x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

În business de la 15 ani. Povestea tânărului care creează afaceri

0
Autor: Luciana Cocoș 11 Apr 2019 - 13:46
În business de la 15 ani. Povestea tânărului care creează afaceri
Vezi galeria foto


Ambiția și determinarea tinerilor din Generația Z în mediul antreprenorial poate părea nebunească uneori, dar atunci când reușitele se țin lanț, iar “deal-urile” ajung la zeci de mii de euro, putem spune că asistăm la un adevărat fenomen de plus-valoare adus societății. Alexander Stoica-Marcu ne oferă un astfel de exemplu. La 15 ani a realizat că menirea lui este antreprenoriatul. Totul a început cu o carte “Şcoala de afaceri“ de Robert Kiwosaki. Asta a declanşat totul, spune tânărul, deși părinții săi își doreau să-l vadă medic.

După ce a citit cartea “Şcoala de afaceri“, Alexander şi-a dat seama că Medicina nu este pentru el. „Pot spune ca am închis dorința alor mei destul de repede și fără prea mari repercusiuni. Cartea m-a ajutat să descopăr că în lumea întreagă nu există doar medicina, ci și un domeniu antreprenorial, un domeniu în care poți să aduci valoare societății, și am știut în acea clipă că vreau să devin antreprenor”, ne povesteşte Alexander.  “Am făcut foarte mult research pe internet despre idei de afaceri imediat ce primisem cartea. Observasem două lucruri: 1. Un trend în care cei din Generatia Z doreau să își personalizeze toate lucrurile: tricouri personalizate, insigne, pixuri, bandane, sepci etc. Toate astea pentru a epata. Și 2, având în vedere trendul, am văzut că era foarte greu să cumperi lucruri personalizate. Cu banii strânsi de la familie și prieteni de ziua mea, după doar două săptămâni de la primirea cărții, am pus pe picioare un proiect pe zona de personalizări, mai exact “insigne personalizate”. Afacerea a mers extrem de bine, iar Alexander a vândut-o după câțiva ani pentru aproape 50.000 de euro.

Autodidact într-un sistem nereformat

Dorind să ştie cât mai multe despre antreprenoriat, tânărul constănțean a început să studieze literatura de specialitate tot mai intens. “Am studiat multe cursuri online de la Stanford, MIT etc, am citit câteva zeci de cărți despre antreprenoriat (în mod special despre vânzări/inovație și marketing). Am participat la multe conferințe, workshop-uri, întruniri de profil unde am cunoscut multă lume interesantă. Toate aceste lucruri mi-au pus bazele cunoștintelor în domeniul de business. Am început să mă dezvolt masiv în ultimul an atunci când am reușit să schimb “eu” în “noi” și am acceptat ajutorul celor din jur. Persoanele de lângă mine și-au arătat interesul în a mă ajuta să mă dezvolt la o viteză uluitoare, văzând în mine un potential mare neexploatat”, mai spune Alexander. “Pe lângă partea de teorie, am aplicat tot ce am învățat în viața reală. Având în vedere poziția în care mă aflu, am fost pus în n situații diferite, din care am învățat “by doing”. De la investitori, prezentări pe scena la concursuri, pitchuri la clienți, comunicări cu colegii, situații critice etc.”

Alexander este adeptul educației non-formale, așa că, după ce a intrat la ASE, la Contabilitate, a renunțat după un an, determinat de faptul că tot ce se întâmplă în România pe partea de studiu este învechit, și că nimic din ce se întâmplă la Universitate nu se aplică în viața reală.

Alexander a fost acceptat la academia de business a antreprenorului american de origine germană Peter Thiel, fondator al serviciului de plăți online Pay Pal, și primul investitor important care a avut încredere să bage bani în Facebook. Thiel Fellowship pusese la bătaie 100.000 de dolari pentru tineri cu idei de afaceri, care au curajul să se lase de facultate pentru a-și urma visul în business. Chiar dacă nu a reușit să obțină suta de mii de dolari, Alexander a avut acces la un program de mentorat, la o rețea de startup-uri și tineri fondatori de business și, foarte important, la un sistem de investitori care se vor putea dovedi foarte utili pe viitor.

Product Lead, soluția completă pentru branduri

Dacă în urmă cu trei ani, Alexander derula nu mai puțin de 5 start-up-uri în domenii diferite, materiale promoţionale, brokeraj de evenimente, aplicaţia HORECA Serve Hotel, IT şi o florărie online, astăzi reprezintă ProductLead, un business în pas cu vremurile, un serviciu creat de compania Evonomix.

“Făcând parte dintr-o agenție de digital marketing și tehnologie, rolul meu fiind acela de a crea startup-uri/afaceri cu resursele agenției, descoperisem la clienții noștri nevoia de a lucra cu influenceri/vedete. Așa am descoperit că există industria de influencer marketing și că este în plină creștere. Ne-am dorit să fim pe acest val, având în vedere dinamica industriei din care facem parte. Pornisem în 2017 de la un simplu concept, acela de a cumpara din pozele vedetelor exact ceea ce ei poartă”, ne povestește tânărul. Altfel spus, tehnologia oferea posibilitatea fanilor/urmăritorilor să poată cumpăra exact ce este în poza influencerilor sau a brandurilor, creând o legătură mai strânsă cu comunitatea acestora. Businessul face bani cu două tipuri de clienți pe care îi pune în legătură pentru promovarea și vânzarea unor produse: pe de-o parte influencerii, cum sunt cântăreții, actorii, vedetele momentului sau bloggerii, și pe de altă parte, brandurile. “Am dezvoltat ProductLead foarte mult și am devenit o soluție completă pentru brandurile ce își doresc să înțeleagă și să folosească puterea social media. Facem asta prin patru piloni principali: Comerț Vizual - aducem aproape de punctul de conversie din magazinul on-line conținutul generat de utilizatorii de pe Instagram care are legatură cu brandul, creând astfel o nouă experiență de cumparare și aducând beneficii multiple, de la scurtarea traseului făcut de cumpărător în magazinul online, creșterea ratei de conversie și îmbunătățind design-ul site-ului; Analytics - oferim niște rapoarte foarte interesante despre cum perfomează brandurile/competiția/influencerii pe Social Media. Poți indentifica punctele slabe/puternice, rata de creștere, numărul de conturi inactive, șamd; Generator de Content - automatizăm procesul de generare de creative combinând logo-ul brandului, produse, culori, mesaje, content generat de utilizatori etc în materiale promoționale foarte intereacrive care pot fi distribuite oriunde este nevoie. Unui designer profesionist i-ar lua ore și chiar zine ca sa declineze un creativ în multiple formate, noi facem asta în cateva minute. Și, în fine, Omnichannel, ce presupune aducerea conținutului din online în offline, în activări foarte interactive și faine”, mai spune Alexander Stoica-Marcu.

Internaționalizarea, un pas firesc

Alexander este de părere că Product Lead poate fi dezvoltată în această formulă până la un anumit nivel, după care o companie puternică în domeniul marketingului digital, care ocupă deja piețe, dispune de canale de vânzări și portofolii mari de clienți, poate pune în valoare cu adevărat afacerea. “Suntem într-un proces foarte amplu de ridicare de fonduri pentru susținere în ultima parte a anului 2019. Suntem evaluați la peste un milion de euro datorită unei runde de investitiții de la un fond romanesc. În acest moment suntem nouă persoane care lucreaza la acest produs și scalăm international”, mai povestește el. Feedback-ul antreprenorilor este uimitor, astfel că ProductLead urmărește piețele din Asia, America Latina și Europa. Au în plan mărirea echipei cu până la 20 de persoane, dar și multiplicarea afacerii de zece ori.

În top Forbes 30 sub 30 de ani

Pentru munca și entuziasmul său, Alexander a primit nenumărate premii, dar și recunoașterea talentului antreprenorial, fiind inclus, în anul 2017, în topul Forbes 30 sub 30 de ani. “Fiind în ecosistemul startup-urilor din România și nu numai, pe la urechile noastre au ajuns competițiile de startup-uri, unde poți să îți prezinți proiectul în fața unor jurați (investitori, potențiali clienți, parteneri, etc). Începusem să participam la multe dintre ele, căpătând foarte mult feedback, și pe masură ce lucram și mai tare la produs și prezentare, premiile nu au încetat să apară. Iar câteva dintre concursurile și premiile importante sunt Thiel Fellowship finalist și Grand Prize JA Enterprise Challenge.” Cu echipa Product Lead, tânărul a câștigat, în 2017,  faza pe România a Creative Business Cup (CBC), o prestigioasă competiție de start-up-uri din industriile creative, organizată în Danemarca.

Cu experiența acumulată în antreprenoriat, Alexander poate spune acum că românilor le cam lipsește curajul.  Iar pentru cei ca el, tinerii vizionari, Alexander are un singur sfat. “Înainte de a începe cursuri de afaceri, de a merge la conferințe de profil, investește în tine ca persoană. Cursurile de dezvoltare personal și leadership te pot ajuta foarte mult înainte să începi drumul antreprenorial.”

Avem exemple de success, avem oameni talentați, avem oameni dornici să învețe, puterea și capacitățile ne sunt recunoscute la nivel global, ne lipsește însă, curajul. Curajul de a avea o viziune foarte mare, curajul de a deschide o piață nouă, neexploatată, curajul de a începe o afacere.

Alexander Stoica-Marcu, Innovation Manager Evonomix

M-am nascut în explozia internetului și a social media. Acum mediul de afaceri se adaptează erei în care ne aflăm pentru a supraviețui, dar și pentru a atinge noi cote. Este un sentiment plăcut, mă bucur că mi-am găsit pasiunea devreme, timpuriu. Pot să creez ceva ce aduce valoare unei părți, ceea ce pe mine mă încântă tare.

Alexander Stoica-Marcu, Innovation Manager Evonomix

 

Citeşte mai multe despre:   “Şcoala de afaceri“, Alexander

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Bursa de la Bucureşti a închis în scădere pe toţi indicii prima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii

Bursa de la Bucureşti a închis în scădere pe toţi indicii prima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
Bursa de la Bucureşti a închis în scădere şedinţa de luni, iar valoarea tranzacţiilor a ajuns la 48,56 milioane de lei (10,28 milioane de euro), din care 48,14 milioane lei (10,19 milioane euro) tranzacţii cu...

Cum să devii asistent maternal

Cum să devii asistent maternal
Asistentul maternal profesionist este o persoană fizică  atestată în condițiile legii, care asigură, prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul său, creșterea, îngrijirea și educarea necesare...

Tăriceanu: PSD-ALDE îl susțin pe Isărescu pentru un nou mandat la BNR

Tăriceanu: PSD-ALDE îl susțin pe Isărescu pentru un nou mandat la BNR
Coaliția care deține majoritatea în Parlament îl va susține pe Mugur Isărescu pentru un nou mandat la BNR. Anunțul a fost făcut de Călin Popescu Tăriceanu, procedura pentru numirea unui nou consiliu de...

Moneda naţională a câştigat, luni, teren în faţa principalelor valute

Moneda naţională a câştigat, luni, teren în faţa principalelor valute
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, luni, un curs de 4,7223 lei pentru un euro, în scădere cu 0,10 bani (-0,02%) faţă de valoarea de la sfârşitul săptămânii trecute, când moneda unică fusese...

România avea în 2018 cele mai mici preţuri la alimente din UE

România avea în 2018 cele mai mici preţuri la alimente din UE
România avea anul trecut cele mai reduse preţuri la alimente dintre ţările Uniunii Europene, cu 34,6% mai scăzute decât media UE, iar la recreaţie şi cultură cu 41,6% sub medie, arată datele publicate luni de...

Preţuri mai mari pe litoral

Preţuri mai mari pe litoral
Preţurile la cazare în staţiunile de pe litoral vor creşte cu 10-20%, dar nu şi pentru sejururile contractate prin agenţiile de turism, spun experţii din domeniu. Cei mai mulţi români vor să meargă la mare...

Afacerile cu iz de parfum au depăşit 1,7 miliarde euro

Afacerile cu iz de parfum au depăşit 1,7 miliarde euro
Piața de cosmetice din România a înregistrat în ultimii cinci ani o creştere de 50%, ajungând anul trecut la peste 1,7  miliarde de euro în 2018. Tendinţa se va păstra şi în acest an, fiind de aşteptat...

Exces de viteză la umplerea conturilor: 100 de milioane/lună

Exces de viteză la umplerea conturilor: 100 de milioane/lună
Aqua Parc SRL, o firmă din Neamţ judecată pentru evaziune fiscală şi spălare de bani, reuşeşte lovituri după lovituri cu bani publici. Doar luna aceasta a primit trei contracte în valoare de peste 110 milioane...

Stațiunea Eforie Nord, „perla” gunoaielor

Stațiunea Eforie Nord, „perla” gunoaielor
În plin sezon estival, stațiunea Eforie Nord, cândva o perlă a litoralului românesc, arată ca după bombardamente. Faleze pline de gropi, munţi de moloz şi de gunoaie, cabluri aruncate la întâmplare, străzi

Jurnalul bursier. Ce acțiuni poți cumpăra la BVB cu 300 lei?

Jurnalul bursier. Ce acțiuni poți cumpăra la BVB cu 300 lei?
Cine alege să își direcționeze economiile către investițiile bursiere, înseamnă că este o persoană care tolerează foarte bine riscul, este bine informată și atentă la fluctuațiile și volumele...

Propunere imobiliară: vacanță permanentă, la Snagov

Propunere imobiliară: vacanță permanentă, la Snagov
Galerie Foto Alin Burcea, cunoscut pentru activitatea din turism, ca patron al agenției Paralela 45, a lansat un nou concept care îmbină vacanța cu spațiul de locuit. Sau afacerea din turism cu cea din imobiliare, la Club Lac Sn...

Investitorii cehi şi slovaci au depus o ofertă de preluare a Metro AG

Investitorii cehi şi slovaci au depus o ofertă de preluare a Metro AG
EP Global Commerce, vehiculul de investiţii deţinut în proporţie de 53% de miliardarul ceh Daniel Kretinsky şi de 47% de investitorul slovac Patrik Tkac (cofondatorul grupului de companii J&T), a anunţat o ofertă ...

Examenul pentru barou, sesiunea august 2019

Examenul pentru barou, sesiunea august 2019
Examenul pentru barou este ținta oricărui absolvent de Drept care dorește să fie primit în rândul avocaților. Uniunea Națională a Barourilor din România anunță organizarea examenului de primire în...

Falsificarea medicamentelor – ce măsuri se iau

Falsificarea medicamentelor – ce măsuri se iau
Falsificarea medicamentelor – cum le protejăm? Cutiile cu medicamente vândute pe piaţa comună europeană vor avea elemente de siguranţă împotriva falsificării, conform unei directive europene care a fost...

Teodorovici: Cu acciza la combustibil este o discuție în continuare

Teodorovici: Cu acciza la combustibil este o discuție în continuare
Discuţia pe tema supraaccizei la carburanţi continuă, a declarat, sâmbătă, ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, la Antena 3, menţionând că va aborda tema cu premierul pentru a vedea momentul când...
Serviciul de email marketing furnizat de