x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Trista epopee a podului de la Agigea: construit în 3 ani, reparat în ∞

0
Autor: Cristian Anton 14 Iun 2018 - 09:30
Trista epopee a podului de la Agigea: construit în 3 ani, reparat în ∞ SAMSUNG DIGITAL CAMERA


Soarta podului de la Agigea a devenit o epopee tristă şi absurdă. Construit în trei ani pe timpul lui Ceauşescu, podul „împlineşte” în toamnă opt ani de când a intrat în reparaţii care nu dau semne se vor mai termina vreodată. Între timp, valoarea lucrărilor s-a cvadruplat: de la 3,8 milioane euro cât trebuia să încaseze iniţial Bilfinger, devenită Implenia, s-a ajuns la 15 milioane de euro. Blocajul rutier de la podul din Agigea pare a deveni o destinaţie turistică în sine pentru cei care vor să-şi pună nervii la încercare, iar sudul litoralului este grav afectat. Ultima ispravă: podul va fi închis în totalitate zilele acestea.

Podul de la Agigea va fi închis în totalitate circulaţiei rutiere, între orele 22.00- 06.00, până pe 15 iunie. Asta după ce, odată deschis sezonului estival, au fost impuse restricţii de circulaţie, pentru diverse lucrări de reparaţii. Podul a intrat oficial în reparaţii pe 15.10.2010, dată la care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu Implenia Baugeselfschaft MBH Wien- Sucursala Voluntari (fosta Bilfinger) un contract pentru reabilitarea podului de la Agigea, de pe DN 39, km 8+988, în valoare de 3,8 milioane de euro. Termenul de finalizare a lucrărilor era februarie 2013, dar a fost amânat apoi de la an la an, se fac peste câteva luni opt ani de reparaţii, iar în acest moment nimeni nu mai ştie când se vor termina. Poliţiştii recomandă, ca rută alternativă pentru evitarea aglomerării traficului pe podul Agigea: nod Rutier A4 (intersecție cu DN39), Agigea – A4 (Intrare Port Constanța – Sud) - Podul Nou (Apolodor) peste C.D.M.N – Bretea Acces la DN 39 (Eforie Nord – Agigea) – DN 38 (Agigea – Negru Vodă) cu o lungime de 4,95 de kilometri.

Gaura neagră de la Agigea

Odată cu amânările au crescut însă şi costurile. Numai în 2017, CNAIR a făcut patru plăţi, pe 31 mai, 26 iunie, 14 septembrie şi 24 noiembrie, în valoare de 16.273.190 lei, către Implenia. Anterior, elveţienii au mai încasat, în intervalul 2010- 2016, alte 17 facturi, în valoare de circa 50.000.000 de lei. În paralel, CNAIR a plătit şi servicii de supervizare a lucrărilor prestate de Search Corporation, firmă celebră pentru contractele sale cu statul.

15 milioane de euro a cheltuit până acum statul cu reparaţiile podului de la Agigea. De patru ori mai mult decât valoarea iniţială a contractului

Nu mai puţin de nouă facturi, în valoare totală de 332.931 lei, a încasat societatea de consultanţă în ultimul an, ultima chiar zilele trecute, pe 7 iunie. Altfel spus, CNAIR bagă bani cu nemiluita în reparaţiile fără sfârşit ale unui pod care a ajuns coşmarul turiştilor din Constanţa şi o gaură neagră pentru banii statului.

Şantier abandonat cu lunile

Implenia, companie rezultată în 2014 prin preluarea nemţilor de la Bilfinger, nu se află la singurul contract cu statul român. În ianuarie 2018 a primit de la Primăria Blaj 2,5 milioane lei pentru realizarea unei punţi pietonale, iar în aprilie a încheiat un contract de 21,5 milioane lei de la CNAIR pentru un pasaj pe centura Aradului. În trecut, compania a mai primit lucrări de la Portul Constanţa, CFR, Complexul Energetic Oltenia etc, valoarea totală a înţelegerilor semnate cu statul depăşind 127 de milioane de euro.

Implenia Baugeselfschaft MBH Wien- Sucursala Voluntari a raportat pentru anul 2017 o cifră de afaceri de 72.078.504 lei şi un profit net de 9.094.779 lei, cu 81 de angajaţi, dar şi datorii totale de 42.493.999 lei

La Agigea, muncitorii de la Bilfinger, apoi de la Implenia mai mult au stat, şantierul fiind abandonat cu lunile şi reînviind în plin sezon estival. Epopeea reparaţiilor la podul de la Agigea îngreunează şi viaţa locuitorilor din sudul litoralului. Gunoiul se ridică cu întârziere, aprovizionarea cu alimente şi alte bunuri ale localităţilor se face cu dificultate, iar miile de navetişti petrec în fiecare zi câteva ore pentru a se duce la muncă şi înapoi. Un drum de şapte minute, cât se făcea din Agigea în Constanţa, durează acum şi o oră, iar oamenii sunt exasperaţi.   

Şefii CNAIR pleacă, Implenia rezistă

Podul de la Agigea are o lungime de 290 de metri, structura hobanată având 246,65 de metri lungime. A fost construit în trei ani, iar la inaugurarea sa, în 1983, mai era un singur pod hobanat peste Dunăre în Europa, la Bratislava (Cehoslovacia). Considerat de unii o minune inginerească, apreciat de alţii drept un proiect prost care sfârşeşte şi mai prost, podul îi exasperează şi pe cei care îl au în grijă. În 2017, Cătălin Homor, şeful CNAIR pe atunci, se arăta dezamăgit de lentoarea constructorilor de la Implenia şi amânările lor repetate. “Când aud că e ultimul termen…Ce e asta?! Există un termen şi atât! O să-l aduc pe neamţul ăla şi vin cu el aici. Aici îl ţin până termină!”, răbufnea Homor. Între timp, el a plecat de la CNAIR, iar Implenia “rezistă” la Agigea şi va aniversa în curând opt ani de când repară un pod construit în trei.

 

Citeşte mai multe despre:   pod agigea

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

România a importat peste 4 milioane tep ţiţei, în primul semestru din 2018

România a importat peste 4 milioane tep ţiţei, în primul semestru din 2018
România a importat, în primele şase luni din 2018, o cantitate de ţiţei de circa 4,18 milioane tone echivalent petrol (tep), cu 861.400 tep (26%) mai mare faţă de cea importată în perioada similară din 2017, co...

România are cea mai mare inflație din Uniunea Europeană

România are cea mai mare inflație din Uniunea Europeană
România a avut în iulie, pentru a şasea lună consecutiv, cea mai mare rată anuală a inflaţiei dintre statele membre ale Uniunii Europene, cu un avans al preţurilor de consum de 4,3%, în scădere totuşi faţă...

A fost lansat serviciul Google One

A fost lansat serviciul Google One
Google a lansat oficial noul serviciu One, reducând totodată prețurile și crescând capacitatea de stocare oferită de unele dintre planuri. One este noul brand sub care Google își va vinde serviciile de stocare ce...

Incidentele se ţin lanţ pe calea ferată

Incidentele se ţin lanţ pe calea ferată
Trenul de marfă care a deraiat duminică în judeţul Dolj nu a oprit la semnal şi a continuat să circule pe o linie închisă pentru repararea unui pod, pe care fuseseră demontate şinele, se arată în raportul...

Bulgaria şi Ungaria ne bat la locuri de cazare

Bulgaria şi Ungaria ne bat la locuri de cazare
În anul 2016, în unităţile de cazare turistică (hoteluri, campinguri şi parcuri de rulote) din România erau 326.098 paturi, în creştere uşoară faţă de 325.841 paturi în anul 2015, mai puţin decât în...

Unitatea 2 de la Cernavodă,deconectată de Sistemul Energetic, din cauza unei manevre eronate a personalului Transelectrica

Unitatea 2 de la Cernavodă,deconectată de Sistemul Energetic, din cauza unei manevre eronate a personalului Transelectrica
Unitatea 2 a CNE Cernavodă a fost deconectată joi, la ora 18:57, de la Sistemul Energetic Naţional ca urmare a unei manevre eronate a personalului Transelectrica care efectua lucrări de mentenanţă pe linia de 400...

Guvernul sufocă investiţiile ca să ţină deficitul în frâu

Guvernul sufocă investiţiile ca să ţină deficitul în frâu
Guvernul a sacrificat investiţiile publice în acest an pentru a se încadra în deficitul bugetar negociat cu Uniunea Europeană după ce în 2017 am avut cel mai mic nivel din ultimii nouă ani. Cu toate că bugetul...

Contrabanda cu ţigări bate toate recordurile

Contrabanda cu ţigări bate toate recordurile
Piaţa neagră a ţigaretelor a crescut, în iulie, la 18,2% din totalul consumului, cu 2,1 puncte procentuale mai mult faţă de luna anterioară, cel mai ridicat nivel din acest an, depăşind media din 2017, de...

România, din nou ţara cu cea mai mare inflaţie anuală din UE

România, din nou ţara cu cea mai mare inflaţie anuală din UE
România a avut în iulie, pentru a şasea lună consecutiv, cea mai mare rată anuală a inflaţiei dintre statele membre ale Uniunii Europene, cu un avans al preţurilor de consum de 4,3%, în scădere totuşi faţă...

Transgaz a început lucrări de 335 milioane de euro pentru BRUA

Transgaz a început lucrări de 335 milioane de euro pentru BRUA
Transgaz a semnat contracte şi a dat ordin de începere pentru lucrări în valoare de aproximativ 335 de milioane de euro până acum, pentru realizarea pe teritoriul României a conductei BRUA, şi a primit o prefinan...

Cum a prezis George Soros falimentul Rusiei din 1998

Cum a prezis George Soros falimentul Rusiei din 1998
In 1998, cunoscutul finantist si investitor american George Soros a prezis ca Rusia va intra in incapacitate de plata. Nu o data temerile sale s-au dovedit justificate si in alte tari, unde el insusi a castigat bani...

Polonia, Bulgaria şi România au cele mai mici preţuri la carne din UE

Polonia, Bulgaria şi România au cele mai mici preţuri la carne din UE
Ţările membre ale Uniunii Europene cu cele mai mici preţuri la carne în anul 2017 au fost Polonia, cu aproximativ 43% sub media din UE, Bulgaria, cu preţuri mai mici cu 42% decât media, şi România, cu...

Vine peste noi şi pesta ovinelor

Vine peste noi şi pesta ovinelor
România a interzis comerţul cu oi şi capre şi material seminal din două regiuni ale Bulgariei - Yambol şi Burgas - unde au fost confirmate primele focare de pestă a micilor rumegătoare din Uniunea Europeană, a...

Serbia mizează pe industria IT pentru salva economia

Serbia mizează pe industria IT pentru salva economia
Serbia, o ţară care se laudă cu inventatorul Nikola Tesla, vrea să profite de industria IT pentru a pune capăt mai multor decenii de stagnare economică după războaiele din anii 1990.    Chiar...

Transelectrica a dat în judecată ANRE

Transelectrica a dat în judecată ANRE
Transelectrica a dat în judecată Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) pentru diminuarea tarifului reglementat de transport al energiei electrice printr-un ordin din 2014, ceea ce ar fi a...
Serviciul de email marketing furnizat de