x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Reparaţiile capitale la 9.000 de km de cale ferată ne mănâncă 15 ani

0
Autor: Adrian Stoica 24 Mai 2017 - 09:14
Reparaţiile capitale la 9.000 de km de cale ferată ne mănâncă 15 ani


CFR Călători vrea să-şi dezvolte şi optimizeze serviciile furnizate pasagerilor, în principal prin achiziţionarea de material rulant. Fără o infrastructură adecvată, conceptul de mobilitate îşi pierde însă semnificaţia. Lungimea reţelei de cale ferată a ajuns la circa 20.000 de km, în condiţiile în care în 1990 era de 22.330 km, iar investiţiile mici în infrastructură a redus în timp trenurile româneşti la condiţia de mocăniţe.

Prin programul „Transporturi 2050”, Uniunea Europeană îşi propune, pe termen lung, realizarea unei rețele feroviare europene de mare viteză și, pe termen mediu, până în 2030, triplarea lungimii reţelei de mare viteză și menținerea unei reţele feroviare dense în toate statele membre, inclusiv România. De asemenea, se preconizează că, în 2050, cea mai mare parte a transportului de pasageri pe distanţe medii se va realiza cu trenul.

UE vorbeşte de extindere, noi de reducere

Semnalul transmis de Bruxelles în ceea ce priveşte transportul pe calea ferată a ajuns distorsionat la Bucureşti. La noi, în Master Planul General de Transport se vorbeşte despre reducerea reţelei feroviare pentru că multe rute nu sunt profitabile. „90% din trafic este suportat de aproximativ 54% dintre rute (63% km-cale). Resursele totale utilizate anual în mod real pentru întreţinere şi reparaţii capitale se situează la un nivel cu 40% mai mic decât nivelul necesar unui regim de întreţinere normal pe întreaga reţea aflată în exploatare şi la mai puţin de 20% faţă de nivelul necesar, luând în considerare recuperarea deficitului de reparaţii capitale“, potrivit unui document de sinteză al Master Planului General de Transport.

9.000 de km au nevoie de reparaţii

Pe de altă parte, CFR Infrastructură ar avea nevoie anual de circa 800 de milioane de euro numai pentru reparaţiile capitale la calea ferată.  n medie sunt scadenţi în fiecare an aproximativ 320 de km de linie de cale ferată. La începutul  acestui an ajunseseră la scadenţă circa 9.000 de km. Cu un ritm estimat de 600 km de linie reparată anual şi considerând că alţi kilometri de linie ferată nu ar mai necesita reparaţii capitale, compania ar avea nevoie de 15 ani pentru rezolvarea problemei.

3,45 mld. lei pentru 77,95 km

CFR SA a semnat ieri cu asocierea Astaldi SpA-FCCC Construccione SA-Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA-Thales Szstems Romania SRL două contracte în valoare de 3,45 miliarde de lei pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614-(Cap Y) Bârzava şi Bârzava (Cap Y)-Ilteu (Cap Y) situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nurnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Bucureşti-Constanta. Contractele vizează reabilitarea a 77,95 km, astfel încât să se permită circulaţia trenurilor de călători cu o viteză de 160 km/h.

Trenurile de călători înregistrează o viteză medie de 44,98 km/h şi, potrivit statisticilor, ele acumulează, în medie, o întârziere de 1,8 minute la fiecare 100 km. Singura rută pe care se poate atinge o viteză de până la 160 km/h este Bucureşti-Constanţa.

CFR Călători vrea 100 de rame electrice şi diesel

Potrivit estimărilor CFR Călători, ar fi nevoie de peste 100 de rame electrice şi diesel pentru a răspunde necesităţilor de mobilitate, a declarat ieri Iosif Szentes, în cadrul evenimentului InfraTRANS 2017. În prezent, parcul de material rulant al companiei este format din 1.532 de unităţi, din care 1.050 de vagoane de diferite tipuri, 126 automotoare, 8 rame electrice şi 348 locomotive. Anul trecut, compania a reuşit să repare 445 de vagoane şi speră ca în acest an numărul lor să crească. Nevoia de material rulant s-a făcut simţită în special în ultimii ani, după ce numărul călătorilor transportaţi a revenit pe un trend ascendent. Dacă în 2013 s-a ajuns la un minim de 48 de milioane de călători, în anii următori numărul lor a crescut, ajungând, în 2016, la 52,89 milioane.

 

 

Citeşte mai multe despre:   cale ferata,   reparatii,   cfr

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Cîţu susține că România va avea o contracţie a economiei mai mică decât estimările agenţiilor de rating

Cîţu susține că România va avea o contracţie a economiei mai mică decât estimările agenţiilor de rating
România va evita recesiunea tehnica și va avea o contracție a economiei mai mica decât estimările publice făcute agențiile de rating, CE, FMI sau institutiile bancare etc, datorita răspunsului prompt și...

Cu cât au crescut rezervele internaționale ale BNR în iulie?

Cu cât au crescut rezervele internaționale ale BNR în iulie?
Rezervele internaționale ale Băncii Naționale a României , compuse din valute și aur, au fost la 31 iulie ,potrivit comunicatului  băncii centrale, de 41,808 miliarde euro. Față de raportarea...

O nouă emisiune de titluri de stat pentru populație. Subscrierea începe din 10 august

O nouă emisiune de titluri de stat pentru populație. Subscrierea începe din 10 august
Românii pot subscrie începând de luni, 10 august 2020, pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populației în cadrul Programului Tezaur, cu scadențe la 1, 2, 3 și 5 ani, anunță Ministerul...

Tranzacții de peste 100.000 de euro în deschiderea ședinței BVB

Tranzacții de peste 100.000 de euro în deschiderea ședinței BVB
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a deschis ședința de astăzi în evoluţie mixtă. Tranzacţiile după jumătate de oră de la deschidere se ridicau la 525.347 de lei (respectiv 108.634 de euro). Indicele...

Corina Crețu: Termenul pentru Autostrada Unirii este foarte lung. Autostrada Iași-Târgu Mureș trebuie să devină o prioritate

Corina Crețu: Termenul pentru Autostrada Unirii este foarte lung. Autostrada Iași-Târgu Mureș trebuie să devină o prioritate
Europarlamentarul Corina Creţu a declarat că termenul anunțat de ministrul Transporturilor pentru finalizarea Autostrăzii Unirii, pentru anul 2027, este foarte lung. Totodată, ea a spus că Autostrada Ungheni...

Economia își va atinge potențialul abia peste doi ani

Economia își va atinge potențialul abia peste doi ani
Banca Națională a României (BNR) estimează, în ultimul său Raport asupra Inflației, că „economia este de așteptat a funcționa până la finalul anului 2021 cu un deficit de cerere”. Astfel că diferența (

România a fost pe locul 8 în UE la producția de bere în 2019

România a fost pe locul 8 în UE la producția de bere în 2019
România a fost al optulea producător de bere din UE în anul 2019, potrivit datelor Eurostat. În blocul comunitar s-au produs 34 de miliarde de litri de bere cu alcool anul trecut, ceea ce înseamnă circa 77 de...

Sechele: pandemia a tăiat 10 metri pătrați din casele românilor

Sechele: pandemia a tăiat 10 metri pătrați din casele românilor
Locuinţele construite în ultimii ani sunt tot mai mici, mai înghesuite şi mai puţine. Acest fenomen s-a accentuat în prima parte a „anului pandemiei”: suprafața medie a locuinței autorizate în lunile...

Bulgarii ne bat la competitivitatea economică

Bulgarii ne bat la competitivitatea economică
România a coborât două locuri, de pe 49 pe 51, în topul anual al competitivităţii realizat de Institutul Internațional pentru Dezvoltare Management (IMD), cu sediul în Elveția. Primele trei poziţii au fost...

Raportul BNR asupra inflației: Recuperarea pierderilor devenit va dura cel puțin un an!

Raportul BNR asupra inflației: Recuperarea pierderilor devenit va dura cel puțin un an!
Raportul  asupra inflației,difuzat în 6 august de Banca Națională a României, relevă amploarea influențelor negative ale pandemiei asupra economiei românești.  Analiza BNR arată...

CNAIR a ales firmele care vor proiecta drumurile expres Pașcani-Suceava și Suceava-Siret

CNAIR a ales firmele care vor proiecta drumurile expres Pașcani-Suceava și Suceava-Siret
CNAIR a desemnat câștigătorul licitațiilor pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și ale proiectelor tehnice necesare construcției drumurilor expres Pașcani – Suceava și Suceava - Siret, anunță...

Comisia Europeană a aprobat o subvenție directă de 4,8 milioane de lei pentru Aeroportul din Timișoara

Comisia Europeană a aprobat o subvenție directă de 4,8 milioane de lei pentru Aeroportul din Timișoara
Comisia Europeană a aprobat subenția directă de circa 4,8 milioane de lei pentru Aeroportul din Timișoara cu scopul de a acoperi pierderile cauzate de pandemia de coronavirus, arată executivul...

UE le va da 25.000 de euro tinerilor care vor să devină patroni

UE le va da 25.000 de euro tinerilor care vor să devină patroni
Tinerii NEETs („Not in Education, Employment or Trening”), adică acei tineri cu vârste între 16 și 29 de ani care nu mai urmează nicio formă de învățământ și care nu au reușit nici să se angajeze, vor...

Șoc pe piața valutară: ROBOR scade puternic. Aurul atinge un nou record. Leul rămâne la 4,83 lei

Șoc pe piața valutară: ROBOR scade puternic. Aurul atinge un nou record. Leul rămâne la 4,83 lei
Banca Naţională a României (BNR) a transmis un curs de referinţă de 4,8359 lei/euro, 4,0751 lei/dolar, 5,3679 lei/liră sterlină, 4,4904 lei/franc elveţian. Cursul de referință anunţat,...
Serviciul de email marketing furnizat de