x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

La Mangalia vor fi construite vase de lux pentru croaziere. Ministrul Economiei: „România are de câştigat”

0
22 Mai 2019 - 15:19
La Mangalia vor fi construite vase de lux pentru croaziere. Ministrul Economiei: „România are de câştigat”


Vase de lux pentru croaziere, ambarcaţiuni de mare capacitate pentru exploataţii petroliere şi nave de transport maritim vor fi construite la Damen Shipyards Mangalia, cel mai mare şantier naval din Europa, informează Ministerul Economiei. Potrivit unui comunicat al ME, la doar şase luni de când şantierul Damen Shipyards Mangalia beneficiază de reţeaua internaţională de vânzări Damen, au fost atrase noi contracte majore care vor permite şantierului să funcţioneze la capacitate maximă încă din această vară. 

Bădălău: „Este o nouă etapă în construcţia navală din România”

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale şantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri şi nave offshore. „Putem spune că, prin aceste contracte Şantierul Naval Damen Mangalia îşi reîncepe activitatea şi începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare şantier naval din Europa. Economia României are de câştigat, pentru că sunt produse cu valoare adăugată mare. În plus, sunt create locuri de muncă, oportunităţi şi perspective pentru viitorii investitori şi furnizori. Este o nouă etapă în construcţia navală din România, care permite continuarea unei lungi tradiţii a construcţiilor navale în Marea Neagră”, a declarat ministrul Economiei, Niculae Bădălău. Unul dintre noile proiecte ce va fi realizat la Şantierul Naval Mangalia este o navă de croazieră - un mega-iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piaţa vaselor de croazieră. Iahtul va fi construit în întregime la Şantierul Naval Damen Mangalia. Tot la şantierul din Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport şi o navă complexă pentru exploataţii offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW). 

Groninger, manager Damen: „Potenţialul şantierului Mangalia este imens”

„Potenţialul şantierului Mangalia este imens şi reprezintă baza ca Damen să-şi realizeze ambiţiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri şi offshore-energetic. Şantierul oferă oportunităţi nu doar pentru grupul Damen, ci şi pentru personalul din construcţii navale şi pentru industria maritimă românească în ansamblu”, a declarat Chris Groninger, managing director al Şantierului Naval Damen Mangalia. Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, şabloane de submarine şi diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum şi pentru pieţele de acvacultură. În plus, se ţine seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecţie şi de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului şi nave specializate de adâncime care acoperă, atât sectoarele regenerabile, cât şi cele neregenerabile din întreaga lume. 

Parteneriat strategic cu statul român

Odată cu preluarea managementului şantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Şantierul Naval Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial şi expertiza în domeniul construcţiilor şi reparaţiilor navale ale Grupului Damen, pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de şantier, pentru atragerea de forţă de muncă şi pentru a face toate investiţiile necesare. Când grupul Damen a preluat conducerea operaţională, la şantierul din Mangalia erau 1.700 de angajaţi. Acest număr a crescut în mod constant şi este de aşteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajaţi până la sfârşitul anului. Pe lângă creşterea directă a forţei de muncă, activităţile şantierului au un efect pozitiv asupra activităţilor furnizorilor acestuia, stimulând astfel numeroase oportunităţi indirecte de angajare. Pentru a contribui la realizarea oportunităţilor sporite de angajare pe care le prezintă, Şantierul Damen Mangalia îşi extinde cooperarea cu şcolile profesionale, nu numai în Mangalia, ci şi pe întreg teritoriul României. Pentru a susţine această nouă generaţie de constructori de nave, Şantierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la faţa locului şi locuri de cazare pentru participanţi. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur şi stabil pentru viitorii angajaţi ai şantierului cu oportunităţi pe termen lung şi cu o viziune îndreptată spre viitor. 

Experienţă de succes în România

Înainte de a prelua conducerea operaţională a Şantierului Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experienţă de succes în România. Grupul Damen a achiziţionat în anul 1999 Şantierul Naval Galaţi. De la deschiderea porţilor sale, în 1893, acest şantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea şantierului de către Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă şi adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Şantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an şi asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajaţi, precum şi angajarea suplimentară unui număr de circa 1.500 de angajaţi ai subcontractanţilor. 

Citeşte mai multe despre:   Niculae Badalau,   Șantierul Naval Damen Mangalia

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Piaţa RCA a crescut cu 4,65%, în primul trimestru din 2019

Piaţa RCA a crescut cu 4,65%, în primul trimestru din 2019
Valoarea totală a primelor de asigurare subscrise pentru asigurările RCA în primele trei luni ale anului 2019 a atins valoarea de aproximativ 970 de milioane le, în creştere cu circa 4,65% comparativ cu primul...

Ministrul Comunicaţiilor: Huawei poate participa la licitaţia pentru frecvenţele 5G din România

Ministrul Comunicaţiilor: Huawei poate participa la licitaţia pentru frecvenţele 5G din România
România intenţionează să demareze licitaţia pentru frecvenţele 5G în trimestrul patru al acestui an, iar procedura de licitaţie va fi deschisă tuturor, inclusiv companiilor care utilizează echipamente produse...

Moneda naţională s-a apreciat în raport cu dolarul american

Moneda naţională s-a apreciat în raport cu dolarul american
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, miercuri, un curs de 4,7260 lei pentru un euro, în creştere cu 0,11 bani (+0,02%) faţă de cotaţia din ziua anterioară, când un euro fusese cotat la 4,7249 lei. Pe...

34% energie regenerabilă până în 2030

34% energie regenerabilă până în 2030
Deși România a propus Comisiei Europene ca ponderea energiei din surse regenerabile în consumul final brut să ajungă la 27.9% până în 2030, aceasta recomandă acum majorarea țintei la 34% pentru țara...

Cea mai importantă activitate din primării: încasarea lefurilor

Cea mai importantă activitate din primării: încasarea lefurilor
În anul 2018 veniturile proprii ale administraţiilor publice locale din România au fost de 28,56 miliarde de lei, dar aproape jumătate din această sumă s-a cheltuit cu plata salariilor. Practic, anul trecut din tax...

Bursa de la Bucureşti închide pe verde şedinţa de marţi; tranzacţii de peste 37 milioane de lei

Bursa de la Bucureşti închide pe verde şedinţa de marţi; tranzacţii de peste 37 milioane de lei
Bursa de la Bucureşti a închis în creştere şedinţa de marţi, iar valoarea tranzacţiilor a ajuns la 37,34 milioane de lei (7,9 milioane de euro). Indicele principat BET, care arată evoluţia celor mai lichide...

România, rezultate slabe la inovare

În timp ce performanțele din domeniul inovării în 25 de state ale Uniunii Europene au crescut în ultimii opt ani, cu o medie de 8,8%, România și Slovenia au înregistrat scăderi importante. Alături de Bulgaria,...

Contractul social european e rupt, iar Europa are nevoie de un Eurobuget!

Contractul social european e rupt, iar Europa are nevoie de un Eurobuget!
Galerie Foto Comisarul european pentru economie și finanțe, Pierre Moscovici a declarat la Forumul Economic de la Bruxelles că este nevoie urgentă de un EUROBUGET ca prim pas în rescrierea contractului social european. Potrivit...

Ce sumă uriașă a fost dată pentru casa de licitații Sotheby*s

Ce sumă uriașă a fost dată pentru casa de licitații Sotheby*s
Sotheby*s a trecut în proprietatea magnatului Patrick Drahi pentru 3,7 miliarde dolari. Tranzacția a fost confirmată de conducerea casei de licitație care a menționat că acționarii vor  primi câte 57 de...

Venit minim garantat: PRO sau CONTRA?

Venit minim garantat: PRO sau CONTRA?
Galerie Foto Sunteți PENTRU sau ÎMPOTRIVA salariului minim pe economie? Cu ce argumente? Iată mai jos și rezultatul unui sondaj de opinie spontan (sli.do) realizat printre participanții la Bruxelles Economic Forum 2019....

România a înregistrat în luna mai cea mai mare inflaţie anuală din UE

România a înregistrat în luna mai cea mai mare inflaţie anuală din UE
România a avut, în luna mai 2019, cea mai mare rată anuală a inflaţiei dintre statele membre ale Uniunii Europene, cu un avans al preţurilor de consum de 4,4%, acelaşi cu cel înregistrat în luna aprilie, arată...

Leul începe săptămâna în depreciere faţă de euro, dolarul american şi francul elveţian

Leul începe săptămâna în depreciere faţă de euro, dolarul american şi francul elveţian
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, marţi, un curs de 4,7249 lei pentru un euro, în creştere cu 0,21 de bani (+0,04%) faţă de valoarea precedentă, când moneda unică valora 4,7228 lei. Potrivit BNR,...

Semaforul alimentar, defectat de interesele procesatorilor

Semaforul alimentar, defectat de interesele procesatorilor
În timp ce peste jumătate dintre români sunt supraponderali, iar bolile de nutriţie sunt în creştere, preocupările pentru atenţionarea cumpărătorilor asupra alimentelor pe care le consumă sunt tot mai mari....

Guvernul forţează Legea dialogului social fără dialog

Guvernul forţează Legea dialogului social fără dialog
Modificarea Legii dialogului social este forţată de Guvern printr-un simulacru de negociere cu partenerii sociali. Respins de Senatul în noiembrie 2018, proiectul de modificare este în prezent înregistrat pentru...

Noul proiect anti-tutun lovește un întreg sector economic și 4 milioane de români

Noul proiect anti-tutun lovește un întreg sector economic și 4 milioane de români
Coaliția pentru Libertatea Comețului și a Comunicării (CLCC) consideră că inițiativa de hiper-reglementare în domeniul tutunului promovată de câțiva membri ai Parlamentului lovește un întreg sector economic...
Serviciul de email marketing furnizat de