x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

CNADNR renunță, din nou, la autostrada Comarnic-Brașov!

0
18 Iun 2015 - 17:21
CNADNR renunță, din nou, la autostrada Comarnic-Brașov!


Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat, joi, că renunţă la atribuirea contractului de concesiune pentru Autostrada Comarnic - Braşov către asocierea Vinci-Strabag-Aktor motivând că ofertantul nu a găsit fondurile necesare, iar finanţarea de la bugetul de stat ar fi afectat poziţia bugetară a României, reiese dintr-un comunicat al CNADNR transmis joi AGERPRES.

Citește și Avem Master Plan, ce facem mai departe?

'În urma finalizării negocierii pentru atribuirea contractului de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor, CNADNR SA anunţă anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Bucureşti- Braşov, tronsonul Comarnic-Braşov', se precizează în comunicat.

Potrivit documentului, contractul de concesiune este încadrat conform metodologiei Eurostat 'on Government balance sheet' (finanţarea intră în calculul deficitului bugetar - n.r.). 'În aceste condiţii şi având în vedere costul semnificativ al proiectului, în situaţia în care Autoritatea Contractantă (rezultată din asocierea CNADNR cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în 2012) ar încheia contractul de concesiune cu ofertantul declarat câştigător, aceasta ar putea duce la nerespectarea angajamentelor pe care România le-a încheiat cu CE, FMI, Banca Mondială în privinţa ţintei de deficit bugetar şi a datoriei publice', se mai precizează în comunicat.

Citește și Cele 15 megaproiecte ratate ale României

În aceste condiţii, ofertantul declarat câştigător nu a reuşit să obţină implicarea instituţiilor financiare internaţionale (BEI, BERD, IFC etc.) în finanţarea proiectului de concesiune. Pe de altă parte, în ipoteza unei finanţări acordate exclusiv de finanţatori privaţi, costurile de finanţare pentru realizarea proiectului ar creşte, precizează CNADNR.

În plus, în document se menţionează faptul că Ministerul Finanţelor Publice a refuzat să emită o scrisoare de susţinere a proiectului şi al suportării costurilor aferente contractului de concesiune din bugetul de stat în condiţiile unei clasificări 'on Government balance sheet' a proiectului, date fiind riscurile cu privire la depăşirea ţintei de deficit bugetar stabilită şi calificarea scrisorii de susţinere ca o garanţie de stat.

Citește și Ioan Rus: Contractul pentru autostrada Piteşti-Sibiu ar putea fi semnat vineri! În iunie, dăm drumul la Bucureşti-Braşov

O altă cauză pentru care s-a renunţat la concesiune constă în faptul că, după desemnarea ofertantului câştigător, acesta, alături de potenţialii finanţatori privaţi, au solicitat unele modificări ale unor clauze ale contractului de concesiune. 'Acceptarea acestor solicitări ar fi însemnat chiar modificarea procedurii de atribuire şi a condiţiilor care au stat la baza depunerii ofertelor', subliniază CNADNR.

Compania de Drumuri susţine, însă, că autostrada Bucureşti - Braşov (din care face parte şi tronsonul Comarnic - Braşov), rămâne o prioritate în Master Planul General de Transport (MPGT), proiectul autostrăzii fiind continuat şi dezvoltându-se în paralel cu realizarea autostrăzii Sibiu - Piteşti.

'În acest sens, în prezent este în procedura de licitaţie deschisă atribuirea contractului "Proiectare şi execuţie finalizare Autostrada Bucureşti - Braşov, Secţiunea Bucureşti - Ploieşti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centură Bucureşti, km 6+500 ?i Nod Moara Vlăsiei, km 19+500", se subliniază în documentul citat.

Conform documentului, tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov este împărţit în 5 sectoare. Sectoarele 1 şi 5 (dinspre Comarnic, respectiv dinspre Braşov, cu o lungime totală de aproximativ 10 km, la care se adaugă şi drumuri de legătură) vor fi scoase la licitaţie, cu finanţare de la bugetul de stat.

'Pentru sectoarele 2, 3 şi 4, care reprezintă partea cea mai dificilă a proiectului, va fi scoasă la licitaţie actualizarea studiilor geotehnice, cu finanţare de la bugetul de stat. În paralel, pentru fluidizarea traficului pe DN1, sunt în lucru Studiile de Fezabilitate referitoare la variantele de ocolire Comarnic şi Buşteni. După finalizarea studiilor, vor fi scoase la licitaţie lucrările de construcţie, cu finanţare de la bugetul de stat. Tot pentru fluidizarea traficului, la ieşirea din Sinaia spre Braşov, este proiectat şi urmează să fie realizat un sens giratoriu. De asemenea, se vor finaliza studiile de fezabilitate privind Varianta de Ocolire Câmpina, modernizarea drumului existent pe Valea Doftanei (DJ 102I) şi a drumului forestier până în Săcele, astfel încât, în 2016 să înceapă lucrările pentru a avea un drum naţional modern între Câmpina şi Săcele', se mai arată în comunicatul CNADNR.

Lungimea totală a sectorului de autostradă Comarnic - Braşov este de 58 de km, iar valoarea estimată pentru această intervenţie este de 997 milioane de euro fără TVA, respectiv 1,237 miliarde de euro cu TVA.

Sursa - Agerpres.ro

Citeşte mai multe despre:   CNADNR,   autostradă,   comarnic-braşov,   autostrazi

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Catastrofa COVID a bătut deja criza financiară din 2008-2011

Catastrofa COVID a bătut deja criza financiară din 2008-2011
Prima jumătate a acestui an s-a dovedit a fi mai dramatică din punctul de vedere al puterii de cumpărare (câștigul salarial ajustat cu inflația), acest indicator având scăderi mai accentuate în 2020 chiar și fa...

Datorii de 1.000 mld. dolari în 2020

Datorii de 1.000 mld. dolari în 2020
Criza provocată de coronavirus va obliga companiile de pe toată planeta să acceseze anul acesta noi credite, în valoare de până la 1.000 de miliarde de dolari, arată un studiu efectuat de compania de produse...

Meserii pe cale de dispariție

Meserii pe cale de dispariție
Galerie Foto Secolul vitezei a fost înlocuit de epoca tehnologiilor avansate, iar multe meserii vor dispărea, în mod inevitabil. Și formarea profesională este deja în plin proces de schimbare, iar școlile se vor adapta noilor...

Pandemia loveşte în malluri. Deschiderea celui mai mare centrul comercial de anul acesta, amânată din cauza coronavirusului

Pandemia loveşte în malluri. Deschiderea celui mai mare centrul comercial de anul acesta, amânată din cauza coronavirusului
Deschiderea Colosseum Mall, planificată inițial pentru sfârșitul acestui an, a fost reprogramată de dezvoltatori pentru 2021, având în vedere impredictibilitatea mediului de afaceri sub impactul pandemiei...

Românii, mai săraci în comparație cu vecinii

Românii, mai săraci în comparație cu vecinii
Averea financiară a românilor a crescut în medie cu 7% în ultimii 20 de ani, într-un ritm mai lent decât creşterea de 10% înregistrată în Europa Centrală şi de Est, Statele Baltice şi Rusia în aceeaşi...

Datoria externă a României a crescut cu 5,023 miliarde euro, în primele cinci luni ale anului

Datoria externă a României a crescut cu 5,023 miliarde euro, în primele cinci luni ale anului
În primele cinci luni ale anului, datoria externă totală a crescut cu 5,023 miliarde euro, anunță BNR. În structură, datoria externă pe termen lung a însumat 77,630 miliarde euro la 31 mai 2020 (70 la sută...

Guvernul ascunde sub preș marile probleme din agricultură. Analiza oficială, cosmetizată aiurea: pierdem bani de la Bruxelles

Guvernul ascunde sub preș marile probleme din agricultură. Analiza oficială, cosmetizată aiurea: pierdem bani de la Bruxelles
După o primă variantă a setului de analize tip SWOT asupra agriculturii, în care se semnalau punctele tari și slabe, respectiv oportunitățile și amenințările sectorului, Ministerul Agriculturii a ieșit cu o a ...

Cîţu: Investiţiile şi consumul vor atenua căderea economiei în 2020 şi vor pune bazele creşterii în 2021

Cîţu: Investiţiile şi consumul vor atenua căderea economiei în 2020 şi vor pune bazele creşterii în 2021
Guvernul a adus 16,1 miliarde lei în primele şase luni în economie, iar investiţiile plus consumul vor atenua căderea PIB în 2020 şi vor pune bazele creşterii în 2021, a spus Florin Cîţu, ministrul de...

BOMBA! Damen pierde recursul în procesul corvetelor

BOMBA! Damen pierde recursul în procesul corvetelor
Curtea de Apel București a publicat pronunțarea în recursul deschis de DAMEN în procesul corvetelor. MAGISTRAȚII AU RESPINS RECURSUL COMPANIEI OLANDEZE, CEEA CE DESCHIDE CALEA PENTRU SEMNAREA...

Video. Jurnalul de economie. Unde și cum mai putem pleca în vacanță

Video. Jurnalul de economie. Unde și cum mai putem pleca în vacanță
Deși veștile cu privire la pandemia Covid 19 nu sunt deloc în măsură să ne liniștească, oamenii au nevoie să-și ofere zile de repaos, zile de vacanță. Ce destinații mai putem, alege? La Jurnalul de...

Pandemia a costat, la CEZ, 1.000 de euro per angajat

Pandemia a costat, la CEZ, 1.000 de euro per angajat
Valoarea costurilor materialelor de protecție anti-COVID achiziționate pentru angajații Grupului CEZ în România în perioada martie-iunie 2020, a fost de aproximativ 8,5 milioane de lei, a transmis compania, pentru...

Programul IMM Invest a depăşit 10 miliarde de lei în două luni

Programul IMM Invest a depăşit 10 miliarde de lei în două luni
La aproape două luni de la startul programului IMM Invest, băncile înscrise în program au aprobat 11.589 de cereri din partea IMM-urilor, volumul total al finanţării garantate ridicându-se la 10,2 mld. lei, de 34...

Ce au cumpărat românii în perioada de pandemie

Ce au cumpărat românii în perioada de pandemie
Preferința pentru cumpărăturile online se află în creștere, grija pentru sănătate fizică și mentală a devenit la fel de mare ca cea pentru locul de muncă, în timp ce intențiile privind cheltuielile sunt...

Comerțul exterior, pagubă de 7 mld. euro

Comerțul exterior, pagubă de 7 mld. euro
Vindem în străinătate tot mai puține bunuri care înglobează fabricare calificată, și aceasta se observă dramatic în cifrele oficiale. Balanța comercială a înregistrat, în primele cinci luni ale acestui an,...
Serviciul de email marketing furnizat de