x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Noi autostrăzi abia după anul 2022

0
Autor: Diana Scarlat 18 Sep 2015 - 18:00
Noi autostrăzi abia după anul 2022 Dan Marinescu/Intact Images


De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.


Până în 2020 sunt prevăzuţi a fi construiţi aproximativ 251 km finanţaţi din Fondul de Coeziune, la care se adaugă 470 km finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce reprezintă un total de 721 km. La aceştia se adaugă proiecte fazate de autostradă în lungime de circa 224 km.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor


946 km de autostradă a promis ministrul Matache, până la finalul anului 2020
 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Analiză Sierra Quadrant. Peste 100.000 de investitori și-au închis business-urile sau se află în dificultate în 2018

Analiză Sierra Quadrant. Peste 100.000 de investitori și-au închis business-urile sau se află în dificultate în 2018
Galerie Foto Chiar dacă economia crește cu cea mai ridicată rată din Uniunea Europeană, business-ul pare că se adâncește în probleme. Peste 100.000 de firme și-au închis porțile sau au intrat în insolvență în primele...

Isărescu: Indicele preţurilor de consum va intra în marja de fluctuaţie, de 2,5% plus/minus un procent

Isărescu: Indicele preţurilor de consum va intra în marja de fluctuaţie, de 2,5% plus/minus un procent
Banca Naţională a României (BNR) îşi va îndeplini în acest an cele două mandate - de stabilitate a preţurilor şi de stabilitate financiară, a declarat, luni, guvernatorul Mugur Isărescu, la conferinţa de...

Ghiţă, îmbogăţit şi în lipsă de statul român

Ghiţă, îmbogăţit şi în lipsă de statul român
Sebastian Ghiţă aniversează doi ani de când a fugit din ţară cu încă două contracte de milioane primite de la stat. Satisfacţia trebuie să-i fie cu atât mai mare, cu cât banii îi vin chiar de la fostul...

Guvernul inventează aritmetica dezastrului: la 5 lei obţinuţi, impozit de 32 de lei

Guvernul inventează aritmetica dezastrului: la 5 lei obţinuţi, impozit de 32 de lei
Galerie Foto Intenţia Guvernului de a extinde sistemul de taxare a gazelor extrase din zona offshore şi în zona onshore a creat o  situaţie tensionată pe piaţă. Investitorii acuză instabilitatea fiscală şi spun că...

Jurnalul bursier. Când investesc?

Jurnalul bursier. Când investesc?
Ultimul pas al deciziei investiționale este execuția, adică momentul când investești. Bineînțeles, investiția are nevoie de capital, așadar investim atunci când avem disponibilități financiare (economii). Cu...

Conceptul revoluţionar al casei naturale, ieftine şi sănătoase, pe care oricine şi-o poate permite

Conceptul revoluţionar al casei naturale, ieftine şi sănătoase, pe care oricine şi-o poate permite
Un nou proiect de casă lansat pe piaţa românească de către arhitectul braşovean Bogdan Mureşan avea să zguduie din temelii concepţia românilor cu privire la construirea unei locuinţe rezistente, ecologice şi...

Pepenele de iarnă – o premieră în agricultura românească

Pepenele de iarnă – o premieră în agricultura românească
Pepenele este un fruct "exotic" pentru români în extrasezon, când puţini îşi pot permite să cumpere acest fruct din import. De curând însă, cercetătorii Stațiunii Legumicole de la Buzău au aclimatizat cu...

Au fost aprobate plafoanele si cuantumul alocat schemelor de sprijin cuplat în sectorul zootehnic

Au fost aprobate plafoanele si cuantumul alocat schemelor de sprijin cuplat în sectorul zootehnic
Guvernul a aprobat vineri o Hotărâre prin care se aprobă plafoanele alocate schemelor de sprijin cuplat, în sectorul zootehnic, pentru anul de cerere 2018. Deasemenea s-a stabilit și cuantumul...

Decizie OFICIALĂ în privința voucherelor de vacanţă. Schimbări importante în legislație

Decizie OFICIALĂ în privința voucherelor de vacanţă. Schimbări importante în legislație
Guvernul a decis, vineri, acordarea voucherelor de vacanţă în cuantum de 1.450 lei pentru angajaţii din sectorul public în 2019 şi 2020. "Guvernul a decis astăzi că voucherele de vacanţă în cuantum de...

Curs valutar: Leul s-a apreciat în raport cu principalele valute

Curs valutar: Leul s-a apreciat în raport cu principalele valute
Leul s-a apreciat vineri în raport cu principalele valute, cursul afişat de Banca Naţională a României (BNR) fiind de 4,6480 lei pentru un euro, în scădere cu 0,76 bani faţă de cel din şedinţa anterioară...

Tensiunile comerciale globale vor afecta economia în următoarele luni

Tensiunile comerciale globale vor afecta economia în următoarele luni
 Tensiunile comerciale globale vor afecta creşterea economică în următoarele luni, a avertizat vineri ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, cerând Chinei să joace un rol important în reformarea...

România a avut a doua mare creştere economică din UE în trimestrul al treilea

România a avut a doua mare creştere economică din UE în trimestrul al treilea
Produsul Intern Brut a crescut cu 0,2% în zona euro şi cu 0,3% în Uniunea Europeană în trimestrul al treilea 2018 comparativ cu trimestrul al doilea, statele membre cu cele mai puternice ritmuri de creştere fiind...

Piaţa de capital din România plânge după bani şi oferte

Piaţa de capital din România plânge după bani şi oferte
Piaţa românească de capital acuză probleme specifice regiunii, printre acestea regăsindu-se nivelurile scăzute la lichidităţi şi oferta de acţiuni şi obligaţiuni. O soluţie pentru rezolvarea acestor...

Din trei lei încasaţi de stat, unul se duce pentru plata armatei de bugetari

Din trei lei încasaţi de stat, unul se duce pentru plata armatei de bugetari
Execuţia bugetului general consolidat la 10 luni, dată publicităţii în urmă cu câteva zile de către Ministerul Finanţelor, ne dezvăluie o creştere explozivă a deficitului bugetar, cel mai mare de după anii...

CCR decide soarta creditelor în valută

CCR decide soarta creditelor în valută
Românii sunt tot mai împovăraţi de ratele pe care trebuie să le plătească la bănci. Nemaiputând să le achite, unii şi-au pierdut casele pentru care s-au îndatorat. Curtea Constituţională are pe masă...
Serviciul de email marketing furnizat de