x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Încălţămintea „Made in Romania” cucereşte Occidentul

0
Autor: Luciana Cocoș 19 Sep 2019 - 11:37
Încălţămintea „Made in Romania” cucereşte Occidentul
Vezi galeria foto


Anul trecut, România a exportat pantofi în valoare de aproape 1,1 miliarde de dolari, iar importurile s-au apropiat de suma de 700 de milioane de dolari, arată datele companiei de cercetare de piaţă World Footwear. La noi în țară există aproximativ 1.200 de firme producătoare de încălțăminte, iar cifra de afaceri cumulată a acestora se ridică la 4,5 miliarde de lei, în 2018. Piața este în expansiune și apar noi afaceri care îşi propun să „încalțe” românii și nu numai.

Povestea brandului de încălțăminte Luisa Fiore a început atunci când creatoarea lui, Luiza Roată, nu-şi găsea pantofii perfecți pentru propria nuntă. Ca orice viitoare mireasă exigentă, le găsea mereu defecte. Aşa că a început să studieze în amănunt procesul tehnologic de fabricare a pantofilor, pentru a-şi crea perechea perfectă. Luiza a răscolit internetul și a învăţat cum se face încălţămintea uitându-se pe YouTube. „Ulterior, ideea de a crea pantofi pentru prieteni şi cunoscuți, iar mai apoi pentru clienți, a deschis drumul către un nou mod de viaţă şi astfel a luat naştere prima linie de pantofi Luisa Fiore”, spune fondatoarea. Businessul a pornit dintr-o nevoie greu de satisfăcut, aceea de a găsi încălțămintea potrivită stilului și gustului ei. Înainte să-şi descopere această pasiune, Luiza lucra în domeniul IT. În urmă cu doi ani a părăsit compania unde era angajată ca director de vânzări pentru a se dedica noii sale pasiuni. „Ca angajat, lucrurile stau mult mai simplu: grijile sunt mai mici, ai doar anumite task-uri pe care trebuie să le îndeplineşti. Ca antrepenor însă, trebuie să vezi imaginea de ansamblu: ce costuri de producţie ai, ce eficienţă ai pe fiecare angajat, unde poţi să optimizezi costurile, cum poţi eficientiza procesul de producţie, cum poţi să te promovezi mai bine şi mai corect etc.”, spune Luiza Roată.

 

Start cu bani de la stat

Pentru a putea păși cu încredere pe piața de încălțăminte, Luiza Roată a apelat la finanțarea pusă la dispoziție de statul român prin programul Start Up Nation, dar a venit și cu bani de acasă. „Experienţa avută cu Start Up Nation a fost una normală. Lucrurile au decurs de la sine, fără probleme de accesare sau de implementare. Pe lângă cei 44.000 de euro accesaţi prin Start Up Nation, am mai investit aproximativ 35.000 de euro”, mai spune antreprenoarea. A urmat apoi identificarea spațiului destinat producției, cumpărarea utilajelor și găsirea personalului calificat care să-i transpună ideile în realitate. Chiar ea creează modelele de pantofi, iar pentru că ele nu sunt deloc puține, proaspătul business crește încet, dar sigur. „Am început cu 4 angajaţi, acum suntem 6 şi este posibil ca într-o lună să avem 9”, mai spune Luiza Roată. Din mâinile lor ies sute de perechi de pantofi pe lună, iar materiile prime şi materialele pentru confecționarea încălțămintei sunt achiziţionate de la tăbăcării din România, cu precădere din Braşov, dar și din Italia. „Am avut creşteri sigure de la o lună la alta cu cel puţin 20% şi acest trend se menţine. Pentru acest an ne aşteptăm să depăşim 570.000 de lei”, mai spune fondatoarea brandului de încălțăminte.

 

Calitate înainte de toate

 

Clienții Luisa Fiore sunt persoane care apreciază în primul rând calitatea și care pun preț pe cât de comod se simt într-o pereche de pantofi, ghete sau sandale, indiferent de înălțimea tocurilor. „Folosind tehnologie de ultimă generaţie şi plecând de la design, echipa noastră caută în permanenţă soluţiile optime pentru a crea o pereche de pantofi confortabilă, pe care clienţii noștri să îi poată purta cu plăcere. Și pentru că punem foarte mare preț pe calitatea și durabilitatea produselor noastre, investim constant în aparatură de ultimă generație pentru dotarea fabricii noastre”, mai declară antreprenoarea. „Pentru cei mai exigenți clienți există gama Luxury, care permite personalizarea pantofilor pentru fiecare în parte, aceștia fiind unicat. Altfel spus, ei sunt creați de la zero, în funcție de preferințele și sugestiile clientului, respectând viziunea acestuia. Însă modele se pot personaliza și pentru persoanele care au anumite particularităţi la picioare (de exemplu: monturi, picioare mai late etc.). Modelele se personalizează prin culorile alese de cliente şi într-o oarecare măsură prin design”, ne spune Luiza. Preţurile pornesc de la 250 de lei și pot ajunge la 600 de lei, pentru o pereche de cizme, de exemplu.

 

Cu pantofii potriviți, în lume

 

„Dă-i unei fete pantofii potriviți și va putea cuceri lumea”, spunea celebra actriță Marilyn Monroe. Ei bine, Luiza Roată are pantofii cu care vrea să treacă granițele.

„Suntem în discuţii avansate să ne extindem şi internaţional, în Bulgaria şi Italia”, spune aceasta. Până atunci însă, Luiza și echipa sa lucrează pentru deschiderea unui showroom, unde cei interesaţi să cumpere încălţăminte să poată proba înainte de a da o comandă. „Momentam, suntem prezenţi doar în online, pe site-ul luisafiore.ro, și colaborăm cu succes cu unii dintre cei mai mari retaileri de fashion din România: eMag și Fashion UP”. Printre planurile antreprenoarei se mai află și o colecție de genţi de damă şi portofele, precum şi lansarea primului eveniment Luisa Fiore cu prezentarea colecției Luxury.

 

Nu-ţi abandona niciodată visurile, orice este posibil atunci când eşti hotărât şi determinat.

LUIZA ROATĂ, fondator Luisa Fiore

 

Cum alegi pantofii potriviți

 

Să te simți bine în propriii pantofi nu este deloc o sarcină ușoară. Cu atât mai mult când vine vorba și despre asortarea încălțămintei cu o anumită ținută vestimentară, iar unele doamne pot spune că niciodată nu au suficienți pantofi pentru a-și întregi ținutele. „Trebuie să ținem pasul cu moda și trendurile, dar să nu uităm că sunt și piese vestimentare pe care le putem îmbrăca ani de-a rândul și le putem adapta. Dacă la capitolul haine lucrurile par puțin mai simple, în ceea ce privește alegerea pantofilor situația e puțin altfel. Sunt anumite criterii care ne pot ghida pentru a alege cât mai corect”, susține antreprenoarea.

 

1. CALITATEA

„Aș putea spune că este cea mai importantă și ar fi bine să fie și primul aspect de care să ținem cont pentru a alege cele mai bune încălțări. Pentru a alege pantofii de piele naturală trebuie să verificați mai întâi materialul lor. Pielea naturală rezistă cel mai bine în timp, iar într-o astfel de pereche nu va pătrunde apa, iar picioarele se vor simți foarte bine”.

 

2. CONFORTUL

 

„Dacă aveți anumite probleme cu picioarele, cel mai mult vă va interesa confortul unei perechi de încălțăminte. Țineți cont și de forma piciorului. Trebuie avut în vedere că nu orice model de pantofi se potrivește oricărei forme de picior. Pantofii stiletto sunt considerați a fi un model care face istorie. Pentru unele persoane pot părea ușor incomozi. Însă dacă alegeți o pereche de pantofi stiletto din piele și numărul care să vi se potrivească, atunci nu veți întâmpina probleme”.

 

3. ASPECTUL ESTETIC

 

„Aspectul pantofilor nu este cel mai important criteriu în alegerea lor, dar de la o vreme a început să conteze, pentru că vrem să fim… altfel. Așa că aspectul a devenit primul criteriu care ne influențează alegerile. Dacă ne dorim un model cât mai deosebit, putem opta pentru pantofi la comandă. Aceștia vor arăta așa cum ne dorim, cum i-am visat, ni se vor potrivi de minune și nici nu riscăm să ne întâlnim cu altă persoană care poartă același model”.

 

4. PREȚUL

 

„Un alt criteriu care ne influențează decizia de achiziție a unei perechi de pantofi de piele naturală este prețul. Alegând încălțări de calitate, prețul nu ne mai poate influența foarte tare, calitatea este cea care primează. Bugetul este cel care dictează și tocmai de aceea trebuie să facem alegeri inteligente și potrivite stilului nostru”.

Pantofii sunt cel mai important obiect din întreaga ținută și sunt primul lucru care este remarcat de ceilalți, pentru că spune foarte multe despre personalitate, de aceea este important să avem grijă în momentul în care ne alegem următoarea pereche de pantofi.

LUIZA ROATĂ, fondator Luisa Fiore

 

Citeşte mai multe despre:   Luisa Fiore

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Ultima strigare pentru gazele de la Marea Neagră

Ultima strigare pentru gazele de la Marea Neagră
Galerie Foto România mai are la dispoziţie doar anul 2020 pentru a lua o decizie politică favorabilă extracţiei gazelor de la Marea Neagră. Legislaţia trebuie adaptată în aşa fel încât să câştige şi investitorii, şi...

Un proiect imobiliar de amploare pe platforma Teba din Iași

Un proiect imobiliar de amploare pe platforma Teba din Iași
Dezvoltatorul imobiliar Prime Kapital a primit autorizația de demolare a platformei Teba din Iași. În același loc se va construi Silk District, un proiect în valoare de circa 200 de milioane de euro. Data...

Economia Terrei strănută. Frisoane în România

Economia Terrei strănută. Frisoane în România
Coronavirus pune în pericol nu numai vieţi omeneşti, ci şi evoluţiile economice pe plan mondial. România pare ferită de şocuri, cel puţin pentru moment, după cum ne spun specialiştii, care semnalează însă...

Un celebru start-up britanic și-a triplat valoarea. Evaluat la 5,5 miliarde de dolari

Un celebru start-up britanic și-a triplat valoarea. Evaluat la 5,5 miliarde de dolari
Ca urmare a unei finanțări de 500 de milioane de dolari, start-up-ul britanic Revolut este acum evaluat la 5,5 miliarde  de dolari, triplându-și astfel valoarea față de primăvara anului...

Falimentul vine după ce pleacă angajații cei mai buni

Falimentul vine după ce pleacă angajații cei mai buni
Galerie Foto Reducerea costurilor și a consumului, în general, este esențială pentru supraviețuirea unei companii pe timp de criză economică, doar că cel mai important lucru este să se aplice inteligent. Cele mai grave...

Vești bune pentru investitori. Profitul Romgaz a crescut în 2019

Vești bune pentru investitori. Profitul Romgaz a crescut în 2019
Cel mai mare producător autohton de gaze naturale, Romgaz a înregistrat anul trecut un profit net de 1,43 miliarde de lei, cu 4,55% mai mare față de perioada anterioară.  Cifra de afaceri a crescut cu 1,52%...

Studiu: Mai mult de jumătate dintre români au avut certuri în cuplu din cauza banilor

Studiu: Mai mult de jumătate dintre români au avut certuri în cuplu din cauza banilor
Printre subiectele cele mai frecvente de ceartă în cuplu se numără obiceiurile financiare – cheltuieli prea mari, zgârcenie, cheltuieli uzuale, plan  de economii și decizii  majore de achiziții,...

Majoritatea companiilor estimează creșterea salariilor. Cu cât vor crește veniturile angajaților

Majoritatea companiilor estimează creșterea salariilor. Cu cât vor crește veniturile angajaților
Majoritatea societăților din România, respectiv 71% dintre companii, vor să crească salariile angajaților în acest an, potrivit unui studiu realizat de hipo.ro. Deși vestea pare îmbucurătoare la prima vedere,...

ANAF a prelungit termenul de depunere a declarației unice

ANAF a prelungit termenul de depunere a declarației unice
Termenul pentru depunerea declarației unice la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de către persoanele fizice s-a prelungit până la 25 mai 2020. Formularul se completează pentru declararea...

Ajutor de stat pentru Tarom din partea Comisiei Europene

Ajutor de stat pentru Tarom din partea Comisiei Europene
Comisia Europeană a aprobat un împrumut companiei Tarom, în valoare de 36,7 milioane de euro, pe o perioadă de maximum șase luni. În acest timp, operatorul aerian român trebuie să pună la punct...

Curs valutar. Leul situat aproape de cotația maximă. Aurul continuă să crească

Curs valutar. Leul situat aproape de cotația maximă. Aurul continuă să crească
Leul a ajuns astăzi la 4,8024 lei/euro, situându-se în jurul cotației maxime, după ce a ajuns săptămând trecută la un maxim istoric, depășind pragul de 4,8 lei/euro.  Deprecierea monedei naționale va...

CNAIR a semnat contractul pentru construcția drumului expres Buzău-Brăila

CNAIR a semnat contractul pentru construcția drumului expres Buzău-Brăila
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va semna contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic de execuție pentru drumul expres Buzău-Brăila. Acesta se va...

Comarnic-Braşov, 15 ani de promisiune deşarte

Comarnic-Braşov, 15 ani de promisiune deşarte
La mijlocul acestei luni s-au împlinit 15 ani de la primele încercări de traversare cu o autostradă a Carpaţilor. Dacă proiectul „Autostrada Zăpezii” (Comarnic-Braşov), lansat în 2005, avea 58 de kilometri...

Directorul CFR Călători, cu căciula în mână la guvern

Directorul CFR Călători, cu căciula în mână la guvern
Galerie Foto Numit la începutul lunii ianuarie în funcţia de director general al companiei CFR Călători, Dan Costescu, anunţa în urmă cu câteva zile un plan ambiţios pentru modernizarea a materialului rulant. Este vorba...

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă
Indicele Robor la trei luni continuă să scadă, ajungând la 2,98%, înregistrând astfel cea mai mică valoare din noiembrie 2019, potrivit BNR. Robor la șase luni a scăzut, de asemenea, situându-se la...
Serviciul de email marketing furnizat de