x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Marca "easy" preia si celularele

Marca "easy" preia si celularele

20 Aug 2004   •   00:00
Marca "easy" preia si celularele

Fondatorul companiei aeriene cu tarife reduse easyJet vrea sa revolutioneze telefonia mobila, oferind cartele SIM pe Internet la preturi care sfideaza concurenta.

IOHANNA ONACA

Stelios Haji-Ioannou, cel care a pus bazele companiei aeriene easyJet, intampina dificultati comerciale, financiare si juridice in intentia sa de a-si dezvolta marca "easy" si de a revolutiona piata hoteliera, a Internetului si a telefoniei mobile, potrivit AFP.

Prezent deja in industria transportului aerian, a serviciilor financiare, a Internet cafe-urilor si pe piata inchirierii de masini, Stelios Haji-Ioannou a dezvaluit ultima creatie: easyMobile. "Aceasta inseamna a oferi telefonie mobila ieftina pentru toata lumea", a explicat Stelios.

STRATEGIE. Ideea omului de afaceri de origine cipriota, in varsta de 37 de ani, este intotdeauna aceeasi: propunerea unor tarife reduse si crearea unei cereri cu scopul de a obtine un volum mare al vanzarilor, care sa compenseze reducerea de pret.

Conceptul easyMobile se refera la vanzarea de cartele SIM prin Internet, care sa ofere utilizatorilor posibilitatea de a comunica la preturi care sfideaza toata concurenta. Sistemul easyMobile nu a fost inca asociat nici unui operator de telefonie mobila, conditie sine qua non pentru lansarea sa inainte de sfasitul anului 2004.

EasyMobile, catalogat de specialialisti drept un operator virtual, trebuie sa cumpere un volum mare de comunicatii de la un operator care dispune de o retea in Marea Britanie. "Negocierile sunt in desfasurare", a afirmat Stelios. Cu toate acestea, numarul partenerilor este limitat, deoarece doi din patru operatori britanici, T-Mobile si O2, au semnat deja astfel de acorduri.

PROBLEME DE IMAGINE. Au mai ramas Vodafone si Orange, divizia de telefonie mobila a operatorului France Telecom. Insa negocierile cu cel din urma se izbesc de o problema de imagine. "Am primit amenintari de la Orange potri-vit carora compania ne va impiedica sa folosim culoarea portocaliu", a afirmat Stelios. Insa marca sa - "easy" - se identifica tocmai prin semnul distinctiv de un portocaliu viu.

Singurul partener posibil pentru easyMobile mai ramane gigantul mondial al telefoniei mobile, Vodafone, solutie care nu este insa cea mai potrivita pentru a obtine un acord pentru preturi mici. Fondatorul easyJet a intrat in parteneriat cu grupul de telecomunicatii danez TDC, care va administra functionarea sistemului easyMobile, in timp ce Stelios se va ocupa de marketing si de publicitate.

PIERDERI. Aceasta ar fi o solutie pentru reducerea riscului financiar, pe cata vreme revolutia "easy" este in pierdere. Lansate in 1998, Internet cafe-urile continua sa piarda bani (19 milioane de euro in 2002), la fel ca si societatea de inchiriere a masinilor easyCar, care a pierdut 17,5 milioane de euro in 2002. Astfel, averea stransa de Stelios datorita cotatiilor la bursa a companiei easyJet si a vanzarii regulate a actiunilor detinute la aceasta companie incepe sa se diminueze.

SOLUTII DE FINANTARE

Pentru a finanta numeroasele sale proiecte, tanarul milionar, fiul unui bogat armator grec, a fost gata sa vanda prima sa afacere: societatea navala Stelmar Shipping, specializata in transporturi petroliere. Stelios, care detine inca 27% din aceasta companie, credea ca era gata sa ia potul cel mare atunci cand compania americana OMI a depus o oferta de cumparare de 600 de milioane de dolari. Insa oferta a fost respinsa de consiliul de administratie al companiei Stelmar, spre descumpanirea familiei Haji-Ioannou. Aceasta inseamna insa doar o mica amanare pentru Stelios, care este determinat sa "zugraveasca din nou lumea in portocaliu".

IEFTIN

"EasyMobile ofera telefonie mobila ieftina pentru toata lumea. A vinde cartele SIM prin intermediul unui site, cu timp de utilizare platit in prealabil, este un mod eficient de a folosi tefefonia mobila" - Stelios Haji-Ioannou, om de afaceri
×
Subiecte în articol: economic stelios easymobile