x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Maşini de juma’ de milion de lei pentru directorime

Maşini de juma’ de milion de lei pentru directorime

de Gabi Golea    |    23 Apr 2009   •   00:00
Maşini de juma’ de milion de lei pentru directorime

Şefimea Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia (SNLO) de la o singură exploatare minieră şi-a tras flotă auto de împrumut de la un SRL de la marginea Bucureştiului, în ciuda datoriilor uriaşe de sute de milioane de lei acumulate la bugetele de stat.



Xenix Impex, un SRL care se ocupă de comerţul cu material lemnos şi care e deţinut de omul de afaceri Mircea Gagea, va furniza doar pentru directorimea de la Exploatarea Minieră Berbeşti a Lignitului Oltenesc autoturisme de închiriat pentru următorul an contra unei jumătăţi de milion de lei, potrivit ziarului Financiarul.

Dan Burlan, directorul SNLO, afirmă că pentru a inspecta exploataţiile miniere directorii au nevoie de mijloace de transport. "Este o activitate care face parte din procesul de producţie. Activitatea de carieră nu poate fi acoperită de un conducător pe jos, ci îi trebuie o maşină. Faţă de anii precedenţi, am redus ponderea cheltuielilor cu autoturismele de la 4%-5% la doar 2%", afirmă Burlan.

Marin Condescu, liderul sindicatelor din SNLO, spune că sumele plătite pentru directori sunt mai mari. "Ar fi bine să se plătească doar atât pentru deplasările conducerii, însă cred că e vorba doar despre maşinile de la o singură unitate de exploatare. Cred că e vorba despre sume mult mai mari. Sunt convins de această treabă", afirmă Condescu.

Reprezentanţii Xenix Impex nu vor să dezvăluie tipul autoturismelor care au fost închiriate către SNLO, prevalându-se de confidenţialitatea contractului. "Contractul e confidenţial. Nu vă pot spune despre ce autoturisme este vorba", afirmă un reprezentant al SRL-ului bucureştean, care totuşi încearcă să ne liniştească furnizându-ne informaţii false care să atenueze imaginea unei posibile cheltuieli nejustificate din partea SNLO pe acest contract.

Iniţial, nici Burlan nu-şi aducea aminte exact ce mărci de autoturisme au închiriat, dar îşi doreşte să fie vorba despre autoturisme ieftine. "Nu ştiu acum exact despre ce mărci e vorba. Probabil că e vorba despre mai multe tipuri. Cred că sunt de la Logan în sus, Volkswagen, Leganza etc.", afirmă Burlan, care estimează costurile totale cu deplasările directorimii din SNLO la aproximativ 1,5 milioane de lei pe an.

Ulterior, Burlan ne-a precizat că e vorba despre Hyundai Accent, Ssangyoung şi "un singur" Volkswagen. "Avem de gând să achiziţionăm un parc auto propriu când o să avem resursele proprii necesare. Plătim circa 3.000-4.000 de lei/lună pentru un autoturism închiriat, în condiţiile în care la noi un salariu mediu e de 2.800 de lei, la care mai punem motorina şi amortismentul", susţine Burlan.

El spune că şi pentru alte exploatări miniere există contracte de închiriere de autoturisme din trecut pentru care nu s-au mai făcut noi licitaţii.

SNLO, ÎNGROPATĂ ÎN DATORII
Conform datelor de pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), SNLO avea la 31 decembrie 2008 datorii către bugetul de stat de 371 milioane de lei, împotriva companiei fiind demarată procedura de executare silită. Burlan spune că este o greşeală şi că nivelul datoriilor SNLO către bugetul de stat este de doar 10% din cifra afişată pe site-ul ANAF.

"Deocamdată nivelul datoriilor se menţine constant. Sperăm că, dacă situaţia Regiei Autonome pentru Activităţi Nucleare (RAAN) se va îmbunătăţi, ne vor fi plătite numeroase datorii. Momentan, nivelul veniturilor lunare ne permite plata drepturilor salariale şi a datoriilor curente. Solvabilitatea noastră este foarte bună", susţine Burlan.

Conform aceloraşi date ale ANAF, SNLO înregistra datorii totale către bugetele de stat de 772 milioane de lei. În afară de cele către bugetul de stat, SNLO avea debite de 281 milioane de lei către bugetul asigurărilor sociale de stat, de 21 milioane de lei către bugetul asigurărilor pentru şomaj şi de 99 milioane de lei către bugetul asigurărilor de sănătate.

×
Subiecte în articol: economic snlo vorba burlan