x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Inovatii pentru clienti

Inovatii pentru clienti

01 Aug 2008   •   00:00
Inovatii pentru clienti
Sursa foto: Filippo Monteforte/

INVESTITII ● Compania energetica ENEL a trecut la modernizarea serviciilor
Enel este cea mai mare companie de electricitate privata care isi desfasoara activitatea in Romania. Incepind de la 4 iunie 2008, in urma finalizarii achizitiei Electrica Muntenia Sud, compania si-a dublat capacitatea detinuta in sectorul de distributie de electricitate din Romania, prin Enel Distributie Banat si Enel Distributie Dobrogea.



INVESTIŢII ● Compania energetică ENEL a trecut la modernizarea serviciilor
Enel este cea mai mare companie de electricitate privată care îşi desfăşoară activitatea în România. Începînd de la 4 iunie 2008, în urma finalizării achiziţiei Electrica Muntenia Sud, compania şi-a dublat capacitatea deţinută în sectorul de distribuţie de electricitate din România, prin Enel Distribuţie Banat şi Enel Distribuţie Dobrogea.

După preluarea distribuţiei de energie electrică din zonele Banat şi Dobrogea, Enel şi-a axat mare parte din activitate în derularea unui program major de investiţii în reţea. Scopul urmărit este acela de reducere a numărului şi a duratei întreruperilor în furnizarea energiei electrice, creşterea gradului de siguranţă în funcţionarea instalaţiilor şi creşterea calităţii serviciului oferit clienţilor. Valoarea investiţiilor în scopul îmbunătăţirii stării reţelelor electrice a crescut, comparativ în fiecare an, în medie, de cinci ori faţă de anul 2005. Enel are o prezenţă semnificativă în România şi prin Enel Energie, care comercializează energie pe teritoriul ţării.

INFORMATIZARE. Utilizînd tehnologie de ultimă generaţie, dar şi pe baza experienţei deja acumulate în Italia, începînd din anul 2006, Enel a introdus atît în Banat, cît şi în Dobrogea sistemul de Telecontrol. Acest sistem permite controlul de la distanţă al dispozitivelor de întrerupere şi manevră în reţelele de energie electrică. Un program informatic permite reconectarea automată a unei părţi a reţelei, în cazul apariţiei unei întreruperi în alimentare, fără a mai fi necesară deplasarea unei echipe în teren. Sistemul oferă informaţii în timp real despre starea reţelelor şi permite scăderea semnificativă a duratei întreruperilor în alimentarea cu energie electrică mai ales în cazul defecţiunilor provocate de intemperii. Peste 60 de staţii din cele două zone sînt deja modernizate prin sistemul de Telecontrol al instalaţiilor de înaltă şi medie tensiune, iar pînă la sfîrşitul acestui an se preconizează finalizarea lucrărilor pentru alte 40 de staţii.

PROGRES. De altfel, programul de investiţii ale Enel Distribuţie Banat şi Dobrogea continuă şi în acest an prin planificarea de lucrări de modernizare în staţiile de transformare 110/MT, dar şi în reţelele de medie şi joasă tensiune. Astfel, vor fi montate separatoare telecomandate, vor fi modernizate posturi de transformare, se vor înlocui sute de kilometri de reţea, atît de medie tensiune, cît şi de joasă tensiune, branşamente şi se vor executa lucrări de extindere de reţele electrice sau normalizări de tensiune. Toate programele de investiţii ale Enel Distribuţie sînt monitorizate şi aprobate de ANRE. Echipamentele folosite în lucrările desfăşurate de Enel Distribuţie Banat şi Dobrogea sînt noi, de o calitate superioară, omologate conform standardelor europene, iar achiziţia lor se face transparent, prin licitaţii publice, conform legii.

FACTURARE. Începînd din luna iulie 2008, Enel a introdus noutăţi şi în zona comercială. În acest sens, Enel Energie oferă clienţilor săi un nou sistem de facturare, flexibil, inovator pe piaţa românească şi care le oferă o mulţime de avantaje.

O dată cu introducerea noului sistem, clienţii îşi pot plăti facturile la bancomate, bănci şi oficii poştale, ultima dintre opţiuni fiind disponibilă numai în localităţile din mediul rural. De asemenea, îşi pot declara consumul real o dată la două luni prin intermediul unui număr de telefon gratuit şi se pot prezenta la casierii sau pot apela la celelalte noi canale de plată oferite de bănci, evitînd astfel cozile din faţa ghişeelor.

Pentru a comunica indexul contorului, clienţii au la dispoziţie Serviciul Telecitire, care este complet gratuit, foarte uşor de folosit şi care poate fi apelat 24 de ore din 24, zilnic. Indexul contorului poate fi comunicat sunînd la TelVerde Telecitire 0800.07.08.09, în intervalul celor zece zile alocate fiecărui client şi specificat în factură. Numărul de telefon poate fi apelat de pe orice reţea de telefonie fixă sau mobilă, dar şi de la telefoanele puse la dispoziţia clienţilor în casieriile Enel Energie.

Clienţii care doresc să li se calculeze factura conform unui consum estimat vor primi acasă o factură, calculată pe baza consumului din anul anterior.

Acceptînd noul sistem de facturare, consumatorii vor fi cei care au numai de cîştigat. Nu mai sînt nevoiţi să se deplaseze în casierii, să aştepte la cozi ca să-şi comunice indexul contorului electric, să plătească şi, abia apoi, să intre în posesia facturii. Cu un simplu telefon, ei au posibilitatea să îşi comunice consumul real de energie electrică, să primească apoi factura acasă şi, în cele din urmă, să o achite cînd doresc şi unde doresc, în intervalul de 45 de zile de la data scadenţei.

Înnoirea reţelelor

Starea precară a reţelelor reprezintă una dintre problemele majore cu care Enel se confruntă atît în zona Dobrogea, cît şi în Banat. Spre exemplu, în anumite zone, modul în care a fost proiectată reţeaua nu corespunde parametrilor actuali de consum şi, în general, reţeaua şi instalaţiile electrice prezintă un grad mare de uzură, dacă se are în vedere doar faptul că multe dintre instalaţii au o vechime mai mare de 40 de ani. Aceasta este una dintre cauzele care duc la apariţia unui număr foarte mare de întreruperi în alimentarea cu energie electrică.

Însă o reţea care a trecut printr-o perioadă lungă de investiţii reduse – înainte de privatizare – nu poate fi ameliorată peste noapte, ci pe termen mediu, în cîţiva ani. Desigur că toate eforturile de îmbunătăţire a calităţii serviciilor sînt concentrate în acest sens, atît prin resursele financiare alocate, cît şi prin noua tehnologie implementată de Enel. Este vorba însă despre un proces complex, care se desfăşoară gradual, şi de lungă durată ale cărui efecte nu pot fi resimţite decît după mai mulţi ani. În plus, aria de activitate este vastă, fiind vorba în total despre opt judeţe cu un grad de dezvoltare economică şi socială semnificativ.

×