x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Jurnalul bursier. Pentru cine sunt investițiile?

0
16 Sep 2019 - 09:32
Jurnalul bursier. Pentru cine sunt investițiile? Natali_Mis/Getty Images/iStockphoto Presentation discounts in businessman hand on blurred background.


Rapoartele societăților de administrare a investițiilor ne arată că interesul pentru fondurile locale deschise este relativ constant, fluctuațiile înregistrate în ultimii doi ani fiind corelate cu performantele fondurilor. Și totuși, nici în „perioadele de glorie” ale acestora, atunci când randamentele ar trebui să incite interesul publicului, nu s-au înregistrat creșteri spectaculoase ale numărului de investitori, ci, mai degrabă, mici corecții.

Această stare de fapt impune o analiză a acestui fenomen social: de ce nu există interes pentru această formă de economisire și investiție?

1.      Lipsa educației financiare în rândul celor tineri

A investi presupune să deții cel puțin câteva cunoștinte financiare de bază, pe care apoi să le aprofundezi; așa cum am mai spus, o investiție o poate face oricine, dar nu este recomandată oricui. Așadar, cum ne putem adresa tinerilor sau unde putem avea acele „touch point-uri” cu ei? Captivi în consumul de TV sau în lumea gadget-urilor, trăind într-o „falie” dominată de tehnologie și unde ritmul vieții este amețitor, este destul de dificil să le vorbești despre investiții pe 10 – 20 de ani; pare plictisitor și neatractiv, pentru că momentul prezent este cel care contează.

În aceste condiții, trebuie să ne modificăm discursul în funcție de specificul lor, pentru că altfel nu vom putea construi punți.

 Nu există dubii atunci când afirmăm că învățământul românesc nu oferă și această latura educațională, absolut necesară în desăvârșirea noastră ca viitori adulți. Bineînțeles, pe hârtie, proiecte există, dar ele se pare că vor fi derulate începând cu anul 2020. Până atunci, avem de-a face cu generații care se bazează doar pe exemplul familial, acolo unde el există; „pușculița” copilăriei este un prim pas, dar de acolo începe un lung drum, pe care mulți îl părăsesc.

2.      Profilul de consumator al romanului

Conform statisticilor, românii sunt încă fascinați de rafturile pline și de multe ori cumpără mai mult decât le este necesar, preferând satisfacțiile de moment în locul recompenselor de mai tărziu.  Se pare că suntem dispuși să cumpărăm orice, oricând, chiar dacă ne dezechilibrăm bugetul personal, și asta pentru că nu exista obișnuinţa unei alocări lunare a veniturilor. Astfel, cu gândul mereu la achiziții, ademeniți de promisiunile ofertelor și de facilitățile aparente ale cardurilor de cumpărături, deschidem larg portofelele; în definitiv, așa fac și prietenii și colegii noștri, nu ni se pare nimic greșit.  Ba mai mult, suntem și recompensaţi pentru tenacitatea noastră în materie de cumpărături și loialitatea ne este recompensată, indirect fiind direcționați către următoarele cheltuieli. Magazinele din Romania (și în special supermarket-urile) obțin de la an la an profituri superioare celorlalte ţări europene, deşi puterea de cumpărare este în scădere; dar pentru români „imaginea contează”, așa că deşi nu au nevoie de o mașină scumpă sau de ținute vestimentare de marcă,  achiziționate la preţuri ce le depășesc puterea de cumpărare, se îndatorează, pentru că „obrazul fin cu cheltuială se ţine”.

Așadar, nici în aceste cazuri economisirea nu intra în discuție, decât în fericita situație de a acumula pentru o achiziție viitoare mult dorita.

Revenind la tema principală a articolului, putem spune că investitorii sunt acele persoane care dețin cel puțin câteva principii fundamentale ale educației financiare, își cunosc obiectivele pe termen mediu și lung, și-au testat apetența pentru risc, și-au definit prioritățile și ştiu că investițiile în fondurile mutuale – pe termen mediu sau lung - le pot genera venituri pasive interesante.

Horia Gusta, Director General Certinvest

Citeşte mai multe despre:   Jurnalul Bursier

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un român mănâncă 100 de kilograme de pâine pe an și 58 de kilograme de carne

Un român mănâncă 100 de kilograme de pâine pe an și 58 de kilograme de carne
Pâinea şi produsele de franzelărie reprezintă unul din alimentele de bază pentru români, anul trecut consumul mediu lunar fiind de 8 kilograme, ceea ce înseamnă 96,5 kilograme de persoană pe an, potrivit un...

Costică Mustaţă, ales preşedintele interimar al Camerei de Comerţ şi Industrie Bucureşti

Costică Mustaţă, ales preşedintele interimar al Camerei de Comerţ şi Industrie Bucureşti
Colegiul de Conducere al Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), întrunit în data de 11 octombrie 2019, l-a ales în funcţia de preşedinte interimar al Camerei bucureştene pe Costică T....

Curs valutar 16 octombrie: Cât costă un euro

Curs valutar 16 octombrie: Cât costă un euro
Leul s-a depreciat, miercuri, în raport cu euro, cursul afişat de Banca Naţională a României (BNR) fiind de 4,7537 lei, mai mult cu 0,13 bani (+0,03%) faţă de cotaţia din şedinţa anterioară, când moneda...

România printre cele mai sărace țări din UE. Peste 32% din populație supusă riscului de excluziune socială

România printre cele mai sărace țări din UE.  Peste 32% din populație supusă riscului de excluziune socială
Anul trecut, peste un sfert din populaţie era supusă riscului de sărăcie şi excluziune socială în şapte state membre din Uniunea Europeană: Bulgaria (32,8%), România (32,5%), Grecia (31,8%), Letonia (28,4%),...

Cumpărătorii de electrocasnice țin cont de opiniile online exprimate de alți consumatori

Cumpărătorii de electrocasnice țin cont de opiniile online exprimate de alți consumatori
Opiniile exprimate online de către alți cumpărători sunt din ce în ce mai importante pentru persoanele care vor să achiziționeze electrocasnice, arată rezultatele unui studiu GfK...

Războiul comercial SUA-UE ajunge şi în România

Războiul comercial SUA-UE ajunge şi în România
O decizie de o duritate fără precedent adoptată de Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC), care va intra în vigoare la 18 octombrie, ar putea afecta destul de grav tranzacţiile internaţionale ale României, car...

Achiziție în IT-ul românesc. Francezii de la Webhelp au cumpărat o firmă de software din Cluj

Achiziție în IT-ul românesc. Francezii de la Webhelp au cumpărat o firmă de software din Cluj
Galerie Foto Grupul Webhelp anunță achiziția PitechPlus, companie românească ce proiectează, dezvoltă și implementează soluții software personalizate, destinate, în special, digitalizării proceselor de vânzare și a...

FMI: Creștere de 4% a economiei României. Se va mări inflația și deficitul de cont curent

FMI: Creștere de 4% a economiei României. Se va mări inflația și deficitul de cont curent
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a revizuit în creştere la 4% estimările privind evoluţia economiei româneşti în acest an, însă în paralel prognozează o majorare a ratei inflaţiei şi a deficitului de...

Salariile din mediul privat au crescut cu 9,4% în acest an

Salariile din mediul privat au crescut cu 9,4% în acest an
Salariile brute ale angajaţilor din companiile private au crescut, în medie, cu 9,4% în 2019, nivel peste cel de 4,6% estimat anterior de manageri, arată datele studiului salarial PayWell 2019, realizat de PwC...

Comisia de buget a Senatului a aprobat impozitarea bacșișului

Comisia de buget a Senatului a aprobat impozitarea bacșișului
Comisia de buget-finanţe a Senatului a acordat raport favorabil propunerii legislative, iniţiate de ministrul Finanţelor Eugen Teodorovici, prin care bacşişul încasat de la clienţi, în cazul serviciilor...

Curs valutar 15 octombrie 2019. Cât costă un euro

Curs valutar 15 octombrie 2019. Cât costă un euro
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, marţi, un curs de 4,7524 lei, mai mic cu 0,12 bani (-0,03%) faţă de cotaţia de 4,7536 lei pentru un euro, stabilită cu o şedinţă în urmă. Potrivit sursei...

Directorul general al Engie România, Eric Stab, ales preşedinte al Federaţiei ACUE

Directorul general al Engie România, Eric Stab, ales preşedinte al Federaţiei ACUE
Directorul general al Engie România, Eric Stab, a fost ales preşedinte al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE), în timp ce Ondrej Safar, CEO CEZ România, va ocupa poziţia de...

Ministerul Finanțelor s-a împrumutat 75 milioane de lei de la bănci

Ministerul Finanțelor s-a împrumutat 75 milioane de lei de la bănci
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a atras 75 de milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de luni, când a împrumutat 658 de milioane de lei, la o dobândă de 3,74% pe an, printr-o emisiune de obl...

Șefia e o boală grea pentru companii

Șefia e o boală grea pentru companii
Galerie Foto Șefia se poate practica în mai multe feluri, dar în perioadele de criză a forței de muncă, nici la stat, nici la privat nu se mai pot aplica metode coercitive și bazate pe teroare, din simplul motiv că instituți...

Tarom reduce prețul biletelor pentru anumite destinații

Tarom reduce prețul biletelor pentru anumite destinații
Compania TAROM oferă, în perioada 15-20 octombrie, tarife reduse la zborurile către anumite destinaţii pentru cei care vor să călătorească în perioada 1 noiembrie - 14 decembrie 2019 şi 11 ianuarie - 31 martie...
Serviciul de email marketing furnizat de