x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Fraudă la Bancpost

Fraudă la Bancpost

de Elena Stan    |    06 Mai 2008   •   00:00
Fraudă la Bancpost

Bancpost a înregistrat o fraudă de proporţii cu cardurile de salarii Millenium. Banca a luat o măsură fără precedent în sistemul bancar, blocînd retragerea de numerar de la bancomate tocmai în timpul minivacanţei de 1 Mai.

Bancpost a înregistrat o fraudă de proporţii cu cardurile de salarii Millenium. Banca a luat o măsură fără precedent în sistemul bancar, blocînd retragerea de numerar de la bancomate tocmai în timpul minivacanţei de 1 Mai.

 

 

Posesorii cardurilor de salarii Millenium de la Bancpost nu vor mai putea scoate bani de la bancomatele băncii timp de două luni. Măsura a fost luată de bancă după ce a înregistrat o serie de fraude în ultima perioadă. “Am fost la bancă şi mi s-a comunicat că îmi pot primi banii de pe card numai dacă merg la o sucursală a băncii şi că timp de două luni nu mai pot scoate bani de la bancomat. Mai mult, mi s-a spus că banca va retrage de pe piaţă cardul albastru – Millenium, deoarece în perioada Sărbătorilor Pascale mai multe persoane au rămas cu cardul gol‘‘, a declarat Simona Oană, angajată a Ministerului Transporturilor.

 

 

Posesorii de carduri Millenium care încearcă să scoată bani de la bancomat primesc o chitanţă cu mesajul “tranzacţie nepermisă titularului cardului‘‘. “Avem în birou o colegă căreia i-au dispărut toţi banii de pe card. Aceasta a încercat în repetate rînduri să scoată bani de pe card, însă nu a reuşit, iar cînd a mers la bancă nu mai avea nimic în cont‘‘, a explicat Simona Oană.

 

 

PROCEDURI. Cei care constată dispariţia banilor din contul de card trebuie să urmeze o procedură legală specială. “În cazul dispariţiei banilor, posesorul trebuie să meargă la bancă, să facă o cerere de extras de cont, să facă o reclamaţie la poliţie însoţită de o cerere adresată bancii. Banii vor fi restituiţi, în cazul în care în urma cercetărilor se dovedeşte că a avut loc o fraudă. Asta ne-au comunicat reprezentanţii băncii‘‘, a spus Simona Oană.

 

 

MĂSURI. Banca a postat pe site-ul propriu la rubrica “noutăţi‘‘ mai multe măsuri de urgenţă pentru protecţia clienţilor săi. Astfel, Bancpost a oprit de la tranzacţiile cu numerar la ATM cardurile asupra cărora au existat suspiciuni de fraudă, iar pentru evitarea în viitor a unor situaţii similare şi pentru creşterea gradului de protecţie toate cardurile blocate sînt în curs de a fi re-emise, clienţii urmînd a fi anunţaţi cînd vor reintra în posesia lor. Totuşi, cardurile pot fi folosite în plata la comercianţi, iar titularii conturilor de card pot ridica bani pe baza actelor de identitate la casieriile unităţilor Bancpost începînd din 2 mai.

 

 

 

Zeci de mii de păgubiţi

 

 

Cardurile Millenium sînt produse de debit care utilizează platforma Maestro şi sînt utilizate în general pentru plata salariilor. Bancpost nu a precizat pentru cîte carduri a fost luată măsura de suspendare a retragerii de numerar, afirmînd doar că numărul este “important‘‘. În această situaţie se află zeci de mii de angajaţi ai Ministerului Transporturilor, care primesc salariul pe card Millenium. Ministerul ia deja în calcul revenirea la plata salariilor prin casierii.

×
Subiecte în articol: economic bancpost