x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Noi autostrăzi abia după anul 2022

0
Autor: Diana Scarlat 18 Sep 2015 - 18:00
Noi autostrăzi abia după anul 2022 Dan Marinescu/Intact Images


De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.


Până în 2020 sunt prevăzuţi a fi construiţi aproximativ 251 km finanţaţi din Fondul de Coeziune, la care se adaugă 470 km finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce reprezintă un total de 721 km. La aceştia se adaugă proiecte fazate de autostradă în lungime de circa 224 km.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor


946 km de autostradă a promis ministrul Matache, până la finalul anului 2020
 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Industria videochat-ului cu forme legale

Industria videochat-ului cu forme legale
Site-urile de videochat autohtone au împânzit internetul cu promisiuni de câștiguri tentante și condiții de lux. O industrie prosperă îndeosebi în țările sărace și în care România deține supremația...

Salariul face diferenţa între succes şi faliment

Salariul face diferenţa între succes şi faliment
România începe să devină atractivă pentru cei care vor să muncească în ţară, iar diferenţa între ofertele din Occident şi cele de acasă începe să se estompeze prin avantajele oferite de angajatori în...

ROBOR rupe uşa. Record pe 8 luni

ROBOR rupe uşa. Record pe 8 luni
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobânda variabilă, a atins ieri, 22 aprilie, 3,40% pe an, arată datele publicate de Banca Naţională a României (B...

Sfaturi pentru agricultori. Cum să faci un îngrășământ natural din urzici

Urzicile pot fi buruieni nedorite in gradina ta sau un aliment sanatos. Substantele nutritive pot fi insa folositoare si plantelor tale. Afla cum sa faci un ingrasamant natural din urzici. "Un cuplu din Florida a...

Gazul, vis imposibil pentru 90% din săteni

Gazul, vis imposibil pentru 90% din săteni
Satele din zonele izolate ale României sunt locuite de cetăţeni atât de săraci, încât numai o persoană din 10 îşi permite costurile de racordare la reţeaua de gaze, care ajung la 3.000 de euro, arată...

Tranzacţii de 18,4 milioane lei, luni, la BVB

Tranzacţii de 18,4 milioane lei, luni, la BVB
Bursa de la Bucureşti a închis în creştere ultima şedinţă a săptămânii, valoarea totală a tranzacţiilor fiind de circa 18,4 milioane lei (3,86 milioane euro), din care 18,2 milioane lei (3,82 milioane euro)...

Leul începe săptămâna în apreciere faţă de principalele valute

Leul începe săptămâna în apreciere faţă de principalele valute
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, luni, un curs de 4,7584 lei pentru un euro, în scădere cu 0,23 de bani (-0,05%) faţă de anunţul de la finele săptămânii trecute, când moneda unică europeană...

Eugen Teodorovici: Amnistia fiscală pare singura soluție pentru deblocarea economiei

Eugen Teodorovici: Amnistia fiscală pare singura soluție pentru deblocarea economiei
Criticată de unii, lăudată de alții, amnistia fiscală promisă de ministrul Eugen Teodorovici ar putea fi de fapt de bun augur pentru economia românească. Potrivit lui Teodorovici, iertarea de datorii a compani...

ROBOR la trei luni a ajuns la 3,40%, cea mai mare cotaţie din ultimele nouă luni

ROBOR la trei luni a ajuns la 3,40%, cea mai mare cotaţie din ultimele nouă luni
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobânda variabilă, a urcat luni la 3,40% pe an, aceasta fiind cea mai mare cotaţie din august 2018, potrivit...

De la Divertis, la afaceri în arhitectură. Ultima lovitură: amenajarea lacului Belona

De la Divertis, la afaceri în arhitectură. Ultima lovitură: amenajarea lacului Belona
Galerie Foto Cristian Greţcu, umoristul celebru mai ales pentru rolul lui Ion Iliescu din perioada de aur a grupului Divertis, se dovedeşte a fi la fel de talentat şi în afaceri. Graphis Spot Impex SRL, firma de arhitectură pe...

Vin pedepse grele pentru comercianţii incorecţi

Vin pedepse grele pentru comercianţii incorecţi
Comercianţii urmează să plătească amenzi pornind de la 4% din cifra de afaceri sau două milioane de euro dacă se vor face vinovaţi de fapte specifice dublului standard. Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a...

Românii din diasporă, ademeniţi acasă

Românii din diasporă, ademeniţi acasă
Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, anunţă că la nivel guvernamental vor fi iniţiate negocieri cu toate statele membre pentru a implementa un pachet de măsuri care să răspundă „nevoii şi...

Jurnalul bursier. Investiţia la intervale regulate

Jurnalul bursier. Investiţia la intervale regulate
Galerie Foto Diversificarea este doar jumătate din efectul pozitiv pe care îl putem aduce portofoliului nostru investiţional pe termen lung. Cealaltă jumătate este adusă de investirea de sume constante efectuată la intervale...

Valoarea tranzacțiilor pe piața reglementată a Bursei de la București scade cu 51% în această săptămână

Valoarea tranzacțiilor pe piața reglementată a Bursei de la București scade cu 51% în această săptămână
Valoarea tranzacţiilor pe piaţa reglementată a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) a înregistrat, în perioada 15 - 19 aprilie, o scădere cu 51% faţă de săptămâna precedentă, până la 90,09 milioane de lei,...

Emcor ar putea fi preluat de Engie (Bloomberg)

Emcor ar putea fi preluat de Engie (Bloomberg)
Compania franceză de utilităţi Engie SA ia în considerare preluarea Emcor Group Inc, pentru a se extinde pe piaţa din SUA, a anunţat Bloomberg sâmbătă, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul,...
Serviciul de email marketing furnizat de