x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Profilul turistului român: obiceiuri pe timp de criză

Profilul turistului român: obiceiuri pe timp de criză

25 Noi 2008   •   00:00

Cauza tuturor neplăcerilor din această perioadă pare a fi criza financiară mondială, indiferent de locaţie şi indiferent de domeniu. Turismul nu scapă nici el neafectat, conform declaraţiilor mai multor reprezentanţi ai agenţiilor de profil pe plan mondial.

Repercusiunile crizei financiare mondiale asupra turismului internaţional se explică prin tendinţa amatorului de vacanţe, de a fi mai grijuliu în ceea ce priveşte bugetul alocat sejurului.

În plan autohton, turistul român nu pare a fi afectat de zvonurile negative vehiculate în întreaga lume. Dimpotrivă, îşi formează noi obiceiuri legate de ţările, regiunile punctuale şi oraşele preferate, durata sejurului sau numărul de stele vizat la hotelul unde sunt cazaţi. Trebuie precizat faptul că datele furmizate au în vedere doar pachetele de servicii turistice care includ zboruri charter. “Rapoartele realizate pe baza datelor furnizate de website-ul nostru oferte-lastminute.ro, prima agenţie ce oferă servicii turistice complet online, subliniează faptul că destinaţiile cele mai căutate sunt, în această perioadă Tunisia şi Egiptul (la egalitate, fiecare în proporţie de 17%), Grecia (în proporţie de 11%) precum şi Franţa, Croaţia sau Italia (fiecare în proporţii de sub 10%)”, afirmă Delia Borz, referent marketing pentru oferte-lastminute.ro. Aceasta mai declară: “În ceea ce priveşte regiunile punctuale sau oraşele, în topul căutărilor, la egalitate, se situează Dubaiul şi Parisul (10%) urmate de Hurghada (8%) şi Antalya (5 %). Mai mult, cei care pleacă în excursii sunt de regulă cupluri (în proporţie de 86%), dar şi familiile cu un copil (12%) sau cele cu doi copii (un procent de 2 %). Ca şi număr de stele, turiştii români optează, în proporţie de 40,2% pentru 3*, în proporţie de 30,1 % pentru 4* şi doar 15,3% sunt interesaţi de servicii hoteliere de 5* şi 6*.” În concluzie, Liana Borz adaugă: “În urma rapoartelor prelevate din sistemul de rezervări online, putem, de asemenea, să afirmăm faptul că sejurul cel mai căutat este cel care se întinde pe o perioadă de şapte nopţi/opt zile iar oraşele de plecare sunt Bucureştiul, în proporţie de 35% dintre căutări precum şi Cluj Napoca în proporţie de 12%.”

Segmentul targetat de portalul turistic oferte-lastminute.ro este format din persoane cu vârsta pâna în 50 de ani, cunoscători de cel puţin o limbă străină, entuziasmaţi de plăcerea de a călători, iubitori de aventură şi de noi experienţe dar şi cu o situaţie financiară bună, un job solicitant şi dorinţa de a profita la maxim de vacanţă. Mai mult, aceste persoane sunt la curent cu noutăţile  tehnologice şi nu doresc să-şi risipească timpul în trafic în căutare de oferte turistice. Raportul s-a bazat pe cele peste 2.000 de accesări ale site-ului în perioada 14 noiembrie – 21 noiembrie 2008.

Oferte-lastminute.ro este primul site autohton care oferă turiştilor pachete de servicii turistice complete care variază de la o compilaţie vastă a ofertelor de vacanţă ale marilor tur-operatori la servicii rent-a-car şi de la cazări în ţară şi străinătate la servicii de ticketing. Produsul aparţine agenţiei de turism virtual Global Side. Din componenţa echipei fac parte specialişti în comunicare, IT şi PR iar agenţii de turism au o vechime de peste cinci ani în acest domeniu.

×
Subiecte în articol: economic proportie propor