x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Fotbalul ca afacere - Manchester se vinde in transe

Fotbalul ca afacere - Manchester se vinde in transe

20 Oct 2004   •   00:00

Familia miliardarului american Malcolm Glazer, proprietarul echipei de fotbal american Tampa Bay Buccaneers, a confirmat ca si-a sporit numarul de actiuni la clubul Manchester United, ajungand la 25,3%.

VLAD MATEI

PERSEVERENTA. Accesul lui Malcom Glazer pe Old Trafford se va face peste opozitia fanilor
PRIMUL SFERT. Intr-un comunicat dat publicitatii la Bursa din Londra, familia Glazer a anuntat ca a cumparat 15.390.736 de actiuni la Manchester United pentru 285 penny pe actiune. "In total, familia Glazer detine acum 66.381.265 din actiuni, ceea ce reprezinta aproximativ 25,3 la suta din capitalul gruparii Manchester United", se mentioneaza in comunicat.

BOICOT. Noua achizitie a magnatului ii va irita, cu siguranta, pe suporterii lui Manchester United, care au anuntat deja ca nu vor mai cumpara tricouri cu insemnele gruparii engleze. Planul fanilor englezi, care si-au propus extinderea boicotului pana la un numar de 75 de milioane de suporteri din intreaga lume, ii alarmeaza pe sponsorii echipei Manchester United, Nike si Vodaphone. Ei se opun vanzarii clubului catre investitorul american, motivand ca acesta isi finanteaza achizitiile prin credite si, pe cale de consecinta, pentru a returna banii imprumutati ar trebui sa vanda vedetele echipei. Glazer a dezmintit insa ca ar actiona in acest mod, lucru care nu a avut darul de a-i linisti pe suporterii-actionari.

"ACTIUNI, NU TRICOURI". "Nu vrem sa facem rau acestui club. Dar cred ca acest boicot va avea rezultate pozitive pe termen lung daca il va impiedica pe Malcolm Glazer. Nu este dorit aici", a spus purtatorul de cuvant al suporterilor, Oliver Houston. Grupul lui Houston sustine ca detine 18% din actiuni, care sunt proprietatea a circa 52.000 de suporteri. Pentru ca si mai multi fani sa le urmeze exemplul, primii o suta de mii de aplicanti online vor primi actiuni din partea comitetului de organizare, singura conditie fiind ca acestia sa nu mai cumpere tricouri. "Actiunea se numeste "actiuni, nu tricouri" si este doar inceputul", a amenintat Houston, care a mentionat ca suporterii au cheltuit aproximativ 65 milioane de euro pe produsele promotionale cu insemnele clubului Manchester United in ultimele doua sezoane.

×
Subiecte în articol: economic manchester manchester united