x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Încălţămintea „Made in Romania” cucereşte Occidentul

0
Autor: Luciana Cocoș 19 Sep 2019 - 11:37
Încălţămintea „Made in Romania” cucereşte Occidentul
Vezi galeria foto


Anul trecut, România a exportat pantofi în valoare de aproape 1,1 miliarde de dolari, iar importurile s-au apropiat de suma de 700 de milioane de dolari, arată datele companiei de cercetare de piaţă World Footwear. La noi în țară există aproximativ 1.200 de firme producătoare de încălțăminte, iar cifra de afaceri cumulată a acestora se ridică la 4,5 miliarde de lei, în 2018. Piața este în expansiune și apar noi afaceri care îşi propun să „încalțe” românii și nu numai.

Povestea brandului de încălțăminte Luisa Fiore a început atunci când creatoarea lui, Luiza Roată, nu-şi găsea pantofii perfecți pentru propria nuntă. Ca orice viitoare mireasă exigentă, le găsea mereu defecte. Aşa că a început să studieze în amănunt procesul tehnologic de fabricare a pantofilor, pentru a-şi crea perechea perfectă. Luiza a răscolit internetul și a învăţat cum se face încălţămintea uitându-se pe YouTube. „Ulterior, ideea de a crea pantofi pentru prieteni şi cunoscuți, iar mai apoi pentru clienți, a deschis drumul către un nou mod de viaţă şi astfel a luat naştere prima linie de pantofi Luisa Fiore”, spune fondatoarea. Businessul a pornit dintr-o nevoie greu de satisfăcut, aceea de a găsi încălțămintea potrivită stilului și gustului ei. Înainte să-şi descopere această pasiune, Luiza lucra în domeniul IT. În urmă cu doi ani a părăsit compania unde era angajată ca director de vânzări pentru a se dedica noii sale pasiuni. „Ca angajat, lucrurile stau mult mai simplu: grijile sunt mai mici, ai doar anumite task-uri pe care trebuie să le îndeplineşti. Ca antrepenor însă, trebuie să vezi imaginea de ansamblu: ce costuri de producţie ai, ce eficienţă ai pe fiecare angajat, unde poţi să optimizezi costurile, cum poţi eficientiza procesul de producţie, cum poţi să te promovezi mai bine şi mai corect etc.”, spune Luiza Roată.

 

Start cu bani de la stat

Pentru a putea păși cu încredere pe piața de încălțăminte, Luiza Roată a apelat la finanțarea pusă la dispoziție de statul român prin programul Start Up Nation, dar a venit și cu bani de acasă. „Experienţa avută cu Start Up Nation a fost una normală. Lucrurile au decurs de la sine, fără probleme de accesare sau de implementare. Pe lângă cei 44.000 de euro accesaţi prin Start Up Nation, am mai investit aproximativ 35.000 de euro”, mai spune antreprenoarea. A urmat apoi identificarea spațiului destinat producției, cumpărarea utilajelor și găsirea personalului calificat care să-i transpună ideile în realitate. Chiar ea creează modelele de pantofi, iar pentru că ele nu sunt deloc puține, proaspătul business crește încet, dar sigur. „Am început cu 4 angajaţi, acum suntem 6 şi este posibil ca într-o lună să avem 9”, mai spune Luiza Roată. Din mâinile lor ies sute de perechi de pantofi pe lună, iar materiile prime şi materialele pentru confecționarea încălțămintei sunt achiziţionate de la tăbăcării din România, cu precădere din Braşov, dar și din Italia. „Am avut creşteri sigure de la o lună la alta cu cel puţin 20% şi acest trend se menţine. Pentru acest an ne aşteptăm să depăşim 570.000 de lei”, mai spune fondatoarea brandului de încălțăminte.

 

Calitate înainte de toate

 

Clienții Luisa Fiore sunt persoane care apreciază în primul rând calitatea și care pun preț pe cât de comod se simt într-o pereche de pantofi, ghete sau sandale, indiferent de înălțimea tocurilor. „Folosind tehnologie de ultimă generaţie şi plecând de la design, echipa noastră caută în permanenţă soluţiile optime pentru a crea o pereche de pantofi confortabilă, pe care clienţii noștri să îi poată purta cu plăcere. Și pentru că punem foarte mare preț pe calitatea și durabilitatea produselor noastre, investim constant în aparatură de ultimă generație pentru dotarea fabricii noastre”, mai declară antreprenoarea. „Pentru cei mai exigenți clienți există gama Luxury, care permite personalizarea pantofilor pentru fiecare în parte, aceștia fiind unicat. Altfel spus, ei sunt creați de la zero, în funcție de preferințele și sugestiile clientului, respectând viziunea acestuia. Însă modele se pot personaliza și pentru persoanele care au anumite particularităţi la picioare (de exemplu: monturi, picioare mai late etc.). Modelele se personalizează prin culorile alese de cliente şi într-o oarecare măsură prin design”, ne spune Luiza. Preţurile pornesc de la 250 de lei și pot ajunge la 600 de lei, pentru o pereche de cizme, de exemplu.

 

Cu pantofii potriviți, în lume

 

„Dă-i unei fete pantofii potriviți și va putea cuceri lumea”, spunea celebra actriță Marilyn Monroe. Ei bine, Luiza Roată are pantofii cu care vrea să treacă granițele.

„Suntem în discuţii avansate să ne extindem şi internaţional, în Bulgaria şi Italia”, spune aceasta. Până atunci însă, Luiza și echipa sa lucrează pentru deschiderea unui showroom, unde cei interesaţi să cumpere încălţăminte să poată proba înainte de a da o comandă. „Momentam, suntem prezenţi doar în online, pe site-ul luisafiore.ro, și colaborăm cu succes cu unii dintre cei mai mari retaileri de fashion din România: eMag și Fashion UP”. Printre planurile antreprenoarei se mai află și o colecție de genţi de damă şi portofele, precum şi lansarea primului eveniment Luisa Fiore cu prezentarea colecției Luxury.

 

Nu-ţi abandona niciodată visurile, orice este posibil atunci când eşti hotărât şi determinat.

LUIZA ROATĂ, fondator Luisa Fiore

 

Cum alegi pantofii potriviți

 

Să te simți bine în propriii pantofi nu este deloc o sarcină ușoară. Cu atât mai mult când vine vorba și despre asortarea încălțămintei cu o anumită ținută vestimentară, iar unele doamne pot spune că niciodată nu au suficienți pantofi pentru a-și întregi ținutele. „Trebuie să ținem pasul cu moda și trendurile, dar să nu uităm că sunt și piese vestimentare pe care le putem îmbrăca ani de-a rândul și le putem adapta. Dacă la capitolul haine lucrurile par puțin mai simple, în ceea ce privește alegerea pantofilor situația e puțin altfel. Sunt anumite criterii care ne pot ghida pentru a alege cât mai corect”, susține antreprenoarea.

 

1. CALITATEA

„Aș putea spune că este cea mai importantă și ar fi bine să fie și primul aspect de care să ținem cont pentru a alege cele mai bune încălțări. Pentru a alege pantofii de piele naturală trebuie să verificați mai întâi materialul lor. Pielea naturală rezistă cel mai bine în timp, iar într-o astfel de pereche nu va pătrunde apa, iar picioarele se vor simți foarte bine”.

 

2. CONFORTUL

 

„Dacă aveți anumite probleme cu picioarele, cel mai mult vă va interesa confortul unei perechi de încălțăminte. Țineți cont și de forma piciorului. Trebuie avut în vedere că nu orice model de pantofi se potrivește oricărei forme de picior. Pantofii stiletto sunt considerați a fi un model care face istorie. Pentru unele persoane pot părea ușor incomozi. Însă dacă alegeți o pereche de pantofi stiletto din piele și numărul care să vi se potrivească, atunci nu veți întâmpina probleme”.

 

3. ASPECTUL ESTETIC

 

„Aspectul pantofilor nu este cel mai important criteriu în alegerea lor, dar de la o vreme a început să conteze, pentru că vrem să fim… altfel. Așa că aspectul a devenit primul criteriu care ne influențează alegerile. Dacă ne dorim un model cât mai deosebit, putem opta pentru pantofi la comandă. Aceștia vor arăta așa cum ne dorim, cum i-am visat, ni se vor potrivi de minune și nici nu riscăm să ne întâlnim cu altă persoană care poartă același model”.

 

4. PREȚUL

 

„Un alt criteriu care ne influențează decizia de achiziție a unei perechi de pantofi de piele naturală este prețul. Alegând încălțări de calitate, prețul nu ne mai poate influența foarte tare, calitatea este cea care primează. Bugetul este cel care dictează și tocmai de aceea trebuie să facem alegeri inteligente și potrivite stilului nostru”.

Pantofii sunt cel mai important obiect din întreaga ținută și sunt primul lucru care este remarcat de ceilalți, pentru că spune foarte multe despre personalitate, de aceea este important să avem grijă în momentul în care ne alegem următoarea pereche de pantofi.

LUIZA ROATĂ, fondator Luisa Fiore

 

Citeşte mai multe despre:   Luisa Fiore

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Dispar firme, dar în ritm tot mai lent

Dispar firme, dar în ritm tot mai lent
Numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea în primele 10 luni ale acestui an a scăzut cu aproape 21% faţă de perioada similară din 2018, ajungând la 11.871, conform datelor publicate de Oficiul Naţional...

Administrația Deltei Dunării a reluat proiectul adăposturilor pescărești

Administrația Deltei Dunării a reluat proiectul adăposturilor pescărești
Administraţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării (ARBDD) a reluat procesul de întocmire a proiectului pentru amenajarea adăposturilor pescăreşti şi speră ca în perioada de programare viitoare cel mai târziu...

Mai multe companii aeriene din Republica Moldova nu au voie să zboare în UE

Mai multe companii aeriene din Republica Moldova nu au voie să zboare în UE
Comisia Europeană a dat publicităţii o listă revizuită a companiilor aeriene care nu îndeplinesc standardele internaţionale de siguranţă şi, în consecinţă, sunt supuse unor interdicţii de a opera în...

Alexandru Petrescu: Domeniul comunicațiilor se află în comă profundă

Alexandru Petrescu: Domeniul comunicațiilor se află în comă profundă
Fostul ministru al Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, este de părere că administraţia românească digitală este absentă, în momentul de faţă, subliind faptul că niciun reprezentant al guvernului nu a fost...

Ministerul Finanţelor a împrumutat, luni, aproape 833 de milioane de lei de la bănci

Ministerul Finanţelor a împrumutat, luni, aproape 833 de milioane de lei de la bănci
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a atras luni, 832,8 de milioane de de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat tip benchmark cu o maturitate reziduală de 110 de luni, la un randament mediu de...

Cîţu: Eugen Teodorovici ştia încă din aprilie 2019 că deficitul bugetar va ajunge la 4% din PIB

Cîţu: Eugen Teodorovici ştia încă din aprilie 2019 că deficitul bugetar va ajunge la 4% din PIB
Fostul ministru al Finanţelor Eugen Teodorovici a fost avertizat încă din aprilie că deficitul bugetar va ajunge la 4% din PIB în acest an, însă nu a luat nicio măsură, a anunţat, luni, actualul şef de la...

Florin Cîțu, afirmanții alarmante despre deficitul bugetar

Florin Cîțu, afirmanții alarmante despre deficitul bugetar
Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a prezentat astăzi un document intern din data de 28 ianuarie 2019, care conține o notă de avertizare către fostul șef de la Finanțe, Eugen Teodorovici, prin care era...

Curs valutar 9 decembrie 2019: Leul câştigă teren în raport cu euro, dar se depreciază în faţa dolarului american

Curs valutar 9 decembrie 2019: Leul câştigă teren în raport cu euro, dar se depreciază în faţa dolarului american
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, luni, un curs de 4,7777 lei, mai mic cu 0,08 bani (-0,02%) faţă de cotaţia de 4,7785 lei pentru un euro, stabilită în şedinţa anterioară. Potrivit sursei citate,...

Majoritatea elevilor români pun bani deoparte. Educația financiară se face doar în familie

Majoritatea elevilor români pun bani deoparte. Educația financiară se face doar în familie
Peste 85% dintre elevii de gimnaziu şi liceu pun bani deoparte, iar 90% dintre ei au învăţat doar în familie noţiuni de educaţie financiară, potrivit unui studiu realizat de Banca Comercială Română...

Primul superbrand pentru vinurile româneşti din Dealu Mare

Primul superbrand pentru vinurile româneşti din Dealu Mare
Galerie Foto Zece crame din regiunea viticolă Dealu Mare s-au asociat pentru a pune la punct, în premieră la noi, un sistem colectiv privat de garantare a calității superioare a vinului. Noul sistem de certificare reflectă...

Oferte TAROM de sărbători. Bilete de la 119 euro

Oferte TAROM de sărbători. Bilete de la 119 euro
Operatorul de transport aerian de stat TAROM scoate la vânzare în luna decembrie bilete cu preţuri începând cu 119 euro, dus-întors, potrivit unui comunicat al companiei. În perioada 9 - 31 decembrie, clienţii...

Jurnalul bursier. Unde sunt investitorii în fondurile de acțiuni?

Jurnalul bursier. Unde sunt investitorii în fondurile de acțiuni?
Galerie Foto Pentru că în actualul context politic national a fost readusă în discuție mult discutata Ordonanță 114 din decembrie 2018, ne-am aruncat o privire asupra impactului pe care aceasta l-a avut la nivelul...

De ce nu există Mercedes și BMW made in Romania

De ce nu există Mercedes și BMW made in Romania
Galerie Foto Cu doi producători auto, Renault şi Ford, şi 400 de companii care produc componente, industria auto a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 28 de miliarde de euro. Având o contribuţie de 14% din...

Numărul firmelor suspendate a scăzut cu 21% de la începutul anului

Numărul firmelor suspendate a scăzut cu 21% de la începutul anului
Numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea în primele 10 luni ale acestui an a scăzut cu aproape 21% faţă de perioada similară din 2018, ajungând la 11.871, conform datelor Oficiului Naţional al...

Alocațiile de stat pentru copii au depășit 595 milioane de lei în octombrie 2019

Alocațiile de stat pentru copii au depășit 595 milioane de lei în octombrie 2019
Alocaţiile de stat pentru copii plătite în octombrie 2019 au totalizat 595,58 milioane de lei, suma medie achitată fiind de 166,61 lei de beneficiar, conform datelor centralizate de Agenţia Naţională pentru...
Serviciul de email marketing furnizat de