x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Portofelul minimalist, un business “made in Romania”

0
Autor: Luciana Cocoș 18 Feb 2019 - 09:33
Portofelul minimalist, un business “made in Romania”
Vezi galeria foto


Într-un mediu de business în care apar mereu provocări, ai nevoie de mult curaj şi determinare pentru a reuşi, dar mai ales pentru a te menţine pe piaţă. Multe idei se pot transforma în succese trecătoare dacă ele nu sunt susţinute de multă pasiune şi perseverenţă. Aşa cum este cazul Elenei Patroescu, care, la doar 26 de ani, a reuşit să transforme o o idee într-o afacere de succes “made in Romania”.

Fiind educatoare timp de mai bine de şase ani şi dezvoltându-şi continuu creativitatea în lucrul cu copiii, Elenei nu i-a fost deloc greu să treacă de la decuparea hârtiei creponate la cea a pieilor naturale din care să confecţioneze accesorii moderne. În realitate însă, pe cât de simplu s-a născut ideea de a face din asta o afacere, pe atât de greu s-a dovedit a fi drumul către succes.

Am lucrat şi la stat, şi la privat, iar în ultima fază lucram de la 8.00 la 18.00. Ajunsesem la concluzia că nu rentează.  Am ştiut să pun punct când trebuia, ca să pot merge mai departe

Elena Patroescu

“Am început într-o joacă”

Totul a început în urmă cu patru ani, când partenerul său i-a lansat o provocare: să-i realizeze un portofel minimalist, adaptat vremurilor în care oamenii nu mai umblă cu mulţi bani cash şi vor să aibă la ei doar lucrurile strict necesare (buletinul, cardurile, talon auto etc.). Zis şi făcut! Aşa s-a născut ELAN - Handcrafted Leather Goods, un brand 100% românesc, ce propune o reinterpretare în materie de design a produselor realizate din piele. “Am început într-o joacă! Portofelele disponibile pe piaţă erau oarecum standard, nu erau customizate pentru buletinele noastre. Aşa a apărut #elanONE, un model compact, în care încap 2-3 carduri, buletinul, dar şi ceva bani. Am făcut teste, i-a plăcut, iar de la apropiaţi am primit feedback bun”, povesteşte Elena.

Atelierul din sufragerie

După ce a mai studiat puţin piaţa şi a observat că nimeni nu oferea asemenea produse, s-a apucat serios de treabă. Cu tot ce trebuie, înfiinţarea firmei şi a paginii de Facebook, de altfel singura modalitate prin care s-a promovat în primă fază. “Am început de acasă, mai bine de jumătate de an am lucrat într-o cameră care era şi atelier, şi sufragerie. De acasă m-am ocupat de tot, de la schiţe la produsul final postării, de interacţiunea cu clienţii, ambalare şi livrări”, ne povesteşte Elena.

Testul pieţei, trecut cu brio

Portofelele şi accesoriile Elan au fost foarte bine primite în piaţă, recomandările şi comenzile curgeau. “Este foarte greu până câştigi încrederea oamenilor. De ce să te aleage pe tine dintre atâţia care există pe piaţă?”, se întreba Elena. Dar ideea venită din nevoia partenerului său a fost printre primele care au definit un nou concept pe piaţa din România, acela al portofelului minimalist, care complimentează orice stil, oferind, totodată, un accesoriu inovativ, versatil şi modern. În 2017 a fost lansat şi site-ul elanx.ro, unde clienţii pot face comenzi. De atunci lucrurile au început să se mişte mai repede, iar promovarea masivă în social-media i-a adus numai beneficii.

Investiţia iniţială în acest business a fost de aproximativ 7.000 de euro, bani care s-au amortizat nesperat de repede. După un an de la lansare, Elena a închiriat un atelier în care lucrează acum trei oameni.

Piele românească via Portugalia

Alegerea materialelor pentru confecţionarea produselor nu a fost deloc uşoară. Elena a testat mai multe variante până a găsit ceea ce se potrivea produselor sale. “Avem mai mulţi furnizori de piele, dar alegerea a fost greoaie. Pielea pe care o folosim este piele din România care e trimisă în Portugalia pentru procesare, pentru ca mai apoi să să întoarcă în ţară. Şi asta pentru că la noi nu mai există tăbăcării”, mai spune Elena.

Elan trece graniţa

Portofelele Elan au prins avânt şi peste graniţă. Din luna noiembrie a anului trecut, românii din diaspora îşi pot comanda produsele de pe un site special pus la dispoziţie de Elena şi echipa sa. Ideea s-a concretizat în urma cererilor venite de la români stabiliţi în Europa, şi tot din “pricina” cărţii de identitate. “Am creat o nouă entitate şi un nou site, în limba engleză, care se adresează exclusiv celor care doresc un accesoriu #elan şi nu sunt în acel moment în România. NobleMoose.com, un site ce arată în proportie de 95% identic cu elanX.ro. Suntem pe creştere de la lună la lună, iar până în martie venim pe piaţă cu cinci noi modele.”

Cred că asta a fost cel mai mare atu al meu, am avut încredere în ceea ce am făcut

Elena Patroescu

Accesorii personalizate cu stil

După patru ani de muncă asiduă, implicare 100% şi pasiune, Elena spune: “Acum, da, putem spune că ne ştie lumea. Suntem un brand recunoscut!”. Comenzile vin şi cu zecile pe zi, iar creatoarea Elan are în plan expunerea produselor sale şi în câteva magazine, precum şi introducerea sistemului de produse pe comandă. “Vorbesc mereu cu clienţii mei, le explic şi îi îndrum să facă alegerile care se potrivesc stilului fiecăruia”, spune ea. De asemenea, portofelele pot fi personalizate prin gravură laser, cu iniţialele posesorului, mesaje sau chiar logo-ul firmei, în cazul unei comenzi corporate. Cea mai mare comandă pe care a primit-o a fost de aproape 250 de portofele şi brelocuri. Produsele sunt realizate integral manual, astfel încât fiecare articol beneficiază de o atenţie sporită la detalii şi finisaje impecabile. “De aceea avem clienţi care au revenit chiar şi de 10-15 ori”, mai spune Elena Patroescu. O tânără care nu a dat un pas înapoi şi nicio clipă nu a avut intenţia de a renunţa.

Citeşte mai multe despre:   afaceri,   Elena Patroescu

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Statul vrea să spargă din nou monopolul Navrom Delta

Statul vrea să spargă din nou monopolul Navrom Delta
Transportul public regulat și subvenționat de pasageri și de mărfuri de strictă necesitate între Tulcea și principalele localități din Delta Dunării, executat acum doar de compania Navrom Delta, va fi scos la...

Comparator RCA

Comparator RCA
Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) va demara un proiect care vizează realizarea unui comparator online al tarifelor RCA. Prin intermediul lui, asiguraţii vor putea obţine rapid informaţii cu...

Blue Air reia zborurile regulate spre Marea Britanie, Spania, Italia și Belgia

Blue Air reia zborurile regulate spre Marea Britanie, Spania, Italia și Belgia
Compania aeriană Blue Air reia, de marți, zborurile regulate spre majoritatea destinațiilor sale tradiționale, printre care se numără Marea Britanie, Spania, Italia și Belgia. Blue Air anunță că programul...

Curs valutar. Leul crește ușor în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se scumpește

Curs valutar. Leul crește ușor în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se scumpește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, astăzi, un curs de referinţă de 4,8397 lei/euro, 4,2964 lei/dolar, 5,3548 lei/liră sterlină, 4,5479 lei/franc elveţian. Cursul valutar anunțat, ieri, de BNR ...

Consiliul Concurenței desfășoară o investigație pe piața gazelor

Consiliul Concurenței desfășoară o investigație pe piața gazelor
Consiliul Concurenţei a început o investigație preventivă pe piața gazelor pentru a preveni eventualele tentative de blocare a consumatorilor care doresc să-și schimbe furnizorul. Peste circa o lună...

Ministerul Finanţelor împrumută dolari de pe pieţele internaţionale

Ministerul Finanţelor împrumută dolari de pe pieţele internaţionale
Ministerul Finanţelor a ieşit marți din nou pe pieţele internaţionale pentru a se împrumuta, precedenta astfel de operaţiune fiind încheiată spre finele lunii mai din anul 2020, anunță Ziarul...

Violeta Alexandru: Bineînțeles că pensiile vor fi majorate în septembrie. Ar fi însă o tragedie să faci măriri peste posibilități

Violeta Alexandru: Bineînțeles că pensiile vor fi majorate în septembrie. Ar fi însă o tragedie să faci măriri peste posibilități
Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru, este de părere că mărirea pensiilor cu 40% ar putea avea efecte negative pe termen lung, provocând chiar o reducere a acestora în anii...

Comisia Europeană estimează un declin de 6% al economiei românești

Comisia Europeană estimează un declin de 6% al economiei românești
Economia României va scădea în acest an cu 6%, potrivit previziunilor economice din vara anului 2020 ale Comisiei Europene. Acestea sunt asemănătoare cu cele transmise în luna mai de executivul...

35% mai multe aplicări online pentru locuri de muncă, în iunie

35% mai multe aplicări online pentru locuri de muncă, în iunie
În luna iunie au fost înregistrate peste 1,2 milioane de aplicări pentru locuri de muncă pe o platformă de recrutare online. Cifra este cu 35% mai mare față de aceeași perioadă din 2019, transmite eJobs...

Șoc pe piața de asigurări. O mare companie a intrat în faliment

Șoc pe piața de asigurări. O mare companie a intrat în faliment
Compania de asigurări CertAsig a intrat în faliment, în urma deciziei finale a instanţei. În luna februarie, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a retras autorizaţia de funcţionare a...

Prețul apartamentelor a scăzut 3 luni la rând

Prețul apartamentelor a scăzut 3 luni la rând
Luna iunie a acestui an a fost a treia consecutivă de scădere a prețurilor apartamentelor la nivel național, fapt ce nu s-a mai întâmplat încă din perioada crizei financiare mondiale, care a izbucnit în 2008. An...

Se cere preţ corect pentru gazele naturale 

Se cere preţ corect pentru gazele naturale 
Avocatul Poporului a admis petiţia formulată de Asociaţia Energia Inteligentă (AEI) privind lipsa de legalitate a stabilirii unilaterale a preţului gazelor naturale de către furnizori începând cu data de 1 iulie...

Coronacriza: Vânzările de carburanţi au scăzut cu 11% în primele cinci luni

Coronacriza: Vânzările de carburanţi au scăzut cu 11% în primele cinci luni
Consumul de alimente a crescut cu 8% în primele cinci luni ale anului, iar vânzările de carburanţi au scăzut cu 11% în aceeaşi perioadă. În restul statelor UE, scăderea consumului de carburanţi a fost de...

Pactul pentru muncă: În 30 de ani, România a pierdut peste 1,5 milioane de școlari, la toate nivelurile, ceea ce ne determină să gândim un plan de măsuri imediate

Pactul pentru muncă: În 30 de ani, România a pierdut peste 1,5 milioane de școlari, la toate nivelurile, ceea ce ne determină să gândim un plan de măsuri imediate
PACTUL PENTRU MUNCĂ. ÎMPREUNĂ RECONSTRUIM ROMÂNIA ajunge la Constanţa, acolo unde va avea loc ultima ediție a seriei de dezbateri organizate pe parcursul ultimilor doi ani de Confederaţia Naţională pentru...

Reguli noi pentru firmele înființate acasă

Reguli noi pentru firmele înființate acasă
Începând din 5 iulie sunt în vigoare câteva reglementări noi privind înființarea de societăți comerciale cu sediul social într-un ansamblu rezidențial cu destinația de locuințe. Principalele norme,...
Serviciul de email marketing furnizat de