x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Infrastructura feroviară, modernizată din vorbe

0
Autor: Adrian Stoica 04 Oct 2019 - 10:26
Infrastructura feroviară, modernizată din vorbe


Investiţiile foarte mici în infrastructură şi vechimea materialului rulant sunt mari probleme ale transportului feroviar, deşi acesta este considerat un sector strategic de interes naţional. Cu toate acestea, sumele alocate de la bugetul de stat pentru lucrările de reparaţie şi întreţinere a infrastructurii feroviare au scăzut simţitor în ultimii doi ani, relevă un studiu privind infrastructura feroviară realizat de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar. România se situează printre ultimele cinci ţări în ceea ce priveşte investiţiile în infrastructura feroviară, raportate la numărul de kilometri de cale ferată, la nivelul anului 2016 suma alocată fiind de numai 24.674 euro/km de cale ferată. În prezent, 73% din locomotivele, ramele şi automotoarele deţinute de operatorii de transport feroviar au o vechime mai mare sau egală de 30 de ani. Aceeaşi vechime o înregistrează şi 53% din vagoane.

Una dintre cauzele numărului ridicat de accidente feroviare înregistrate în România este slaba automatizare a trecerilor de nivel cu calea ferată. De exemplu, în anul 2018, numărul accidentelor feroviare care s-au produs la trecerile de nivel cu calea ferată au reprezentat aproximativ 40% din totalul accidenteloferoviare produse pe întreaga reţea de cale ferată.

Din informaţiile furnizate de CFR SA, în perioada 2016-2018 au fost automatizate doar 27 de treceri de nivel din totalul de circa 6.100, majoritatea trecerilor de cale ferată (4.336) având semnalizare simplă (Crucea Sfântului Andrei).

Viteza comercială, sub 40 km/h Scăderea considerabilă a vitezei tehnice de deplasare a trenurilor indică starea de degradare a infrastructurii feroviare, aceasta crescând doar pe anumite secţiuni ale coridoarelor europene care străbat România şi care au fost modernizate, în special Coridorul IV Curtici-Bucureşti-Constanţa. Analizând variaţia vitezei medii de deplasare şi a vitezei medii comerciale a trenurilor de călători pe sucursale regionale decăi ferate, în perioada 2015-2018, se observă că valorile cele mai mari s-au înregistrat în anul 2018, în cadrul Sucursalei Regionale de căi ferate Constanţa (viteză medie comercială de 54,59 km/h), urmată de cea de la Bucureşti şi Iaşi. Pe ultimul loc se află Sucursala Regională de căi ferate Braşov, care a înregistrat cele mai scăzute valori ale vitezei medii de deplasare şi ale vitezei medii comerciale a trenurilor de călători (viteză medie comercială de 38,06 km/h). În cazul trenurilor de marfă, în anul 2018, cele mai mari valori ale vitezei medii de deplasare şi ale vitezei medii comerciale s-au înregistrat în cadrul Sucursalei Regionale de căi ferate Galaţi (viteză medie comercială de 20,47 km/h), urmată de cea de la Cluj şi Iaşi. Pe ultimul loc se află Sucursala Regională de căi ferate Braşov, care a înregistrat cele mai scăzute valori ale vitezei medii de deplasare şi ale vitezei medii comerciale a trenurilor de marfă (viteză medie comercială de 12,45 km/h). 10% din poduri necesită reparaţii Un alt aspect reţinut de raport este cel al lucrărilor de artă care au termenul de scadenţă la reînnoire depăşit, subfinanţarea lucrărilor de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare afectând siguranţa circulaţiei pe calea ferată. Astfel, din informaţiile transmise de CFR SA rezultă că numărul podurilor cu termenul de scadenţă la reînnoire depăşit a crescut cu 10% în 2018, faţă de 2016, iar cel al podeţelor, cu 7%. În perioada analizată au fost reabilitate trei tuneluri, două aflându-se în curs de reabilitare în 2018, iar 69 aveau termenul de scadenţă la reînnoire depăşit. Conform administratorului infrastructurii, printre podurile şi tunelurile care au nevoie urgentă de lucrări de reînnoire, dar care nu se află cuprinse în programele de reabilitare, se numără: „Podul Constanţei”, aflat pe linia Bucureşti-Constanţa, podurile peste Trotuş şi tunelurile Gura Lotrului, Albioara şi Râul Vadului.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Produsul bio, imposibil de verificat

Produsul bio, imposibil de verificat
Consumatorii români nu pot verifica dacă un produs este cu adevărat bio sau tradiţional, astfel că producătorii pot spune orice minciună, a declarat Sorin Minea, preşedintele organizaţiei patronale...

Avalanşa de acte normative sufocă afacerile

Avalanşa de acte normative sufocă afacerile
Afluxul masiv de acte normative elaborate în ultimii 15 ani exercită un impact negativ major asupra mediului de afaceri intern, iar una dintre soluţiile principale care se impune este crearea unui cadru fiscal şi leg...

Google intenţionează să intre pe piaţa de consumer banking

Google intenţionează să intre pe piaţa de consumer banking
Alphabet Inc, firma mamă care deţine motorul de căutare online Google, va începe să ofere utilizatorilor, undeva în cursul anului următor, posibilitatea deschiderii de conturi curente, devenind un alt gigant din...

Curs valutar 13 noiembrie 2019:  Moneda naţională s-a depreciat în raport cu principalele valute

Curs valutar 13 noiembrie 2019:  Moneda naţională s-a depreciat în raport cu principalele valute
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, miercuri, un curs de 4,7635 lei pentru un euro, în creştere cu 0,16 bani (+0,03%) faţă de cotaţia anterioară, de 4,7619 lei/euro. De asemenea, leul s-a depreciat...

Salariile, programate să crească în termeni reali în 2020

Salariile, programate să crească în termeni reali în 2020
Salariile românilor vor creşte în termeni reali anul viitor, dacă prognozele oficiale, date publicităţii în timpul Guvernului Dăncilă, vor fi confirmate în mandatul Executivului condus de Ludovic Orban. Aceasta...

Moștenitorii afacerilor de familie sunt interesați de noile tehnologii

Moștenitorii afacerilor de familie sunt interesați de noile tehnologii
Aproape 90% dintre reprezentanţii noii generaţii de antreprenori, care moştenesc afaceri de familie, au în plan să dezvolte companiile prin adoptarea unor strategii de digitalizare, se arată în sondajul PwC...

Românii din străinătate au trimis acasă 3 miliarde euro

Românii din străinătate au trimis acasă 3 miliarde euro
Sumele de bani trimise de rezidenţii din UE către ţări din afara Uniunii Europene, denumite transferuri personale, s-au ridicat la 35,6 miliarde de euro în 2018, în creştere comparativ cu 32,6 miliarde de euro...

Viciile ne vor arde mai tare la portofel

Viciile ne vor arde mai tare la portofel
Preţurile combustibililor vor creşte anul acesta într-un ritm superior ratei inflaţiei, după care vor înregistra avansuri mai calme, în contextul evoluţiei cursului euro-dolar şi a cotaţiilor petrolului pe...

Libra Internet Bank raportează profit net de 91 milioane de lei de la începutul anului

Libra Internet Bank raportează profit net de 91 milioane de lei de la începutul anului
Libra Internet Bank a obţinut, după primele trei trimestre ale anului, un profit net de 91 milioane de lei, cu 21% mai mult decât valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut (75 milioane de lei), po...

Cu cât s-a scumpit viața românilor. Citricele, cartofii și țigările, în top.

Cu cât s-a scumpit viața românilor. Citricele, cartofii și țigările, în top.
Românii plătesc, în medie, cu aproape 4% mai mult pentru mâncare faţă de anul trecut, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). În topul scumpirilor se află citricele, al căror...

Curs valutar 12 noiembrie 2019:  Leul câştigă teren în raport cu euro

Curs valutar 12 noiembrie 2019:  Leul câştigă teren în raport cu euro
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, marţi, un curs de 4,7619 lei, mai mic cu 0,08 bani (-0,02%) faţă de cotaţia de 4,7627 lei pentru un euro, stabilită cu o zi în urmă. Leul s-a depreciat în raport...

RADET are datorii de peste 3,6 miliarde de lei la Elcen

RADET are datorii de peste 3,6 miliarde de lei la Elcen
Electrocentrale Bucureşti (Elcen) avea de recuperat de la Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) datorii totale de 3.659.805.493,39 lei, la data intrării în insolvenţă şi înscrise la masa...

EMag estimează vânzări de jumătate de miliard de lei de Black Friday. Vedeta evenimentului va fi un Ferrari

EMag estimează vânzări de jumătate de miliard de lei de Black Friday. Vedeta evenimentului va fi un Ferrari
Reprezentanţii eMag estimează vânzări de peste 500 de milioane de lei, cu ocazia Black Friday din acest an, eveniment de shopping programat să aibă loc pe data de 15 noiembrie, în timp ce numărul produselor ce...

Proiect de rectificare a bugetului Capitalei: 100.000.000 de lei în plus la subvenţiile pentru STB

Proiect de rectificare a bugetului Capitalei: 100.000.000 de lei în plus la subvenţiile pentru STB
Consiliul General al Municipiului Bucureşti urmează să discute, în şedinţa de joi, un proiect de rectificare bugetară care prevede suplimentarea cu 100 de milioane de lei a celor 900 de milioane de lei prevăzute...

Capital Leasing IFN listează o emisiune de obligațiuni la BVB

Capital Leasing IFN listează o emisiune de obligațiuni la BVB
Capital Leasing IFN (CL22) a anunţat listarea unei emisiuni de obligaţiuni în valoare de 3,7 milioane lei pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT). Este a doua serie de obligaţiuni pe care Capital...
Serviciul de email marketing furnizat de