x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

România se ia la întrecere cu melcii

0
Autor: Adrian Stoica 09 Ian 2020 - 11:50
România se ia la întrecere cu melcii Marin Raica/Intact Images Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, tine un discurs in timpul conferintei de presa privind greva de avertisment a feroviarilor, la sediul Ministerului, in Bucuresti, marti, 4 martie 2008. INTACT IMAGES/Jurnalul National/Marin Raica
Vezi galeria foto


Viteza cu care se construiesc în România autostrăzile este demnă de cartea recordurile. În 1990 porneam cu o moştenire de 116 km, iar la sfârşitul lui 2019, după 30 de ani, am reuşit performanţa să avem doar 850 km, ceea ce înseamnă o medie de aproape 24 km de infrastructură de mare viteză construită pe an. Statistic, viteza cu care construim este doar de aproape trei ori mai mare decât viteza de deplasare a melcului. Cercetătorii britanici stabileau în 2013 că un melc parcurge 25 de metri în 24 de ore, ceea ce înseamnă că într-un an normal, care are 8.760 de ore, ar parcurge 9 km. Dacă este însă să adunăm cifrele politicienilor, care nu se sfiesc niciodată să promită marea cu sarea, România ar fi trebuit să aibă deja câteva mii de kilometri.

 

Pentru 2019, guvernul anunţa că vor fi puşi în exploatare 180 km de şosele de mare viteză, dar în final a trebuit să ne mulţumim doar cu 43 km. Acum, noul guvern PNL ne spune, prin vocea ministrului Transporturilor, că în 2020 vom avea 120 km, dar cifra este deja combătută de asociaţia Pro Infrastructura care avanseză o cifră mult mai realistă: 23 km.

 

Ce arată datele CNAIR

 

Conform datelor publicate pe site-ul CNAIR, în acest an ar trebui finalizaţi 80 km de autostradă. Astfel în luna mai are termen de finalizare lotul 1 (17 km), din tronsonul  Sebeş -Turda de pe autostrada A 10 iar în luna iulie lotul 2 (24,25 km). În toamnă are termen de finalizare loul Biharia - Borş de pe A 3 (5,35 km), iar pentru luna decembrie sunt prevăzute finalizarea a încă două loturi de pe A3, Iernut - Cheţani (17,9 km) şi Cheţani - Câmpia Turzii (15,7 km).

 

Un ocean de promisiuni

 

An de an ni se promit zeci de kilomtri de autostrăzi, dar, ghinion. La final de an niciodată însă kilometri nu ies la socoteală, dar cu cât eşecurile sunt mai răsunătoare, cu atât politicienii se îngrămădesc să promită mai mult. Unele dintre cea mai hazardate promisiuni îi aparţin chiar actualului premier, Ludovic Orban, care ne ameninţa în 1999, pe vremea când era ministrul Transporturilor, că până în 2015 vom avea 1.737 km de autostradă, iar în 2008 anunţa 1.400 km.  Toţi miniştrii Transporturilor s-au întrecut însă în promisiunii pe care timpul nu le-a validat.

 

FRF promitea în 2014 reprezentanţilor UEFA că România va avea 2.300 de kilometri de autostradă pana in 2020, an în care îşi propune sa organizeze unele meciuri ale Campionatului European de Fotbal, iar Dan Sova, Ministrul Transporturilor, apreciaza drept corecta afirmatia.

 

Ludovic Orban (anul 2008) - "Programul de guvernare prevede 1.400 de kilometri de autostrada şi 700 de kilometri de drumuri expres, dezvoltarea centurilor de ocolire, mai exact construirea a peste 750 de km de centuri ocolitoare ale oraselor şi municipiilor. Aproape toate oraşele cu peste 30.000 de locuitori, aflate pe DN importante, vor avea centuri ocolitoare".

 

Anca Boagiu (anul 2011) - “Anul 2013 va fi anul de finalizare al lucrărilor contractate în 2011, urmând să fie finalizaţi 550 km de autostradă”.

 

Relu Fenechiu (anul 2013) - “Cred că am găsit o soluţie fezabilă: construirea unei reţele de 4.000 de km de autostradă până în 2027, printr-un parteneriat public-privat la care Guvernul asigură plăţile de disponibilitate“.

 

Dan Şova (anul 2014) -  “Până în 2020 România va avea 2020 km de autostradă, iar până la finele lui 2014 vor fi în lucru nu mai puţin de 615 km”.

 

Ioan Rus (anul 2015) - “În acest moment avem spre 700 kilometri de autostradă în operare. Cu certitudine vor fi încă 250 de kilometri de autostradă în 2016”.

 

Iulian Matache (anul 2015) - „Până la sfârşitul anului 2020, ar urma să se finalizeze mai multe proiecte de autostradă, printre care Piteşti-Sibiu (117 km), Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni (135 km), Comarnic-Braşov (58 km), Sibiu-Braşov (120 km), Suplacu de Barcău - Borş, cu ramură spre Oradea (74 km), Nădăşelu - Suplacu de Barcău (93 km) şi Piteşti -Craiova (124 km). Lungimea proiectelor finalizate până în 2020 va fi de 946 kilometri”.

 

Sorin Buşe (anul 2015) - „România va avea mai mult de 1.000 de kilometri de autostradă în 2018, iar numărul de kilometri de autostradă deschişi circulaţiei în 2017 va fi de cel mult 150. În 2017 vom deschide circulaţiei 150 de kilometri, din care 117 kilometri sunt în stadiu avansat”.

 

Răzvan Cuc (anul 2019): “Vor fi 100 de km de autostradă dați în trafic”.

 

Ce spune Master Planul de Transporturi

 

În anul 2016, Guvernul Cioloş adopta Master Planul de Transporturi, document care stabilea priorităţile României în acest domeniu pentru următorii ani.  Pentru cele mai multe dintre proiectele înscrise, termenele de finalizare au fost demult depăşite, în condiţiile în care multe nici măcar nu au început. De exemplu, autostrada Tg. Neamț - Iași - Ungheni, cu o lungime de 135 de kilometri, trebuie finalizată în 2020. Peste doi ani ar urma să circulăm pe autostrăzile Comarnic - Brașov, a cărei construcţie nici nu a început ,  sau pe Sibiu - Pitești, unde de abia acum se face organizarea de şantier pe o bucată de autostradă.

 

Autostrazi inaugurate 2019

A1, tronson Iernut şi Cheţani: 22,14 km

A1, tronson Ilia - Coşeviţa: 21,14 km

Total: 43,28 km

 

Autostrăzi inaugurate în ultimii ani

 

1972: 98 km

1987: 18 km

2004: 97 km

2007: 50 km

2009: 42 km

2010: 10 km

2011: 50 km

2012: 164 km

2013: 116 km

2014: 22 km

2015: 12 km, închişi 22

2016: 0 km, redeschişi 22

 

 

Citeşte mai multe despre:   autostrazi

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Coronacriza: Patru din cinci slujbe, afectate de pandemie

Coronacriza: Patru din cinci slujbe, afectate de pandemie
3,3 miliarde de oameni, reprezentând 81% din forța de muncă globală, au locul de muncă închis sau oprit parțial, conform Organizației Internaționale a Muncii (OIM), agenție a Națiunilor Unite, citată de...

Ministrul Economiei promite relansarea economiei: “Venim cu un al doilea val de măsuri”

Ministrul Economiei promite relansarea economiei: “Venim cu un al doilea val de măsuri”
Ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri a anunţat, marți, într-un mesaj publicat pe contul de Facebook, că se gândeşte la relansarea economiei ţării şi asigură că ministerul de resort va veni cu...

Orban: Guvernul vrea să mențină puterea de cumpărare a populației

Orban: Guvernul vrea să mențină puterea de cumpărare a populației
Guvernul vrea să mențină puterea de cumpărare a populației și să fie pregătit pentru repornirea economiei atunci când se vor ridica restricțiile impuse pentru prevenirea răspândirii coronavirusului, a...

Blue Air cere Guvernului acordarea unui credit de salvare pentru a-și putea continua activitatea

Blue Air cere Guvernului acordarea unui credit de salvare pentru a-și putea continua activitatea
Compania Blue Air a solicitat, luna trecută, un credit de salvare, sub formă de împrumut cu dobândă preferenţială acordat într-o situaţie de criză majoră, potrivit unui comunicat  al...

Șomajul în hotelurile și restaurantele din România a urcat la 60%

Șomajul în hotelurile și restaurantele din România a urcat la 60%
Rata şomajului în hoteluri şi restaurante se ridică la 60% şi riscă să ajungă la 90% în lunile următoare din cauza restricțiilor impuse de pandemia cu coronavirus,...

Creșterea PIB de anul trecut a fost de 4,1%

Creșterea PIB de anul trecut a fost de 4,1%
Creșterea PIB de anul trecut a fost de 4,1%, iar în ultumul trimestru al anului creșterea a fost de 1,5% comparativ cu trimestrul precedent, anunță Institutul Național de Statistică. Faţă de acelaşi...

Alexe: Interzicerea tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru economie

Alexe: Interzicerea tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru economie
Ministrul Mediului, Costel Alexe, susține că măsura interzicerii tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru oameni, mediu și economie. Anunțul, făcut în urma unor consultări cu...

În criză se deschide sezonul la „vânătoarea de capete”

În criză se deschide sezonul la „vânătoarea de capete”
Analiștii din domeniul economic și al Resurselor Umane avertizau încă din 2008 companiile să aibă grijă de specialiști, pentru că în perioadele de criză economică se pot lua oamenii cei mai buni. „Pe timp...

Soarta bugetarilor. Guvernul încă face scenarii

Soarta bugetarilor. Guvernul încă face scenarii
Guvernanții încă studiază problema și se mai sfătuiesc pentru a lua o hotărâre cu privire la activitatea angajaților din sectorul bugetar. Astfel, încă nu se știe câți dintre aceștia vor continua să...

Amplasarea pieselor pe marea tablă

Anul 2017 a debutat în Statele Unite cu instalarea noului președinte Donald Trump la Casa Albă. Printre problemele (dosarele) preluate de la predecesorul său se afla una de o importanță și greutate aparte, a...

Risc de recesiune în Europa. Ce măsuri au luat guvernele

Risc de recesiune în Europa. Ce măsuri au luat guvernele
Toate studiile publicate în ultima vreme sugerează că pandemia COVID-19 va aduce recesiune economică și, din păcate, primele efecte se văd deja: companiile încep să aibă dificultăți în executarea...

Românul cheltuiește 86 de lei din suta câștigată

Românul cheltuiește 86 de lei din suta câștigată
Gospodăriile din România au avut, în ultimul trimestru al anului trecut, un venit total mediu lunar, în termeni nominali, de 4.999 de lei, iar cheltuielile populației au înregistrat o medie de 4.300 de lei lunar...

Bugetul e gata de rectificare. Guvernul promite noi facilități

Bugetul e gata de rectificare. Guvernul promite noi facilități
Proiectul de rectificare bugetară este în curs de finalizare la Palatul Victoria, iar prognoza pe care se vor baza calculele cheltuielilor și veniturilor este deja întocmită, a anunțat ieri, în deschiderea...

Căpșuniadă de COVID. Înapoi în Italia, pentru 8 euro pe oră

Căpșuniadă de COVID. Înapoi în Italia, pentru 8 euro pe oră
După apelul ministrului Agriculturii, potrivit căruia persoanele sănătoase ar trebui să iasă pe câmp pentru a asigura lucrările campaniei de primăvară, românii se gândesc foarte serios la un job în acest...

Ministrul Finanțelor: Au fost publicate normele pentru amânarea ratelor pentru nouă luni. Deficitul pentru 2020 crește semnificativ

Ministrul Finanțelor: Au fost publicate normele pentru amânarea ratelor pentru nouă luni. Deficitul pentru 2020 crește semnificativ
De luni, timp de 45 de zile, românii care vor să amâne plata ratelor, pe fondul crizei, se pot adresa băncilor pentru a beneficia de această facilitate, a anunțat ministrul Finanțelor, Florin Cîțu. Cîțu a...
Serviciul de email marketing furnizat de