x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Tramvaiele tomitane, trimise pe mare

0
Autor: Cristian Anton 27 Iun 2016 - 13:40
Tramvaiele tomitane, trimise pe mare
Vezi galeria foto


Eliminarea totală a transportului ecologic în comun din oraşul Constanţa a fost una din cele mai ciudate decizii luate de fostul primar Radu Mazăre. Asta în condiţiile în care urbea tomitană este oricum una din cele mai poluate din România. Scoaterea din uz a tramvaielor şi troleibuzelor, în 2008, nu a adus primăriei decât câteva sute de mii de euro, de pe urma vânzării acestora la fier vechi. O sumă infimă, pentru că ne aflam în plină criză economică, iar preţul deşeurilor se prăbuşise peste tot în lume. Acum însă Primăria Constanţa ia în calcul reintroducerea tramvaielor.

Cum ar fi putut schimba în bine viaţa constănţenilor şi vacasnţele turiştilor păstrarea transportului electric rămâne doar o discuţie la nivel speculativ. De câtiva ani oraşul s-a pricopsit doar cu autobuze poluante şi lipsite de dotări„Motivaţia renunţării la transportul public electric (tramvai, troleibuz) este legată strict de infrastructura de transport care nu mai permitea exploatarea în condiţii de siguranţă a acestui tip de transport”, se arată într-un răspuns trimis de Primăria Constanţa la solicitarea Jurnalului Naţional.

La momentul scoaterii din uz, Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa avea în dotare 50 de tramvaie: 35 model V3A- C, produse la URAC Bucureşti şi cumpărate în perioada 1984- 1990 cu 2.650.000 lei/bucata şi 15 tramvaie model KT4D, produse în Cehoslovacia de TATRA şi cumpărate la second hand din Germania, în perioada 1999- 2000, cu 11.000 de dolari bucata. La acestea se adaugă 15 troleibuze Rocar, din 2002, şi 5 troleibuze Dac, din 2000.

Preţul fierului vechi, topit de criză

Potrivit primăriei, toate tramvaiele au fost vândute ca fier vechi, fiind depăşite fizic şi moral. Singurul câştig economic al eliminării totale a transportului electric din Constanţa ar fi fost fierul vechi. Numai că nici aici n-a fost să fie. „Şinele aferente căii de rulare a tramvaiului au cântărit aproximativ 4.000 de tone; au fost vândute ca fier vechi prin procedura de selecţie a celei mai bine ofertela momentul vânzării, iar banii rezultaţi au constituit venit la bugetul RATC”, se mai arată în răspunsul primăriei, care nu ne oferă însă şi suma câştigată astfel. Chiar şi aşa, avem un indiciu ştiut de toată lumea: 2008 a fost anul de început al crizei economice care a lovit întreaga lume. Preţul la fier vechi se prăbuşea de la 700 de euro la 100 de euro/tonă, astfel că primăria nu putea obţine mai mult de 400.000 de euro pe şinele de tramvai. Dacă mai adăugăm şi tramvaiele propriu-zise, municipalitatea ar fi câştigat maxim 500.000 de euro de la unul din marii operatori din port, iar tramvaiele au plecat, literlemente, pe mare. O fi meritat efortul distrugerii unui sistem de transport electric care funcţiona din 1905?

La întrebarea dacă se ia în calcul reintroducerea transportului electric, Primăria Constanţa a oferit un răspuns care poate însemna orice, inclusiv readucerea tramvaielor la malul mării: „Se lucrează la un masterplan de transport metropolitan care include şi oraşele limitrofe Municipiului Constanţa”

„Primăria Constanţa a achiziţionat în etape un număr de 195 buc. autobuze MAZ produse în Belarus, în valoare totală de aproximativ 25 milioane Euro”, potrivit primarului Decebal Făgădău, fost viceprimar în mandatele lui Radu Mazăre. MAZ au o normă de poluare Euro 4 şi nu sunt dotate cu aer condiţionat

17,61 metri pătraţi spaţiu verde/locuitor are Constanţa. Media europeană este de 26 mp/locuitor

 

 

Citeşte mai multe despre:   tramvaie,   constanta,   infrastructura

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Violeta Alexandru: Creşterea salariului minim a fost decisă la finalul unei susţinute activităţi de analiză, nu din pix

Violeta Alexandru: Creşterea salariului minim a fost decisă la finalul unei susţinute activităţi de analiză, nu din pix
Creşterea salariului de bază minim brut pe ţară a fost decisă la finalul unei susţinute activităţi de analiză şi nu din pix, pe calcule electorale, potrivit ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta...

Virgil Popescu: Am propus ridicarea barierelor de preţ pentru gazele naturale şi energia electrică

Virgil Popescu: Am propus ridicarea barierelor de preţ pentru gazele naturale şi energia electrică
Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a anunţat că a propus ca proiectul de lege de modificare a OUG 114 să conţină prevederi în domeniul energiei precum ridicarea barierelor de preţ la producător „pentru...

Majorarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată la 2.230 de lei, aprobată de Guvern

Majorarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată la 2.230 de lei, aprobată de Guvern
Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată va fi majorat la 2.230 lei lunar începând cu data de 1 ianuarie 2020, de la 2.080 lei în prezent, ceea ce reprezintă o creştere de 7,2 % faţă de luna...

Sesiunea de depunere a cererilor de sprijin pentru crearea de suprafeţe împădurite, prelungită până pe 31 martie 2020

Sesiunea de depunere a cererilor de sprijin pentru crearea de suprafeţe împădurite, prelungită până pe 31 martie 2020
Cea de-a patra sesiune de depunere a cererilor de sprijin pentru accesarea schemei de ajutor de stat pentru crearea de suprafeţe împădurite a fost prelungită până la 31 martie 2020, a anunţat, vineri, Agenţia de...

„Vicecampionii” UE la scăderea producţiei

„Vicecampionii” UE la scăderea producţiei
România a înregistrat în octombrie o scădere a producţiei industriale de 3,9% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, declin ce ne plasează pe al doilea loc în Uniunea Europeană, la egalitate cu Estonia şi...

Totalul activelor din administrarea sistemului de pensii private a depășit 61 miliarde de lei

Totalul activelor din administrarea sistemului de pensii private a depășit 61 miliarde de lei
Valoarea activelor totale aflate în administrare, la nivelul întregului sistem de pensii private, a ajuns la 61,53 miliarde de lei (12,95 miliarde de euro), la 30 septembrie 2019, în creştere cu 24,04% faţă de...

Programul privind instalarea de sisteme fotovoltaice s-a prelungit

Programul privind instalarea de sisteme fotovoltaice s-a prelungit
Sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare în cadrul Programului privind instalarea de sisteme fotovoltaice pentru gospodăriile izolate neracordate la reţeaua de distribuţie a energiei electrice se prelungeşte...

E.ON a investit în acest an peste 90 milioane de euro în distribuția de gaze și electricitate din România

E.ON a investit în acest an peste 90 milioane de euro în distribuția de gaze și electricitate din România
Compania Delgaz Grid, membră a grupului E.ON România, a investit în acest an 428 milioane de lei (peste 90 milioane de euro) în principal pentru modernizarea reţelelor de distribuţie a gazelor naturale şi a electr...

Finanţele au atras vineri 75 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de joi

Finanţele au atras vineri 75 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de joi
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a atras, vineri, 75 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de joi, când a împrumutat 500 milioane de lei, la o dobândă de 4,12% pe an, printr-o emisiune de...

MFP vrea continuarea programului Tezaur în 2020 şi relansarea Programului Fidelis

MFP vrea continuarea programului Tezaur în 2020 şi relansarea Programului Fidelis
Ministerul finanţelor Publice intenţionează continuarea emisiunilor de titluri de stat pentru populaţie în cadrul Programului Tezaur, precum şi relansarea Programului Fidelis care va asigura distribuirea...

Cîțu: Este posibilă o a treia rectificare bugetară. Plata pentru cazul Micula ne-a dat peste cap

Cîțu: Este posibilă o a treia rectificare bugetară. Plata pentru cazul Micula ne-a dat peste cap
Executivul ar putea să facă o a treia rectificare bugetară în acest an, pentru a asigura cheltuielile de funcţionare pentru primării, care sunt într-o situaţie disperată, în condiţiile în care plata...

Orban a hotărât ca statul român să plătească datoria către frații Micula

Orban a hotărât ca statul român să plătească datoria către frații Micula
Premierul Ludovic Orban a declarat că ROMATSA riscă să rămână fără bani şi, ca urmare, a luat decizia de a plăti suma pentru care există un titlu executoriu, în baza deciziei Curţii arbitrale ICSID,...

Leul s-a apreciat în raport cu principalele valute

Leul s-a apreciat în raport cu principalele valute
Leul s-a apreciat cu 0,05 bani în raport cu euro (-0,01%), moneda europeană fiind cotată la 4,7786 lei, faţă de 4,7791 lei joi. Acesta a câştigat teren şi în faţa dolarului american, care a ajuns la...

România, printre statele UE cu cel mai scăzut consum individual în 2018

România, printre statele UE cu cel mai scăzut consum individual în 2018
Bulgaria, Ungaria, Croaţia şi România au avut anul trecut cel mai mic consum individual efectiv (AIC) pe cap de locuitor exprimat în paritatea puterii de cumpărare standard (PPS), potrivit datelor Oficiului...

Romgaz, în conflict cu constructorul termocentralei Iernut din cauza întârzierilor

Romgaz, în conflict cu constructorul termocentralei Iernut din cauza întârzierilor
Romgaz a informat Ambasada Spaniei de întârzierile pe care le înregistrează compania Duro Felguera, care, în consorţiu cu Romelectro, construieşte noua centrală pe gaze de la Iernut, au afirmat, reprezentanţii...
Serviciul de email marketing furnizat de