care ne fac și nouă concurență neloială, dar păgubesc și statul român, deși avem legi în țara asta, pe care le respectăm doar noi?”, spune un transportator.

 

În afară de firmele care funcționează în afara cadrului legislativ, și pirateria din stradă funcționează, fără ca autoritățile să mai intervină. „Pirateria se practică direct din stațiile nostre, fără nicio problemă. Peste tot în țară, acolo unde oprește microbuzul sau autocarul, găsești permanent pirați care adună clienții, iar polițiștii se fac de fiecare dată că nu văd. În ritmul acesta, noi suntem obligați să închidem firmele”, mai spune un transportator. La criza cauzată de lipsa fiscalizării, cu acordul autorităților, se adaugă, din februarie 2017, gratuitatea pe care guvernul o acordă studenților, pe toate tipurile de transport feroviar, atât pentu CFR Călători, cât și pentru trenurile private – o altă formă de concurență neloială pentru transportatorii rutieri de persoane.

 

Anul trecut, CFR Călători a primit, în afară de subvenții, 50 de milioane de euro pentru decontarea biletelor gratuite ale studenților, iar Ministerul Transporturilor refuză, de la începutul anului, să declare suma totală decontată și pentru trenurile private, în condițiile în care se știe că doar CFR Călători a refuzat să mai emită bilete pe mai multe rute, simultan, pentru aceeași persoană care beneficiază de gratuitate, decizie pe care chiar asociațiile studenților au contestat-o, deși tot ei au recunoscut că este, practic, imposibil ca cineva să circule cu mai multe trenuri în același timp, pe rute diferite.

×