x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Taxa auto se înfige în jeep

0
Autor: Elena Stan 22 Feb 2008 - 00:00
Taxa auto se înfige în jeep


MEDIU ● Taxa auto, trimisă iar la Bruxelles
Noua schemă de calcul a taxei auto, trimisă spre aprobare CE, are în vedere emisiile de dioxid de carbon şi îi va "penaliza" în special pe cei care conduc jeepuri.



MEDIU ● Taxa auto, trimisă iar la Bruxelles
Noua schemă de calcul a taxei auto, trimisă spre aprobare CE, are în vedere emisiile de dioxid de carbon şi îi va "penaliza" în special pe cei care conduc jeepuri.


România va primi, în câteva zile, răspunsul Comisiei Europene la ultima variantă a taxei de primă înmatriculare, transmisă la Bruxelles. "În câteva zile vom avea un răspuns de la CE şi vom veni cu propunerea pusă pe hârtie, care va fi prezentată opiniei publice", a declarat Attila Korodi, ministrul Mediului. Potrivit oficialului, noua schemă de calcul a taxei are în vedere emisiile de dioxid de carbon, cu accente pe taxarea maşinilor mari, premium. "Există maşini foarte mari, maşini de teren, cu o capacitate de 3.000 de centimetri cubi, maşini din clasa premium. Nu cred că este o problemă ca societatea să penalizeze oamenii care utilizează aceste maşini în favoarea oamenilor care utilizează maşini mici, care sunt foarte prietenoase cu mediul înconjurător. De asemenea, este important ca elementul de dioxid de carbon să echilibreze şi să orienteze cetăţenii să cumpere maşini care au emisii foarte mici, în loc să cumpere maşini foarte mari, iar cei mare cumpără maşini foarte mari să contribuie la programe de mediu", a explicat ministrul Korodi.


CALCUL. Noua variantă a taxei auto va lua în calcul emisiile de dioxid de carbon pe kilometru numai pentru autoturismele euro 3 şi euro 4. Noul criteriu va putea fi aplicat doar în cazul autoturismelor care au înscrise emisiile de dioxid de carbon în cartea tehnică, iar celelalte autoturisme vor fi taxate după vechea formulă. Producătorii auto au început să înscrie în cartea tehnică nivelul de emisii o dată cu dotarea autoturismelor cu norma de poluare euro 3 şi euro 4. Norma euro 3 a fost introdusă din 2000, iar cea euro 4 din 2004. "Formula de calcul se modifică pentru maşinile euro 4 şi euro 3, dar numai dacă au trecute în cartea tehnică emisiile de dioxid de carbon, care pot fi date numai de producător şi nu stabilite de Registrul Auto sau instituţii similare. Pentru celelalte autoturisme, formula se va baza pe aceleaşi variabile ca în prezent, respectiv capacitate cilindrică, vechime şi catalizator euro. Taxa ar putea creşte sensibil, dar rămâne de văzut în funcţie de discuţiile pe care le vom avea cu Comisia Europeană", a explicat Korodi.


Dezbatere

Autorităţile de la Bucureşti au ţinut cont la stabilirea noii formule de calcul de propunerile primite de la organizaţiile neguvernamentale din domeniul mediului. Mai mult, ministrul Mediului ne-a asigurat că societatea civilă va avea ultimul cuvânt de spus cu privire la modalitatea de calcul al taxei de poluare auto. "Comisia Europeană trebuie să ne răspundă dacă ceea ce s-a transmis de la Bucureşti, din punctul lor de vedere, este palpabil şi coerent, şi atunci vom veni cu o propunere foarte clară, în dezbatere publică. Vom organiza şi o audienţă publică în care ONG-urile, partidele politice, dar şi toţi cei interesaţi să participe, pentru că interesul nostru este ca varianta să fie acceptată", a spus Korodi. Acesta este de părere că o maşină hibrid nu trebuie să intre în nici o formă de taxare şi a precizat că oamenii ar trebui să fie stimulaţi să achiziţioneze maşini de genul acesta.

Citeşte mai multe despre:   economic,   auto,   masini,   calcul

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Conferințele PACTUL PENTRU MUNCĂ: ”Pandemia ne-a obligat să ne regândim planurile, să ne pregătim pentru un viitor pe care ni-l imaginam ușor diferit”

Conferințele PACTUL PENTRU MUNCĂ: ”Pandemia ne-a obligat să ne regândim planurile, să ne pregătim pentru un viitor pe care ni-l imaginam ușor diferit”
Conferințele PACTUL PENTRU MUNCĂ, organizate de către Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF,  Federaţia Patronală Petrol şi Gaze – FPPG, în parteneriat strategic cu CONCORDIA, co...

ANRE îi obligă pe producători să vândă gaze sub costuri

ANRE îi obligă pe producători să vândă gaze sub costuri
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a emis un Ordin privind obligația de a oferta gaze naturale pe piețele centralizate din România la prețuri de pornire care sunt mai mici decât...

Granturi nerambursabile în valoare de 1 miliard de euro pentru IMM-uri

Granturi nerambursabile în valoare de 1 miliard de euro pentru IMM-uri
Ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, spune că va exista un pachet de ajutor pentru IMM-uri cu un buget pentru granturi nerambursabile de 1 miliard de euro, banii urmând să fie...

Declarația unică, cu bonificațiile de până la 10%, a fost publicată în Monitorul Oficial

Declarația unică, cu bonificațiile de până la 10%, a fost publicată în Monitorul Oficial
Noua Declarație unică, care include bonificațiile de până la 10%, a fost publicată în Monitorul Oficial. Termenul pentru completarea declarației este 30 iunie. Astfel, bonificațiile de până la 10% reprezint...

Brexit pune pe butuci marca Nissan în Marea Britanie

Brexit pune pe butuci marca Nissan în Marea Britanie
Fără un acord cu UE pentru menținerea facilităților de export în industria auto, fabrica Nissan din Marea Britanie s-ar putea închide. Un oficial al companiei nipone a declarat că fabrica din Sunderland este...

Curs valutar. Leul se apreciază față de principalele valute. ROBOR scade. Aurul se ieftinește

Curs valutar. Leul se apreciază față de principalele valute. ROBOR scade. Aurul se ieftinește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, astăzi, un curs de referinţă de 4,8398 lei/euro, 4,3112 lei/dolar, 5,4325 lei/liră sterlină, 4,4819 lei/franc elveţian. Leul s-a apreciat în faţa...

Șomajul a crescut la 4,8% în aprilie 2020

Șomajul a crescut la 4,8% în aprilie 2020
Rata şomajului a ajuns la 4,8%, în luna aprilie 2020, fiind la același nivel cu cel din a doua parte a anului 2017. Șomajul la bărbaţi a fost cu 1,5% mai mare decât la...

România, printre statele UE cu cele mai mari vânzări de pesticide

România, printre statele UE cu cele mai mari vânzări de pesticide
România se afla pe locul șase în Uniunea Europeană la vânzările de pesticide, în anul 2018, după Franța, Spania, Italia, Germania și Polonia, potrivit datelor Eurostat.  Vânzările de pesticide în UE...

Electrica vrea să participe la licitația pentru preluarea filialelor CEZ în România

Electrica vrea să participe la licitația pentru preluarea filialelor CEZ în România
Electrica analizează eventualitatea participării, împreună cu Societatea de Administrare a Participaţiilor în Energie (SAPE SA) şi Hidroelectrica, la procedura organizată de CEZ pentru vânzarea...

Scăderea din 2020 menţine sectorul construcţiilor peste anii 2014-2018

Scăderea din 2020 menţine sectorul construcţiilor peste anii 2014-2018
Galerie Foto Pe fondul pandemiei de coronavirus şi al impactului economic asociat, activitatea în sectorul de construcţii a înregistrat o ușoară scădere. Valoarea proiectelor noi anunţate s-a redus la 1,3 miliarde de euro, ce...

Vine liberalizarea, clienţii în ofsaid

Vine liberalizarea, clienţii în ofsaid
Liberalizarea pieţei gazelor de la 1 iulie nu va duce la o scădere mare a preţurilor pentru populaţie pentru că ofertele furnizorilor vor include şi sezonul rece 2020-2021, “perioadă pentru care, noi vedem din...

„Valutiștii” câștigă în 8 zile cât patronii în jumătate de an

„Valutiștii” câștigă în 8 zile cât patronii în jumătate de an
Câștigi mai bine dacă speculezi decât în situația în care administrezi o afacere direct productivă. Evoluția monedei americane din aceste zile este un exemplu de activ cu o puternică fluctuație, care poate...

Probleme la Dacia. Peste o mie de angajaţi sunt trimişi din nou în şomaj tehnic

Probleme la Dacia. Peste o mie de angajaţi sunt trimişi din nou în şomaj tehnic
1100 de angajaţi de la secţiile Presaj şi Mecanică de la uzina Dacia din Mioveni intră în şomaj tehnic în perioada 2-30 iunie, din cauza lipsei comenzilor. Compania declară că activitatea este adaptată...
Serviciul de email marketing furnizat de