x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Portofelul minimalist, un business “made in Romania”

0
Autor: Luciana Cocoș 18 Feb 2019 - 09:33
Portofelul minimalist, un business “made in Romania”
Vezi galeria foto


Într-un mediu de business în care apar mereu provocări, ai nevoie de mult curaj şi determinare pentru a reuşi, dar mai ales pentru a te menţine pe piaţă. Multe idei se pot transforma în succese trecătoare dacă ele nu sunt susţinute de multă pasiune şi perseverenţă. Aşa cum este cazul Elenei Patroescu, care, la doar 26 de ani, a reuşit să transforme o o idee într-o afacere de succes “made in Romania”.

Fiind educatoare timp de mai bine de şase ani şi dezvoltându-şi continuu creativitatea în lucrul cu copiii, Elenei nu i-a fost deloc greu să treacă de la decuparea hârtiei creponate la cea a pieilor naturale din care să confecţioneze accesorii moderne. În realitate însă, pe cât de simplu s-a născut ideea de a face din asta o afacere, pe atât de greu s-a dovedit a fi drumul către succes.

Am lucrat şi la stat, şi la privat, iar în ultima fază lucram de la 8.00 la 18.00. Ajunsesem la concluzia că nu rentează.  Am ştiut să pun punct când trebuia, ca să pot merge mai departe

Elena Patroescu

“Am început într-o joacă”

Totul a început în urmă cu patru ani, când partenerul său i-a lansat o provocare: să-i realizeze un portofel minimalist, adaptat vremurilor în care oamenii nu mai umblă cu mulţi bani cash şi vor să aibă la ei doar lucrurile strict necesare (buletinul, cardurile, talon auto etc.). Zis şi făcut! Aşa s-a născut ELAN - Handcrafted Leather Goods, un brand 100% românesc, ce propune o reinterpretare în materie de design a produselor realizate din piele. “Am început într-o joacă! Portofelele disponibile pe piaţă erau oarecum standard, nu erau customizate pentru buletinele noastre. Aşa a apărut #elanONE, un model compact, în care încap 2-3 carduri, buletinul, dar şi ceva bani. Am făcut teste, i-a plăcut, iar de la apropiaţi am primit feedback bun”, povesteşte Elena.

Atelierul din sufragerie

După ce a mai studiat puţin piaţa şi a observat că nimeni nu oferea asemenea produse, s-a apucat serios de treabă. Cu tot ce trebuie, înfiinţarea firmei şi a paginii de Facebook, de altfel singura modalitate prin care s-a promovat în primă fază. “Am început de acasă, mai bine de jumătate de an am lucrat într-o cameră care era şi atelier, şi sufragerie. De acasă m-am ocupat de tot, de la schiţe la produsul final postării, de interacţiunea cu clienţii, ambalare şi livrări”, ne povesteşte Elena.

Testul pieţei, trecut cu brio

Portofelele şi accesoriile Elan au fost foarte bine primite în piaţă, recomandările şi comenzile curgeau. “Este foarte greu până câştigi încrederea oamenilor. De ce să te aleage pe tine dintre atâţia care există pe piaţă?”, se întreba Elena. Dar ideea venită din nevoia partenerului său a fost printre primele care au definit un nou concept pe piaţa din România, acela al portofelului minimalist, care complimentează orice stil, oferind, totodată, un accesoriu inovativ, versatil şi modern. În 2017 a fost lansat şi site-ul elanx.ro, unde clienţii pot face comenzi. De atunci lucrurile au început să se mişte mai repede, iar promovarea masivă în social-media i-a adus numai beneficii.

Investiţia iniţială în acest business a fost de aproximativ 7.000 de euro, bani care s-au amortizat nesperat de repede. După un an de la lansare, Elena a închiriat un atelier în care lucrează acum trei oameni.

Piele românească via Portugalia

Alegerea materialelor pentru confecţionarea produselor nu a fost deloc uşoară. Elena a testat mai multe variante până a găsit ceea ce se potrivea produselor sale. “Avem mai mulţi furnizori de piele, dar alegerea a fost greoaie. Pielea pe care o folosim este piele din România care e trimisă în Portugalia pentru procesare, pentru ca mai apoi să să întoarcă în ţară. Şi asta pentru că la noi nu mai există tăbăcării”, mai spune Elena.

Elan trece graniţa

Portofelele Elan au prins avânt şi peste graniţă. Din luna noiembrie a anului trecut, românii din diaspora îşi pot comanda produsele de pe un site special pus la dispoziţie de Elena şi echipa sa. Ideea s-a concretizat în urma cererilor venite de la români stabiliţi în Europa, şi tot din “pricina” cărţii de identitate. “Am creat o nouă entitate şi un nou site, în limba engleză, care se adresează exclusiv celor care doresc un accesoriu #elan şi nu sunt în acel moment în România. NobleMoose.com, un site ce arată în proportie de 95% identic cu elanX.ro. Suntem pe creştere de la lună la lună, iar până în martie venim pe piaţă cu cinci noi modele.”

Cred că asta a fost cel mai mare atu al meu, am avut încredere în ceea ce am făcut

Elena Patroescu

Accesorii personalizate cu stil

După patru ani de muncă asiduă, implicare 100% şi pasiune, Elena spune: “Acum, da, putem spune că ne ştie lumea. Suntem un brand recunoscut!”. Comenzile vin şi cu zecile pe zi, iar creatoarea Elan are în plan expunerea produselor sale şi în câteva magazine, precum şi introducerea sistemului de produse pe comandă. “Vorbesc mereu cu clienţii mei, le explic şi îi îndrum să facă alegerile care se potrivesc stilului fiecăruia”, spune ea. De asemenea, portofelele pot fi personalizate prin gravură laser, cu iniţialele posesorului, mesaje sau chiar logo-ul firmei, în cazul unei comenzi corporate. Cea mai mare comandă pe care a primit-o a fost de aproape 250 de portofele şi brelocuri. Produsele sunt realizate integral manual, astfel încât fiecare articol beneficiază de o atenţie sporită la detalii şi finisaje impecabile. “De aceea avem clienţi care au revenit chiar şi de 10-15 ori”, mai spune Elena Patroescu. O tânără care nu a dat un pas înapoi şi nicio clipă nu a avut intenţia de a renunţa.

Citeşte mai multe despre:   afaceri,   Elena Patroescu

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Jurnalul bursier. 2019 – Un an excelent pentru acţiunile româneşti

Jurnalul bursier. 2019 – Un an excelent pentru acţiunile româneşti
După orice standarde, anul 2019 a fost unul excepţional pentru piaţa de capital din România. Indicele BET, principalul indice al Bursei de Valori București, a încheiat anul cu un randament de 35,1%, în timp ce...

Singurul stat din regiune care a sărăcit după criză

Singurul stat din regiune care a sărăcit după criză
România este singura ţară din Europa Centrală şi de Est (ECE) în care veniturile bugetare ale statului, ca pondere în Produsul Intern Brut (PIB), au scăzut în perioada de după estomparea efectelor crizei financ...

Directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București a demisionat

Directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București a demisionat
Directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Alexandru Ivan, a demisionat din funcţie, dar va rămâne la conducerea companiei încă 30 de zile, fiind în perioada de preaviz, au...

Sano Vita, preluat de Roho Healthy Food Investments

Sano Vita, preluat de Roho Healthy Food Investments
Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Roho Healthy Food Investments intenţionează să preia Sano Vita. Roho Healthy Food Investments este parte a fondului american de investiţii Highlander...

Ungaria şi România, ţările UE cu cea mai ridicată rată anuală a inflaţiei în decembrie, potrivit Eurostat

Ungaria şi România, ţările UE cu cea mai ridicată rată anuală a inflaţiei în decembrie, potrivit Eurostat
Rata anuală a inflaţiei în zona euro a fost de 1,3% în luna decembrie 2019, în creştere comparativ cu 1% în luna noiembrie, şi de 1,6% în Uniunea Europeană, de asemenea în creştere comparativ cu 1,3% luna...

Forestierii atrag atenția asupra situației Pădurii Băneasa

Forestierii atrag atenția asupra situației Pădurii Băneasa
Încadrarea Pădurii Băneasa în categoria de "pădure parc" nu înseamnă protecţia pădurii, ci transformarea acesteia în parc, respectiv o presiune din punct de vedere imobiliar, atrag atenţia reprezentanţii...

Statul ia tot mai mult din veniturile românilor

Statul ia tot mai mult din veniturile românilor
Partea din salarii pe care angajaţii și angajatorii o cedează statului - diferenţa dintre brut şi net - a crescut continuu în ultimii ani, ajungând în noiembrie 2019 la recordul istoric de 2.017 lei, cu o...

Licitația pentru Drumul Expres Craiova-Pitești a fost reluată

Licitația pentru Drumul Expres Craiova-Pitești a fost reluată
 Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a ridicat suspendarea procedurii privind execuţia tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova - Piteşti, iar noul termen pentru depunerea...

România ar putea exporta bovine Angus în Kazahstan

România ar putea exporta bovine Angus în Kazahstan
Ambasadorul Kazahstanului la Bucureşti, Nurbakh Rustemov, a afirmat, într-o întâlnire cu ministrul Agriculturii, Adrian Oros, că au fost iniţiate discuţii cu o companie românească pentru exportul de bovine Angus...

O nouă metodă de fraudă online face ravagii. Utilizatorilor li se promit compensații financiare

O nouă metodă de fraudă online face ravagii. Utilizatorilor li se promit compensații financiare
Experţii Kaspersky au detectat o nouă metodă de fraudă online, prin inducerea în eroare a utilizatorilor cărora li se promit compensaţii. Incidente de acest fel au fost semnalate în SUA, Rusia,...

Ministerul Finanțelor s-a împrumutat 800 de milioane de lei de la bănci

Ministerul Finanțelor s-a împrumutat 800 de milioane de lei de la bănci
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat 810,8 milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat tip benchmark cu o maturitate reziduală de 31 de luni, la un randament mediu de...

România, printre statele UE cu cea mai mare scădere a prețului caselor după criza din 2007

România, printre statele UE cu cea mai mare scădere a prețului caselor după criza din 2007
Preţul caselor a crescut în 22 de state membre UE, în perioada cuprinsă între 2007 şi 2019, însă Grecia şi România au înregistrat cele mai semnificative scăderi ale costurilor imobilelor după criza...

Curs valutar 16 ianuarie 2020: Leul s-a apreciat în raport cu principalele valute

Curs valutar 16 ianuarie 2020: Leul s-a apreciat în raport cu principalele valute
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, joi, un curs de 4,7795 lei pentru un euro, în scădere cu 0,03 de bani (-0,01%), în comparaţie cu cotaţia anterioară, respectiv de 4,7798 lei pentru moneda unică...

Pilonul II, cel mai bun randament din ultimii nouă ani

Pilonul II,  cel mai bun randament din ultimii nouă ani
Cele șapte fonduri de pensii private obligatorii (Pilonul II) au realizat în 2019 un randament mediu de 11,8%, cea mai bună performanţă din ultimii 9 ani, pe fondul recuperării deprecierilor cauzate de...

Consumul de electricitate al ţării, la cel mai mare nivel din această iarnă

Consumul de electricitate al ţării, la cel mai mare nivel din această iarnă
Consumul naţional de energie electrică a ajuns joi dimineaţa la cele mai mari niveluri din această iarnă, depăşind 9.300 de MW, în timp ce importurile se apropie de capacitatea maximă a reţelei, potrivit...
Serviciul de email marketing furnizat de