x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Tigari - Contrabanda sperie Fiscul

Tigari - Contrabanda sperie Fiscul

de Daniela Ivan    |    11 Iun 2005   •   00:00
Tigari - Contrabanda sperie Fiscul

Comertul ilegal cu tigari este estimat la 300-400 de milioane de euro anual, fata de un miliard de euro, la cat se ridica piata alba.

Vor fi controlati toti cei 19 producatori de tutun dupa o tehnologie unica, spune Sebastian Bodu, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). El adauga ca la controale vor participa 144 de inspectori fiscali, din teritoriu si de la centru. "Pentru a preveni un esec al actiunii, din echipele care verifica judetele vor face parte doi inspectori de la centru, precum si controlori detasati din judetele limitrofe", spune presedintele ANAF. El precizeaza ca verificarile au inceput joi, 9 iunie, si vor dura o saptamana. "Rezultatele partiale sunt promitatoare. Am descoperit diferente intre stocul de materii prime sau de produse din magazii si inregistrarile din evidentele contabile", spune Sebastian Bodu. Ce concluzie poate fi trasa de aici? Ca o parte dintre producatorii legali produc tigari atat pentru piata alba, cat si pentru cea neagra.

PROTOCOL. Fiscul a propus tuturor producatorilor autohtoni un protocol de colaborare prin care sa "furnizeze ANAF orice informatie cu privire la transporturile de produse contrafacute sau din contrabanda (...), rapoarte cu privire la volumul de vanzari de pe piata interna, precum si date despre bunurile exportate, sa acorde asistenta din punct de vedere legal si tehnic pentru identificarea mostrelor de tigari din contrabanda". Pe de alta parte, ANAF se obliga sa distruga toate produsele contrafacute si sa puna la dispozitia fabricilor mostre cu produsele contrafacute atunci cand sunt copii ale marcilor proprii.

RASPUNS. Pana ieri, un singur producator, JTI Romania, a incheiat protocolul cu Fiscul. "Companiile care opereaza in mod legal doresc sa-si vanda produsele pe piata fara teama de concurenta neloiala", spune Gilda Lazar, director Corporate Affairs JTI Romania.

×
Subiecte în articol: economic