BUSINESS
STRATEGIE - Comerciantii au la dispozitie prezenta web gratuita
La o luna de la lansare, magazinul virtual al Postei Romane, www.postmarket.ro, a primit 50 de comenzi cu o valoare medie de 30 de euro. Modelul de afaceri adoptat nu este unul comun. Posta nu percepe nici un fel de taxa sau comision de la firmele care aduc marfa pe "raftul" magazinului.
ADRIAN MIHAI
PE NET. Magazinul virtual al Postei Romane are peste 20 de furnizori
|
PLATA. Produsele se achita fie in momentul in care pachetul a ajuns la destinatie (plata ramburs), fie in avans (prin e-mandat sau prin ordin de plata). Pana la sfarsitul lunii, site-ul va beneficia si de un sistem de plata online a cumparaturilor. Pe langa contravaloarea cumparaturilor, clientul trebuie sa plateasca si taxele postale aferente transportului, in momentul in care intra in posesia bunurilor. Coletul poate fi livrat atat la domiciliul destinatarului, in 126 de localitati, unde se presteaza in prezent serviciul Factaj, cat si la oficiul postal. In urmatoarele saptamani, clientii din aceste localitati vor avea posibilitatea de a face programarea livrarii la domiciliu, intr-un interval de cate doua ore, intre 10:00-18:00
CUM FUNCTIONEAZA. Principiul de construire a acestui magazin virtual este de "inchiriere de vitrine virtuale". Furnizorul are la dispozitie un modul de administrare online, accesibil prin intermediul unei pagini web pe baza de nume de utilizator si parola. Modulul permite modificarea online a preturilor si a stocurilor. Incarcarea initiala a bazei de date se face de Posta Romana, iar modificarile ulterioare se vor face de catre furnizor. Preturile afisate pe site sunt cele de furnizor, la care se adauga taxele de livrare prin posta.