x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ministrul Transporturilor anunță când se va putea circula cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni

0
02 Oct 2018 - 22:34
Ministrul Transporturilor anunță când se va putea circula cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni


În orizontul anului 2020 se va putea circula cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, studiul de fezabilitate urmând să fie gata în mai puţin de o lună, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

"Vă asigur că vom avea tren între Gara de Nord şi Otopeni. O să avem tren în mandatul meu la Otopeni. (...) Ştiu precis că în orizontul lui 2020 vom merge cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni - şi vă spun foarte sigur că da. În câteva luni de zile, despre acest proiect acum trei luni nu vorbea nimeni, am făcut procedura de achiziţie pentru studiul de fezabilitate. Am contractat studiul de fezabilitate. Terminăm studiul de fezabilitate în noiembrie. Am obţinut certificat de urbanism şi mulţumesc primarului de la Otopeni, care ne-a dat tot sprijinul fără a fi PUZ pe un sector de acolo, asumându-şi primăria de acolo să facă PUZ. Este un primar foarte bun, cu care m-am înţeles foarte bine. A dat sprijin unui proiect important pentru un proiect care e important şi pentru locuitorii din Otopeni şi pentru cei din Bucureşti şi pentru toţi cei care călătoresc prin Aeroportul Otopeni. Am avut o discuţie cu dumnealui la Ministerul Transporturilor, invitându-l acolo, şi mi-a răspuns cu foarte multă deschidere. Am înfiinţat un grup de lucru care funcţionează pe lângă Consiliul Judeţean Ilfov. Am participat la şedinţe acolo. Acel grup de lucru este foarte eficient, aşa că azi lucrăm la obţinerea avizelor pentru certificatul de urbanism dedicat autorizaţiei de construcţie, iar cele mai multe avize le aştept de la instituţii care se află în subordinea Ministerului Transporturilor", a afirmat Şova, la Antena 3.

El a explicat că proiectul prevede dublarea aliniamentului existent în prezent, care va fi realizată de CFR Infrastructură, şi traversarea pe viaducte a DN1.

"Există o legătură feroviară rudimentară şi care nu vine până în aeroport. Este vechea linie de cale ferată ce merge de la Bucureşti, traversează Otopeni. Acolo e făcută o gară, e făcută o improvizaţie, o scară rulantă... Deja se lucrează la implementarea părţii de proiecte de dublare a căii ferate pe aliniamentul existent. CFR Infrastructură va construi singură dublarea, încă un segment de cale ferată, pe aliniamentul paralel cu cel care există. Studiul de fezabilitate este gata în mai puţin de o lună de zile. Soluţia care se prefigurează a fost discutată, nu e un secret, de mai multe ori într-o săptămână cu cei care lucrează şi răspund de acest proiect. Este, deşi pare mic, este un proiect de 90 milioane euro, dar este extrem de important pentru ceea ce înseamnă el ca şi serviciu. Este vorba de vreo 16 kilometri de cale ferată, dar pe un segment, pentru a putea încrucişa trenuri pe aliniamentul vechii căi ferate, se construieşte încă un fir, care va coti spre dreapta, spre aeroport, traversând pe deasupra, pe estacade, pe viaducte, DN 1 şi toată infrastructura rutieră", a spus ministrul Transporturilor.

Oficialul MT a precizat că proiectul va fi licitat, dar există o strategie de contractare diferită de ceea ce a fost până acum, respectiv un dialog competitiv, iar ofertele vor fi selectate nu neapărat pe preţul cel mai mic.

"Termenul de execuţie va fi foarte strâns, dar posibil de realizat, pentru că este vorba până la urmă de multe prefabricate, de nişte piloni care se toarnă şi de cale ferată care nu e ca asfaltul, să-l torni din metru în metru, poate fi cumpărată", a subliniat Şova.

Acesta a menţionat că le-a adresat o invitaţie marilor constructori din România pe cale ferată de a face o asociere prin care mai mult să-şi promoveze imaginea decât să câştige sume importante.

"Le-am spus, eu pot să spun lucrul acesta, directorul companiei de căi ferate nu poate pentru că e autoritate contractantă, dar e un proiect ce poate fi făcut împreună de cei mai importanţi cinci constructori, în opt luni, să-şi pună toţi steagurile acolo. Le-am promis că voi fi în fiecare săptămână pe acest şantier, deşi oarecum aş contrazice strategia mea de a nu ieşi pe şantiere", a adăugat ministrul Transporturilor. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   Lucian Șova

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Primul fond de investiții care va ține cont de criteriile de sustenabilitate pentru companii

Primul fond de investiții care va ține cont de criteriile de sustenabilitate pentru companii
Raiffeisen Asset Management lansează un nou fond de investiţii - Raiffeisen Global Equity - care va investi în fonduri de acţiuni şi va avea diversificare la nivel global. Noul fond de investiţii va fi legat de ra...

Acțiunile Băncii Transilvania, cele mai lichide titluri la Bursa de Valori București

Acțiunile Băncii Transilvania, cele mai lichide titluri la Bursa de Valori București
Acţiunile Băncii Transilvania au fost cele mai lichide titluri în această săptămână pe Bursa de la Bucureşti, generând tranzacţii de peste 81,59 milioane de lei, urmate de acţiunile OMV Petrom, cu...

Proiectul prin care Parlamentul va putea interveni în administrarea datoriei publice aruncă în aer investitorii

Proiectul prin care Parlamentul va putea interveni în administrarea datoriei publice aruncă în aer investitorii
România va avea probleme cu investitorii străini dacă va fi aprobat proiectul ca Parlamentul să intervină direct în modul de administrare a datoriei publice, a declarat ministrul Finanţelor, Florin...

Florin Cîțu: Una dintre soluții pentru reducerea evaziunii este vămuirea la destinație

Florin Cîțu: Una dintre soluții pentru reducerea evaziunii este vămuirea la destinație
Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, a afirmat că ştie problemele de la vamă, dar situaţia este mai complicată, iar una dintre soluţiile avute în vedere pentru reducerea evaziunii ar putea fi...

Florin Cîțu cere acordul CSAT pentru informatizarea ANAF

Florin Cîțu cere acordul CSAT pentru informatizarea ANAF
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a afirmat că va cere acordul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) pentru a încredinţa în mod direct, unei companii, proiectul de informatizare a Agenţiei...

Ponta: Nu o să avem autostrada Comarnic - Brașov în următorii 6 ani

Ponta: Nu o să avem autostrada Comarnic - Brașov în următorii 6 ani
Liderul Pro România, Victor Ponta, afirmă că Autostrada Comarnic-Braşov nu va fi finalizată în următorii şase ani, el acuzând Guvernul Orban că a anulat toate procedurile întreprinse până acum în vederea...

Autostrada Sibiu-Pitești. Ministrul Fondurilor Europene: Avem o problemă

Autostrada Sibiu-Pitești. Ministrul Fondurilor Europene: Avem o problemă
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a declarat, într-o intervenție telefonică la Antena 3, că proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești face parte din Coridorul 4 Pan-European, iar România are un...

Sectorul turismului, îngrijorat de panica provocată de epidemia de coronavirus

Sectorul turismului, îngrijorat de panica provocată de epidemia de coronavirus
Epidemia de coronavirus din China ar putea avea grave consecinţe economice asupra sectorului turismului mondial dacă se permite răspândirea panicii, a avertizat vineri Consiliul Mondial al Turismului şi...

OMV Petrom își vinde zăcămintele de petrol și gaze din Kazahstan

OMV Petrom își vinde zăcămintele de petrol și gaze din Kazahstan
Compania OMV Petrom a demarat procesul de vânzare a câmpurilor sale de petrol şi gaze din Kazahstan, singurele sale active de peste hotare, potrivit documentelor de vânzare consultate de Reuters. OMV Petrom...

Piața de ambalaje autohtonă se ridică la peste 890 milioane de euro

Piața de ambalaje autohtonă se ridică la peste 890 milioane de euro
Piaţa ambalajelor din România este de aproximativ 890 milioane euro, dar sub 15% sunt realizate din materiale biodegradabile, a declarat, Tiberiu Stoian, director general al Fabricii de ambalaje...

Românul, frate cu natura şi fără autostrăzi

Românul, frate cu natura şi fără autostrăzi
Construcţia autostrăzilor în România pare desprinsă din celebrul serial american de la începutul anilor 1990, Dosarele X. Piedici multe şi variate, un ele dintre ele ţinând mai degrabă de domeniul SF, au stat...

Epoca lui Boc bântuie România lui Orban

Epoca lui Boc bântuie România lui Orban
Galerie Foto Consiliul Fiscal (CF) estimează că deficitul bugetar va fi cuprins anul acesta între 4,6 - 4,8% din PIB dacă pensiile vor creşte cu 40% şi va atinge 3,8 - 4,1% din PIB în cazul în care această mărire nu va fi...

Statul nu va mai avea bani pentru decreţei

Statul nu va mai avea bani pentru decreţei
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a afirmat că sistemul public de pensii trebuie reformat din temelii, încă de pe-acum, altfel pensiile celor născuţi în anii `70 vor fi extrem de mici şi, practic, imposibil...

Analiza: Unirea Principatelor, dincolo de festivism și politică. Istoria unei uniuni economice eșuate

Analiza: Unirea Principatelor, dincolo de festivism și politică. Istoria unei uniuni economice eșuate
Acum 161 de ani, românii din Moldova și Țara Românească alegeau să se unească, cu gândul la un stat unitar, cu drepturi și avantaje egale pentru toți locuitorii. Anii au trecut și, dincolo de politică, de uni...

TAROM vinde bilete de avion de la 119 euro pentru mai multe rute până la 12 februarie

TAROM vinde bilete de avion de la 119 euro pentru mai multe rute până la 12 februarie
În perioada 16 ianuarie 2020 – 12 februarie 2020, TAROM pune în vânzare bilete de avion la preţuri începând de la 119 Euro*, cu toate taxele incluse, pentru un bilet dus-întors cu perioada de călătorie 01...
Serviciul de email marketing furnizat de