x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ministrul Transporturilor anunță când se va putea circula cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni

0
02 Oct 2018 - 22:34
Ministrul Transporturilor anunță când se va putea circula cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni


În orizontul anului 2020 se va putea circula cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, studiul de fezabilitate urmând să fie gata în mai puţin de o lună, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Lucian Şova.

"Vă asigur că vom avea tren între Gara de Nord şi Otopeni. O să avem tren în mandatul meu la Otopeni. (...) Ştiu precis că în orizontul lui 2020 vom merge cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni - şi vă spun foarte sigur că da. În câteva luni de zile, despre acest proiect acum trei luni nu vorbea nimeni, am făcut procedura de achiziţie pentru studiul de fezabilitate. Am contractat studiul de fezabilitate. Terminăm studiul de fezabilitate în noiembrie. Am obţinut certificat de urbanism şi mulţumesc primarului de la Otopeni, care ne-a dat tot sprijinul fără a fi PUZ pe un sector de acolo, asumându-şi primăria de acolo să facă PUZ. Este un primar foarte bun, cu care m-am înţeles foarte bine. A dat sprijin unui proiect important pentru un proiect care e important şi pentru locuitorii din Otopeni şi pentru cei din Bucureşti şi pentru toţi cei care călătoresc prin Aeroportul Otopeni. Am avut o discuţie cu dumnealui la Ministerul Transporturilor, invitându-l acolo, şi mi-a răspuns cu foarte multă deschidere. Am înfiinţat un grup de lucru care funcţionează pe lângă Consiliul Judeţean Ilfov. Am participat la şedinţe acolo. Acel grup de lucru este foarte eficient, aşa că azi lucrăm la obţinerea avizelor pentru certificatul de urbanism dedicat autorizaţiei de construcţie, iar cele mai multe avize le aştept de la instituţii care se află în subordinea Ministerului Transporturilor", a afirmat Şova, la Antena 3.

El a explicat că proiectul prevede dublarea aliniamentului existent în prezent, care va fi realizată de CFR Infrastructură, şi traversarea pe viaducte a DN1.

"Există o legătură feroviară rudimentară şi care nu vine până în aeroport. Este vechea linie de cale ferată ce merge de la Bucureşti, traversează Otopeni. Acolo e făcută o gară, e făcută o improvizaţie, o scară rulantă... Deja se lucrează la implementarea părţii de proiecte de dublare a căii ferate pe aliniamentul existent. CFR Infrastructură va construi singură dublarea, încă un segment de cale ferată, pe aliniamentul paralel cu cel care există. Studiul de fezabilitate este gata în mai puţin de o lună de zile. Soluţia care se prefigurează a fost discutată, nu e un secret, de mai multe ori într-o săptămână cu cei care lucrează şi răspund de acest proiect. Este, deşi pare mic, este un proiect de 90 milioane euro, dar este extrem de important pentru ceea ce înseamnă el ca şi serviciu. Este vorba de vreo 16 kilometri de cale ferată, dar pe un segment, pentru a putea încrucişa trenuri pe aliniamentul vechii căi ferate, se construieşte încă un fir, care va coti spre dreapta, spre aeroport, traversând pe deasupra, pe estacade, pe viaducte, DN 1 şi toată infrastructura rutieră", a spus ministrul Transporturilor.

Oficialul MT a precizat că proiectul va fi licitat, dar există o strategie de contractare diferită de ceea ce a fost până acum, respectiv un dialog competitiv, iar ofertele vor fi selectate nu neapărat pe preţul cel mai mic.

"Termenul de execuţie va fi foarte strâns, dar posibil de realizat, pentru că este vorba până la urmă de multe prefabricate, de nişte piloni care se toarnă şi de cale ferată care nu e ca asfaltul, să-l torni din metru în metru, poate fi cumpărată", a subliniat Şova.

Acesta a menţionat că le-a adresat o invitaţie marilor constructori din România pe cale ferată de a face o asociere prin care mai mult să-şi promoveze imaginea decât să câştige sume importante.

"Le-am spus, eu pot să spun lucrul acesta, directorul companiei de căi ferate nu poate pentru că e autoritate contractantă, dar e un proiect ce poate fi făcut împreună de cei mai importanţi cinci constructori, în opt luni, să-şi pună toţi steagurile acolo. Le-am promis că voi fi în fiecare săptămână pe acest şantier, deşi oarecum aş contrazice strategia mea de a nu ieşi pe şantiere", a adăugat ministrul Transporturilor. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   Lucian Șova

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

IMM-urile bat multinaţionalele

IMM-urile bat multinaţionalele
Companiile mici şi mijlocii din România au înregistrat, de la începutul anului şi până în prezent, peste 87.000 de locuri de muncă vacante, în creştere cu mai mult de 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului...

Anton: Doar Parlamentul poate modifica OUG 114

Anton: Doar Parlamentul poate modifica OUG 114
Doar Parlamentul mai poate modifica Ordonanţa de Urgenţă 114/2018 şi Legea offshore şi nu există niciun fel de intenţie la nivelul Guvernului de a face acest lucru, a declarat ministrul Energiei, Anton...

Jobul cu program redus, o iluzie frumoasă

Jobul cu program redus, o iluzie frumoasă
Oferta de joburi part time ar trebui să fie solidă şi diversă, cu salarii atrăgătoare, într-o piaţă flexibilă, cu manageri dinamici, care reclamă lipsa acută de forţă de muncă.  O privire pe...

Bursa de la Bucureşti închide în scădere şedinţa de joi

Bursa de la Bucureşti închide în scădere şedinţa de joi
Bursa de la Bucureşti a închis în scădere şedinţa de joi, iar valoarea tranzacţiilor s-a cifrat la 16,38 milioane de lei (3,47 milioane euro). Indicele BET, care indică evoluţia celor mai lichide 16 companii...

Leul s-a apreciat faţă de euro, dar a scăzut în raport cu dolarul american

Leul s-a apreciat faţă de euro, dar a scăzut în raport cu dolarul american
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, joi, un curs de 4,7260 lei pentru un euro, în scădere cu 0,14 bani (-0,03%) faţă de valoarea de miercuri, când moneda unică fusese cotată la 4,7274 lei. Leul a pie...

Trif vrea să aloce fonduri pentru reabilitarea traseelor de mocăniță

Trif vrea să aloce fonduri pentru reabilitarea traseelor de mocăniță
Până la sfârșitul acestui an vor fi alocate fonduri pentru reabilitarea traseelor de mocăniță din țară, după cum a afirmat ministrul Turismului, Bogdan Trif. Acesta dorește să se facă investiții în acest...

Hidroelectrica ar putea fi listată la bursă în 2020

Hidroelectrica ar putea fi listată la bursă în 2020
Compania Hidroelectrica are șanse mari să fie listată la Bursa de Valori București (BVB) în sesptembrie 2020, potrivit directorului general al societății, Bogdan Badea. Deși Guvernul a vrut încă din 2013 să...

Schimbări în managementul E.ON România din 30 septembrie 2019

Schimbări în managementul E.ON România din 30 septembrie 2019
Directorul general al E.ON România, Frank Hadinjak, părăsește compania din 30 septembrie, după 15 ani de activitate în țara noastră. În 2004, aceasta a făcut parte din echipa responsabilă de...

ANRE va retrage licențele pentru centralele electrice de până la 8.000 MW

ANRE va retrage licențele pentru centralele electrice de până la 8.000 MW
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) şi Ministerul Energiei au început o analiză pentru a identifica centralele de producere a energiei care nu mai sunt funcţionale. Acestea îşi vor pierde...

Licitație pentru Drumul Expres Craiova-Pitești. Contract de aproape un miliard de lei

Licitație pentru Drumul Expres Craiova-Pitești. Contract de aproape un miliard de lei
Licitația pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie a Drumului Expres Craiova-Piteşti, tronsonul patru, a fost publicat în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP), a...

Interzis Estului. Liga Campionilor, festinul bogaţilor

Interzis Estului. Liga Campionilor, festinul bogaţilor
CFR Cluj, la fel ca toate echipele din estul Europei, are o misiune foarte grea în Liga Campionilor, competiţie în care diferenţele de buget, dar şi regulamentul de disputare, au căscat o prăpastie uriaşă, în...

Au mizat pe bicicleta din bambus, şi au câştigat

Au mizat pe bicicleta din bambus, şi au câştigat
Mijloacele de transport utilizate de români pentru a se deplasa prin orașe și nu numai s-a diversificat în ultimii ani însă, din cauza infrastructurii, cei mai mulți preferă în continuare mașina ca principal...

Puterea de cumpărare creşte, dar sărăcia rămâne

Puterea de cumpărare creşte, dar sărăcia rămâne
Venitul net anual pe cap de locuitor a crescut, în România, cu 18%, în cursul anului 2018, până la valoarea de 5.083 de euro, de la 4.556 de euro în 2017 şi 4.181 euro, în 2016, iar Bucureşti, respectiv...

Fiecare român a stat 7 ora la lumânare anul trecut

Fiecare român a stat 7 ora la lumânare anul trecut
Anul trecut, românii au stat în beznă 407 minute, din care 224 de minute din cauza întreruperilor neplanificate a furnizării energiei electrice. Chiar dacă situaţia s-a îmbunătăţit comparativ cu anul 2007, ea ...

Bursa de la Bucureşti închide în creştere şedinţa de miercuri

Bursa de la Bucureşti închide în creştere şedinţa de miercuri
Bursa de la Bucureşti a închis în creştere şedinţa de miercuri, iar valoarea tranzacţiilor s-a cifrat la 21,39 milioane de lei (4,53 milioane euro). Indicele BET, care indică evoluţia celor mai lichide 16...
Serviciul de email marketing furnizat de