x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Piaţa de comunicaţii electronice din România, în creștere

Piaţa de comunicaţii electronice din România, în creștere

16 Mai 2019   •   16:46
Piaţa de comunicaţii electronice din România, în creștere

Sectorul telecom din România a produs, în 2018, venituri de 16,1 miliarde de lei, în creştere cu 1,3% faţă de anul anterior. În același timp, venitul mediu lunar generat în același sector s-a majorat cu 2%, până la 69 de lei, arată „Raportul de date statistice privind piaţa de comunicaţii electronice”, publicat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Exprimată în euro, valoarea pieţei de comunicaţii electronice din România s-a situat, în 2018, la 3,5 miliarde de euro. „Calculat per locuitor, venitul mediu lunar generat în sectorul telecom a fost de 69 de lei în 2018, cu 2% mai mare faţă de media din 2017, în timp ce venitul mediu lunar per gospodărie a fost de 179 de lei, în creştere anuală cu 1,3%", menționează aceeași sursă. Anul trecut, susține ANCOM, veniturile din piaţa de internet, fix şi mobil, au avut cea mai bună evoluţie, crescând anual cu 12%, până la 4,8 miliarde de lei, în timp ce veniturile din telefonie fixă au scăzut la 1,5 miliarde lei, un declin de 10% faţă de 2017.

Concomitent, veniturile din servicii de retransmisie TV au crescut cu 0,4%, ajungând la 2,1 miliarde de lei, iar cele din telefonie mobilă au scăzut cu 3,4%, fiind în valoare de 6,5 miliarde lei. „Chiar dacă cele mai însemnate venituri sunt generate, în continuare, de telefonia mobilă, ponderea acestora în totalul veniturilor din reţele şi servicii de comunicaţii electronice scade cu 2 p.p, ajungând la 40%, în timp ce internetul mobil şi fix câştigă tot mai mult teren de la un an la altul, ajungând să deţină o pondere de 30%, valoare în creştere cu 3 p.p faţă de anul 2017", remarcă raportul. În funcţie de veniturile obţinute în 2018, liderul pieţei avea o cotă de piaţă de 27%, principalul competitor 24%, următorul competitor 21%, în timp ce restul furnizorilor însumau 28%.

Raportul a fost realizat pe baza datelor statistice raportate semestrial de către furnizorii care au obligaţia de a transmite Autorităţii valorile indicatorilor corespunzători categoriilor de servicii.

×