x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Transportatorii dau statul în judecată

0
Autor: Diana Scarlat 12 Ian 2016 - 11:11
Transportatorii dau statul în judecată Dan Marinescu/Intact Images


Protocolul pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară l-a semnat la sfârșitul anului trecut, pentru a-i liniști pe transportatori, încă nu este respectat. Firmele de transport se pregătesc să acţioneze în instanţă ASF, dacă nu se vor rezolva problemele care-i falimentează. Poliţele RCA au crescut deja cu peste 120% în primele zile ale acestui an, faţă de finalul anului 2014.

Promisiunea Executivului și a reprezentanţilor ASF a fost că nu va crește cu mai mult de 50% poliţa RCA anul acesta. În acest sens, a fost semnat și un protocol, în ziua protestului organizat de transportatori la sfârșitul anului trecut, la București și în alte orașe din ţară, însă nu s-a realizat nimic din ceea ce ar fi trebuit să se facă până acum, conform protocolului. Astfel, firmele de transport ajung în situaţia de a plăti o asigurare cu până la 25% mai mare decât preţul mașinii asigurate.

„Noi încă așteptăm să se respecte protocolul semnat cu ASF. Asigurătorii pretind că numărul accidentelor a crescut de la 9-10% în ultimii trei ani, la 11% din totalul transporturilor, însă, din statisticile Poliţiei Rutiere reiese că a scăzut numărul accidentelor, fiind de numai 7% în 2015. Pe de altă parte, ei vor să ne taxeze ca și cum ar exista un singur parc auto în România, în loc să calculeze o poliţă RCA în funcţie de fiecare mașină și de fiecare șofer”, a explicat Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor și Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Poliţele RCA n-ar trebui să crească anul acesta cu mai mult de 50%, faţă de valoarea de la finalul anului 2014. Firmele de transport marfă cer să se revină asupra obligativităţii de a se încheia poliţe RCA doar în România.

„Dacă nu se pot rezolva problemele așa cum s-a stabilit anul trecut, cerem ASF să revină la posibilitatea de a se plăti asigurarea în oricare altă ţară membră a Uniunii Europene. Nu este normal să încurce mașinile cu șoferii. Un șofer poate sta două luni la firmă, apoi firma plătește asigurarea pentru ce a făcut șoferul, pentru că mașina nu are nicio implicare în accidente. Eu plătesc 9.000 de euro pentru un cap tractor care costă 7.000, iar anul trecut am folosit RCA într-un singur caz, la un accident minor. La firmele din străinătate se poate plăti asigurarea pe o lună sau pe două, dacă atât este nevoie de mașină”, ne-a declarat administratorul firmei Roli Trans, Constantin Scarlat.

Transportatorii mai cer și modificarea legislaţiei, astfel încât să existe un cazier auto al șoferului, iar „bonusmalus” să fie pentru șofer, nu pentru mașină.

IATĂ COMUNICATUL COTAR:

<< În urma negocierilor între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, cei ai transportatorilor din România şi companiile de asigurări, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea creşterii RCA la maximum 50% faţă de iunie 2015.

În cazul în care se va dovedi că întâlnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o încercare de inducere în eroare a transportatorilor, pentru a se obţine încetarea protestelor, pe lângă acţiunile noastre viitoare, vom deschide o acţiune în instanţă împotriva ASF, care încalcă mai multe legi internaţionale. La întâlnire au participat reprezentanţi de la Ministerul Finanţelor, Consiliului Concurenţei şi preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu. Conform protocolului pe care reprezentanţii autorităţilor şi l-au asumat, până la sfârşitul anului trecut trebuia să se facă modificările pentru normele RCA, în sensul celor discutate, lucru care nu s-a întâmplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea poliţelor RCA mai mult decât s-a negociat. Protocolul de înţelegere prevedea şi excluderea Cărţii Verzi de la calculul daunalităţii, pentru transportul local de persoane.

La această situaţie se adaugă o nouă încercare de a modifica legislaţia din România, în defavoarea cetăţeanului şi a transportatorilor. La întâlnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanţă de urgenţă întocmit de ARR - respectiv DGTR - şi asumat de Minister, prin care era modificată legea 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată în 2012, în care, din primul articol se abrogă auditul pe drumurile judeţene, motivându-se prin faptul că “guvernul nu are bani.”

  • La articolul 1, alineatul (2), litera c) și alineatul (5), literele d), e) și f) se abrogă

  • Acest proiect a primit vot negativ din partea partenerilor de Dialog Social, atat din partea patronatelor, cât şi a sindicatelor, dar, cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului au afirmat că, în ciuda opoziţiei noatre, o vor trimite la Guvern, pentru aprobare, invocând faptul că votul nostru nu are nicio valoare, pentru că noi suntem doar consultaţi.

      “Nu este corect pentru cetăţenii acestei ţări ,pentru transportatorii care bat zi de zi aceste drumuri, să fie scoase de la audit şi control drumurile judeţene, aceste drumuri care trebuie să fie auditate şi inspectate, ca să întrunească toate criteriile europene. Noi sperăm ca în urma auditării şi inspectării acestor drumuri, atât naţionale, cât şi judeţene, să vedem că apar parcări pentru timpul de odihnă al şoferilor, că vor fi semnalizate conform normelor europene, în niciun caz că se vor trezi unii numiţi ca până acum în funcţii de conducere, iar acum trebuie să răspundă la apel, în defavoarea românilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.).

    Solicităm Ministrului Transporturilor – care, în opinia noatră, vrea să aducă un plus de valoare acestei activităţi, să-i demită din funcţii pe toţi cei care au participat la elaborarea acestei forme de OUG, prin care erau lăsate la latitudinea Consiliilor judeţene, dacă să facă sau nu audit şi control.

    O altă problemă pe care am observat-o este aceea că ARR vrea să-şi asume şi rolul de control pe acest segment, unde nu are nicio experienţă. Părerea noastră este că o altă entitate cu experienţă în infrastructura drumurilor trebuie să şi-o asume, dar credem că şi aceasta este o decizie politică, ţinând cont de faptul că ARR este o entitate care se autofinanţează, din banii transportatorilor.

    Pe de altă parte, angajaţii ARR, deci, implicit cei care vor prin această OUG ca să facă acţiunile de control, nu sunt funcţionari publici şi vor putea în continuare să facă ce vor cu banii. “Numai spre finalul anului trecut, ARR a cumpărat 8 sau 10 autoturisme Opel Insiginia, la un preţ de 22.000-25.000 euro/bucata, pentru ca directorii să se plimbe, cu toate că aveau maşini şi nu erau nici vechi. Aşa se procedează când se confundă o Autoritate a Statului cu propriul SRL şi asta ţi-o poţi permite atât timp cât nu te supui Legii Funcţionarului Public”, a declarat Vasile Ştefănescu (C.O.T.A.R.).

    Transportatorii atrag încă o dată atenţia asupra faptului că românii nu vor putea suporta o creştere a preţului poliţei RCA cu până la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decât ale autoturismelor pentru care este plătită asigurarea, iar firmele de transport sunt ameninţate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate acţiunile recente ale autorităţilor sunt făcute în defavoarea actorilor de pe această piaţă internă. >>

    Citeşte mai multe despre:   COTAR,   transportatori,   asf,   rca,   polite rca,   preţuri

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     





    Mai multe titluri din categorie

    După expirarea granturilor, dobânzile la creditele acordate IMM-urilor vor avea marje de 2 și 2,5%

    După expirarea granturilor, dobânzile la creditele acordate IMM-urilor vor avea marje de 2 și 2,5%
    Ministerul Finanțelor Publice a anunțat că dobânzile la creditele garantate de stat acordate IMM-urilor vor avea, după perioada de expirare a granturilor de acoperire a dobânzilor și comisioanelor, marje foarte mi...

    Primul scaner termic 100% românesc

    Primul scaner termic 100% românesc
    Industria națională de apărare s-a reprofilat pentru a fabrica produse necesare prevenirii și combaterii pandemiei COVID-19. Astfel, va fi realizat un scaner termic, care permite scanarea precisă și rapidă pe...

    Curs valutar 8 aprilie 2020: Leul scade în fața principalelor valute

    Curs valutar 8 aprilie 2020: Leul scade în fața principalelor valute
    Euro se apreciaza si miercuri in raport cu moneda nationala, acelasi fiind cazul si pentru dolarul american. Banca Nationala a Romaniei (BNR) a anuntat, miercuri, un curs de referinta de 4,8338 lei/euro, in crestere...

    Peste un milion de măști chirurgicale vor fi produse zilnic din 15 aprilie

    Peste un milion de măști chirurgicale vor fi produse zilnic din 15 aprilie
    Producţia de măşti chirurgicale româneşti ar putea ajunge la un milion de bucăţi zilnic începând din 15 aprilie, dată de la care nu vor mai exista probleme cu aprovizionarea acestora, a...

    Turiştii îşi cer banii înapoi, Ministerul Economiei, fără plan de urgenţă

    Turiştii îşi cer banii înapoi, Ministerul Economiei, fără plan de urgenţă
    Sectorul HoReCa are șanse de relansare, dacă restricțiile de circulație se vor ridica de la începutul lunii iunie, însă marea problemă va rămâne mult timp la agențiile de turism. Deciziile de redresare...

    Românii au nevoie de bani aruncați din elicopter. „Manifestul antreprenorilor”. Ieșirea din criză costă 30 de miliarde de euro

    Românii au nevoie de bani aruncați din elicopter. „Manifestul antreprenorilor”. Ieșirea din criză costă 30 de miliarde de euro
    Galerie Foto Un document adresat principalilor factori de decizie din România - Președinției, Guvernului, Parlamentului și partidelor politice parlamentare -, și semnat de câteva zeci de oameni de afaceri, plus principalele...

    Coronacriza: Patru din cinci slujbe, afectate de pandemie

    Coronacriza: Patru din cinci slujbe, afectate de pandemie
    3,3 miliarde de oameni, reprezentând 81% din forța de muncă globală, au locul de muncă închis sau oprit parțial, conform Organizației Internaționale a Muncii (OIM), agenție a Națiunilor Unite, citată de...

    Ministrul Economiei promite relansarea economiei: “Venim cu un al doilea val de măsuri”

    Ministrul Economiei promite relansarea economiei: “Venim cu un al doilea val de măsuri”
    Ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri a anunţat, marți, într-un mesaj publicat pe contul de Facebook, că se gândeşte la relansarea economiei ţării şi asigură că ministerul de resort va veni cu...

    Orban: Guvernul vrea să mențină puterea de cumpărare a populației

    Orban: Guvernul vrea să mențină puterea de cumpărare a populației
    Guvernul vrea să mențină puterea de cumpărare a populației și să fie pregătit pentru repornirea economiei atunci când se vor ridica restricțiile impuse pentru prevenirea răspândirii coronavirusului, a...

    Blue Air cere Guvernului acordarea unui credit de salvare pentru a-și putea continua activitatea

    Blue Air cere Guvernului acordarea unui credit de salvare pentru a-și putea continua activitatea
    Compania Blue Air a solicitat, luna trecută, un credit de salvare, sub formă de împrumut cu dobândă preferenţială acordat într-o situaţie de criză majoră, potrivit unui comunicat  al...

    Șomajul în hotelurile și restaurantele din România a urcat la 60%

    Șomajul în hotelurile și restaurantele din România a urcat la 60%
    Rata şomajului în hoteluri şi restaurante se ridică la 60% şi riscă să ajungă la 90% în lunile următoare din cauza restricțiilor impuse de pandemia cu coronavirus,...

    Creșterea PIB de anul trecut a fost de 4,1%

    Creșterea PIB de anul trecut a fost de 4,1%
    Creșterea PIB de anul trecut a fost de 4,1%, iar în ultumul trimestru al anului creșterea a fost de 1,5% comparativ cu trimestrul precedent, anunță Institutul Național de Statistică. Faţă de acelaşi...

    Alexe: Interzicerea tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru economie

    Alexe: Interzicerea tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru economie
    Ministrul Mediului, Costel Alexe, susține că măsura interzicerii tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru oameni, mediu și economie. Anunțul, făcut în urma unor consultări cu...

    În criză se deschide sezonul la „vânătoarea de capete”

    În criză se deschide sezonul la „vânătoarea de capete”
    Analiștii din domeniul economic și al Resurselor Umane avertizau încă din 2008 companiile să aibă grijă de specialiști, pentru că în perioadele de criză economică se pot lua oamenii cei mai buni. „Pe timp...
    Serviciul de email marketing furnizat de