x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Hub-uri online de consultanți pentru micile afaceri

0
Autor: Diana Scarlat 31 Mar 2020 - 11:05
Hub-uri online de consultanți pentru micile afaceri


Criza mondială fără precedent, care de această dată nu este doar una economică, reorientează profesional și reorganizează piața de producție și consum în timpul cel mai scurt. Din această situație vor ieși învingători cei care înțeleg transformarea lumii și a economiei, pentru că aceștia vor reuși să se adapteze la noua realitate. Salvarea vine de la micile afaceri și de la o foarte bună colaborare între antreprenori, angajații micilor întreprinderi și oamenii care au idei și care-i pot organiza pe cei care acum pot să producă și să vândă. Consultanța, cursurile, workshopurile, comunicarea și publicitatea trec în mediul online, astfel încât reorientarea profesională și reorganizarea pe piață să se poată face în timp-record, iar prețurile se adaptează, de la caz la caz.

 

Consultanța pentru afaceri este unul dintre domeniile care se reorganizează productiv în această perioadă, ajutând economia să meargă mai departe, chiar și în cea mai neagră perioadă a istoriei ultimilor 100 de ani. Chiar dacă marile afaceri au de suferit și unele sectoare economice mari și-au oprit motoarele – așa cum se întâmplă în HoReCa – totuși se poate produce la nivel local, prin micile întreprinderi. Important este acum ca oamenii să se poată organiza, astfel încât să-și creeze în cel mai scurt timp piață de desfacere, pentru ceea ce pot produce. Pentru cei care au nevoie de ajutor, de idei și de informații, de contacte cu potențiali clienți sau colaboratori, în această nouă formă de organizare a micii economii, cele mai bune soluții vin de la consultanții pentru afaceri care deja au experiență pe piață, cei care până acum au lucrat aproape exclusiv cu marile companii.

Soluții pentru toate tipurile de companii

Dacă până acum consultanța pentru afaceri era considerată o necesitate de marile companii ale lumii, iar în România părea „o fiță” costisitoare, astăzi devine șansa de relansare economică, trecând la alt nivel. În țara noastră a fost destul de greu să pătrundă, ca produs de intelligence economic, bazat pe cercetare multidisciplinară și pe munca în echipe de experți, pentru poziționarea cât mai bună pe piață a companiilor care au apelat la aceste servicii. Cei care au lucrat cu astfel de experți au putut observa că beneficiile sunt substanțiale și nu chiar atât de costisitoare cum păreau la prima vedere, pentru că banii salvați sau câștigați prin expertiză aduceau mult mai multe beneficii companiilor, comparativ cu plata pentru aceste servicii. În situația actuală va fi și mai mare nevoie de consultanță pentru afaceri în relansarea marilor companii, dar specialiștii s-au orientat și pentru „mica piață”, unde pot face adevărate minuni. Primul pas s-a făcut prin trecerea în mediul online, pentru a evita contactul între oameni, în perioada marcată de restricții, în timpul pandemiei de coronavirus. Iar mediul online le este prielnic micilor producători și antreprenori.

Noul model de aprozar

Un prim exemplu, care deja a apărut pe piața din România, în timp-record, este modelul de aprozar online, lansat recent, ca măsură de criză, dar care deja exista în țara noastră, de câțiva ani. Ceea ce până acum era doar un business de nișă, acum devine soluția salvatoare. Totuși, nu toți micii producători sau cei care au șanse să se reorienteze acum pe piață au idei salvatoare și acces la informații, iar în acest punct intervine consultanța pentru afaceri, domeniu în care deja există experți, reorganizați și ei, în hub-uri online. Un alt exemplu ar putea fi micile fabrici de confecții, care în această perioadă s-au reorientat pe confecționarea de măști și echipamente de protecție. În afara celor care deja au făcut această schimbare și au clienți, mai sunt și alții care ar vrea să producă, dar nu știu cum să se organizeze și nici nu au legături cu piața de desfacere. Pe de altă parte, sunt companii sau instituții care au nevoie de anumite produse pe care nu le găsesc la producători.

Piețe de desfacere prin telefon și pe internet

În toate aceste cazuri, consultanța pentru afaceri este esențială. Cu ajutorul comunicării prin telefon și pe internet, se pot organiza mici piețe de desfacere, la nivel local, se pot face legături între producători și colaboratori, între cerere și ofertă, între IMM-uri sau PFA-uri și potențiali clienți. Toate prețurile se pot adapta în funcție de nivelul afacerilor consiliate, astfel încât schimburile economice să meargă mai departe, pe baza actualei realități. „E adevărat că e dificil să vezi partea plină a paharului, când toată lumea ta a fost dată peste cap, incertitudinea fiind acum singura certitudine. Poți să te plângi și să aștepți sau poți să accepți situația, așa cum este ea acum, și să te adaptezi. Evoluăm digital și tehnologic mai repede decât înainte, într-un ritm cam forțat, nu ne convine, dar totul se învârte în jurul resursei umane. Producătorii locali au acum o oportunitate uriașă, șomerii de azi pot fi antreprenorii de mâine, criza aceasta are și o mulțime de oportunități. Trebuie doar să le identifici și să le exploatezi”, explică Amira Rădulescu, unul dintre primii specialiști din România în domeniul consultanței de informații pentru afaceri și cu un background multidisciplinar (economie, marketing, psihologie, intelligence competitiv). Consultantul pentru afaceri are deja „background-ul”, are cunoștințe din teren, a făcut analize și studii pe mai multe piețe, în ultimii ani. Marea diferență între un specialist care știe ce să recomande, în acest context, și cineva care se apucă acum să caute soluții pe internet, fără să cunoască partenerii și piața, poate face diferența între succes și faliment, în această perioadă atipică. Noile pachete de soluții se adaptează noilor nevoi, inclusiv prețul pentru servicii.

 

Noua formă de organizare a experților, pentru a putea avea o relație directă cu piața, este sub formă de Hub-uri online, căci cercetarea oportunităților de business se face în echipă, cu mai multe tipuri de specialiști, în mai multe domenii: studii de piață, diagnoză, propuneri de soluții, dar și comunicare, marketing, PR, publicitate, etc.

 

Modele de producție care deja se practică

Trecerea la noua formulă de colaborare în mediul online, pentru menținerea producției și a piețelor de desfacere se poate face relativ ușor în țara noastră, mai ales dacă se ia în calcul numărul mare de IMM-uri create în ultimii ani. În ultimul exercițiu financiar, Uniunea Europeană a încurajat înființarea de start-up-uri, de mici întreprinderi și inițiative private care să poată rezista pe piață, chiar dacă au doar doi angajați. Mai multe IMM-uri și PFA-uri care produc și lucrează într-un sistem de colaborare înseamnă mai multe persoane ocupate și nu șomere, în perioadă de criză, iar de aici pornește relansarea economică, existând schimburi economice și menținându-se puterea de cumpărare. Dacă aceste mici afaceri și comunitățile create prin Hub-uri de experți reușesc să mențină mica producție și comerțul, chiar și la nivel mic, nu se va intra în blocaj total sau în colaps, iar angajații rămași fără locuri de muncă s-ar putea reorienta profesional, lucrând de acasă, chiar și în izolare. Un astfel de exemplu de succes, aplicat deja de peste 10 ani, vine de la celebrele ouă de ciocolată Kinder: compania a lucrat foarte mult timp cu persoane care asamblează jucăriile la domiciliu, activitate la care, în cele mai multe cazuri, participă toți membrii unei familii, inclusiv copiii, iar plata pentru aceste servicii a fost de la început destul de bună, încât să poată susține comunități întregi, care altfel ar fi trăit în sărăcie.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Probleme la Dacia. Peste o mie de angajaţi sunt trimişi din nou în şomaj tehnic

Probleme la Dacia. Peste o mie de angajaţi sunt trimişi din nou în şomaj tehnic
1100 de angajaţi de la secţiile Presaj şi Mecanică de la uzina Dacia din Mioveni intră în şomaj tehnic în perioada 2-30 iunie, din cauza lipsei comenzilor. Compania declară că activitatea este adaptată...

BNR vine cu un scenariu sumbru pentru economia României

BNR vine cu un scenariu sumbru pentru economia României
Dinamica medie a PIB real va înregistra o valoare negativă semnificativă, apropiată de cea din criza economică din 2009, conform raportului trimestrial privind inflaţia unde tratează pe larg situaţia economică...

UPDATE Când vor fi redeschise mall-urile, cinematografele, locurile de joacă

UPDATE Când vor fi redeschise mall-urile, cinematografele, locurile de joacă
Mall-urile vor fi redeschise din 15 iunie, dacă până la această dată numărul persoanelor infectate va scădea, a transmis ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu. "Al...

Curs valutar. Leul rămâne stabil în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se scumpește

Curs valutar. Leul rămâne stabil în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se scumpește
Banca Națională a României (BNR) anunță un curs de referință de 4,8419 lei/euro, aproape de cel din ședința precedentă, de 4,8426 lei/euro.   Dolarul valorează 4,3293 lei,...

Au crescut rezervele internaţionale ale României

Au crescut rezervele internaţionale ale României
Rezervele internaţionale ale României (valute plus aur) la 31 mai 2020 au fost de 40,812 miliarde euro, faţă de 38,417 miliarde euro la 30 aprilie 2020, informează BNR.   La 31 mai 2020, rezervele...

Site pentru producătorii de alimente și de flori, lansat de Consiliul Județean Ilfov

Site pentru producătorii de alimente și de flori, lansat de Consiliul Județean Ilfov
Consiliul Județean Ilfov a lansat un site unde se pot înscrie toți producătorii de alimente și de flori din județ care au un atestat de producător. Înscrierea se face gratuit, accesând...

E.ON Energie redeschide magazinele treptat. Activitatea cu clienții se va desfășura telefonic și online

E.ON Energie redeschide magazinele treptat. Activitatea cu clienții se va desfășura telefonic și online
E.ON Energie România redeschide magazinele treptat dar activitatea de relaţii clienţi va continua, în mare parte, online şi telefonic. "E.ON Energie România a decis ca după ridicarea stării de...

Investiție de aproape 3 miliarde de euro pentru modernizarea Romexpo

Investiție de aproape 3 miliarde de euro pentru modernizarea Romexpo
Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) şi compania Iulius au inițiat un proiect amplu pe locul actualului Centru Expoziţional Romexpo din Capitală. Valoarea investiţiei este estimată la...

Munca și cursurile se pot face online, dar cu întâlniri periodice

Munca și cursurile se pot face online, dar cu întâlniri periodice
Recrutarea s-a mutat în mare măsură în mediul online, mai ales de la declanșarea pandemiei, însă acest domenniu de activitate nu poate fi susținut integral fără contact fizic. Unele locuri de muncă pot fi obț...

10 hectare de pădure pe zi tăiate la ras. 20 mil. mc de lemn, furate

10 hectare de pădure pe zi tăiate la ras. 20 mil. mc de lemn, furate
Suprafaţa pădurilor tăiate anul trecut a fost de 190.610 hectare, în creștere cu 9.049 de hectare față de 2018, din care au fost tăiate la ras 3.518 hectare (+83 ha față de 2018). Asta înseamnă 9,6 hectare pe...

Un centru APIA avertizează: „Sunați la primării să ne trimită adeverințele!”

Un centru APIA avertizează: „Sunați la primării să ne trimită adeverințele!”
Funcționarii unui centru județean APIA - Agenția de Plăți și Intervenții pentru Agricultură - au trimis un SMS fără precedent agricultorilor din județ, care riscă să piardă banii ce le-ar reveni de drept î...

Insuficiența calificării pentru angajare, la maxime istorice

Insuficiența calificării pentru angajare, la maxime istorice
Banca Națională a României (BNR) prezintă, în ultimul său Raport asupra Inflației, evoluția indicatorului de „necorelare a pregătirii candidaților”, evidențiind ponderea candidaților la angajare care nu...

Circa 5.000 de restaurante se vor închide în acest an. Pierderi de 500 de milioane de euro pe lună

Circa 5.000 de restaurante se vor închide în acest an. Pierderi de 500 de milioane de euro pe lună
Industria restaurantelor va pierde circa 5.000 de locaţii la nivel naţional, adică 10% din total, întrucât acestea nu se vor mai putea redeschide în perioada următoare, a...

Industria hotelieră ar putea avea pierderi de circa un miliard de euro în acest an

Industria hotelieră ar putea avea pierderi de circa un miliard de euro în acest an
Industria hotelieră estimează pierderi de circa un miliard de euro, după cum a anunţat Călin Ile, preşedintele Fedderației Industriei Hoteliere din România (FIHR). "În industria hotelieră, în...

România nu mai are cea mai mare inflație din UE

România nu mai are cea mai mare inflație din UE
România nu mai are cea mai mare rată a inflaţiei din Uniunea Europeană, a precizat ministrul Finanţelor, Florin Cîţu. "PSD a ţinut voit trei ani de zile Romania în topul ruşinii în UE. În guvernarea s...
Serviciul de email marketing furnizat de