Ministrul Transporturilor: Cea mai gravă problemă pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este fisura din zona Holdea
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat joi, pe şantierul lotului 3 de pe autostrada Lugoj-Deva, că problema cea mai gravă de pe acest tronson este fisura observată săptămâna trecută în zona Holdea, însă sunt şi alte aspecte negative, inclusiv legate de grosimea stratului de asfalt, care, potrivit ministrului şi specialiştilor de la Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), ar avea în unele locuri mai puţin cu 3-4 centimetri.
Între problemele observate de către specialiştii CNAIR şi CESTRIN se înscrie şi o zonă în care autostrada nu mai are asigurată planeitatea necesară, deoarece s-a tasat din propria greutate, fără să fie în trafic, după cum remarca directorul general CNAIR, Sorin Scarlat.
"Sunt probleme la evacuarea apelor, nu şi-au făcut lucrările aşa cum ar fi trebuit, sunt probleme la structuri şi sunt probleme la corpul autostrăzii în urma carotelor care au fost prelevate de către CESTRIN. Cea mai gravă problemă este la nodul Holdea, unde crăpătura care a început să-şi facă apariţia, la începutul săptămânii trecute, uşor, uşor ia amploare. În acest moment, CNAIR are în desfăşurare o expertiză pentru acest obiectiv. Noi ne dorim să dăm în trafic aceşti 21 de kilometri care sunt pe acest tronson, lucru care se va şi întâmpla, dar în momentul în care se va finaliza expertiza, să ştim exact cu ce avem de-a face pe acest lot de autostradă şi ce ne-a lăsat, ca să spunem aşa, greaua moştenire pe care ne-a lăsat-o constructorul", a spus ministrul Transporturilor.
Potrivit acestuia, CNAIR are viraţi în cont aproape 90 de milioane de lei, bani luaţi de la constructorul spaniol al lotului 3 pentru lucrările executate cu deficienţe.
"În România, nu vine nimeni să-şi bată joc de români şi de banii românilor. Dacă ar fi construit pe banii lor, puteam să înţeleg, dar au construit pe banii românilor şi noi vrem lucrări de calitate. Nu pot admite ca în condiţiile în care nici nu am dat în trafic această autostradă, deja să apară fisuri, să avem ravenări, să avem probleme la captarea şi la drenarea apelor din corpul autostrăzii şi, mai grav, să nu fie pus în operă ceea ce trebuia de la bun început", a adăugat ministrul Cuc.
În ceea ce priveşte expertiza tehnică legată de calitatea lucrărilor pe lotul 3 Lugoj-Deva, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a menţionat că se încearcă finalizarea acesteia până la sfârşitul lunii septembrie, apreciind că specialiştii vor oferi şi soluţii de remediere a defecţiunilor constatate.
"Expertiza este în derulare. În mod cert, la finalizarea acestui raport, expertul va da nişte soluţii de remediere, va cuantifica lucrările care trebuie executate şi, implicit, vom şti de câţi bani avem nevoie pentru a pune în siguranţă această autostradă. Avem certitudinea că lucrurile sunt pe un făgaş normal şi încercăm să ne încadrăm în acest timp pentru a putea să punem în circulaţie această autostradă", a spus Scarlat.
În acest context, ministrul Transporturilor dat asigurări că se doreşte deschiderea lotului 3 într-un termen cât mai scurt, chiar dacă pe unele porţiuni vor fi instituite restricţii pentru ca anumite probleme să poată fi remediate sub trafic.
"Nu aş vrea să forţez un termen, în momentul de faţă, dar el va fi unul rapid. Noi vrem să dăm în circulaţie aceşti kilometri, probabil că vor exista anumite restricţii pe zonele unde sunt probleme, pe care le va comunica CNAIR către participanţii la trafic, dar în momentul de faţă aşteptăm expertiza să vedem ce avem de făcut pentru a remedia problemele care, parte din ele, pot fi remediate sub trafic. În acest sens, sub nicio formă compania nu va ţine închisă autostrada, nicio secundă", a susţinut ministrul Transporturilor.
Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României. AGERPRES

Ştiri din .ro
-
Mădălina şi Adrian se iubeau enorm, dar povestea lor de dragoste avea să se sfârșească înfiorător. Când oamenii s-au apropiat de mașina în care se aflau cei doi au înțeles cumplitul adevăr antena3.ro
-
Adolescenta de 13 ani a început să se simtă foarte rău de câteva zile, așa că mama a decis să meargă cu ea la spital. A fost trimisă acasă cu o rețetă pentru antibiotice. A doua zi, a sunat telefonul antena3.ro
- Liderul interlop Boncu și prietenul lui Nasleu, discuție despre primarul Timișoarei: ”Robocap (…) prostanul” Pressalert.ro
- Operațiune fără precedent a DIICOT și DGA – șeful serviciului arme și alți patru subordonați, ridicați pentru constituirea unui grup infracțional organizat și luare de mită UPDATE 3 Cine a fost reținut Pressalert.ro
Dispar firme, dar în ritm tot mai lent
Administrația Deltei Dunării a reluat proiectul adăposturilor pescărești
Mai multe companii aeriene din Republica Moldova nu au voie să zboare în UE
Alexandru Petrescu: Domeniul comunicațiilor se află în comă profundă
Ministerul Finanţelor a împrumutat, luni, aproape 833 de milioane de lei de la bănci
Cîţu: Eugen Teodorovici ştia încă din aprilie 2019 că deficitul bugetar va ajunge la 4% din PIB
Florin Cîțu, afirmanții alarmante despre deficitul bugetar
Curs valutar 9 decembrie 2019: Leul câştigă teren în raport cu euro, dar se depreciază în faţa dolarului american
Majoritatea elevilor români pun bani deoparte. Educația financiară se face doar în familie
Primul superbrand pentru vinurile româneşti din Dealu Mare

Oferte TAROM de sărbători. Bilete de la 119 euro
Jurnalul bursier. Unde sunt investitorii în fondurile de acțiuni?

De ce nu există Mercedes și BMW made in Romania
