x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

MTI va fi restructurat până la finele anului

0
17 Oct 2010 - 00:00
Aparatul administrativ al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) va fi restructurat prin organizarea instituţiei pe direcţii de specialitate şi direcţii de sinteză, cu stabilirea clară a responsabilităţilor, etapă care are ca termen de finalizare luna decembrie a acestui an.
"Etapa a doua presupune dimensionarea direcţiilor de specialitate şi a direcţiilor de sinteză în conformitate cu specificul activităţii  ¬- dezvoltarea direcţiei de strategie, înfiinţarea direcţiei de politică tarifară şi transport multimodal, înfiinţarea direcţiei de mediu ¬-, proces care are ca termen de derulare luna iunie a anului viitor, potrivit planului de acţiune al MTI pentru perioada 2010-2011", au declarat pentru Mediafax surse din instituţie.
Sursele au menţionat că restructurarea va fi operată în baza unei evaluări externe, pentru a implementa principiile bunei guvernări şi a supraveghea entităţile subordonate MTI.
De asemenea, planul prevede reorganizarea până în decembrie 2010 a asistenţei medicale specifice şi sociale pentru personalul din transporturi în unităţile spitaliceşti şi în ambulatoriile de specialitate ale reţelei sanitare proprii a MTI.
Planul de acţiuni a fost întocmit cu asistenţă din partea Băncii Mondiale şi cuprinde recomandările acestei instituţii.
Contractele de mandat la societăţile monitorizate aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor vor fi revizuite în această lună, iar pe termen mediu şi lung va fi evaluată introducerea managementului privat, afirmă surse din instituţie, care precizează că vor fi reorganizate CFR şi CNADNR.
Aceste măsuri sunt prevăzute în planul de acţiune al MTI pentru perioada 2010-2011, care cuprinde şi recomandările Băncii Mondiale, au declarat pentru Mediafax sursele din MTI.
De asemenea, vor fi încheiate contracte de performanţă multianuale între MTI  ¬- CNADNR, MTI  ¬- CN CFR SA. Bugetarea multianuală în baza indicatorilor tehnico-economici va fi extinsă la toate companiile din subordinea şi sub autoritatea MTI.
Sursele au arătat că vor fi revizuite atribuţiile AGA la companiile/societăţile din subordinea/de sub autoritatea MTI în sensul limitării aspectelor pe care acestea trebuie să le avizeze imediat sau asupra cărora au drept de veto faţă de deciziile consiliilor de administraţie, în condiţiile separării clare a atribuţiilor MTI faţă de cele ale companiilor din subordine. Această acţiune are ca termen de finalizare luna martie 2011.
Planul de acţiuni prevede şi reducerea numărului de membri în consiliile de administraţie la companiile şi societăţile de sub autoritatea MTI până la finele lunii noimebrie, precum şi evaluarea separării funcţiei de director general de cea de preşedinte al consiliului de administraţie şi amendarea cadrului legislativ în vigoare până la sfârşitul lunii martie a anului viitor.
CNADNR, CFR şi CFR Călători vor fi reorganizate până în luna decembrie în vederea restabilirii echilibrului financiar, iar pentru anul viitor sunt prevăzute elaborarea unui plan de redresare economico-financiară şi continuarea procesului de privatizare a CFR Marfă SA.
Documentul mai stabileşte înfiinţarea în acest an a societăţilor de transport feroviar de călători de scurt parcurs şi lung parcurs, condiţionată de realizarea unui cadru legislativ care să echilibreze transportul rutier şi cel feroviar, precum şi să stabilească poziţionarea faţă de sectorul privat. Totodată, va fi creat în alt minister un organism de supraveghere în domeniul feroviar în conformitate cu prevederile directivelor europene, au adăugat sursele din MTI.
Tot în zona funcţiilor de reglementare, este prevăzută până la finele anului viitor unificarea activităţii de control în trafic prin crearea unei entităţi, organism unic de control care să preia atribuţiile în domeniu ale ARR, RAR şi CNADNR.
În ceea ce priveşte gestionarea investiţiilor publice, planul de acţiuni stabileşte că vor fi elaborate în acest an contractele-cadru de achiziţii bunuri şi servicii, lucrări publice, standardele de cost în domeniul transporturilor, criteriile de performanţă pentru întreţinerea periodică a drumurilor naţionale.
De asemenea, vor fi implementate contracte-pilot de reabilitare şi întreţinere a drumurilor naţionale pe baze de performanţă.
Programul de investiţii publice al MTI va fi prioritizat şi raţionalizat prin renunţarea la anumite proiecte şi decalarea termenelor de implementare la altele, creându-se spaţiul fiscal pentru cofinanţarea proiectelor cu finanţare rambursabilă.
De asemenea, până la mijlocul anului viitor va fi realizat un registru unic naţional informatizat de evidenţă a personalului cu atribuţii în siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei pe ramuri de transport, prin care se asigură controlul şi intervenţia specifică, medicală şi psihologică, asupra acestei categorii de personal, ca premisă a realizării unei platforme europene privind factorul uman cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei.
Referitor la participarea sectorului privat, planul prevede constituirea până la sfârşitul lunii februarie 2011 a portofoliului de proiecte ce pot fi realizate în regim de PPP/concesiune pentru toate modurile de transport şi activităţile din sfera de competenţă a MTI, precum şi implementarea unor proiecte-pilot prin parteneriat public-privat pentru reabilitarea/modernizarea clădirilor spitalelor şi dezvoltarea serviciilor medicale.
La capitolul strategie şi politică sunt prevăzute elaborarea strategiei naţionale de transport multimodal pe perioada 2011-2020, dar şi întocmirea strategiei generale de transport în conformitate cu politicile europene, cu obiective clare pe termen mediu şi lung, în acord cu POS-T 2007-2013 şi cu viitoarea perspectivă financiară în domeniul transporturilor 2014-2020.
Citeşte mai multe despre:   economic

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Pandemia a costat, la CEZ, 1.000 de euro per angajat

Pandemia a costat, la CEZ, 1.000 de euro per angajat
Valoarea costurilor materialelor de protecție anti-COVID achiziționate pentru angajații Grupului CEZ în România în perioada martie-iunie 2020, a fost de aproximativ 8,5 milioane de lei, a transmis compania, pentru...

Programul IMM Invest a depăşit 10 miliarde de lei în două luni

Programul IMM Invest a depăşit 10 miliarde de lei în două luni
La aproape două luni de la startul programului IMM Invest, băncile înscrise în program au aprobat 11.589 de cereri din partea IMM-urilor, volumul total al finanţării garantate ridicându-se la 10,2 mld. lei, de 34...

Ce au cumpărat românii în perioada de pandemie

Ce au cumpărat românii în perioada de pandemie
Preferința pentru cumpărăturile online se află în creștere, grija pentru sănătate fizică și mentală a devenit la fel de mare ca cea pentru locul de muncă, în timp ce intențiile privind cheltuielile sunt...

Comerțul exterior, pagubă de 7 mld. euro

Comerțul exterior, pagubă de 7 mld. euro
Vindem în străinătate tot mai puține bunuri care înglobează fabricare calificată, și aceasta se observă dramatic în cifrele oficiale. Balanța comercială a înregistrat, în primele cinci luni ale acestui an,...

Viteza de tăiere a pădurilor din România, de 50 de ori mai mare decât a plantărilor

Viteza de tăiere a pădurilor din România, de 50 de ori mai mare decât a plantărilor
Deși România este o țară cu resurse forestiere reduse, preocupările pentru creșterea suprafeţelor împădurite pot fi considerate minore, relevă un studiu publicat pe site-ul Academiei Române. În timp ce...

Cum pot firmele mari să „fure” din banii de la stat pentru IMM

Cum pot firmele mari să „fure” din banii de la stat pentru IMM
Banii destinați întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) în programele de sprijin anticriză pot fi foarte ușor „furați” de companiile mari, întrucât statul - care alocă sau gestionează aceste fonduri - nu...

România oferă cea mai slabă protecție anticriză

România oferă cea mai slabă protecție anticriză
Pachetul de măsuri economice oferit de România mediului de afaceri valorează doar 4,8% din Produsul Intern Brut (PIB), aceasta fiind cea mai mică alocare din Uniunea Europeană, a remarcat economistul-șef al...

Activele fondurilor de pensii din Pilonul III au depășit 2,56 miliarde de lei

Activele fondurilor de pensii din Pilonul III au depășit 2,56 miliarde de lei
Activele fondurilor de pensii facultative au ajuns la peste 2,56 miliarde de lei în data de 29 mai 2020, cu 15,9% mai mult față de aceeași dată din anul trecut, arată datele Autorităţii de...

Florin Cîțu: Pensiile vor fi majorate cu 10%. E o propunere pe care o facem noi, cu criză la nivel global

Florin Cîțu: Pensiile vor fi majorate cu 10%. E o propunere pe care o facem noi, cu criză la nivel global
Ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu, a declarat că pensiile vor fi majorate cu 10% în acest an. „Este o propunere pe care o facem noi în contextul acesta, cu criză la nivel global. Cu...

Inspectorii de muncă vor face controale inopinate la agenții economici

Inspectorii de muncă vor face controale inopinate la agenții economici
Inspectorii de muncă trebuie să meargă inopinat la agenții economici, fără să-i anunțe în prealabil, a declarat ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru. Ea le-a cerut șefilor...

Fermierii pot depune deconturi pentru măsura "Bunăstarea animalelor"

Fermierii pot depune deconturi pentru măsura "Bunăstarea animalelor"
APIA informează potențialii beneficiari că se pot depune deconturile / documentele justificative aferente trim. II pentru Măsura 14 –„Bunăstarea animalelor” - pachetul a) – plăți în favoarea bunăstării...

434 milioane de euro pentru 11.325 de tineri fermieri

434 milioane de euro pentru 11.325 de tineri fermieri
Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a acordat până în prezent finanţare nerambursabilă în valoare totală de 434 milioane de euro, pentru susţinerea financiară a 11.325 de tineri fermieri...

Profilul angajatului care a lucrat remote în timpul Covid-19

Profilul angajatului care a lucrat remote în timpul Covid-19
Angajatul care a lucrat remote în timpul Covid-19 are sub 45 de ani, cel mult 5 ani de experiență, lucrează în servicii și e îngrijorat privind perspectivele, arată BestJobs. Mai bine de jumătate (58%)...

Violeta Alexandru: Guvernului îi va fi greu să plătească șomajul tehnic dacă revenim la starea de urgență

Violeta Alexandru: Guvernului îi va fi greu să plătească șomajul tehnic dacă revenim la starea de urgență
În cazul în care România ar reveni la starea de urgenţă, guvernului îi va fi greu să plătească şomajul tehnic, conform declarațiilor ministrului Muncii și Protecției Sociale, Violeta...
Serviciul de email marketing furnizat de