x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Turismul românesc de conferinţe scade anual

Turismul românesc de conferinţe scade anual

de Elena Stan    |    29 Noi 2011   •   12:57
Turismul românesc de conferinţe scade anual

Infrastructura rutiera proasta si tarifele mari practicate de hotelurile romanesti pentru organizarea de evenimente sunt principalele cauze pentru care turismul de conferinte si evenimnete de la noi din tara inregistreaza o scadere de la un an la altul.

"Turismul de conferinte si evenimente din Romania este in scadere de la an la an, din cauza crizei economice si a preturilor mari care le depasesc pe cele practicate de tarile din zona. Romania pierde intotdeauna la pret in fata tarilor din zona. Hotelurile romanesti n-au scazut preturile pentru organizarea de evenimente in ultimii trei ani, cu toata criza economica, ba chiar la sfarsitul verii incepusera sa le creasca. Sunt din ce in ce mai putini cei care practica in Romania turismul de congrese, conferinte si evenimente, atat din cauza crizei economice, cat si a preturilor mari. In Ungaria, tarifele sunt mai mici cu 30%, iar in Cehia si Bulgaria cu 20%, si vorbim de tot ce inseamna pachet de conferinta, adica inchirierea salilor, cazare, echipamente tehnice si mese", a declarat Roxana Balcescu, director adjunct al agentiei de turism CMB Travel, agentie la a carei cifra de afaceri organizarea de conferinte si evenimente contribuie cu 40%, potrivit Mediafax. Roxana Balcescu a spus ca in Romania doar 10% din numarul turistilor care vin pentru evenimente sunt straini, procentul mic fiind explicat nu doar de tarifele mari, ci si de infrastructura rutiera proasta.

Turistii straini care vin in Romania pentru conferinte si diverse alte evenimente ajung in general in Bucuresti sau pe Valea Prahovei, Sighisoara si Sibiu.

"Pentru ei e de neinteles cum de nu poti inchiria un castel, chiar daca acesta apartine statului", a mai spus Roxana Balcescu.

Ea a adaugat ca cele mai active companii la organizarea de team building-uri si conferinte sunt cele din industria farmaceutica, auto si IT.

Roxana Balacescu a afirmat ca piata de conferinte a scazut cu 15% in 2009, in 2010 a stagnat, iar in acest an incepuse sa creasca usor, pentru ca de la inceputul toamnei sa scada din nou.

×