x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Românii trec la maşini mici din cauza crizei

Românii trec la maşini mici din cauza crizei

21 Aug 2009   •   00:00
Românii trec la maşini mici din cauza crizei
Sursa foto: Jurnalul foto/

Costurile mari cu dobânzile la credite, întreţinerea mai ieftină şi consumul mic de carburanţi fac ca românii să se reorienteze la maşini mai mici şi mai ieftine.



Vânzările de autovehicule au fost de 82.821 unităţi în primele şapte luni ale acestui an, în scădere cu 52,5%, potrivit datelor transmise de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România. În schimb, producţia a crescut cu 9,3% în primele şapte luni faţă de acelaşi interval din 2008, de la 161.193 unităţi la 176.208 unităţi, stimulată de vânzările Logan în Occident pe baza programelor de înnoire a parcului auto.

Clasamentul celor mai bine vândute modele de import din primele cinci luni este condus de Renault Clio - cu 3.440 unităţi, urmat de Kia Ceed - 3.228 maşini şi de Ford Focus - 2.142 unităţi. Pe poziţia a patra se află Skoda Octavia - 1.970 maşini, iar top cinci este încheiat cu Hyundai I30 - 1.920 de maşini.

Preferinţele românilor s-au schimbat faţă de anul trecut. Dacă în iulie 2008 tot Renault Clio era pe primul loc, cu 7.510 unităţi comercializate, locul al doilea era ocupat de Skoda Octavia, cu 6.288 unităţi, iar podiumul era completat de Ford Focus, cu 5.523 autoturisme.

Kia Ceed ocupa în luna iulie 2008, cu 4.504 unităţi vândute, poziţia a patra, faţă de locul doi acum, iar pe poziţia a cincea se plasa Renault Megane, cu 4.402 unităţi. Acum, locul său este ocupat de Hyundai I30.

CÂŞTIGĂTORII
În privinţa mărcilor, Dacia rămâne în continuare liderul pieţei auto, cu 26.080 automobile vândute în primele şapte luni, în scădere cu 52,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi o cotă de piaţă de 31,5%.
Hyundai câştigă teren şi se află pe poziţia a doua, cu 7.149 de maşini livrate în perioada ianuarie-iulie, în scădere cu doar 4,6%. Cota sa de piaţă este de 8,6%.

Renault ocupă locul al treilea, cu 5.866 de maşini vândute, în coborâre cu 54,9% şi o cotă de piaţă de 7,1%, iar pe poziţia imediat următoare se află Volkswagen, cu 5.771 de unităţi, cu un minus de 52,7% şi o cotă de piaţă de 7%.

Skoda s-a clasat pe poziţia a cincea în funcţie de numărul de maşini livrate în primele şapte luni, cu un total de 5.189 unităţi, în scădere cu 66% şi o cotă de piaţă de 6,3%.
Anul trecut, clasamentul pe mărci era condus de Dacia, urmată de Skoda, Renault, Volkswagen, Ford şi Opel.

Românii se bazează în continuare pe motoare pe benzină, ponderea motorizărilor diesel în vânzările de maşini autohtone şi de import fiind de 32,2% din totalul livrărilor, respectiv 26.704 maşini.

CRESC EXPORTURILE
Succesul modelului Logan pe pieţele din Germania şi Franţa după demararea de programe de tip "Rabla" a făcut ca exporturile de autovehicule să urce cu 54,6% în primele şapte luni, la 149.348 unităţi. Pe de altă parte, importurile au scăzut cu 56,8% în perioada ianuarie-iulie, comparativ cu intervalul corespunzător al anului trecut, de la 149.402 la 64.608 autovehicule.

×
Subiecte în articol: economic auto criza top vanzari