x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Investiţii de 260 de milioane de lei la Roman Braşov

0
05 Noi 2007 - 00:00
Investiţii de 260 de milioane de lei la Roman Braşov


Fabrica de camioane Roman este ultima mare uzină braşoveană care mai funcţionează pe platforma industrială. Patronul acesteia, Ioan Neculaie, s-a angajat la investiţii de 260 de milioane de lei pentru dezvoltare.

Fabrica de camioane Roman este ultima mare uzină braşoveană care mai funcţionează pe platforma industrială. Patronul acesteia, Ioan Neculaie, s-a angajat la investiţii de 260 de milioane de lei pentru dezvoltare.

Uzina Roman este printre ultimele unităţi industriale cu producţie de pe platforma din Braşov, unde lucrează peste 3.000 de muncitori. In plus, dintre toate fostele platforme industriale din ţară, doar aici mai găsim un investitor autohton. Ioan Neculaie, patronul Roman, doreşte nu numai să menţină obiectul de activitate al uzinei, ci şi să o dezvolte. "Roman e o uzină infiinţată de braşoveni in 1921, pionieratul dezvoltării industriei de maşini din Romănia. Nu putem şterge dintr-o dată o istorie de peste 85 de ani", a spus el. După ce autorităţile de la Bruxelles au aprobat ştergerea datoriilor istorice ale uzinei, Neculaie a incheiat un act adiţional la contractul de privatizare semnat cu AVAS, prin care s-a obligat la investiţii de 260 de milioane de lei. "Mi le-am asumat fără nici o problemă, fiindcă in fabrică trebuie băgate minimum 100 de milioane de euro ca să produci camioane adevărate. Trebuie retehnologizată uzina, atăt din punct de vedere al infrastructurii, căt şi cu tehnologie de ultimă oră", a declarat Ioan Neculaie.

Potrivit lui, Roman poate avea succes pe piaţă. Atuul il reprezintă preţul camioanelor şi autobuzelor produse aici, care este cu circa 20% mai mic decăt cel al concurenţilor din Vest, in condiţiile unei calităţi comparabile. De exemplu, o basculantă de 18 metri cubi MAN costă 105.000 de euro, iar una Roman - 85.000 euro, deşi peste 50% din subansamblurile acesteia din urmă sunt procurate de la aceiaşi furnizori folosiţi şi de producătorii occidentali.

AUTOBUZE. In acelaşi timp există un reviriment şi in cazul producţiei de autobuze. Roman a lansat primul autobuz cu podea total coborătă din Romănia. "Din acest tip de autobuze circulă pe piaţă doar căteva, fiindcă abia le-am omologat. Şi pănă te impui pe piaţă trebuie să treacă un timp", a declarat Neculaie. Potrivit lui, există un reviriment al cererii interne pentru autobuze şi camioane, dar relansarea acestor produse intărzie să-şi arate rezultatele din cauza imaginii proaste pe care Roman şi-a făcut-o in ultimii 15 ani. "Această imagine şi-a pus amprenta, iar nouă ne este acum foarte greu să convingem lumea că produsul este altul, chiar dacă peste 50% din piesele de pe camion acum sunt din Germania, de unde le cumpără şi MAN, Mercedes, Iveco şi alţii", a completat Neculaie.

SPECIAL. Dar la Roman nu se produc numai camioane şi autobuze, ci şi autovehicule speciale, de mare tonaj pentru transportul sondelor. Acestea au şapte axe, nu sunt produse de nici o altă companie din Romănia şi sunt puţine firme care pot produce aşa ceva in lume. "Noi le facem pentru sondele acelea mari de foraj petrolier şi le trimitem la echipat la Tărgovişte, unde fabrica e recunoscută ca un bun producător de utilaj petrolier, şi de acolo pleacă in alte ţări, in Pakistan, in India. Pentru la anul mai avem o comandă de 30 de mastodonţi din ăştia. Au roţi directoare spate, sunt aproape căt două vagoane de cale ferată. Am pus pe ele motoare Caterpilar, de 900 de cai putere, unele au căte două motoare", a spus patronul.

El a precizat că uzina ar fi avut mari probleme dacă nu erau contractele cu firmele din Statele Unite ale Americii. "Mai am acum o licitaţie cu ei şi sar mult de 300 de milioane de dolari, contracte numai cu americanii", a explicat el. Pentru 2008, Roman doreşte să inceapă promovarea noilor tipuri de camioane şi autobuze, să căştige o altă licitaţie in SUA, de 150 de milioane de dolari, şi să căştige licitaţii şi cu armata romănă, care din 2008 trebuie să inceapă să işi schimbe logistica de transport.

Tradiţie

"Eu la ora asta pot spune că m-aş mulţumi cu un profit minim sau aproape inexistent, numai ca uzina să existe in continuare, pentru că protejănd industria romănească ne protejăm de fapt pe noi"

Ioan Neculaie, patron Roman SA

Procese pentru active

Suprafaţa de 100 de hectare a platformei industriale Roman Braşov a generat mai multe conflicte. Neculaie are de trei ani procese cu asociaţia Pro Braşov in privinţa terenurilor şi activelor uzinei şi spune că zona este vizată de cei care doresc construirea de proiecte rezidenţiale. "Trebuia neapărat să facem şi aici imobiliare şi in locul fabricii să punem nişte nenorocite de vile. De aceea la ora asta eu urăsc afacerea imobiliară. Ne trebuie şi case, e adevărat, dar mai sunt şi alte terenuri in Romănia", a completat Neculaie. Preşedintele grupului Prescon a mai spus că pentru Institutul de Cercetare de pe platformă există o procedură de scoatere la licitaţie la AVAS la care s-a inscris şi o firmă imobiliară, iar acum este nevoit să oferteze pe el mai mult decăt preţul pieţei pentru a-l menţine in platformă.

Ajutor

Afaceristul a precizat că in alte ţări din UE statul a intervenit să salveze industria. "Nu mi-a dat nici unul nici o şansă că acest camion va putea fi salvat. Vă dau un exemplu, Olanda, care nu e o forţă prin numărul populaţiei, are o fabrică de camioane care se numeşte DAF, ce a fost in faliment, iar guvernul a venit, a băgat bani, a scos-o din faliment, ea fiind tot fabrică privată. Orice ţară care se respectă trebuie să aibă o fabrică de camioane. Cu astea ne putem măndri, nu cu supermarketurile care se fac", a mai spus Neculaie.

daniel.ionascu@jurnalul.ro

Citeşte mai multe despre:   economic,   milioane,   roman,   neculaie,   camioane

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un apel pentru salvarea Agriculturii românești

Un apel pentru salvarea Agriculturii românești
In urma APELULUI la unitate, transmis public asociatiilor si producatorilor de alimente, intr-o singura voce care sa convinga despre importanta luarii tuturor masurilor pentru ca AGRICULTURA si INDUSTRIA ALIMENTARA din...

Două treimi dintre cele 29.000 de companii majore ar putea intra în dificultate

Două treimi dintre cele 29.000 de companii majore ar putea intra în dificultate
Dintre cele 29.000 de companii de impact din România care au active de peste 1 milion de euro, 50% dintre ele aveau dificultăţi înainte de această criză, iar acum 70% dintre aceste companii ar putea fi în o stare...

Economia Suediei a crescut în primul trimestru

Economia Suediei a crescut în primul trimestru
Economia suedeze a crescut în primele trei luni ale anului, în urma deciziei guvernului de a nu impune un blocaj complet pentru a limita răspândirea coronavirusului, anunță CNBC. Biroul de statistică al...

COVID-19 la Ford Craiova. O angajată a fost depistată cu coronavirus

COVID-19 la Ford Craiova. O angajată a fost depistată cu coronavirus
O angajată din secţia Montaj General a fabricii Ford Craiova a fost diagnosticată cu COVID-19. Femeia a mers, luni, la o clinică privată din oraş unde a cerut să i se facă testele pentru depistarea SARS-COV2,...

Care sunt obligaţiile fiscale pe care le au contribuabilii în luna iunie

 Care sunt obligaţiile fiscale pe care le au contribuabilii în luna iunie
Principalele obligatii fiscale in luna iunie 2020, datele scadente pentru depunerea formularelor fiscale si plata impozitelor. 9 iunie • Depunerea declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale...

Nissan restructurează drastic, după model Renault

Nissan restructurează drastic, după model Renault
NISSAN trece la un program drastic de restructurare a producției și a costurilor. Un raport difuzat joi arată că pierderile se ridică la 5,7 miliarde euro, ceea ce impune în condițiile restrângerii...

Când trimiți un consumator neinstruit pe câmpul de luptă, al liberalizării pieței, nu este vina furnizorilor că-l va înfrânge

Când trimiți un consumator neinstruit pe câmpul de luptă, al liberalizării pieței, nu este vina furnizorilor că-l va înfrânge
Într-un interviu acordat presei Dl Ministru al Economie Virgil Popescu afirmă că ”Furnizorii de gaze fac o golănie cu preţurile din ofertele pe care le trimit în prezent clienţilor casnici”, dar va rezolva...

Pagube de 1.200 de miliarde de euro cauzate de inundaţii

Pagube de 1.200 de miliarde de euro cauzate de inundaţii
Țările europene vor trebui să investească anual între 1,75 şi 2,82 milioane de euro, în următorii 80 de ani, pentru atenuarea efectelor dăunătoare ale schimbărilor climatice, arată o analiză a Centrului de...

Harta alcoolului. Cum beau românii

Harta alcoolului. Cum beau românii
Statisticile oficiale arată un consum mediu naţional de peste doi litri şi jumătate de alcool lunar pe persoană, reprezentând totalul cantităţilor de bere, vin, ţuică şi rachiuri naturale înregistrat în...

Managerii privați anunță concedieri

Managerii privați anunță concedieri
Sentimentul manifestat de directorii companiilor cu privire la viitorul apropiat s-a îmbunătățit în această lună, comparativ cu aprilie. Totuși, potrivit estimărilor acestora, ne putem aștepta la o diminuare a ...

Cabinetul Orban a depășit în 6 luni îndatorarea întregii guvernări PSD

Cabinetul Orban a depășit în 6 luni îndatorarea întregii guvernări PSD
În primele șase luni parcurse de la preluarea guvernării (din noiembrie 2019 până la sfârșitul lunii aprilie), Cabinetul Orban a mărit creditul guvernamental cu 21 de miliarde de lei, reiese din datele...

Statul are deficite-record, bugetarii - cei mai câștigați

Statul are deficite-record, bugetarii - cei mai câștigați
Deficitul bugetului de stat a crescut la 2,48% din Produsul Intern Brut (PIB) după primele 4 luni din 2020, la 26,82 miliarde de lei - un nou record al perioadelor similare din ultimii 10 ani. Veniturile au coborât, î...

De ce recepţia lucrărilor la metroul din Drumul Taberei a fost din nou amânată

De ce recepţia lucrărilor la metroul din Drumul Taberei a fost din nou amânată
Ultimul termen de finalizare a lucrărilor pentru Magistrala 5 era finalul lunii iunie, dar Metrorex mai are nevoie de 1.000 de angajaţi pentru a finaliza lucrările. Bucureștenii vor putea călători cu metroul pe M5...

Europa va plăti 30 de ani pentru trei luni de închidere a economiei

Europa va plăti 30 de ani pentru trei luni de închidere a economiei
Planul de relansare a economiei anunțat de Comisia Europeană a fost primit cu entuziasm. O privire mai atentă asupra lui ar putea aduce însă și o doză de circumspecție. Nota de plată pentru repornirea...

JALE LA RENAULT!  Investițiile din România, SUSPENDATE! Cine pleacă în șomaj?

JALE LA RENAULT!  Investițiile din România, SUSPENDATE! Cine pleacă în șomaj?
Compania Renault trece la o restructurare masivă a activității. Planul a fost prezentat joi seară partenerilor sociali, potrivit publicației Les Echos. Informațiile disponibile arată că se reduc 15...
Serviciul de email marketing furnizat de