x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Publicitatea stradală a Capitalei, la cheremul oamenilor lui Udrea

0
Autor: Monica Andrei Capatos 18 Ian 2011 - 21:33
Publicitatea stradală a Capitalei, la cheremul oamenilor lui Udrea /Intact Images


147147-octavian-carare-intact-20091203130209003.jpgMinistrul Elena Udrea vrea să aibă sub control tot ce mişcă în Capitală. Dorinţele şi planurile sale au fost duse la îndeplinire încet, încet de su­balternii ascultători care-i execută ordinele. Una dintre dorinţele doamnei Udrea a fost să aibă în ograda sa publicitatea stradală a Bucureştiului, atât de pe domeniul public, cât şi de pe cel privat, fapt prezentat cu dovezi de Jurnalul Naţional încă de acum un an. Acum este la un pas de a obţine ceea ce a vrut sută la sută. Primii paşi au fost făcuţi la sfârşitul lui 2010, când Guvernul a adoptat în şedinţa din 23 decembrie Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate. Iniţiativa evident că i-a aparţinut ministrului Dezvoltării Regionale şi Turismului. Legea stabileşte cadrul prin care autorităţile administraţiei publice locale vor elabora regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate.

Înainte de a face acest act normativ, ministrul Turismului a preluat şi Inspectoratul de Stat pentru Construcţii. „Controalele referitoare la respectarea prevederilor acestei legi vor fi derulate de Inspectoratul de Stat în Construcţii. Instituţia poate dispune oprirea executării lucrărilor de amplasare a mijloacelor de publi­citate atunci când constată că acestea se realizează cu încălcarea dispoziţiilor legale, a cerinţelor privind asigurarea calităţii în construcţii, fără proiect tehnic ori pe baza unor autorizaţii nelegal emise”, potrivit unui comunicat al Ministerului Dez­voltării. Amplasamentele aflate în proprietatea sau administrarea unităţilor administrativ-teritoriale destinate montării mijloacelor de publicitate vor fi închiriate sau concesionate prin licitaţie publică organizată în condiţiile legii. Aşa spune legea doamnei Udrea, act normativ ce trebuie aplicat cât mai repede. În Bucureşti, publicitatea stradală era un serviciu ce aparţinea de primăriile de sector.

Conform noii legii, acesta va trece la Primăria Capitalei, dar nu oricum. Înainte ca ministrul Elena Udreade să pună pe hârtie legea mai sus amintită, muni­cipalitatea a redactat propriul regulament de publicitate. Acesta a fost în dezbatere publică, apoi introdus pe ordinea de zi a mai multor şedinţe ale Consiliului General. N-a avut succes.

Joi, 20 ianuarie, în prima şedinţă pe acest an, printre cele patru proiecte puse spre discuţie se afla şi acest Regulament pentru autorizarea, construirea şi amplasarea firmelor şi reclamelor publicitare. Conform proiectului, „licitaţiile vor fi organizat de municipalitate, dimensiunile construcţiilor publicitare, distanţele între acestea etc. se vor organiza în baza unor studii de amplasament, întocmite de Direcţia de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Bucureşti”.

Situaţia însă nu va rămâne aşa. Şedinţa Consiliului General de joi este convocată de consilierii generali ai PDL, subalternii doamnei Udrea. Planul este unul cunoscut de mult, acela de a modifica prin amendamente regulamentul aflat pe ordinea de zi în aşa fel încât totul să fie ţinut sub control. Mai exact, aleşii PDL vor să „îmbunătăţească” regulamentul, astfel încât orice banner, afiş publicitar să fie  autorizat de Consiliul General, după modelul PUZ-urilor, majoritatea aparţinând evident partidului portocaliu. Cu alte cuvinte, piaţa outdoor va fi la mâna PDL, orice aprobare stând în pixul oamenilor lui Udrea.

Reprezentanţii PNL în Consiliul General nu vor fi de acord cu acest proiect, criticând dur iniţiativele PDL.

„După modelul parcărilor Dalli – afacere de pe urma căreia a câştigat milioane de euro trăgând cu pensula linii pe asfalt – şefa PDL Bucureşti schimbă toate regulile din Bucureşti pentru a impune o singură firmă de publicitate stradală. Pentru şedinţa de joi, consilierii generali ai PDL au primit ordin să voteze un nou regulament de publicitate stradală. În spatele unei intenţii aparent benefice pentru Capitală se ascunde o afacere de peste 10 milioane de euro pe an”, ne-a declarat Andrei Chiliman, primarul Sectorului 1. Edilul ne-a mai precizat că printre modificările impuse de subalternii lui Udrea se mai află una importantă referitoare la viitoarele campanii electorale. „Se impune firmelor de publicitate să obţină avize pentru promovarea oricăror campanii publicitare de la o comisie a Consiliului General, controlată de majoritatea PDL. Practic, Elena Udrea îşi creează un avantaj zdrobitor în faţa oricăror contracandidaţi la orice tip de alegeri. Cu Elena Udrea la butoanele publicităţii stradale, oricărui contracandidat îi va fi practic imposibil să se promoveze prin publicitate stradală”, a mai precizat Chiliman.

Însă cu ajutorul PRM şi PNG-CD, consilierii PDL pot avea voturi suficiente pentru a-i îndeplini dorinţele ministrului Turismului şi Dezvoltării.

Dacă răsfoim proiectul făcut de municipalitate, aflat şi în dezbatere publică, conform acestuia vor fi interzise reclamele pe imobilele reprezentând sedii ale autorităţilor publice, pe garduri, cimitire, lăcaşuri de cult, parcuri şi grădini. Nu vor fi acoperite de panouri publicitare nici clădirile-monument istoric. Unele artere importante din centrul Capitalei nu vor mai fi decorate cu nici un fel de mash sau panou publicitar. Însă nimic nu este bătut în cuie. 

Citeşte mai multe despre:   observator

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Curs valutar: Euro pierde teren în faţa monedei naţionale

Curs valutar: Euro pierde teren în faţa monedei naţionale
Banca Naţională a României a afişat, luni, un curs de 4,7559 lei pentru un euro, în scădere cu 0,17 bani (-0,04%) faţă de cotaţia de 4,7576 lei stabilită în şedinţa precedentă. Leul a pierdut...

Chiriţoiu: Cei care-şi recunosc vina la Consiliul Concurenţei ar putea primit imunitate şi în faţa Parchetului

Chiriţoiu: Cei care-şi recunosc vina la Consiliul Concurenţei ar putea primit imunitate şi în faţa Parchetului
O nouă directivă europeană, care trebuie transpusă în legislaţia naţională, prevede că agenţii economici care îşi recunosc vina în faţa Consiliului Concurenţei şi sunt iertaţi de amendă să poată...

OMV Petrom, condiţii la Marea Neagră

OMV Petrom, condiţii la Marea Neagră
Compania cu capital majoritar austriac OMV Petrom doreşte să continue proiectul de exploatare a gazelor din Marea Neagră, dar deocamdată nu sunt întrunite condiţiile necesare pentru a fi luată o decizie în acest...

Tinereţe fără economii, bătrâneţe fără odihnă

Tinereţe fără economii, bătrâneţe fără odihnă
Românii reuşesc să pună foarte puţini bani de o parte şi privesc către bătrâneţe cu neîncredere, la acest capitol fiind cei mai pesimişti dintre europeni. 63% dintre români anticipează că vor fi...

De Mărţişor, Primăria Sibiu cumpără de la un liberal instalaţii de Crăciun

De Mărţişor, Primăria Sibiu cumpără de la un liberal instalaţii de Crăciun
Gospodarul îşi face vara sanie şi iarna car. O vorbă înţeleaptă, aplicată de Primăria Sibiu, care a cumpărat, în prag de primăvară, instalaţia de Crăciun pentru la iarnă. Municipalitatea a oferit...

ROBOR la trei luni a crescut din nou, la 3,28%

ROBOR la trei luni a crescut din nou, la 3,28%
Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobânda variabilă, a urcat joi cu 0,03 puncte procentuale faţă de valoarea de miercuri, până la 3,28% pe an,...

Sfaturi pentru agricultori. Recomandări pentru cultivarea legumelor în sere şi solarii

Sfaturi pentru agricultori. Recomandări pentru cultivarea legumelor în sere şi solarii
Iarna nu a fost prea aspră pentru legumicultori și s-au putut efectua cu bine lucrările specifice în sere şi solarii: strângerea tuturor resturilor, dezinsecţia solului şi a scheletului plantelor, tratamente...

Cum se cultivă salata (sfaturi pentru agricultori)

Cum se cultivă salata (sfaturi pentru agricultori)
Bune premergătoare pentru cultura salatei sunt culturile prăşitoare care au fost îngrăşate în anul culturii cu gunoi de grajd şi lasă terenul curat de buruieni. Pregătirea terenului Pentru cultura...

Un fotbalist celebru din liga spaniolă îşi ţine economiile în lei. La o emisiune TV a scos 1 leu din buzunar

Un fotbalist celebru din liga spaniolă îşi ţine economiile în lei. La o emisiune TV a scos 1 leu din buzunar
Un moment ieşit din comun a avut loc la emisiunea La Resistencia de la canalul Movistar Plus. Fotbalistul lui Espanyol Barcelona, Borja Iglesias, a scos 1 leu românesc din buzunar şi apoi şi-a calculat...

ROBOR la 3 luni a crescut din nou, la 3,25% pe an

ROBOR la 3 luni a crescut din nou, la 3,25% pe an
Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobânda variabilă, a urcat marţi cu 0,06 puncte procentuale faţă de valoarea de marţi, până la 3,25% pe an,...

Curs valutar: Euro a crescut din nou

Curs valutar: Euro a crescut din nou
Cursul valutar rezultat din cotaţiile anunţate, miercuri, de băncile autorizate să opereze pe piaţa valutară: MONEDA SIMBOL RON 1 Euro EUR 4,7576 1 Dolar S.U.A USD 4,1938 1 Dolar australian AUD 3,0010 1...

Unul din 10 români are criptomonede, iar 33% ar vrea să cumpere

Unul din 10 români are criptomonede, iar 33% ar vrea să cumpere
Piața monedelor virtuale a atins apogeul în 2017, pentru ca un an mai târziu să se afle în cădere liberă. În pofida faptului că românii s-au arătat interesați de criptomonede și dispuși să investească,...

Ţară, ţară, vrem constructori! Cu salariul minim

Ţară, ţară, vrem constructori! Cu salariul minim
Numărul contractelor de muncă cu normă întreagă (CIM) a crescut în intervalul ocotmbrie 2017 – octombrie 2018 cu 4,09%, respectiv cu 213.000, ajungând la 5.417.716 contracte, arată Patronatul Investitorilor...

Taxele mari impuse de stat scad profitul Romgaz

Taxele mari impuse de stat scad profitul Romgaz
Cu  o cifră de afaceri de 5 miliarde de lei, în creștere cu 9%, și un volum de gaze extras de 5,3 miliarde de metri cubi, cu 3,4% mai mare față de anul precedent, Romgaz a avut un profit net  de 1,4...

Arenele din Bucureşti, gata pentru EURO 2020

Arenele din Bucureşti, gata pentru EURO 2020
Stadioanele din Bucureşti, de la Ghencea, Giuleşti şi Arcul de Triumf, vor fi gata pentru EURO 2020, a declarat ieri Gică Popescu, consilierul premierului, potrivit căruia România trebuie să profite de această op...
Serviciul de email marketing furnizat de