x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Masina, cadou de lux

Masina, cadou de lux

de Dragos Stoica    |    13 Dec 2005   •   00:00
Masina, cadou de lux

In pofida dezvoltarii pietei auto din ultima vreme, luna decembrie pare sa nu aiba o importanta semnificativa in cifrele de vanzari inregistrate in restul anului.

Cine nu si-ar dori sa primeasca o masina noua drept cadou de Craciun? Din pacate, insa, un autovehicul nou si performant ramane deocamdata intangibil pentru majoritatea romanilor. Daca alte ramuri comerciale inregistreaza adevarate "tunuri" in perioada Sarbatorilor, vanzarile pietei auto se situeaza, cu cateva mici exceptii, in limitele cifrelor din restul anului.

FARA REDUCERI. In timp ce in alte sectoare de consum Sarbatorile de iarna reprezinta momentul ideal pentru lansarea a nenumarate campanii promotio-nale, piata auto face exceptie. Strategiile comerciantilor de autovehicule sunt axate pe perioade mult mai lungi de timp, care de obicei includ si luna "cadourilor", dar fara sa existe oferte speciale pentru intervalul Sarbatorilor.

"Decembrie este o luna importanta, dar vanzarile nu se situeaza peste cele inregistrate in alte perioade. De exemplu, in mai, iunie sau iulie inregistram cam aceleasi cifre, poate uneori chiar mai mari. In concluzie, nu se poate spune ca in decembrie se inregistreaza un varf de vanzari", a declarat Nina Bratfalean, PR Manager Porsche Romania, care comercializeaza marci precum Porsche, Audi, Volkswagen, Skoda si Seat.

CAUZE. Motivele pentru care industria auto nu se lasa influentata de ieftinirile traditionale din aceasta perioada tin de faptul ca dealerii de autovehicule nu prea au cum sa-si recupereze banii pe care ar trebui sa-i puna la bataie initial.

"Noi nu vom avea nici o reducere cu ocazia Sarbatorilor, deoarece un asemenea demers ar fi prea putin semnificativ pentru sporirea vanzarilor. Deocamdata, volumul vanzarilor medii lunare din Romania n-a atins un nivel ca vanzarile promotionale sa aiba atata valabilitate. Ca sa-ti scoti banii pe care i-ai investi cu o asemenea campanie, ar trebui poate sa vinzi 2.000 de masini intr-o luna, ori un asemenea volum de tranzactii il inregistrezi intr-un an. In general, Sarbatorile de iarna reprezinta doar pentru un procent foarte mic de clienti ocazia pentru asemenea cadouri", a spus Ionut Gheorghe, director de comunicare si PR Manager la KIA Romauto.

ASCENSIUNE. Chiar daca nu duce o politica speciala de promotie pe perioada Sarbatorilor, piata auto isi mentine tendinta ascendenta din ultimii ani. Aproape fara nici o exceptie, toate marcile importante au inregistrat cresteri semnificative in ultimul an, fiind vorba atat de productia interna, cat si de import. Conform site-ului Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, productia si ansamblarea de limuzine din primele zece luni ale acestui an au inregistrat un salt urias, de 85%, aceste cifre datorandu-se in special aparitiei pe piata a modelului Dacia Logan. Concret, de la 77.732 de masini produse si asamblate in tara in primele zece luni ale anului trecut, in perioada similara a lui 2005 s-a ajuns la 143.818 de unitati. De asemenea, exportul de autoturisme s-a marit cu 267,5%, in vreme ce vanzarile totale de limuzine au cunoscut o crestere de 56,7% fata de primele zece luni ale anului trecut.

PARERE. Directorul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, Marius Carp, spune ca piata auto nu poate fi comparata cu restul sectoarelor comerciale. "Nu am o evidenta clara a momentelor in care se fac reduceri, dar, din cate imi amintesc, nu stiu ca pe piata auto sa se fi facut reduceri sezoniere. Cu exceptia perioadei in care este organizat Salonul International Auto de la Bucuresti, comerciantii au campanii mult mai ample. Specificul pietei auto este cu totul altul, un automobil nu este ca o masina de spalat, care apare la oferta si te duci s-o iei imediat. Este un obiect pe care il achizitionezi pe o perioada mult mai indelungata, totul trebuie calculat mult mai bine. Fiecare producator si importator are socotelile sale, de care tine cont cand lanseaza o promotie", a declarat Marius Carp.

PROMOTIE DAEWOO
Pana la 31 decembrie, Daewoo Automobile Romania ofera in cadrul unei campanii promotionale reduceri de pret semnificative pentru autoturismele Cielo si Nubira II. Aceste reduceri, care pot ajunge pana la 600 de euro, se aplica la toate versiunile modelului Cielo, precum si la versiunile Sedan ale modelului Nubira II. In aceeasi promotie sunt incluse si versiunile lansate in noiembrie - Cielo Executive Plus, respectiv Nubira II SX LPG si Nubira II CDX LPG. Reducerea de pret variaza in functie de nivelul de echipare, astfel incat pretul cu toate taxele incluse al unui Cielo este cuprins intre 6.999 si 8.899 de euro, iar al unei Nubira II intre 9.699 si 11.999 euro.

OFERTA BMW
Automobile Bavaria are in prezent o singura oferta speciala pentru BMW seria 5 Wintersport. "Acest pachet include un set de roti de anvelope de iarna, scaune de piele incalzite si cutie de viteze automata steptronic. Pentru noi, decembrie se inscrie pe o tendinta de crestere, daca ne uitam comparativ cu anii trecuti si avem sperante ca ne vom mentine pozitia de lider in segmentul Premium, pozitie pe care am detinut-o pe tot parcursul anului 2005", a afirmat directorul de marketing de la Automobile Bavaria, Ciprian Bercea.

DACIA
Masina traditionala a romanului ramane de departe cea mai bine vanduta marca de pe piata interna. La capatul unui an de profunde schimbari, care au culminat cu lansarea gamei Logan, nici Dacia nu are o campanie speciala. "N-avem o promotie de Sarbatori, pentru ca noi oricum suntem prezenti pe piata cu cea mai ieftina masina. In prezent exista oferta cu rata de 299 RON pe luna, ceea ce este accesibil pentru majoritatea romanilor. Nu exista nici un motiv care sa ne faca sa ducem o politica speciala", ne-a declarat Monica Popovici, responsabil al relatiilor cu presa de la Dacia Group Renault.

MITSUBISHI
Pentru amatorii de masini japoneze, in reteaua M Car Trading exista mai multe oferte pentru sfarsitul de an. Acestea pornesc de la 5% avans pentru toata gama Mitsubishi Colt, prin TiriacLeasing, reducere de 500 de euro pentru modelul Colt cu 5 usi Invite, disponibil in doua variante de motorizare, de 1,3 litri si 1,5 litri, ambele pe benzina. De asemenea, pentru modelul Mitsubishi Pajero, pachetul de dotari Intense E64, M Car Trading ofera o reducere de 1.300 de euro. In ultimul an, vanzarile Mitsubishi s-au aflat pe o curba ascendenta, trezind interesul romanilor.

FORD
O alta oferta prezenta pe piata auto in aceasta perioada este cea facuta de Ford pentru modelul Mondeo. "Suntem in campanie cu Ford Mondeo de mai mult timp, deci nu este vorba de o oferta facuta special pentru luna decembrie. Din experienta anilor trecuti, nu cred ca se poate vorbi de o diferenta mare de vanzari intre luna decembrie si restul anului, asa ca nu se justifica o asemenea masura. In industria auto, ofertele sunt gandite si calculate pe perioade mult mai mari de timp. Clientii studiaza mult piata inainte de a-si cumpara o masina", a afirmat Ana Maria Ciumeti, de la Ford.
×
Subiecte în articol: luna economic auto piata decembrie masina