x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Noi autostrăzi abia după anul 2022

0
Autor: Diana Scarlat 18 Sep 2015 - 18:00
Noi autostrăzi abia după anul 2022 Dan Marinescu/Intact Images


De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.


Până în 2020 sunt prevăzuţi a fi construiţi aproximativ 251 km finanţaţi din Fondul de Coeziune, la care se adaugă 470 km finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce reprezintă un total de 721 km. La aceştia se adaugă proiecte fazate de autostradă în lungime de circa 224 km.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor


946 km de autostradă a promis ministrul Matache, până la finalul anului 2020
 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Autostrada Ploieşti-Braşov, gata de start

Autostrada Ploieşti-Braşov, gata de start
Asocierea China Communications Construction Company - Makyol Insaat Sanayi Turizm şi Comisia Naţională de Prognoză (CNP) au ajuns la un consens şi săptămâna aceasta vor livra contractul pentru realizarea în...

Turiștii români sunt dispuși să plătească sub 200 de lei pentru o noapte de cazare

Turiștii români sunt dispuși să plătească sub 200 de lei pentru o noapte de cazare
Mai mult de jumătate dintre români (54,6%) cheltuie între 100 şi 200 de lei pentru o noapte de cazare, iar aproape un sfert (24,5%) au folosit voucherele de vacanţă când au făcut rezervarea la unitatea de...

Daea: Până la 1 noiembrie vrem să plătim subvenţiile pentru 80% dintre fermieri

Daea: Până la 1 noiembrie vrem să plătim subvenţiile pentru 80% dintre fermieri
În data de 16 octombrie vor începe plățile subvențiilor din agricultură, iar până la 1 noiembrie, circa 80% dintre fermieri vor primi banii, a declarat ministrul interimar al Agriculturii, Petre...

Curs valutar. Leul s-a apreciat, luni, în raport cu principalele valute

Curs valutar. Leul s-a apreciat, luni, în raport cu principalele valute
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, luni, un curs de 4,7536 lei pentru un euro, în scădere cu 0,46 de bani (-0,10%) faţă de cotaţia de vineri, când moneda unică europeană a fost cotată la 4,7582...

România, un brand de 216 miliarde de dolari

România, un brand de 216 miliarde de dolari
Valoarea brandului România a scăzut  cu 3%, până la 216 miliarde de dolari, în clasamentul Brand Finance Nation Brands 2019, dar forţa acestuia se îmbunătăţeşte de la 59 de puncte, în 2018, la 62,7...

Guvernul a căzut, trăiască Guvernul! „Dezastruoasă moştenire” sau „ţară predată la cheie”

Guvernul a căzut, trăiască Guvernul! „Dezastruoasă moştenire” sau „ţară predată la cheie”
Galerie Foto Executivul condus de premierul Viorica Dăncilă a fost demis de Parlament, prin moţiune de cenzură, astfel că frâiele guvernării vor fi preluate de o altă echipă, cel mai probabil, formată din politicieni...

70% din companiile româneşti sunt plătite cu întârziere

70% din companiile româneşti sunt plătite cu întârziere
Blocajele financiare cu care se confruntă companiile sunt pe zi ce trece tot mai evidente. Facturile neîncasate, resursele financiare insuficiente și creșterea costurilor operaționale sunt principalele motive care...

Deficitul de cont curent al României a ajuns la 7,08 miliarde de euro

Deficitul de cont curent al României a ajuns la 7,08 miliarde de euro
Contul curent al balanţei de plăţi a înregistrat un deficit de 7,080 miliarde de euro, în primele opt luni din 2019, în creştere cu 16% față de perioada similară din 2018, când era de 6,104 miliarde...

Piața de energie va fi liberalizată de anul viitor, inclusiv pentru consumatorii casnici

Piața de energie va fi liberalizată de anul viitor, inclusiv pentru consumatorii casnici
Piaţa de gaze naturale va fi complet liberalizată la 1 aprilie 2021, iar cea de energie electrică de la 1 iulie 2021, iar preţurile reglementate vor fi eliminate inclusiv la consumatorii casnici, pentru a...

Jurnalul bursier. Gândește-te de două ori înainte să acționezi!

Jurnalul bursier. Gândește-te de două ori înainte să acționezi!
Să pornim cu un exemplu practic! La sfârșitul lunii iulie 2019 un prieten, care a ales să investească pe piețe externe în mod individual în urmă cu ceva vreme, m-a contactat spunându-mi că intentionează să...

Apatie pe piața de capital: Tranzacțiile la BVB au scăzut la jumătate. Romgaz, cele mai lichide titluri

Apatie pe piața de capital: Tranzacțiile la BVB au scăzut la jumătate. Romgaz, cele mai lichide titluri
Valoarea tranzacţiilor realizate pe piaţa reglementată a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) a scăzut cu 47%, de la 245,22 milioane de lei în perioada 30 septembrie - 4 octombrie, la 129,15 milioane de lei în...

Cuc: Contractul autostrăzii Ploiești-Brașov va fi semnat săptămâna viitoare

Cuc: Contractul autostrăzii Ploiești-Brașov va fi semnat săptămâna viitoare
Asocierea China Communications Construction Company - Makyol Insaat Sanayi Turizm şi Comisia Naţională de Prognoză (CNP) au ajuns la un consens şi săptămâna viitoare vor încheia contractul pentru...

CNAIR vrea să reducă la jumătate numărul posturilor de director. Se vor economisi 10 milioane de lei

CNAIR vrea să reducă la jumătate numărul posturilor de director. Se vor economisi 10 milioane de lei
Numărul posturilor de director din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va scădea la jumătate, ajungând de la 28, câte sunt în prezent, la 12, în urma reorganizării....

Budăi: Salariile și pensiile vor fi plătite, informația cu gaura din buget nu e reală

Budăi: Salariile și pensiile vor fi plătite, informația cu gaura din buget nu e reală
Banii pentru plata salariilor și pensiilor sunt prinse în buget, iar informaţia că există o gaură în buget nu e reală, a declarat Marius Budăi, ministrul Muncii, demis în urma moţiunii de cenzură...

Comisia Europeană ar putea decide capitalizarea CEC Bank la sfârșitul lunii octombrie

Comisia Europeană ar putea decide capitalizarea CEC Bank la sfârșitul lunii octombrie
Comisia Europeană ar putea lua decizia privind capitalizarea CEC Bank spre finalul lunii octombrie, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu. "Capitalizarea CEC Bank nu o decidem...
Serviciul de email marketing furnizat de