x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Starbucks se pregateste sa vina in Romania

Starbucks se pregateste sa vina in Romania

de Catalin Budescu    |    23 Noi 2005   •   00:00
Starbucks se pregateste sa vina in Romania

Unul dintre cele mai importante si mai mari lanturi de cafenele din lume se pregateste sa intre de anul viitor si pe piata autohtona. Reteaua de coffee shop Starbucks ar putea fi adusa in tara noastra de compania greceasca Marinopoulos Coffee Company.

Compania Starbucks a fost fondata in urma cu peste 35 de ani in Statele Unite, iar in momentul de fata este prezenta in circa 36 de state. Cafenelele aflate sub aceasta marca sunt deschise fie direct, fie prin asocieri sau contracte de licenta. Planurile pentru anul viitor ale companiei prevad deschiderea a circa 1.800 de noi cafenele in toate colturile lumii, majoritatea acestora fiind sub forma de licenta.

FILIERA GRECEASCA. Marinopoulos Coffee Company din Grecia va urma sa dezvolte in Romania in cursul anului viitor, ca efect al unui acord semnat cu grupul american ce a vizat extinderea retelei pe o serie de piete europene, un numar de aproximativ zece cafenele pe an, prima locatie vehiculata pentru deschiderea acestora fiind Bucurestiul, urmand in timp sa si alte orase importante din Romania. Grupul elen a deschis de-a lungul timpului o retea de circa 50 de cafenele in Grecia, la care s-au adaugat cele din Elvetia, Austria si Cipru. Investitia grupului pentru o singura cafenea s-ar putea ridica la circa 100.000 de euro.

CONCURENTA. Piata cafenelelor din Romania a cunoscut in ultima perioada o crestere importanta, iar concurenta a devenit foarte puternica. Astfel, alaturi de consacratele Fashion Bar si Studio Cafe, Nescafe, Nova Brasilia Coffee Shops sau Cremcaffe la care se adauga Turabo Cafe - ce s-a deschis spre sistemul de francizare a unitatilor sale, un avant important l-a luat si lantul Gloria Jean’s Coffees, care a deschis, pana acum, cinci unitati, urmand sa ajunga la circa 20 in perioada urmatoare. Mai mult, o noua franciza din Africa de Sud, fondata in 2001, Manuka Cafe & Wine, ce combina conceptele de cafenea, restaurantul si magazinul de vinuri fine, este gata pentru a intra pe piata.

×
Subiecte în articol: economic