x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Romanii sunt corigenti la igiena

0
03 Apr 2005 - 00:00

Romanul nu prea este prieten cu pasta de dinti, samponul, detergentii sau deodorantele.

  • de FLORINA ZAINESCU
  • ECONOMIC/BUSINESS

  • Intr-un an, romanul consuma: doua tuburi de pasta de dinti, doua sticle de sampon si vreo 12 deodorante. Periuta de dinti si-o schimba mai rar: o data la 3-4 ani! Motivul: veniturile reduse, dar si nivelul scazut de educatie privind igiena personala.
    OBICEI. Din cauza resurselor financiare modeste, romanii prefera sa cumpere "cosmeticale" cat mai ieftine

    Studiile de piata arata ca nu prea suntem prieteni cu pasta de dinti, samponul, detergentii sau cremele. Dar mai ales cu pasta de dinti. Conform statisticilor Procter&Gamble (P&G), romanul foloseste un tub de pasta la aproximativ 6 luni si isi schimba periuta de dinti la 3-4 ani. Ganditi-va ca acest consum este la jumatatea celui din tarile vecine si reprezinta un sfert din cel inregistrat in vestul Europei sau in Statele Unite. "Desi departe de nivelul de saturatie, piata de pasta de dinti va creste in urmatorii 5 ani intr-un ritm foarte lent. Cresterea consumului va depinde de cresterea nivelului de educatie privind igiena orala", spun reprezentantii P&G.

    SAMPON. Si la capitolul consum de produse pentru ingrijirea parului - sampon, balsam, styling - stam la fel de bine! Folosim in doi ani cat vecinii nostri bulgari intr-unul. Mai mult, consumul de sampoane si balsamuri pe plaiurile mioritice reprezinta un sfert din consumul inregistrat in tarile din vestul Europei sau in SUA. Un roman consuma, in medie, echivalentul a mai putin de doua sticle de sampon de 200 mililitri anual, arata statisticile P&G. Mai grav este faptul ca doar in circa 60% din gospodarii s-a cumparat sampon. Ceea ce inseamna ca membrii uneia din trei gospodarii autohtone nu cumpara deloc sampon.

    OBICEIURI. In aceste conditii, nu este deci de mirare ca aproximativ 40% din locuitorii plaiurilor mioritice recunosc ca isi spala parul doar o data pe saptamana sau mai rar. Asta in timp ce majoritatea conationalilor nostri isi spala podoaba capilara ceva mai des - de 2-3 ori pe saptamana. Comparativ, vecinii nostri, rusii si bulgarii, se spala pe cap, in medie, de 3-4 ori pe saptamana, iar polonezii, de 4-5 ori.

    Interesant este faptul ca, desi urmasele Evei sunt recunoscute pentru placerea de a-si ingriji parul si-si petrec mult timp cu astfel de indeletniciri, domnii autohtoni isi spala "freza" mai des decat romancele - de 2,65 ori pe saptamana, comparativ cu 2,13 ori - arata un sondaj realizat de Daedalus Consulting la sfarsitul anului 2002. Interesul pentru ingrijirea podoabei capilare scade o data cu inaintarea in varsta, de la 2,82 spalari in decursul unei saptamani pentru persoanele de 18-24 ani la 1,85 ori pe saptamana pentru persoanele in varsta de 55-65 ani. Statisticile P&G arata ca aceia dintre noi care locuiesc in regiunea intracarpatica si in Bucuresti isi spala parul mai des decat confratii din Muntenia si Moldova.

    FANI SAPUN. Majoritatea orasenilor folosesc sampon - simplu (57,5%) sau cu balsam incorporat (43,9%). Dar din pacate, neaosul sapun de casa este inca la mare cautare. Cel putin la tara. El este folosit mai ales de barbati (10,2% comparativ cu 7,9% media), de persoanele de peste 45 ani (14.2%) sau de cele care au doar 10 clase (11,3%) si de romanii saraci, ale caror venituri lunare nu depasesc 50 de dolari/membru de familie (12,5%), spun specialistii Daedalus Consulting.

    JOS MATREATA. Pe plaiurile mioritice, cel mai important atribut al unui sampon este considerat acela de a nu provoca aparitia matretii. Cel putin asa sustin doua persoane din trei, arata studiile de piata Daedalus. Moldovenii si banatenii sunt mai interesati de caracteristica samponului de a nu provoca matreata, muntenii si ardelenii de parfumul placut, iar bucurestenii se dau in vant dupa sampoane care confera un plus de volum parului.

    Barbatii sunt mult mai "atrasi" de sampoanele antimatreata decat femeile - 71,6% versus 60,5%. In plus, ei se lasa mai usor impresionati de parfumul placut al unui produs si de proprietatile acestuia de a preveni ingrasarea parului. La randul lor, doamnele apreciaza mai mult decat barbatii atribute precum: da volum parului, previne despicarea firului de par si pastreaza culoarea parului vopsit.

    ECONOMI. "Sunt preferate fie marcile care beneficiaza de promovare puternica la TV, fie sampoane dubios de ieftine, la litru. Totusi, fata de 2003, in 2004 volumul vanzarilor de sampoane a crescut cu 7%, insa valoarea pietei cu 32%, acest lucru semnificand faptul ca romanii au inceput sa se orienteze spre calitate, marci cunoscute, la preturi «normale» pentru aceasta categorie", spune Andreea Cremenescu, Marketing Manager al Elmiplant.

    DETERGENTI. La consumul de dero stam ceva mai bine. Sondajele arata ca, acum doi ani, "in aproape toate gospodariile s-a cumparat cel putin o punga de detergent". O familie de la noi consuma, in medie, 12 kilograme de detergenti anual. Mult mai putin decat gospodarii sarbi, care cumpara si folosesc o cantitate dubla. Dar putem sa ne mandrim ca la aceasta categorie i-am "luat" pe rusi, care consuma doar 9 kg de detergenti anual.

    DEODORANT
    Barbatii autohtoni sunt mai "uituci" cand vine vorba sa se dea cu deodorant decat sunt femeile. Un studiu de piata realizat de Daedalus arata ca 21% din urmasii lui Adam nu folosisera nici un tip de deodorant in ultimele 4 saptamani. Comparativ, doar 10% din doamne se aflau in aceasta situatie "delicata". Din punct de vedere al regiunilor istorice, cei mai inclinati sa nu foloseasca deodorante sunt ardelenii (22,6% fata de media de 15,2%), arata acelasi studiu. Totusi, 52,3% din orasenii intre 18 si 65 de ani utilizeaza cel putin un antiperspirant sau deodorant. Fiecare tip de deodorant in parte - fie el spray, stick, roll-on sau crema - este utilizat, in medie, 6 zile din 7. Astfel incat durata medie de viata a unui astfel de produs este de aproximativ o luna.

    PARFUMURI
    46,2% din oraseni si-au cumparat un parfum pentru uzul personal, conform unui studiu Daedalus. In acelasi timp, 40,7% din persoanele intervievate au achizitionat un parfum pentru a-l face cadou prietenilor, consoartei sau copiilor. Insa in topul preferintelor se afla produsele ieftine, din categoria celor sub 300.000 lei, cumparate de la reprezentantii firmelor care practica marketing direct sau de la raionul de parfumuri din magazinele universale. Cei mai tentati sa cumpere parfumuri ieftine sunt barbatii. Din dorinta de a oferi sotiei sau prietenei un parfum cat mai mare fara sa dea faliment, cei mai multi dintre reprezentantii sexului tare aleg produsele sub 100.000 lei. Mult mai putini sunt cei care cumpara parfumuri din gama medie de pret (300.000-800.000 de lei).

    COSMETICE
    Anul trecut, romanii au cumparat mai multe produse pentru ingrijirea corpului - creme, lotiuni, lapte de corp - decat in 2003. "Daca studiem consumul pe regiuni istorice insa, se constata faptul ca numai Bucurestiul a crescut in valoare si volum, celelalte regiuni consumand mai putin in 2004 decat in 2003", a declarat Andreea Cremenescu. Si aici sunt prezente in top produse de marca atat ale firmelor multinationale, cat si ale firmelor romanesti consacrate, dar si produse "no name", foarte ieftine. In ceea ce priveste produsele de ingrijire a tenului - creme, lapte demachiant, lotiuni, masti - situatia este putin diferita. Volumul pietei a crescut cu 9% in 2004 fata de 2003, insa valoarea pietei a crescut cu 53%. Aceasta deoarece romanii au preferat produsele "de marca" straine sau romanesti. Totusi, se remarca o discrepanta majora intre consumul de produse pentru curatat tenul si consumul de produse pentru ingrijirea tenului, in sensul ca aproape 80% din consum se face pe produse de curatare, spune Andreea Cremenescu. "Speram ca in urmatorii ani romanii sa dispuna de venituri care sa le poata asigura un trai decent, caci in acest moment avem salarii mult mai mici decat rezidentii Uniunii Europene, insa produsele de ingrijire au in Romania preturi similare cu cele europene, deci practic este justificat consumul redus inregistrat in tara noastra", a adaugat aceasta.
    Citeşte mai multe despre:   economic,   produse,   romănii,   arată,   consumul,   sampon

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     





    Mai multe titluri din categorie

    Oferte pentru construcția tronsonului Zimbor - Poarta Sălajului din Autostrada Brașov - Oradea

    Oferte pentru construcția tronsonului Zimbor - Poarta Sălajului din Autostrada Brașov - Oradea
    Pentru contractul de proiectare şi execuţie a tronsonului Zimbor - Poarta Sălajului, parte a Autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea au fost depuse trei oferte din partea unei asocieri și a două...

    Grupul Taparo începe producția a 10 milioane de măști pe lună

    Grupul Taparo începe producția a 10 milioane de măști pe lună
    Grupul Taparo din localitatea Târgu Lăpuş va produce circa 10 milioane de măşti de protecţie pe lună. Acestea vor fi livrate spitalelor şi unităţilor medicale din România...

    Banca Mondială acordă României 400 de milioane de euro pentru oprirea răspândirii pandemiei cu coronavirus

    Banca Mondială acordă României 400 de milioane de euro pentru oprirea răspândirii pandemiei cu coronavirus
    Guvernul României a accesat linia de asistenţă financiară pre-aprobată, în valoare de 400 de milioane de euro, acordată de Banca Mondială pentru a contribui la prevenirea răspândirii pandemiei de...

    Fondurile de pensii, sub presiunea crizei

    Fondurile de pensii, sub presiunea crizei
    În condițiile în care cotațiile de pe piețele financiare au scăzut destul de abrupt în ultima perioadă, pe fondul incertitudinilor provocate de pandemie, și plasamentele fondurilor de pensii (principalii...

    Retragere importantă de la conducerea UniCredit Bank România

    Retragere importantă de la conducerea UniCredit Bank România
    În ședința Consiliului de Supraveghere UniCredit Bank din 2 aprilie 2020, Dan Pascariu, Președinte al Consiliului de Supraveghere, și-a anunțat decizia de a se retrage din funcție începând cu data de...

    Procurarea echipamentelor medicale în contextul pandemiei COVID-19. Disonanță între cadru legislativ și nevoile sociale în prezent.

    Procurarea echipamentelor medicale în contextul pandemiei COVID-19. Disonanță între cadru legislativ și nevoile sociale în prezent.
    Galerie Foto De la momentul decretării stării de urgență de către Președintele României prin Decretul nr. 195/16.03.2020, în contextul extinderii rapide a pandemiei COVID-19 la nivel mondial, România în doar câteva zile...

    ANAF rambursează TVA în valoare de circa 4 miliarde de lei, în luna martie

    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) rambursează, în luna martie, TVA în valoare de aproape 4 miliarde de lei pentru 24.526 de deconturi, se arată într-unun comunicat al instituţiei. Media...

    Cîțu: Nu sunt luate în calcul tăieri de salarii și pensii. Cred că economia își va reveni după criză

    Cîțu: Nu sunt luate în calcul tăieri de salarii și pensii. Cred că economia își va reveni după criză
    Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a spus, joi, că, în contextul actual al crizei provocate de epidemia de coronavirus, nu sunt luate în calcul tăieri de salarii și de pensii. El a adăugat că este optimist și...

    Cristian Onețiu: „Se preconizează că fiecare lună de pandemie activă înseamnă 9 luni de recuperare economică”

    Cristian Onețiu: „Se preconizează că fiecare lună de pandemie activă înseamnă 9 luni de recuperare economică”
    Cristian Onețiu îi învață pe antreprenori cum să-și gestioneze afacerea în perioada crizei economice provocate de pandemia COVID-19.  Investitorul acționează în această perioadă ca sprijin pentru alți...

    Indicele ROBOR la 3 luni a crescut la 2,57% pe an

    Indicele ROBOR la 3 luni a crescut la 2,57% pe an
    Indicele ROBOR la 3 luni a urcat astăzi la 2,57% pe an, de la 2,55% pe an, miercuri, transmite Banca Naţională a României (BNR). În funcție de acesta se calculează costul creditelor de consum în lei cu...

    Curățătoriile de haine, obligate să rămână deschise, cer autorităților să-și suspende activitatea

    Curățătoriile de haine, obligate să rămână deschise, cer autorităților să-și suspende activitatea
    Asociația patronilor de curățătorii și spălătorii de haine din mall-uri a transmis o petiție către autorități prin care cer suspendarea activitatății întrucât sunt expuși...

    Noi precizări despre obținerea Certificatului de Situație de Urgență

    Noi precizări despre obținerea Certificatului de Situație de Urgență
    Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA) a publicat noi detalii despre emiterea Certificatului de Situaţie de Urgenţă (CSU) pentru companii. Beneficiarii programelor naţionale care...

    Piața muncii: speranțe de revenire după 4-5 luni grele

    Piața muncii: speranțe de revenire după 4-5 luni grele
    Salariile românilor au crescut puternic anul trecut, în special în construcții și în sectorul bugetar. Cu toate acestea, suntem încă departe de standardele UE, atât la câștiguri, cât și la puterea de...

    Planuri de criză și soluții de ultimă oră

    Planuri de criză și soluții de ultimă oră
    Galerie Foto Pandemia de coronavirus lovește dur afacerile din România. Fie că este vorba despre antreprenori de startup-uri sau de companii cu experiență îndelungată pe piață, criza economică a lovit în plin, însă sub...
    Serviciul de email marketing furnizat de