x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Portofelul minimalist, un business “made in Romania”

0
Autor: Luciana Cocoș 18 Feb 2019 - 09:33
Portofelul minimalist, un business “made in Romania”
Vezi galeria foto


Într-un mediu de business în care apar mereu provocări, ai nevoie de mult curaj şi determinare pentru a reuşi, dar mai ales pentru a te menţine pe piaţă. Multe idei se pot transforma în succese trecătoare dacă ele nu sunt susţinute de multă pasiune şi perseverenţă. Aşa cum este cazul Elenei Patroescu, care, la doar 26 de ani, a reuşit să transforme o o idee într-o afacere de succes “made in Romania”.

Fiind educatoare timp de mai bine de şase ani şi dezvoltându-şi continuu creativitatea în lucrul cu copiii, Elenei nu i-a fost deloc greu să treacă de la decuparea hârtiei creponate la cea a pieilor naturale din care să confecţioneze accesorii moderne. În realitate însă, pe cât de simplu s-a născut ideea de a face din asta o afacere, pe atât de greu s-a dovedit a fi drumul către succes.

Am lucrat şi la stat, şi la privat, iar în ultima fază lucram de la 8.00 la 18.00. Ajunsesem la concluzia că nu rentează.  Am ştiut să pun punct când trebuia, ca să pot merge mai departe

Elena Patroescu

“Am început într-o joacă”

Totul a început în urmă cu patru ani, când partenerul său i-a lansat o provocare: să-i realizeze un portofel minimalist, adaptat vremurilor în care oamenii nu mai umblă cu mulţi bani cash şi vor să aibă la ei doar lucrurile strict necesare (buletinul, cardurile, talon auto etc.). Zis şi făcut! Aşa s-a născut ELAN - Handcrafted Leather Goods, un brand 100% românesc, ce propune o reinterpretare în materie de design a produselor realizate din piele. “Am început într-o joacă! Portofelele disponibile pe piaţă erau oarecum standard, nu erau customizate pentru buletinele noastre. Aşa a apărut #elanONE, un model compact, în care încap 2-3 carduri, buletinul, dar şi ceva bani. Am făcut teste, i-a plăcut, iar de la apropiaţi am primit feedback bun”, povesteşte Elena.

Atelierul din sufragerie

După ce a mai studiat puţin piaţa şi a observat că nimeni nu oferea asemenea produse, s-a apucat serios de treabă. Cu tot ce trebuie, înfiinţarea firmei şi a paginii de Facebook, de altfel singura modalitate prin care s-a promovat în primă fază. “Am început de acasă, mai bine de jumătate de an am lucrat într-o cameră care era şi atelier, şi sufragerie. De acasă m-am ocupat de tot, de la schiţe la produsul final postării, de interacţiunea cu clienţii, ambalare şi livrări”, ne povesteşte Elena.

Testul pieţei, trecut cu brio

Portofelele şi accesoriile Elan au fost foarte bine primite în piaţă, recomandările şi comenzile curgeau. “Este foarte greu până câştigi încrederea oamenilor. De ce să te aleage pe tine dintre atâţia care există pe piaţă?”, se întreba Elena. Dar ideea venită din nevoia partenerului său a fost printre primele care au definit un nou concept pe piaţa din România, acela al portofelului minimalist, care complimentează orice stil, oferind, totodată, un accesoriu inovativ, versatil şi modern. În 2017 a fost lansat şi site-ul elanx.ro, unde clienţii pot face comenzi. De atunci lucrurile au început să se mişte mai repede, iar promovarea masivă în social-media i-a adus numai beneficii.

Investiţia iniţială în acest business a fost de aproximativ 7.000 de euro, bani care s-au amortizat nesperat de repede. După un an de la lansare, Elena a închiriat un atelier în care lucrează acum trei oameni.

Piele românească via Portugalia

Alegerea materialelor pentru confecţionarea produselor nu a fost deloc uşoară. Elena a testat mai multe variante până a găsit ceea ce se potrivea produselor sale. “Avem mai mulţi furnizori de piele, dar alegerea a fost greoaie. Pielea pe care o folosim este piele din România care e trimisă în Portugalia pentru procesare, pentru ca mai apoi să să întoarcă în ţară. Şi asta pentru că la noi nu mai există tăbăcării”, mai spune Elena.

Elan trece graniţa

Portofelele Elan au prins avânt şi peste graniţă. Din luna noiembrie a anului trecut, românii din diaspora îşi pot comanda produsele de pe un site special pus la dispoziţie de Elena şi echipa sa. Ideea s-a concretizat în urma cererilor venite de la români stabiliţi în Europa, şi tot din “pricina” cărţii de identitate. “Am creat o nouă entitate şi un nou site, în limba engleză, care se adresează exclusiv celor care doresc un accesoriu #elan şi nu sunt în acel moment în România. NobleMoose.com, un site ce arată în proportie de 95% identic cu elanX.ro. Suntem pe creştere de la lună la lună, iar până în martie venim pe piaţă cu cinci noi modele.”

Cred că asta a fost cel mai mare atu al meu, am avut încredere în ceea ce am făcut

Elena Patroescu

Accesorii personalizate cu stil

După patru ani de muncă asiduă, implicare 100% şi pasiune, Elena spune: “Acum, da, putem spune că ne ştie lumea. Suntem un brand recunoscut!”. Comenzile vin şi cu zecile pe zi, iar creatoarea Elan are în plan expunerea produselor sale şi în câteva magazine, precum şi introducerea sistemului de produse pe comandă. “Vorbesc mereu cu clienţii mei, le explic şi îi îndrum să facă alegerile care se potrivesc stilului fiecăruia”, spune ea. De asemenea, portofelele pot fi personalizate prin gravură laser, cu iniţialele posesorului, mesaje sau chiar logo-ul firmei, în cazul unei comenzi corporate. Cea mai mare comandă pe care a primit-o a fost de aproape 250 de portofele şi brelocuri. Produsele sunt realizate integral manual, astfel încât fiecare articol beneficiază de o atenţie sporită la detalii şi finisaje impecabile. “De aceea avem clienţi care au revenit chiar şi de 10-15 ori”, mai spune Elena Patroescu. O tânără care nu a dat un pas înapoi şi nicio clipă nu a avut intenţia de a renunţa.

Citeşte mai multe despre:   afaceri,   Elena Patroescu

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Țara mașinilor lovite de tren. Rata deceselor, peste media UE

Țara mașinilor lovite de tren. Rata deceselor, peste media UE
Cu aproape 70% din trecerile la nivel cu calea ferată semnalizate cu indicatoare, România este pe locul doi în Uniunea Europeană după numărul de accidente produse la traversarea căii ferate. Această categorie de...

Academicienii au 10 sfaturi pentru „firma” România

Academicienii au 10 sfaturi pentru „firma” România
Statul reprezintă un „agent economic sui generis”, a cărui intervenţie creşte odată cu mărirea gradului de complexitate a economiei, arată studiul „România în și după pandemie”, publicat ieri de...

Document ANAF. Mari găuri în bugetul de stat

Document ANAF. Mari găuri în bugetul de stat
Scăderea veniturilor bugetare la șase luni, prima după trei ani consecutivi de creșteri, ar putea fi pusă pe seama crizei COVID-19, dar un document al ANAF scoate la iveală mari probleme la colectarea taxelor....

Ce riscă angajații prea implicați în activitatea companiei

Ce riscă angajații prea implicați în activitatea companiei
Angajatul ideal a fost, mult timp, cel capabil să rezolve foarte multe situații și disponibil pentru a lucra multe ore peste program. Totuși, relaxarea din ultimii ani, care s-a resimțit pe piața forței de...

Numărul de mașini noi înmatriculate în România a scăzut cu 44%

Numărul de mașini noi înmatriculate în România a scăzut cu 44%
Numărul mașinilor noi înmatriculate în România este mai mic cu 44% în iulie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, iar al mașinilor rulate cu aproape 25%, potrivit datelor comunicate de Direcția...

Curs valutar. Leul se apreciază în fața principalelor valute. ROBOR se menține stabil. Aurul se scumpește

Curs valutar. Leul se apreciază în fața principalelor valute. ROBOR se menține stabil. Aurul se scumpește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat un curs de referinţă de 4,8351 lei/euro, 4,1131 lei/dolar, 5,3685 lei/liră sterlină, 4,4859 lei/franc elveţian.  Cursul de referință anunțat, ieri, de BNR a...

Cererea pentru spații de birouri a scăzut cu 28% în primul semestru din 2020

Cererea pentru spații de birouri a scăzut cu 28% în primul semestru din 2020
Cererea totală pentru spații de birouri a scăzut cu circa 28% în primul semestru din 2020, ajungând la 124.000 de metri pătrați. Spațiile noi de birouri care s-au finalizat în această perioadă s-au ridicat la ...

Injecții de capital străin de peste 43 de milioane de euro pe piața financiară din România

Injecții de capital străin de peste 43 de milioane de euro pe piața financiară din România
Companiile străine de pe piața financiară din România au făcut injecții de capital de 43,08 de milioane de euro în primul semestru din 2020, cu 20% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, când...

Jale la Constanța: 80% din culturi, pârjolite de secetă

Jale la Constanța: 80% din culturi, pârjolite de secetă
Solicitările agricultorilor afectați de seceta din acest an nu au fost soluționate de Guvern, iar propunerile legislative au fost respinse, apoi atacate la Curtea Constituțională de PNL. Astfel s-a ajuns la...

Cîțu își arată „mușchii” pe Facebook

Cîțu își arată „mușchii” pe Facebook
Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a postat, pe pagina sa de Facebook, câteva mesaje de un optimism debordant privind evoluțiile din economie, asezonate cu iconițe care ilustrează „mușchi încordați” -...

Profitul BRD a scăzut cu 47% în primul trimestru din 2020

Profitul BRD a scăzut cu 47% în primul trimestru din 2020
Grupul BRD a raportat un profit de 415 milioane lei în primul semestru din 2020, în scădere cu 47% față de perioada similară din 2019, când acesta s-a ridicat la 787 milioane de lei,...

Campionii randamentelor imobiliare

Campionii randamentelor imobiliare
Randamentele investițiilor în sectorul nerezidențial înregistrate în trimestrul II 2020 pe piața românească sunt cele mai mari din Europa Centrală și de Est (ECE), arată un raport al companiei de...

Fără taxe, avem benzina mai scumpă ca în Austria

Fără taxe, avem benzina mai scumpă ca în Austria
La sfârşitul lunii iulie, preţul mediu al unui litru de benzină Euro 95, cu toate taxele incluse, a fost în România de 0,941 euro, mai ieftin ca la noi putând fi achiziţionat doar din Bulgaria, unde era de 0,883...

Românii sărăcesc, economia crește

Românii sărăcesc, economia crește
Rata sărăciei va crește la aproape 19% în anul 2020, dar economia nu va ieși pe minus, reiese dintr-un raport publicat vineri de Banca Mondială (BM). „Economia României a fost puternic afectată de criza...

Noi scheme de finanţare aprobate de Guvern. Ajutoare de stat de un miliard de euro

Noi scheme de finanţare aprobate de Guvern. Ajutoare de stat de un miliard de euro
Executivul a aprobat în ultima sa şedinţă, ţinută vineri la Palatul Victoria, trei scheme de ajutor de stat care prevăd acordarea de granturi în valoare totală de un miliard de euro pentru IMM-uri,...
Serviciul de email marketing furnizat de