x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Fiscul în criză. De bani, de hârtie şi plicuri

Fiscul în criză. De bani, de hârtie şi plicuri

de Mariana Zaharia    |    01 Iun 2018   •   15:23
Fiscul în criză. De bani, de hârtie şi plicuri

Ministerul Finanțelor a găsit o metodă să facă economie la bugetul instituției: de mai bine de două luni, angajații plătesc hârtia și plicurile pentru înștiințările de plată. Funcţionarii au ajuns în situația de a face chetă, ca să își poată îndeplini sarcinile de serviciu. Și chiar dacă și-au înștiințat șefii de situație, lucrurile merg și mai prost: cota de hârtie alocată pare din ce în ce mai mică.

Mii de oameni care au avut nevoie de hârtii de la Finanțe s-au trezit că funcționarii de la ghișee le dau formulare fiscale pe care să le tragă la xerox și apoi să le completeze. Unii s-au revoltat, dar până la urmă au fost nevoiți să facă, pe cheltuiala lor, copii unor hârtii fără să știe ce se ascunde, de fapt, în spatele acestei situații. Am aflat noi, însă, despre situația de-a dreptul umilitoare a unei instituții care încasează miliarde și ai cărei șefi se laudă trimestrial că au fost adunați mai mulți bani decât au planificat. Deși, conform ultimelor date oficiale, instituția a colectat venituri bugetare de 75,58 miliarde de lei, ANAF-ul are prea puțină hârtie și prea puține plicuri. Fiscul face economie, dar a strâns cureaua salariaților.

Dacă de la ghișee, contribuabilii pot fi trimiși la xerox-uri, alta e situația în birouri. Stocurile cumpărate din banii instituției se termină rapid, așa că la fiecare salariu angajații pun bani și se duc să cumpere dosare și hârtie. Într-un birou cu cinci oameni, asta costă în jur de 20 de lei de fiecare. Instituția, în schimb, face o economie de 6 lei pe lună, atât cât costa înainte să cumpere en gros suficiente rechizite. Salariații acceptă situația existentă pentru că, prin fișa postului, trebuie să își ducă la îndeplinire sarcinile de servciu, printre ele și răspunsurile la întrebările contribuabililor sau trimiterea de înștiințări de plată.

Încă din 2016, ANAF anunța că sunt cheltuieli prea mari cu hârtia și îi încuraja pe oameni să folosească varianta online. S-au investit apoi milioane de lei într-un proiect prin care fiecare român să primească o scrisoare și să afle de platforma online a instituției și de cum poate fi accesată.

 

×
Subiecte în articol: ministerul finantelor criza de hârtie