x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Încălţămintea „Made in Romania” cucereşte Occidentul

0
Autor: Luciana Cocoș 19 Sep 2019 - 11:37
Încălţămintea „Made in Romania” cucereşte Occidentul
Vezi galeria foto


Anul trecut, România a exportat pantofi în valoare de aproape 1,1 miliarde de dolari, iar importurile s-au apropiat de suma de 700 de milioane de dolari, arată datele companiei de cercetare de piaţă World Footwear. La noi în țară există aproximativ 1.200 de firme producătoare de încălțăminte, iar cifra de afaceri cumulată a acestora se ridică la 4,5 miliarde de lei, în 2018. Piața este în expansiune și apar noi afaceri care îşi propun să „încalțe” românii și nu numai.

Povestea brandului de încălțăminte Luisa Fiore a început atunci când creatoarea lui, Luiza Roată, nu-şi găsea pantofii perfecți pentru propria nuntă. Ca orice viitoare mireasă exigentă, le găsea mereu defecte. Aşa că a început să studieze în amănunt procesul tehnologic de fabricare a pantofilor, pentru a-şi crea perechea perfectă. Luiza a răscolit internetul și a învăţat cum se face încălţămintea uitându-se pe YouTube. „Ulterior, ideea de a crea pantofi pentru prieteni şi cunoscuți, iar mai apoi pentru clienți, a deschis drumul către un nou mod de viaţă şi astfel a luat naştere prima linie de pantofi Luisa Fiore”, spune fondatoarea. Businessul a pornit dintr-o nevoie greu de satisfăcut, aceea de a găsi încălțămintea potrivită stilului și gustului ei. Înainte să-şi descopere această pasiune, Luiza lucra în domeniul IT. În urmă cu doi ani a părăsit compania unde era angajată ca director de vânzări pentru a se dedica noii sale pasiuni. „Ca angajat, lucrurile stau mult mai simplu: grijile sunt mai mici, ai doar anumite task-uri pe care trebuie să le îndeplineşti. Ca antrepenor însă, trebuie să vezi imaginea de ansamblu: ce costuri de producţie ai, ce eficienţă ai pe fiecare angajat, unde poţi să optimizezi costurile, cum poţi eficientiza procesul de producţie, cum poţi să te promovezi mai bine şi mai corect etc.”, spune Luiza Roată.

 

Start cu bani de la stat

Pentru a putea păși cu încredere pe piața de încălțăminte, Luiza Roată a apelat la finanțarea pusă la dispoziție de statul român prin programul Start Up Nation, dar a venit și cu bani de acasă. „Experienţa avută cu Start Up Nation a fost una normală. Lucrurile au decurs de la sine, fără probleme de accesare sau de implementare. Pe lângă cei 44.000 de euro accesaţi prin Start Up Nation, am mai investit aproximativ 35.000 de euro”, mai spune antreprenoarea. A urmat apoi identificarea spațiului destinat producției, cumpărarea utilajelor și găsirea personalului calificat care să-i transpună ideile în realitate. Chiar ea creează modelele de pantofi, iar pentru că ele nu sunt deloc puține, proaspătul business crește încet, dar sigur. „Am început cu 4 angajaţi, acum suntem 6 şi este posibil ca într-o lună să avem 9”, mai spune Luiza Roată. Din mâinile lor ies sute de perechi de pantofi pe lună, iar materiile prime şi materialele pentru confecționarea încălțămintei sunt achiziţionate de la tăbăcării din România, cu precădere din Braşov, dar și din Italia. „Am avut creşteri sigure de la o lună la alta cu cel puţin 20% şi acest trend se menţine. Pentru acest an ne aşteptăm să depăşim 570.000 de lei”, mai spune fondatoarea brandului de încălțăminte.

 

Calitate înainte de toate

 

Clienții Luisa Fiore sunt persoane care apreciază în primul rând calitatea și care pun preț pe cât de comod se simt într-o pereche de pantofi, ghete sau sandale, indiferent de înălțimea tocurilor. „Folosind tehnologie de ultimă generaţie şi plecând de la design, echipa noastră caută în permanenţă soluţiile optime pentru a crea o pereche de pantofi confortabilă, pe care clienţii noștri să îi poată purta cu plăcere. Și pentru că punem foarte mare preț pe calitatea și durabilitatea produselor noastre, investim constant în aparatură de ultimă generație pentru dotarea fabricii noastre”, mai declară antreprenoarea. „Pentru cei mai exigenți clienți există gama Luxury, care permite personalizarea pantofilor pentru fiecare în parte, aceștia fiind unicat. Altfel spus, ei sunt creați de la zero, în funcție de preferințele și sugestiile clientului, respectând viziunea acestuia. Însă modele se pot personaliza și pentru persoanele care au anumite particularităţi la picioare (de exemplu: monturi, picioare mai late etc.). Modelele se personalizează prin culorile alese de cliente şi într-o oarecare măsură prin design”, ne spune Luiza. Preţurile pornesc de la 250 de lei și pot ajunge la 600 de lei, pentru o pereche de cizme, de exemplu.

 

Cu pantofii potriviți, în lume

 

„Dă-i unei fete pantofii potriviți și va putea cuceri lumea”, spunea celebra actriță Marilyn Monroe. Ei bine, Luiza Roată are pantofii cu care vrea să treacă granițele.

„Suntem în discuţii avansate să ne extindem şi internaţional, în Bulgaria şi Italia”, spune aceasta. Până atunci însă, Luiza și echipa sa lucrează pentru deschiderea unui showroom, unde cei interesaţi să cumpere încălţăminte să poată proba înainte de a da o comandă. „Momentam, suntem prezenţi doar în online, pe site-ul luisafiore.ro, și colaborăm cu succes cu unii dintre cei mai mari retaileri de fashion din România: eMag și Fashion UP”. Printre planurile antreprenoarei se mai află și o colecție de genţi de damă şi portofele, precum şi lansarea primului eveniment Luisa Fiore cu prezentarea colecției Luxury.

 

Nu-ţi abandona niciodată visurile, orice este posibil atunci când eşti hotărât şi determinat.

LUIZA ROATĂ, fondator Luisa Fiore

 

Cum alegi pantofii potriviți

 

Să te simți bine în propriii pantofi nu este deloc o sarcină ușoară. Cu atât mai mult când vine vorba și despre asortarea încălțămintei cu o anumită ținută vestimentară, iar unele doamne pot spune că niciodată nu au suficienți pantofi pentru a-și întregi ținutele. „Trebuie să ținem pasul cu moda și trendurile, dar să nu uităm că sunt și piese vestimentare pe care le putem îmbrăca ani de-a rândul și le putem adapta. Dacă la capitolul haine lucrurile par puțin mai simple, în ceea ce privește alegerea pantofilor situația e puțin altfel. Sunt anumite criterii care ne pot ghida pentru a alege cât mai corect”, susține antreprenoarea.

 

1. CALITATEA

„Aș putea spune că este cea mai importantă și ar fi bine să fie și primul aspect de care să ținem cont pentru a alege cele mai bune încălțări. Pentru a alege pantofii de piele naturală trebuie să verificați mai întâi materialul lor. Pielea naturală rezistă cel mai bine în timp, iar într-o astfel de pereche nu va pătrunde apa, iar picioarele se vor simți foarte bine”.

 

2. CONFORTUL

 

„Dacă aveți anumite probleme cu picioarele, cel mai mult vă va interesa confortul unei perechi de încălțăminte. Țineți cont și de forma piciorului. Trebuie avut în vedere că nu orice model de pantofi se potrivește oricărei forme de picior. Pantofii stiletto sunt considerați a fi un model care face istorie. Pentru unele persoane pot părea ușor incomozi. Însă dacă alegeți o pereche de pantofi stiletto din piele și numărul care să vi se potrivească, atunci nu veți întâmpina probleme”.

 

3. ASPECTUL ESTETIC

 

„Aspectul pantofilor nu este cel mai important criteriu în alegerea lor, dar de la o vreme a început să conteze, pentru că vrem să fim… altfel. Așa că aspectul a devenit primul criteriu care ne influențează alegerile. Dacă ne dorim un model cât mai deosebit, putem opta pentru pantofi la comandă. Aceștia vor arăta așa cum ne dorim, cum i-am visat, ni se vor potrivi de minune și nici nu riscăm să ne întâlnim cu altă persoană care poartă același model”.

 

4. PREȚUL

 

„Un alt criteriu care ne influențează decizia de achiziție a unei perechi de pantofi de piele naturală este prețul. Alegând încălțări de calitate, prețul nu ne mai poate influența foarte tare, calitatea este cea care primează. Bugetul este cel care dictează și tocmai de aceea trebuie să facem alegeri inteligente și potrivite stilului nostru”.

Pantofii sunt cel mai important obiect din întreaga ținută și sunt primul lucru care este remarcat de ceilalți, pentru că spune foarte multe despre personalitate, de aceea este important să avem grijă în momentul în care ne alegem următoarea pereche de pantofi.

LUIZA ROATĂ, fondator Luisa Fiore

 

Citeşte mai multe despre:   Luisa Fiore

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Statul are prea mulţi salariaţi dar face angajări

Statul are prea mulţi salariaţi dar face angajări
Schimbarea Guvernului era aşteptată să aducă un val de concedieri în instituţiile statului. În acelaşi timp însă, unele autorităţi publice reclamă nevoie de personal şi anunţă angajări. Specialiştii...

Activele nete ale fondurilor de investiții au depășit 46 miliarde de lei

Activele nete ale fondurilor de investiții au depășit 46 miliarde de lei
Activele nete ale celor 207 fonduri deschise şi închise, locale şi străine, au crescut în luna septembrie cu 1,4%, până la nivelul de 46,5 miliarde de lei (9,8 miliarde de euro), înregistrând o creştere de 11%...

Curs valutar 18 octombrie 2019: Leul s-a depreciat în raport cu principalele valute

Curs valutar 18 octombrie 2019: Leul s-a depreciat în raport cu principalele valute
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, vineri, un curs de 4,7556 lei pentru un euro, în creştere cu 0,06 bani (+0,01%) faţă de cotaţia anterioară, de 4,7550 lei/euro. De asemenea, leul s-a depreciat şi ...

Testele cu cărbune sărac în sulf la Termocentrala Mintia sunt bune. Vor fi respectate normele de mediu

Testele cu cărbune sărac în sulf la Termocentrala Mintia sunt bune. Vor fi respectate normele de mediu
Primele teste de la Termocentrala Mintia, în care a fost utilizat cărbune importat din Indonezia, cu un conţinut redus de sulf, sunt în parametrii normali în ceea ce priveşte arderea, susţin...

Locuri de muncă vacante în domeniul medical, în București (127 posturi)

Locuri de muncă vacante în domeniul medical, în București (127 posturi)
127 de locuri de muncă vacante în domeniul medical, în București (127 posturi). Află cum poți să aplici și care sunt condițiile de concurs. Asistent medical generalist debutant PL Spitalul Clinic de...

APIA a început plata ajutorului de stat pentru motorină

APIA a început plata ajutorului de stat pentru motorină
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a început plata ajutorului de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, aferent perioadei 1 aprilie - 30 iunie 2019...

CFR trebuie să semneze contractul pentru tronsonul București-Sighisoara, altfel pierde 800 milioane de euro

CFR trebuie să semneze contractul pentru tronsonul București-Sighisoara, altfel pierde 800 milioane de euro
CFR SA, ca autoritate contractantă, are dreptul să semneze contractul pentru modernizarea tronsonului Braşov-Sighişoara, loturile 1 (Braşov-Apaţa) şi 3 (Caţa-Sighişoara), în caz contrar se va pierde o...

Alertele cibernetice, în creştere

Alertele cibernetice, în creştere
Numărul alertelor de securitate colectate şi procesate de către Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) a ajuns la 1.805, în primele nouă luni ale anului, în timp ce...

Secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene: Puținii bani europeni pe care îi primim vor merge la autostrada Pitești-Sibiu

Secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene: Puținii bani europeni pe care îi primim vor merge la autostrada Pitești-Sibiu
Puţinii bani alocaţi pentru infrastructura României de către Comisia Europeană în viitorul exerciţiu bugetar vor fi direcţionaţi către proiectul autostrăzii Piteşti-Sibiu, a declarat...

Moneda naţională s-a depreciat în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului

Moneda naţională s-a depreciat în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului
Leul s-a depreciat, joi, în raport cu euro, cursul afişat de Banca Naţională a României (BNR) fiind de 4,7550 lei, mai mult cu 0,13 bani (+0,03%) faţă de cotaţia din şedinţa anterioară, când moneda unică...

Japonezii investesc în uzina pe care au năşit-o în 1969

Japonezii investesc în uzina pe care au năşit-o în 1969
Tradiţia colaborării dintre teleormăneni şi japonezi, veche de 50 de ani, se întăreşte cu o nouă infuzie de bani. Concernul nipon JTEKT, care deţine fabrica de rulmenţi Koyo România, fosta Rulmentul...

Românii, tot mai puţini şi bătrâni

Românii, tot mai puţini şi bătrâni
Politicile guvernamentale din ultimii ani pentru creşterea natalităţii şi de atrage înapoi acasă a românilor plecaţi peste hotare au eşuat. Migraţia se menţine la cote ridicate, România fiind ţara de unde...

Lipsa constructorilor transformată într-o afacere

Lipsa constructorilor transformată într-o afacere
Galerie Foto Piaţa construcţiilor în România este în continuă creştere. Conform INS, în perioada 1 ianuarie - 31 august 2019, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, volumul total al lucrărilor de construcţii a...

BCR va opri temporar sistemul informatic pentru carduri

BCR va opri temporar sistemul informatic pentru carduri
Banca Comercială Română (BCR) opreşte sistemul informatic care gestionează operaţiunile cu carduri, în noaptea de vineri spre sâmbătă, 18-19 octombrie 2019, potrivit unui comunicat al băncii. În intervalul...

Un român mănâncă 100 de kilograme de pâine pe an și 58 de kilograme de carne

Un român mănâncă 100 de kilograme de pâine pe an și 58 de kilograme de carne
Pâinea şi produsele de franzelărie reprezintă unul din alimentele de bază pentru români, anul trecut consumul mediu lunar fiind de 8 kilograme, ceea ce înseamnă 96,5 kilograme de persoană pe an, potrivit un...
Serviciul de email marketing furnizat de