x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie GOOOOLim magazinele!

GOOOOLim magazinele!

de Elena Stan    |    Diana Rucinschi    |    04 Iun 2008   •   00:00
GOOOOLim magazinele!
Sursa foto: Goran Tomasevic/

Producătorii şi comercianţii de bere, agenţiile de turism, retailerii de electronice şi celelalte firme din ţară care şi-au legat afacerile de Campionatul European speră în vînzări-record. Fotbalul se dovedeşte o afacere de 150 de milioane de euro numai în România.

Producătorii şi comercianţii de bere, agenţiile de turism, retailerii de electronice şi celelalte firme din ţară care şi-au legat afacerile de Campionatul European speră în vînzări-record. Fotbalul se dovedeşte o afacere de 150 de milioane de euro numai în România.

 
Peste 200 de milioane de litri de bere vîndute pe perioda campionatului în România, 9.000 de pachete turistice deja comercilizate către suporteri, promoţii agresive menite să crească exponenţial vînzările. În linii mari, acestea sînt performnaţele “comerciale” ale naţionalei României.

 
BERE. Campionatul european de fotbal “umflă” afacerile produ­că­torilor de bere din România cu 15%-20%, comparativ cu o perioadă normală, potrivit estimărilor lui Con­stan­­tin Bratu, director general al Aso­ciaţiei “Berarii României”, care-i grupează pe cei patru mari jucători din domeniu. Peste 74 de milioane de litri de bere vor fi savurate în baruri şi la terase şi încă 138 de milioane de litri de bere vor fi consumate ur­m­ă­rind meciurile în familie, acasă. Cele trei săptămîni de “fotbal pe pîine” vor fi “udate” cu circa 213 milioane de litri de licoare aurie, care vor băga în conturile producătorilor peste 123 de milioane de euro. Doi producători de bere au aşteptări chiar mai ridicate: Carslberg, unul dintre sponsorii oficiali ai competiţiei, şi Bergenbier, care este “bancherul” echipei na­ţionale. Carlsberg este marcă a URBB, grupul estimînd o creştere de 30%-35% în luna iunie faţă de luna iunie a anului precedent. “Desfăşu­ra­rea Campionatului Mondial de Fotbal din vara lui 2006 a făcut ca această creştere să se ridice la 35%”, ne-a declarat Cătălin Ignat, vice-preşedinte Marketing, URBB. Ber­gen­bier, marcă a grupului Inbev Ro­mânia, aniversează zece ani de cînd este sponsor al echipei naţionale. “Rezultatele sînt vizibile: +1% procent cotă de piaţă cîştigat”, ne-a precizat Ioana Bulat, Corporate Affairs Manager Inbev România. Piaţa berii a fost de 19,4 milioane de hectrolitri în 2007, iar, pentru 2008, Constantin Bratu prognozează o creştere de 5%-7%. Dacă estimările se vor adeveri, la sfîrşitul lui 2008, piaţa berii va atinge 20,7 milioane de hectrolitri şi 1,2 miliarde de euro din punct de vedere valoric, la raft.

 
TURISM. Euro 2008  aduce agen­ţiilor de turism din România în­casări de peste 13 milioane de euro, în urma celor 9.000 de suporteri norocoşi, care au reuşit să achi­zi­ţioneze un bilet la meciurile echi­pei naţionale şi care au plătit în medie 1.500 de euro pentru un se­jur în El­veţia. “Cea mai mare parte a suporterilor care vor merge în El­veţia pentru a susţine echipa na­ţională a apelat la serviciile agen­ţiilor de voiaj, deoarece, în perime­trul stadionului, regulile sînt foarte stricte, deplasarea pînă la intrarea pe stadion făcîndu-se cu autobuze speciale în care urci pe baza biletului la meci şi a paşaportului”, ne-a explicat Traian Bă­du­lescu, purtă­torul de cuvînt al Asociaţiei Naţio­nale a Agenţiilor de Turism.

 

Bilete de 1,5 milioane de euro

Românii au mai cheltuit 1,5 milioane de euro pe cele 18.000 de bilete la cele trei meciuri din grupă ale echipei naţionale. Nici o agenţie de turism nu a putut comercializa pachete care să includă şi biletul la meci, acestea fiind vîndute exclusiv de FRF. “Am realizat pachetul denumit Euro 2008, deoarece ne-am gîndit la suporterii români care vor să fie alături de echipa naţională. Pachetele conţin cazarea cu mic dejun inclus la hoteluri de 2 stele-5 stele fără transport sau bilete la meci şi acces pe stadion”, a explicat Ioana Butnaru, repre­zentant al agenţiei de turism Paralela 45. 

  • Elena Stan

 

Fotbal pe ecrane mari

“Cuplul” Euro-Olimpiadă i-a fericit pe retailerii de electronice şi producătorii de televizoare şi proiectoare. Pentru 2008 se aşteaptă o dublare a vînzărilor de televizoare LCD, comparativ cu anul trecut: 500.000 de unităţi şi o valoarea a pieţei de peste 300 de milioane de euro. La eMAG.ro, vînzările de LCD-uri şi plasme în luna mai au crescut (fiecare segment) cu 250% faţă de aceeaşi perioadă din 2007. Televizoarele Full HD au reprezentat 25% din totalul de LCD-uri. Potrivit reprezentanţilor Flamingo, şi în cazul plasmelor vom asista la o dublare a pieţei în acest an pînă la aproximativ 50.000 de unităţi. Pentru trimestrul al II-lea al anului, LG se aşteaptă la o creştere a vînzărilor de televizoare LCD şi cu plasmă cu 30% peste creşterea pieţei. Din gama de televizoare LG pentru 2008, aproximativ 40% o reprezintă modelele Full HD. În ceea ce priveşte proiectoarele, reprezentanţii BenQ estimează o creştere cu 50% a pieţei (cantitativ – 30.000 de unităţi). În primul trimestru, piaţa locală a crescut cu 35% faţă de primele trei luni din 2007.

  • Alexandru Rădescu

 

Retailerii au promoţii tari

Cele mai multe promoţii lega­te de echipa naţională de fotbal a României măresc suspansul clientului-suporter proporţional cu trăi­rea acestuia faţă de rezultat. Cei mai activi din acest punct de vedere sînt retailerii de produse electronice şi electrocasnice. Pro­fitînd de faptul că România se află în “grupa morţii”, alături de Franţa (fostă campioană mondială şi europeană, vicecampioană mondială la ultima ediţie), Italia (ultima campioană mondială) şi Olanda (fostă campioană euro­pea­nă), retailerii au inclus în pro­moţii reduceri fanteziste la produsele achiziţionate dacă naţio­nala ajunge în fazele superioare ale competiţiei. Astfel, prin pro­mo­ţia “Flanco îţi plăteşte LCD-ul”, cei care achiziţionează un LCD, o plasmă sau un proiector între 9 aprilie şi 17 iunie au şansa să îşi primească banii înapoi dacă “Tricolorii”  cîştigă Euro 2008. Do­mo a plusat şi ea, spunînd că se vor returna banii “doar” dacă Ro­mânia ajunge în finală. Media Ga­laxy, în schimb, oferă o promo­ţie care creşte palpitaţiile atît ale suporterilor, cît şi ale proprietari­lor reţelei o dată cu performanţa echipei. Dacă naţionala trece de grupă, cumpărătorii au o reduce­re de 15% din valoarea televizorului, 25% dacă trece de sferturi şi 45% dacă trece de semifinale. Ma­jo­ritatea băncilor îşi promovează şi ele carduri de cumpărături, avînd ca premii bilete la Euro 2008. Hai România!

  • Daniel Ionaşcu

 

Analiza Sfin: Turneul umple vistieriile

O creştere economică mai mare cu 0,2%-0,3% decît cea estimată, o ameliorare a balanţei comerciale, crea­rea a 50.000 de noi locuri de mun­că, plus atragerea a unu-două mi­lioane de turişti într-o singură lu­nă?! Ce guvern nu visează aşa ceva? Tot ce ar trebui să facă este să colaboreze cu Federaţia Naţională pentru a obţine de la UEFA dreptul de or­ganizare a unui turneu final al Campionatului European de Fotbal în ţara sa. Pentru că fotbalul este din ce în ce mai mult, pe lîngă spectacolul sportiv, şi o afacere!

Organizarea de Elveţia şi Austria a Campionatului European din 2008 va avea un impact pozitiv asupra economiei europene în valoare de 1,4 miliarde de euro, se arată într-un studiu comandat de MasterCard, sponsor oficial al turneului încă din 1992. Raportat la Produsul Intern Brut (PIB) al României (125 de mi­liarde de euro pentru 2008, po­trivit guvernului), impactul s-ar traduce printr-o creştere economică su­plimentară de 1,12% din PIB. Stu­diul mai arată că fiecare meci al tur­neului va aduce un venit mediu de 42 de milioane de euro, iar cele mai bă­noase partide – undeva între 49 şi 56 de milioane de euro. Distribuţia ve­niturilor va fi aproximativ egală între Austria şi Elveţia, plus că va mai exista un efect indirect asupra în­tregii economii europene. Potrivit au­torilor studiului, cele mai profi­ta­bile partide vor fi cele din grupa noastră, care însă nu vor avea ca pro­tagonistă România: Franţa – Ita­lia (de la Zürich), Olanda – Franţa (la Berna) şi Italia – Olanda (tot la Ber­na). Numai aceste trei partide vor contribui suplimentar la dezvoltarea economiei europene cu 168 de mili­oane de euro.
Pe larg în revista Săptămâna Financiară

×
Subiecte în articol: economic romania milioane crestere bere