x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Îngheţată de 110 milioane de €

0
Autor: Diana Rucinschi 15 Aug 2008 - 00:00
Îngheţată de 110 milioane de €


RITM ● Piaţa va creşte cu circa 30% în comparaţie cu 2007
Chiar dacă nu a fost un an la fel de prielnic ca 2007, din cauza verii ceva mai răcoroase, piaţa românească de îngheţată îşi continuă trendul ascendent şi va depăşi 110 milioane de euro. Consumul pe locuitor rămîne însă mult mai mic decît în celelalte state ale UE.



RITM ● Piaţa va creşte cu circa 30% în comparaţie cu 2007
Chiar dacă nu a fost un an la fel de prielnic ca 2007, din cauza verii ceva mai răcoroase, piaţa românească de îngheţată îşi continuă trendul ascendent şi va depăşi 110 milioane de euro. Consumul pe locuitor rămîne însă mult mai mic decît în celelalte state ale UE.

O piaţă încă mică, imatură, dar cu un ritm constant de creştere. Aşa arată în cîteva cuvinte piaţa autohtonă de îngheţată în opinia cîtorva dintre cei mai puternici jucători. "Oferta este generoasă, dar piaţa nu a ajuns încă la maturitate. Există încă multe firme care nu şi-au găsit identitatea şi care produc orice, oricît de ieftin doar pentru a exista pe piaţă", consideră Florin Rosescu, manager general Kubo Ice Cream.

Din punct de vedere valoric, jucătorii importanţi estimează că piaţa va depăşi 100 de milioane de euro, deşi anul acesta nu e la fel de prielnic ca 2007. "În ultimii cinci ani, consumul de îngheţată a crescut  constant în medie cu aproximativ 20%-30% din punct de vedere valoric. În prezent, valoarea pieţei se situează în jur de 80-85 milioane de euro, pentru sfîrşitul acestui an estimînd o creştere la 100-110 milioane de euro", susţine şi Adriean Asan-Mic, directorul general al Top Gel Prod Craiova. Şi Vasile Armenean, managerul general al Betty Ice se aşteaptă ca piaţa să ajungă la aproximativ 120 de milioane de euro, iar cifra de afaceri a companiei sale să crească de la 17,5 milioane de euro la 20 de milioane de euro, dar consideră că 2008 este totuşi un an slab, ca urmare a vremii neprielnice. "Din cauza vremii, anul acesta este slab, sub previziuni."

SUB MEDIE.
Loc de creştere a pieţei mai este, cu siguranţă, consumul autohton fiind sub media europeană şi chiar a vecinilor. "Cu un consum, în sezonul trecut, de 1,8 litri de îngheţată pe cap de locuitor, faţă de 4,8 litri în Grecia sau 3 litri în ţările din Balcani, piaţa românească are un potenţial semnificativ de creştere. Estimăm că, la sfîrşitul anului 2008, consumul pe cap de locuitor va ajunge la nivelul consumului ţărilor vecine şi anume 3,5-4 litri", prognozează Adriean Asan-Mic. Aceeaşi viziune optimistă o împărtăşeşte şi Florin Rosescu: "Cu siguranţă, consumul de înghetata va creşte cu circa 10%/an în următorii trei-cinci ani. Principalele motive sînt creşterea nivelului de trai şi modificarea percepţiei asupra înghetaţei de la simplu produs răcoritor la un desert".

INFLUENŢE REGIONALE. Cu toate că influenţa sezonalităţii este în scădere, piaţa este încă dominată de acest factor. "Vînzările din lunile aprilie, mai, iunie, iulie şi august sînt de trei-cinci ori mai mari decît în septembrie, octombrie, noiembrie şi februarie. În acelaşi timp, lunile decembrie şi ianuarie sînt peste celelalte luni din extrasezon", precizează Florin Rosescu. Producătorii au constatat că atît sezonalitatea, cît şi preferinţele clienţilor sînt influenţate de factorul regional. "Diferenţa între sezon şi extrasezon este mai evidentă în Ardeal unde consumul în extrasezon este extrem de redus, mult mai mic decît în Moldova şi Muntenia, iar consumul este aproape zero în extrasezon în zona rurală. În zona centrală şi de vest se vînd mai bine produsele de volum – caserolele – şi din punct de vedere al aromei, o pondere mai mare în vînzari o au cele fructate. În schimb, în sudul şi estul tării sînt preferate produsele de impuls", explică Adriean Asan-Mic.

Firmele autohtone domină piaţă

Piaţa înghetaţei este dominată în proporţie de aproximativ 80% de producătorii români. "Există, din punctul nostru de vedere, trei categorii de producători şi distribuitori de îngheţată în România: din prima categorie fac parte cinci-şase mari producători care deţin o pondere de 70%-80% din piaţă, precum Delta-Nestle, Top Gel Prod, Betty Ice, Alpin 57 Lux, Amicii, Napolact; o a doua categorie din care fac parte producătorii "medii" care deţin capacităţi bune de producţie şi distribuţie şi o gamă diversificată de produse: Antarctica, Ice Dyp Balas, Class-Dumalex, Elion, Aticream. Cea de-a treia categorie include, pe de o parte, producătorii care au avut un nume pe piaţa îngheţatei şi ca urmare a managementui defectuos au scăzut foarte mult‚ iar pe de altă parte, acei producători regionali care concurează pe o piaţă zonală restrînsă: Prod Lacta, Lactido, Bucovina, Secret Prod etc.", ne-a precizat Adriean Asan-Mic, directorul Top Gel Prod. O tendinţă importantă ce începe să se manifeste şi pe piaţa românească este în opinia acestuia "migrarea unor branduri, consacrate în categoria dulciurilor, şi în categoria îngheţatei, în căutarea unei modalităţi de a-şi echilibra portofoliul, avînd în vedere că, pe timp de vara, consumul de ciocolată scade. Un exemplu de producător care a reuşit să integreze perfect noile produse în oferta sa, fără a face din asta o afacere principală, este Mars. Şi Nestlé Ice Cream a făcut mutări asemănătoare, în 2007 acesta integrînd opt branduri Nestlé, respectiv zece produse, printre acestea numărîndu-se şi brandul Joe, al cărui concept crunch a fost transformat într-o îngheţată."
Citeşte mai multe despre:   economic,   piata,   milioane,   consumul,   ingheţată

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Studiu: Mai mult de jumătate dintre români au avut certuri în cuplu din cauza banilor

Studiu: Mai mult de jumătate dintre români au avut certuri în cuplu din cauza banilor
Printre subiectele cele mai frecvente de ceartă în cuplu se numără obiceiurile financiare – cheltuieli prea mari, zgârcenie, cheltuieli uzuale, plan  de economii și decizii  majore de achiziții,...

Majoritatea companiilor estimează creșterea salariilor. Cu cât vor crește veniturile angajaților

Majoritatea companiilor estimează creșterea salariilor. Cu cât vor crește veniturile angajaților
Majoritatea societăților din România, respectiv 71% dintre companii, vor să crească salariile angajaților în acest an, potrivit unui studiu realizat de hipo.ro. Deși vestea pare îmbucurătoare la prima vedere,...

ANAF a prelungit termenul de depunere a declarației unice

ANAF a prelungit termenul de depunere a declarației unice
Termenul pentru depunerea declarației unice la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de către persoanele fizice s-a prelungit până la 25 mai 2020. Formularul se completează pentru declararea...

Ajutor de stat pentru Tarom din partea Comisiei Europene

Ajutor de stat pentru Tarom din partea Comisiei Europene
Comisia Europeană a aprobat un împrumut companiei Tarom, în valoare de 36,7 milioane de euro, pe o perioadă de maximum șase luni. În acest timp, operatorul aerian român trebuie să pună la punct...

Curs valutar. Leul situat aproape de cotația maximă. Aurul continuă să crească

Curs valutar. Leul situat aproape de cotația maximă. Aurul continuă să crească
Leul a ajuns astăzi la 4,8024 lei/euro, situându-se în jurul cotației maxime, după ce a ajuns săptămând trecută la un maxim istoric, depășind pragul de 4,8 lei/euro.  Deprecierea monedei naționale va...

CNAIR a semnat contractul pentru construcția drumului expres Buzău-Brăila

CNAIR a semnat contractul pentru construcția drumului expres Buzău-Brăila
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va semna contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic de execuție pentru drumul expres Buzău-Brăila. Acesta se va...

Comarnic-Braşov, 15 ani de promisiune deşarte

Comarnic-Braşov, 15 ani de promisiune deşarte
La mijlocul acestei luni s-au împlinit 15 ani de la primele încercări de traversare cu o autostradă a Carpaţilor. Dacă proiectul „Autostrada Zăpezii” (Comarnic-Braşov), lansat în 2005, avea 58 de kilometri...

Directorul CFR Călători, cu căciula în mână la guvern

Directorul CFR Călători, cu căciula în mână la guvern
Galerie Foto Numit la începutul lunii ianuarie în funcţia de director general al companiei CFR Călători, Dan Costescu, anunţa în urmă cu câteva zile un plan ambiţios pentru modernizarea a materialului rulant. Este vorba...

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă
Indicele Robor la trei luni continuă să scadă, ajungând la 2,98%, înregistrând astfel cea mai mică valoare din noiembrie 2019, potrivit BNR. Robor la șase luni a scăzut, de asemenea, situându-se la...

Tranzacție importantă pe piața imobiliară. AFI Europe va prelua clădirile de birouri ale NEPI Rockcastle

Tranzacție importantă pe piața imobiliară. AFI Europe va prelua clădirile de birouri ale NEPI Rockcastle
Consiliul Concurenței a autorizat achiziția clădirilor de birouri ale companiei NEPI Rockcastle de către AFI Europe. Valoarea tranzacției se ridică la circa 300 milioane de euro.   AFI Europe a...

Traficul cu deşeuri, scăpat de sub control. Pentru 17 euro/tonă devenim tomberonul Europei

Traficul cu deşeuri, scăpat de sub control. Pentru 17 euro/tonă devenim tomberonul Europei
Galerie Foto Cele 16 containere cu deşeuri ajunse joi în Portul Constanţa Sud Agigea au fost reîncărcate vineri pe nava sub pavilion olandez care le aduse şi retrimise în ţara de origine, Anglia. Potrivit procurorul Teodor...

Tabloul de bord al economiei, dominat de cifra 4

Tabloul de bord al economiei, dominat de cifra 4
Media generală a scumpirilor - inflaţia - din 2019 a fost de 4%, economia a crescut cu 4,1%, deficitul bugetar a fost de 4,6% din Produsul Intern Brut (PIB), iar şomajul a coborât în decembrie la 3,9%, după ce...

Vești bune pentru persoanele care au credite în lei. Indicele ROBOR a scăzut sub 3%

Vești bune pentru persoanele care au credite în lei. Indicele ROBOR a scăzut sub 3%
Indicele Robor la 3 luni a scăzut la 2,99%, cel mai mic nivel din ultimele două luni, potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR). Și Robor la 6 luni s-a micșorat la 3,11%. Robor este indicele...

Faliment pe piața asigurărilor. ASF a retras autorizația unei mari companii

Faliment pe piața asigurărilor. ASF a retras autorizația unei mari companii
Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a retras autorizația de funcționare a societății de asigurare Certasig, ca urmare a constatării stării de insolvență a societății și urmează să...

Iancu Guda, despre deprecierea monedei naționale: „România înregistrează cele mai mari deficite gemene raportate la PIB din UE...”

Iancu Guda, despre deprecierea monedei naționale: „România înregistrează cele mai mari deficite gemene raportate la PIB din UE...”
Analistul economic Iancu Guda, services director al Coface, a explicat într-o postare pe Facebook care sunt adevăratele cauze ale deprecierii monedei naționale și aprecierii aurului.   ”Adâncirea...
Serviciul de email marketing furnizat de