x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Noi autostrăzi abia după anul 2022

0
Autor: Diana Scarlat 18 Sep 2015 - 18:00
Noi autostrăzi abia după anul 2022 Dan Marinescu/Intact Images


De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.


Până în 2020 sunt prevăzuţi a fi construiţi aproximativ 251 km finanţaţi din Fondul de Coeziune, la care se adaugă 470 km finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce reprezintă un total de 721 km. La aceştia se adaugă proiecte fazate de autostradă în lungime de circa 224 km.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor


946 km de autostradă a promis ministrul Matache, până la finalul anului 2020
 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

În zonele afectate de inundații prețurile fructelor și legumelor românești cresc cu 10%

În zonele afectate de inundații prețurile fructelor și legumelor românești cresc cu 10%
 În zonele afectate de inundații, preţurile din pieţe ale fructelorși legumelor românești au crescut cu 10%, după ce apele au înghițit terenurile agricole. Alina Moşoarcă este la a patra generaţie...

Index imobiliar ZF: Preţurile apartamentelor vechi cu 3 camere din Ca­pitală au crescut în luna iunie

Index imobiliar ZF: Preţurile apartamentelor vechi cu 3 camere din Ca­pitală au crescut în luna iunie
Preţurile apartamentelor vechi cu trei camere din Ca­pitală au crescut la nivelul lunii iunie, faţă de mai la 97.900 de euro, fiind în medie cu 1.400 de euro sub cele de luna anterioară, potrivit datelor...

Regulile bugetare stricte vor fi reimpuse după depăşirea fazei critice, avertizează Comisia Europeană

Regulile bugetare stricte vor fi reimpuse după depăşirea fazei critice, avertizează Comisia Europeană
Regulile bugetare stricte stabilite de Uniunea Europeană vor fi impuse din nou după depăşirea etapei critice a crizei generate de pandemie, afirmă Valdis Dombrovskis, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene...

Skiathos (Grecia) – prima destinaţie charter Tarom din Cluj

Skiathos (Grecia) – prima destinaţie charter Tarom din Cluj
De pe Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj a pornit sâmbătă primul zbor charter turistic al companiei TAROM, din sezonul de vară 2020, spre Skiathos (Grecia). Zborurile spre Skiathos vor fi operate...

Înmatriculările de mașini noi în România au scăzut în iunie cu 27.84%

Înmatriculările de mașini noi în România au scăzut în iunie cu 27.84%
Înmatriculările de mașini noi în România au scăzut în iunie cu 27.84% față de aceeași lună a anului trecut, la 10.161 unităţi, anunţă Asociaţia Constructorilor de Automobile din România şi DRPCIV....

Coronacriza lovește industria auto din România: Un sfert dintre angajați, în șomaj tehnic

Coronacriza lovește industria auto din România: Un sfert dintre angajați, în șomaj tehnic
Cel mai puternic sector al economiei româneşti – industria auto – dă semne de declin. 60.000 de angajaţi din acest sector, adică un sfert din total, s-au reîntors în şomaj tehnic din cauza coronavirusului, sc...

Curs valutar. Leul rămâne stabil în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se ieftinește

Curs valutar. Leul rămâne stabil în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se ieftinește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, astăzi, un curs de referinţă de 4,8378 lei/euro, 4,3085 lei/dolar, 5,3598 lei/liră sterlină, 4,5522 lei/franc elveţian. Cursul valutar anunțat, ieri, de BNR ...

Analiză: Impactul crizei economice se va resimți după terminarea stimulentelor

Analiză: Impactul crizei economice se va resimți după terminarea stimulentelor
După terminarea stimulentelor acordate de autorități, în contextul pandemiei de coronavirus, impactul asupra pieței și a forței de muncă va fi negativ, întrucât cheltuielile guvernamentale din multe state vor...

Harta banilor. Cum i-a surprins pandemia pe români

Harta banilor. Cum i-a surprins pandemia pe români
Criza coronavirus și blocajul în case a surprins mai mult de o treime (35%) din români fără bani puși deoparte, această pondere fiind cea mai ridicată din țările membre UE, arată un raport recent al grupului...

Industria ospitalității, lovită greu de COVID

Industria ospitalității, lovită greu de COVID
Scăderea severă a cifrelor oficiale din turism dezvăluie cea mai puternică lovitură pe care pandemia de COVID a aplicat-o economiei. Această activitate s-a prăbușit, acuzând pierderi financiare uriașe, în...

GDPR: Marea provocare a protecției datelor

GDPR: Marea provocare a protecției datelor
Galerie Foto Recent s-au împlinit doi ani de la apariția Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR). Într-un raport de evaluare, Comisia Europeană susține că GDPR și-a îndeplinit majoritatea obiectivelor,...

Oficial: CE amenință România cu infringement pentru tăierea ilegală a pădurilor

Oficial: CE amenință România cu infringement pentru tăierea ilegală a pădurilor
Comisia Europeană ar putea deschide proceduri de infringement la adresa României în domeniul mediului privind exploatarea forestieră ilegală, calitatea aerului și protejarea rețelelor Natura 2000. CE solicită...

Statul nu ia nici praful de pe tobă pentru privatizările din energie!

Statul nu ia nici praful de pe tobă pentru privatizările din energie!
Prin sentință definitivă, statul român reprezentat prin SAPE( Societatea de Administrare a Participațiilor din Energie) , a pierdut procesul cu Electrica SA prin care cerea daune de 800 milioane...

ANRE vrea să simplifice procesului de schimbare a furnizorilor de energie electrică și de gaze

ANRE vrea să simplifice procesului de schimbare a furnizorilor de energie electrică și de gaze
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei anunță lansarea proiectului „Dezvoltarea capacității instituționale a Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru...

CE a aprobat 800 de milioane de euro pentru sprijinirea companiilor românești afectate de criză

CE a aprobat 800 de milioane de euro pentru sprijinirea companiilor românești afectate de criză
Comisia Europeană a aprobat o schemă în valoare de aproximativ 800 de milioane de euro pentru a sprijini companiile din România afectate de pandemia de coronavirus. Potrivit unui comunicat al CE, schema a fost...
Serviciul de email marketing furnizat de